Nekem még nincs ilyen kütyüm, de lehet hogy kelleni fog csomagtaró ajtóhoz.
A kérdésem ez lenne: előfordulhat-e, hogy egy idő után nem nyitja az ajtót, nem működik, stb, stb...
Érdemes-e betenni vagy inkább maradjon kulcsos a zár.
Mágnes ajtónyitó automatikusan felnyitja és bezárja a csomagtér ajtót?A nyitás alatt egy kipattintás szót érts. A csomagtér súlya miatt az automatikus kinyitást egyedileg kell megoldani motorokkal vagy teleszkóppal.
A lezárásnál ugyanez a helyzet
Az ajtó nyitása a beszerelést követően csak távirányítóval lehetséges? Nem. A mágneses ajtónyitó lényege, hogy az eredeti mechanikát felhasználva, azt elektromosan működtessük.
Ha igen akkor egy távirányító hány ajtónyitót képes vezérelni? Ez így bonyolult kérdés ,mert általában 2 ajtóra szokták tenni vagy egy csomagtartóra. És akkor is csak nyitásra használják Egy átlagos távvezérlő vagy riasztó, amivel vezérelhetjük ezeket a motorokat max egy szabad vezérelhető csatornával rendelkezik. 3 ajtós modell esetén ezért itt egy példa egy központi zár vezérlést tudó riasztó megoldásával.
Bal első ajtót kinyitom a riasztó központi zár vezérlésével (nyitás funkcióval)
Jobb első ajtót kinyitom a riasztó külön vezérelhető csatornájával
A csomagteret pedig egy gombbal amelyet az utastérben helyezek el. Utóbbi kettő megoldá felcserélhető de a vezető oldalt általában távirányítással nyitják.
Nekem 4 ajtóra + egy csomagtér ajtóra kellene megoldani.Akkor ezt megoldottuk mert ez nagyon bonyolult és költséges rendszert kíván vagy minimum két riasztót
Ha beszereltük a zárakat, akkor az eredeti zár lát még el valamilyen funkciót, vagy egyszerűen el lehet távolítani az ajtókból? A zárszerkezet szükséges, mert a mágneses ajtónyitó lényege, hogy az eredeti mechanikát felhasználva, azt elektromosan működtessük.
Az ajtók nyitása belülről szintén távirányítóval történik? Történhet belülről is távvezérlővel, vagy a gyárilag hozzáadott gombbal, vagy az eredeti módszert alkalmazva kinyitom a gyári kilincssel.
Hány ajtóra van? Általában csomagtartó nyitására szokták használni. Előfordul azonban, hogy olyan autóba is beszerelik ahol a kilincset "eltüntették" Ilyen esetben a belső kilincs egy mechanika segítségével kinyitja a zárat aminek a hatására az ajtó kinyílik. Amennyiben az autóban van központi zár és azt valamilyen távvezérlő megvezérli a zár reteszelése kiold, de az ajtó még zárva marad. Ebben az esetben ha van a távadó-vevőnek egy kiegészítő csatornája ami lead egy jelet, akkor ez felhasználható arra, hogy a fent említett belső kilincs meghúzását ne kézzel, hanem valamelyik távirányító bizonyos gombjának megnyomásával érjük el. Ekkor az ajtó zárja kinyílik mintha azt belülről végeztük volna el. Ezzel általában az a gond, hogy kevés az olyan távvezérlős megoldás ahol egymástól függetlenül tudnánk vezérelni a többi ajtót. Vagy ha van az bizony költséges. Az pedig nem megoldás, hogy egy bizonyos gomb megnyomásával kinyílik az összes ajtó. A beszálláshoz elég egy ajtót kinyitni. Ezért aztán a leggyakoribb megoldás, hogy a csomagtartót illetve a vezető oldali ajtó csak a távirányítható.
Mivan ha lemerül az akku? Ha lemerül az akkumulátor és a kilincs el van tüntetve akkor bizony erőszakos módszerhez kell folyamodni, vagy a csomagtér felől kell bejutni az utastérbe ami ugye sok esetben kulccsal is működik. Ha nincs eltüntetve a kilincs akkor semmi gond mert a zárba betéve a kulcsot azt elforditva kinyitható az ajtó
Mennyire lopás(feltörés bíztos)? Nem értem ezt a kérdést. Általában nem emiatt könnyű vagy nehéz kinyitni egy autót. Sőt ez nem is szempont szerintem egy kocsifeltörésnél. Bár nem szoktam kocsit feltörni
Valami külső mágnessel kinyitható? A szerkezet azért mágneses ajtónyitó mert a működése elektromágneses elven működik. A szerkezet egy nagy tekercsből áll ami ha áramot kap villanymotorhoz hasonló elven működik. (mágneses mező)
Az egyenáramú motor működési elve
Az állórész főpólusaira kapcsolt feszültség állandó mágneses mezőt hoz létre. A motor forgórészére egyenfeszültséget kapcsolva létrejön egy másik mágneses mező. Az állórész és az armatúra mágneses mezői hatnak egymásra, forgatónyomaték jön létre, ennek következtében az armatúra elfordul=a motorhoz erősített bowden meghúz. A bowdent pedig hozzáerősíted a belső kilincs által mozgatott mechanikához. Tehát egy mágnessel nem tudod kinyitni az ajtót.
