Cikk: Átadtuk az AMTS 2016 nyereményautóját
aktuális téma

Gazdára talált az Autó, Motor és Tuning Show idei nyereményautója is. A 2010-es, 2014-es és a 2015-ös évhez hasonlóan idén ismét egy autó volt a fődíj az Autó, Motor és Tuning Show-n, melyet Faludi Ágnes vihetett haza. Bõvebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Az új autó megbuktatása az nálunk történt, soproni NKH míves munkája. Európai szabványos autó volt, ami igaz, hogy egy teljesen új típus, új fajta hátsó lámpa testek, ne kérdezd a pontos típust mert nem emlékszem. Tehát az inkább típus engedélyes gond volt, de tény asszem vagy egy hétig állt náluk a több darabos flotta, mire méltóztattak átengedni.
Sajnos azt érzem megy az íróasztal szorítás a hatóságnál. Mutatják milyen fontos komoly szervezet is ők.


jó ezt hallani!

Rajta vagyunk az ügyön

Hát ez van (a mondandód második részére vonatkozóan), de a pénztelenség és az igénytelenség közé azért nem tennék egyenlőségjelet. Számos jó ellenpélda is van. A legtöbben egyébként anyagi helyzettől függetlenül is szezonról-szezonra építik az autójukat, tehát elvileg lehetne tervezni az átalakításokkal és a várható - egyszeri - engedélyeztetési költséggel is. Persze tény, hogy nem a legtökéletesebb az egész rendszer, de legalább valami van.
Jaja, én is erre gondoltam, mint pl a Mustangok hátsó lámpájának az indexe. Vagy kb. az összes régi amerikai autóé, ahol a helyzetjelző villog pirosan indexként.
hátul nekem is lehet kapcsolni szélességjelzőt. de az az érdekes én azt olvastam, hogy amcsi kocsik lámpaátalakításánál, pont a hátsó lámpa maradhat. őszintén szólva nem értettem, mert ahogy írod, inkább az a gáz, hogy maga a piros lámpa villog indexelésnél.
leírom nekem, hogy van. most az USA index-et kihagyom. az a DRL-el együt megy, de ki lehet külön programozni.
szóval ha nincs gyújtás, úgy a lámpakapcsolóval tudok kapcsolni helyzetjelzőt. ez amúgyis úgy emnt, hogy ha ment a tompított, és levettem a gyújtást, akkor alapból lekapcsolt helyzetjelzőre. tehát van helyzetjelző funkció.
gyújtásra kapcsol a DRL, azaz a reflektorban lévő izzó jelen beállításban 5V-al meghajtva. iylenkor hátul nem ég semmi. ha kapcsolok a lámpakapcsolóval helyzetjelzőre, akkor marad a DRL, de a helyzetjelző kis izzó is világít + hátul a helyzetjelző. ha tompítottra kapcsolok, akkor a DRL lekapcsol, megy a tompított és hátul a helyzetjelző. a refizés, pedig mindig megy, csak amikor hazsnálom, akkor 12V-ot ad rá az 5V helyett. ugye nekem van automata kapcsoló állás is, ami fényviszoiny alapján kapcsolja a tompítottat, iylenkor a DRL ugyanúgy lekapcsol. ez jó, mert sokszor bár még nincs sötét, de már az 5v-tal üzemelő refi is lehetzavaró. mert ugye a DRL előre világít, nem lefelé, akár a refi, pont ezért tudjuk ezt kapcsolni. egyébként erre több típus képes, ahol nem bilix izzók vannak (pl: H4), hanem külön van a refi mondjuk H7, H1-gyel.
jó a DRL, mert sosem felejted el, hogy lámpát kell kapcsolni, estemeg úgyis fogsz, vagy AUTO állásba teszed a rendszert. de mivel elég kis áram folyik át, mint 12V esetén, így a relék pogácsáját sem terheli. tehát nem kell félni attól, hogy hamarabb kell relét cserélni, vagy izzót.
ez a funkció kifejezetten olyan autóknál ajánlott, ahol Xenon van, de van külön refinek egy H7, hiába bi-xenon, akkor is. nappal nem égeted a drága Xenon izzót, mert semmi értelme nincs, több élettartam és este meg működik, amikor fontos.
leírom nekem, hogy van. most az USA index-et kihagyom. az a DRL-el együt megy, de ki lehet külön programozni.
szóval ha nincs gyújtás, úgy a lámpakapcsolóval tudok kapcsolni helyzetjelzőt. ez amúgyis úgy emnt, hogy ha ment a tompított, és levettem a gyújtást, akkor alapból lekapcsolt helyzetjelzőre. tehát van helyzetjelző funkció.
gyújtásra kapcsol a DRL, azaz a reflektorban lévő izzó jelen beállításban 5V-al meghajtva. iylenkor hátul nem ég semmi. ha kapcsolok a lámpakapcsolóval helyzetjelzőre, akkor marad a DRL, de a helyzetjelző kis izzó is világít + hátul a helyzetjelző. ha tompítottra kapcsolok, akkor a DRL lekapcsol, megy a tompított és hátul a helyzetjelző. a refizés, pedig mindig megy, csak amikor hazsnálom, akkor 12V-ot ad rá az 5V helyett. ugye nekem van automata kapcsoló állás is, ami fényviszoiny alapján kapcsolja a tompítottat, iylenkor a DRL ugyanúgy lekapcsol. ez jó, mert sokszor bár még nincs sötét, de már az 5v-tal üzemelő refi is lehetzavaró. mert ugye a DRL előre világít, nem lefelé, akár a refi, pont ezért tudjuk ezt kapcsolni. egyébként erre több típus képes, ahol nem bilix izzók vannak (pl: H4), hanem külön van a refi mondjuk H7, H1-gyel.
jó a DRL, mert sosem felejted el, hogy lámpát kell kapcsolni, estemeg úgyis fogsz, vagy AUTO állásba teszed a rendszert. de mivel elég kis áram folyik át, mint 12V esetén, így a relék pogácsáját sem terheli. tehát nem kell félni attól, hogy hamarabb kell relét cserélni, vagy izzót.
ez a funkció kifejezetten olyan autóknál ajánlott, ahol Xenon van, de van külön refinek egy H7, hiába bi-xenon, akkor is. nappal nem égeted a drága Xenon izzót, mert semmi értelme nincs, több élettartam és este meg működik, amikor fontos.
nagyon jó lenne egy átfogó írás erről! akár nyilvános kontaktokkal! a Ti példátokkal mondjuk egy értékhatárt is jó lenne belőni (amennyiben hatóságilag megszabott, és/vagy nyilvános), hogy a magánemberek lássák, hogy van e esélyük a saját tárcájukba nézve engedélyeztetni a saját átalakításaikat, vagy inkább először spórolni kell, majd aztán építeni. tudok pár dolgot a rendeletekről, amik most is érvényesek, ezeket is jó lenne befűzni, pl. a határidőkre gondolok most.
Az USA index-nél van olyan ahol piros hátul. (Mármint konkrétan ami indexel/villog, nem tudom hogy fogalmazzam meg. tehát nem szélességjelző) És az pl tilos... Párom audijának is olyan még... Vagy nekem pl nincs a szélességjelzők miatt hátul ködlámpa... Úgy tudom ennek sem örülnek alapból... Elől nekem ki is lett kötve, bár ezt majd szeretném visszatenni... Állítólag az sem a legjobb, hogy nincs helyzetjelző funkció. Nekem nincs pl. Két lehetőség van, de az is csak a "belső" világítással kapcsolatban, ugyanis "lekapcsolt" állapotban is, ha a motor jár, és kiengedem a kéziféket, világít a tompított. MINDIG. Ha felkapcsolt állapotba teszem a kapcsolót, akkor annyi a különbség, hogy a műszerfal és a többi apró világítás is világít (direkt nem ég-et írtam
), illetve a szélességjelzők...