Helosztok.látom elvagytok akadva pár kérdéssel.Engem már álitott meg rendör és egy szot sem szolt.A 2 elsö ajto külön volt nyithato, a csomi pedig belülröl egy gombnyomásra.Mind 3-hoz elég egy sima központi zár moci.Nagy szaktudást nem nagyon igényel a bekötésük.Remélem tudtam segitséget adni.
ha minden igaz, a két ajtóra a mocit fordított polaritással kell csak bekötni, meg esetleg pár dióda bele, aztán máris nyitó gomb egyik ajtó, záró gomb másik ajtó
alapból igen. de a vezérlése nem maradt benne nekem. amúgy meg a kp vezérlő kis módosításával meg lehet oldani simán, hogy nyit-zár gombok egyik meg másik ajtót nyissák
Mágnes ajtónyitó automatikusan felnyitja és bezárja a csomagtér ajtót?A nyitás alatt egy kipattintás szót érts. A csomagtér súlya miatt az automatikus kinyitást egyedileg kell megoldani motorokkal vagy teleszkóppal.
A lezárásnál ugyanez a helyzet
Az ajtó nyitása a beszerelést követően csak távirányítóval lehetséges? Nem. A mágneses ajtónyitó lényege, hogy az eredeti mechanikát felhasználva, azt elektromosan működtessük.
Ha igen akkor egy távirányító hány ajtónyitót képes vezérelni? Ez így bonyolult kérdés ,mert általában 2 ajtóra szokták tenni vagy egy csomagtartóra. És akkor is csak nyitásra használják Egy átlagos távvezérlő vagy riasztó, amivel vezérelhetjük ezeket a motorokat max egy szabad vezérelhető csatornával rendelkezik. 3 ajtós modell esetén ezért itt egy példa egy központi zár vezérlést tudó riasztó megoldásával.
Bal első ajtót kinyitom a riasztó központi zár vezérlésével (nyitás funkcióval)
Jobb első ajtót kinyitom a riasztó külön vezérelhető csatornájával
A csomagteret pedig egy gombbal amelyet az utastérben helyezek el. Utóbbi kettő megoldá felcserélhető de a vezető oldalt általában távirányítással nyitják.
Nekem 4 ajtóra + egy csomagtér ajtóra kellene megoldani.Akkor ezt megoldottuk mert ez nagyon bonyolult és költséges rendszert kíván vagy minimum két riasztót
Ha beszereltük a zárakat, akkor az eredeti zár lát még el valamilyen funkciót, vagy egyszerűen el lehet távolítani az ajtókból? A zárszerkezet szükséges, mert a mágneses ajtónyitó lényege, hogy az eredeti mechanikát felhasználva, azt elektromosan működtessük.
Az ajtók nyitása belülről szintén távirányítóval történik? Történhet belülről is távvezérlővel, vagy a gyárilag hozzáadott gombbal, vagy az eredeti módszert alkalmazva kinyitom a gyári kilincssel.
Hány ajtóra van? Általában csomagtartó nyitására szokták használni. Előfordul azonban, hogy olyan autóba is beszerelik ahol a kilincset "eltüntették" Ilyen esetben a belső kilincs egy mechanika segítségével kinyitja a zárat aminek a hatására az ajtó kinyílik. Amennyiben az autóban van központi zár és azt valamilyen távvezérlő megvezérli a zár reteszelése kiold, de az ajtó még zárva marad. Ebben az esetben ha van a távadó-vevőnek egy kiegészítő csatornája ami lead egy jelet, akkor ez felhasználható arra, hogy a fent említett belső kilincs meghúzását ne kézzel, hanem valamelyik távirányító bizonyos gombjának megnyomásával érjük el. Ekkor az ajtó zárja kinyílik mintha azt belülről végeztük volna el. Ezzel általában az a gond, hogy kevés az olyan távvezérlős megoldás ahol egymástól függetlenül tudnánk vezérelni a többi ajtót. Vagy ha van az bizony költséges. Az pedig nem megoldás, hogy egy bizonyos gomb megnyomásával kinyílik az összes ajtó. A beszálláshoz elég egy ajtót kinyitni. Ezért aztán a leggyakoribb megoldás, hogy a csomagtartót illetve a vezető oldali ajtó csak a távirányítható.
Mivan ha lemerül az akku? Ha lemerül az akkumulátor és a kilincs el van tüntetve akkor bizony erőszakos módszerhez kell folyamodni, vagy a csomagtér felől kell bejutni az utastérbe ami ugye sok esetben kulccsal is működik. Ha nincs eltüntetve a kilincs akkor semmi gond mert a zárba betéve a kulcsot azt elforditva kinyitható az ajtó
Mennyire lopás(feltörés bíztos)? Nem értem ezt a kérdést. Általában nem emiatt könnyű vagy nehéz kinyitni egy autót. Sőt ez nem is szempont szerintem egy kocsifeltörésnél. Bár nem szoktam kocsit feltörni
Valami külső mágnessel kinyitható? A szerkezet azért mágneses ajtónyitó mert a működése elektromágneses elven működik. A szerkezet egy nagy tekercsből áll ami ha áramot kap villanymotorhoz hasonló elven működik. (mágneses mező)
Az egyenáramú motor működési elve
Az állórész főpólusaira kapcsolt feszültség állandó mágneses mezőt hoz létre. A motor forgórészére egyenfeszültséget kapcsolva létrejön egy másik mágneses mező. Az állórész és az armatúra mágneses mezői hatnak egymásra, forgatónyomaték jön létre, ennek következtében az armatúra elfordul=a motorhoz erősített bowden meghúz. A bowdent pedig hozzáerősíted a belső kilincs által mozgatott mechanikához. Tehát egy mágnessel nem tudod kinyitni az ajtót.
Itt találsz egy animációt is [ link: www.etankonyv.hu ]