ezt az USA indexet sem értem. hisz európai E60-nál i van, hogy gyárilag világít egy kis narancssárga szemöldök, ráadásul úgy, hogy akkor is, amikor a tompítot is világít, tehát este is.
megmondöm őszintén nekem annyira nem tetszett, viszont mióta magamnak bekapcsoltam, egyre jobban bejön. igaz én bentről úgysem látom, de amikor leparkolok valami nagy üvegfelület elé, azért szokott tetszeni
tezsem, hozzá nekem DRL-el van pároztatva. Ha kapcsolom a lámpát akkor lekapcsol ez is, és az index nem vakít amikor folyamatosan világít, hanem az is csökkentett fényerővel világít, mint a refim, mint DRL. aza- kb. 5V-tal vannak megtáplálva. direkt elolvastam a lámpákra vonatkozó előírást. (na jó mást is) azt írja előre fehér, vagy kadmium sárga fényt bocsájthat ki a lámpatest. ez vonatkozik DRL-re is. de konkrétan nincs lírva, hogy az USA Style index az tilos. sem húsvétkor sem máskor, amikor találkoztam rendőrökkel, nem jelezték még, hogy hé haver nem jó ez így. ha meg szól csak rátudom helyben a gépre, oszt lekapcsolom. érdeklődtem többi BMW-s tulajtól, akik hazsnálják az USA indexet, de nem mondta senki, hogy szóltak volna nekik miatta. pedig van, akinek több éve úgy van és nagyon sokatjár.
nyilván műszakira ki fogom kapcsolni, meg nem is tudom bent tartom-e a funkciót. a DRL részét igen, ha már tudja az előírásnak megfelelően. hisz kevesebb a fogyasztása, mintha elől hátul égne a lámpa lakott területen kívül.
egyébként szerény véleményem az ezzel az USA index-szel kapcsolatban, hogy én azt vettem észre, hogy bár éppen csak pislákol, azért többen felfigyelnek az autóra. azaz a forgalomban feltűnő lett. korábban én is észre vettem mindig, az így világító autókat.
kicsit sokra sikeredett és nem is pont ide kapcsolódik, cak az általad említett USA világításra reagálván.
egyébként azt mondom továbbra is, ha ez a sok sok engedélyeztetés, anyagilag nem lenne ennyire megterhelő (mert mondjuk jancsika nem tud, csak félévente anyagilag alakítani az autón, akkor ugye az mindig új és új kérelem, st
, és nem menne a felesleges kötekedés olykor, sokkal többen élnének a hivatalos megoldások mellett.
pont emiatt van a sok igénytelen megoldás. mert inkább festegeti ecsettel rikító szinekre a dísztárcsát, vagy valami ezer éves elfáradt alu felnit, ragaszgat az autóra minden pár száz foríntos terelőt, mert azzal nincs nagy dolga, nem kell hivatalosítani. hiába szeretne igényeset csinálni. vagy a komponensekre nincs pénze, vagy a papíroztatásra.
olyan ez, hogy hiába vagy jó pék, ha a főnök azt mondja ebből kell dolgozni, és tudod úgy sem lesz jó kenyér, de megkell csinálni. ha lehetne kapkodni a munkáért, akkor a jó pék othagyná az ilyne pékséget a fenébe és menne oda, ahol biztosítva van minden a jó munkához. kicsit hülye hasonlat, de értjük szerintem mire gondolok. most aki hülye annak mindegy volna, ha nem látja gány amit csinál, akkor bacva vagyon az egész.
megmondöm őszintén nekem annyira nem tetszett, viszont mióta magamnak bekapcsoltam, egyre jobban bejön. igaz én bentről úgysem látom, de amikor leparkolok valami nagy üvegfelület elé, azért szokott tetszeni

nyilván műszakira ki fogom kapcsolni, meg nem is tudom bent tartom-e a funkciót. a DRL részét igen, ha már tudja az előírásnak megfelelően. hisz kevesebb a fogyasztása, mintha elől hátul égne a lámpa lakott területen kívül.
egyébként szerény véleményem az ezzel az USA index-szel kapcsolatban, hogy én azt vettem észre, hogy bár éppen csak pislákol, azért többen felfigyelnek az autóra. azaz a forgalomban feltűnő lett. korábban én is észre vettem mindig, az így világító autókat.
kicsit sokra sikeredett és nem is pont ide kapcsolódik, cak az általad említett USA világításra reagálván.
egyébként azt mondom továbbra is, ha ez a sok sok engedélyeztetés, anyagilag nem lenne ennyire megterhelő (mert mondjuk jancsika nem tud, csak félévente anyagilag alakítani az autón, akkor ugye az mindig új és új kérelem, st

pont emiatt van a sok igénytelen megoldás. mert inkább festegeti ecsettel rikító szinekre a dísztárcsát, vagy valami ezer éves elfáradt alu felnit, ragaszgat az autóra minden pár száz foríntos terelőt, mert azzal nincs nagy dolga, nem kell hivatalosítani. hiába szeretne igényeset csinálni. vagy a komponensekre nincs pénze, vagy a papíroztatásra.
olyan ez, hogy hiába vagy jó pék, ha a főnök azt mondja ebből kell dolgozni, és tudod úgy sem lesz jó kenyér, de megkell csinálni. ha lehetne kapkodni a munkáért, akkor a jó pék othagyná az ilyne pékséget a fenébe és menne oda, ahol biztosítva van minden a jó munkához. kicsit hülye hasonlat, de értjük szerintem mire gondolok. most aki hülye annak mindegy volna, ha nem látja gány amit csinál, akkor bacva vagyon az egész.
gyári alkatrészeket is érinteni fogja? gondolok itt arra, hogy egy sport modell karosszéria elemét teszi fel valaki az "alap" modellre pl.
Mozaik utca egy érdekes hely... :S
anno a hondában motort cseréltem, vittem szemléztetni (ugyanolyan motort kapott, mint ami előtte is volt)... Nem tudták hol kell keresni az alvázszámot (Amerikai típus volt) és a motorszámot is alig találták meg... de persze megadták...
másik esetem most a NewBeetle-vel volt. Megvettem hátul IFA rendszámmal. Tudtam, illetve mondták hogy jár hátra a kicsike, mert az való rá, csak hát 2003-ban még nem ez volt a módi... A pasas nehezen akarta elfogadni, (gondolom mert nem jattoltam oda neki), de végül nagy nehezen megadta az engedélyt... Elsőre azzal jött, hogy eddig jó volt? Mondtam, hogy most vettem és az hogy az előző tulajnak jó volt így az nem érdekel. Nekem nem... Lehet az a baj, hogy csaj vagyok
anno a hondában motort cseréltem, vittem szemléztetni (ugyanolyan motort kapott, mint ami előtte is volt)... Nem tudták hol kell keresni az alvázszámot (Amerikai típus volt) és a motorszámot is alig találták meg... de persze megadták...
másik esetem most a NewBeetle-vel volt. Megvettem hátul IFA rendszámmal. Tudtam, illetve mondták hogy jár hátra a kicsike, mert az való rá, csak hát 2003-ban még nem ez volt a módi... A pasas nehezen akarta elfogadni, (gondolom mert nem jattoltam oda neki), de végül nagy nehezen megadta az engedélyt... Elsőre azzal jött, hogy eddig jó volt? Mondtam, hogy most vettem és az hogy az előző tulajnak jó volt így az nem érdekel. Nekem nem... Lehet az a baj, hogy csaj vagyok

Először is örülök, hogy tetszik
Lehetetlennek meg hidd el, hogy nem lehetetlen. A Mozaik utcába először mi is simán magánemberként mentünk oda, mert kíváncsiak voltunk, mennyire lesz szívás az egész, elzavarnak-e minket, stb. De így TüV és "H"-s papírokkal meglepően könnyen ment minden. Az átalakítási engedély kiadása után már tudták, hogy kik vagyunk, de direkt megkértük őket, hogy minden a legszabályosabban és legszigorúbban menjen, mert ez részükről is precedensértékű mutatvány lesz. De készülőben van egyébként egy cikksorozat a témában nálunk is, mert úgy látom, van rá érdeklődés.
A gyári új autó elkaszálását én úgy tudom elképzelni, ha amerikai modell volt és pl. az indexe nem stimmelt, de persze bármi lehet. Sajnos az is igaz, hogy megyénként (vagy járásonként, tököm tudja már ezt követni) is változik, hogy mivel kötözködnek és mi megy át simán, viszont az is, hogy az ilyen sztorik jó része a borzalmasan jól informált face-csoportokban keringő urban legendákból ered, ahonnan - sajnos - mostanság az emberek zöme tájékozódik.

A gyári új autó elkaszálását én úgy tudom elképzelni, ha amerikai modell volt és pl. az indexe nem stimmelt, de persze bármi lehet. Sajnos az is igaz, hogy megyénként (vagy járásonként, tököm tudja már ezt követni) is változik, hogy mivel kötözködnek és mi megy át simán, viszont az is, hogy az ilyen sztorik jó része a borzalmasan jól informált face-csoportokban keringő urban legendákból ered, ahonnan - sajnos - mostanság az emberek zöme tájékozódik.
Bizony, a show után volt vizsgáztatva, április elején. Benne is van a cikkben
Egyébként a Mozaik utcában vizsgázott.

Egyébként a Mozaik utcában vizsgázott.
Akkor gondolom helyben volt a vizsgabázis, vagy a só után, és átvétel között let vizsgáztatva.
először is baba lett a Z4. hát elfogadtam volna, sőt szívesen fenntartanék egy ilyet
másodszor. oké, ez mind szép és jó, és nagy nyilvánosság előtt. de egy átlag embernek, ez lehetetlen dolog.
szép dolog, hogy minden hivatalos lett (lényegtelen, hogy), de nincs mindneki projektje mögött egy nagyszabású web portál, tele támogatókkal, reklámokból befolyt összegekkel.
és ha azt nézed, ahogy írtad másik helyen, így sem volt egyszerű. egy átlagos kis ember mit várjon?
persze rendben, hogy a jó tuninghoz pénz kell, így a papíroztatás sem lehet már gond, vagyis annak a költsége.
a probléma a sok gagyi tuningból ered, ezért szálltak rá mindenkire a hatóságok. aki tehetős, az meg tudja oldani valamilyen formában a dolgot.
de amikor igányes, nem tákolt autóval azért kezdenek el szívózni, mert nem gyári lökös van rajta, hanem egy gyári tuningcég által gyárott, vagy egy nagyobb felni, ami alapjában véve mondjuk nem változtat semmin, az optikai kinézeten kívül, de szarrá sz.patják szigorítotton és mindenbe belekötnek.
most nem saját esetekről beszélek, hanem amiket hallani, olvasni. hogy lehet az, hogy egy gyári új autót elkaszálnak? ezt is másikhelyen írták azt hiszem.
nyilván a nagyobb szabású átépítéseket érdemes megvizsgálni. de enneke gyszerűbb menetének kellene, hogy legyen, jóval alacsonyabb költségen. aki pedig tákol, azt igen is húzzák le, mert nem elég, hogy ronda az amit csinálnak, de balesetveszélyesek is.

másodszor. oké, ez mind szép és jó, és nagy nyilvánosság előtt. de egy átlag embernek, ez lehetetlen dolog.
szép dolog, hogy minden hivatalos lett (lényegtelen, hogy), de nincs mindneki projektje mögött egy nagyszabású web portál, tele támogatókkal, reklámokból befolyt összegekkel.
és ha azt nézed, ahogy írtad másik helyen, így sem volt egyszerű. egy átlagos kis ember mit várjon?
persze rendben, hogy a jó tuninghoz pénz kell, így a papíroztatás sem lehet már gond, vagyis annak a költsége.
a probléma a sok gagyi tuningból ered, ezért szálltak rá mindenkire a hatóságok. aki tehetős, az meg tudja oldani valamilyen formában a dolgot.
de amikor igányes, nem tákolt autóval azért kezdenek el szívózni, mert nem gyári lökös van rajta, hanem egy gyári tuningcég által gyárott, vagy egy nagyobb felni, ami alapjában véve mondjuk nem változtat semmin, az optikai kinézeten kívül, de szarrá sz.patják szigorítotton és mindenbe belekötnek.
most nem saját esetekről beszélek, hanem amiket hallani, olvasni. hogy lehet az, hogy egy gyári új autót elkaszálnak? ezt is másikhelyen írták azt hiszem.
nyilván a nagyobb szabású átépítéseket érdemes megvizsgálni. de enneke gyszerűbb menetének kellene, hogy legyen, jóval alacsonyabb költségen. aki pedig tákol, azt igen is húzzák le, mert nem elég, hogy ronda az amit csinálnak, de balesetveszélyesek is.
Én a Lexusból indultam ki, kb ugyanaz a teljesítmény .... picit magasabb a fenntartása , mint egy 1.6 benyás autónak, de nem többszöröse.
Gratulálok a hölgynek
sok balesetmentes kilómétert vele


Hát ez a kézzel mindent beírósdi engem is meglepett... de mondjuk cserében nem kell egy külön vastag A/4-es mappát állandóan a kocsiban tartani. Így néz ki ugyanez a németeknél:
Miért kéne ehhez bárkit lefizetni? Meg mi ez, hogy "néhány nap alatt"? Az átalakítási engedélyt már a rendezvény előtt megcsináltattuk (ami nem néhány nap volt), a bejegyzés onnantól pedig annyi, hogy az elkészült autót le kellett vizsgáztatni.
Egyébként az egész projektet direkt a teljes nyilvánosság és kiemelet médiafigyelem előtt vittük véghez (nézz szét pl. itt: [ link: totalcar.hu ], ha a mi híreinket nem követed), kicsit legalább tájékozódhattál volna mielőtt benyögöd ezt a gyönyörű magyar mentalitású kommentedet
Egyébként az egész projektet direkt a teljes nyilvánosság és kiemelet médiafigyelem előtt vittük véghez (nézz szét pl. itt: [ link: totalcar.hu ], ha a mi híreinket nem követed), kicsit legalább tájékozódhattál volna mielőtt benyögöd ezt a gyönyörű magyar mentalitású kommentedet

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 26 találat 2 oldalon