motorcseréhez szükséges engedélyek
aktuális téma

D16A6os motorom ugyanilyenre cserélném, milyen engedélyek szükségesek a hivatalos cseréhez?
a topicot egyik barátom kérésére nyitottam, még mielött nekem esnétek hogy nem is ilyen motorom van
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
használtautón van valami ilyen kalkulátor
Sziasztok
Regisztráció adó kalkulátort keresek Hengerűrtartalom és Euro besorolás különbség utáni számoláshoz motorcserével kapcsolatban
Regisztráció adó kalkulátort keresek Hengerűrtartalom és Euro besorolás különbség utáni számoláshoz motorcserével kapcsolatban
Amit épp építek, abba egy németektől behozott autóból lesz motor, szóval nem gond a regadó! És csak a különbözetet kell fizetni. Pl 1.4-1.6 csak 200ccm itán. Az meg nem olyan vészes összeg.
Amúgy a nem tipusazonos annyira bonyolult, hogy nár az is megfordult a fejemben, hogy eladom németországba a kész vasat, ott megcsináltatom a TÜV-öt, és visszavásárlom.
Egyszerűen röhej, hogy itt semmit nem lehet megcsinálni!
És akkor még ilyenekkel sokkolják a közhangulatot...
Amúgy a nem tipusazonos annyira bonyolult, hogy nár az is megfordult a fejemben, hogy eladom németországba a kész vasat, ott megcsináltatom a TÜV-öt, és visszavásárlom.
Egyszerűen röhej, hogy itt semmit nem lehet megcsinálni!
És akkor még ilyenekkel sokkolják a közhangulatot...
De ha jó embert tudsz találni akkor bármi lehet
és nem kerül vagyonba. Saját tapasztalat.

Ez igazán érdekes. A leírás amúgy a totalcar oldaláról való, de ők a hivatalos szövegből vették. Ott az is benne van, hogy a 12ezer forintos történet csak akkor működik, ha teljesül a feltétel, vagyis típus + motorkód + lóerő + hengerűrtartalom egyezik. Ellenkező esetben lehetetlen küldetés.. na meg ügye a regadó, amit nem igazán értek miért kell még egyszer kicsengetni, ha már egyszer kiszabták.. De a mai világban, ahol az adó után is adózni kell,..
Szóval használd ki a lehetőséget amíg rá nem jönnek hogy félreértelmezték a saját törvényüket

Szóval használd ki a lehetőséget amíg rá nem jönnek hogy félreértelmezték a saját törvényüket

Eddig amiben cseréltem, ott minden az volt a kérdés, gyártották-e a tipust azzal a motorral. Ha igen, és nem volt alacsonyabb a környezetvédelmi besorolása, akkor megkaptam az engedályt 12kHUF-ért, aztán vizsga.
Nagyobb motor esetén belekötnek még az élő fába is. Fék futómű minden ami biztonságtechnikai dolog. Meg ha jól tudom egy vagyont kell kicsengetni a regadó különbözet miatt.
Típus azonos.. benne van a nevében.. 1.4 = 2.0?
Motorkódnak egyeznie kell. Nem a kocsi márkájának kell egyeznie.. idehaza legalábbis nem, max németeknél.
"Ha a járműbe a gyári motor helyett egy másik, nagyobb teljesítményű motort építünk be, az nem típusazonos (a motor kódja nem egyezik az eredetivel), a motor cseréje csak a motorcserét engedélyező, a közlekedési hatóság által kiadott átalakítási engedély megléte esetén végezhető el. Típusazonosnak − és ezért engedélyezési eljárás nélkül cserélhetőnek − csak az a motor minősül, amely az eredetivel gyártmány, hengerűrtartalom és típusjelzés tekintetében maradéktalanul egyezik." forrás: totalcar.hu

"Ha a járműbe a gyári motor helyett egy másik, nagyobb teljesítményű motort építünk be, az nem típusazonos (a motor kódja nem egyezik az eredetivel), a motor cseréje csak a motorcserét engedélyező, a közlekedési hatóság által kiadott átalakítási engedély megléte esetén végezhető el. Típusazonosnak − és ezért engedélyezési eljárás nélkül cserélhetőnek − csak az a motor minősül, amely az eredetivel gyártmány, hengerűrtartalom és típusjelzés tekintetében maradéktalanul egyezik." forrás: totalcar.hu
Tipusazonos, ha az adott tipust gyártották azzal a motorral. Ha ugyan olyan kódú motort teszel bele, csak be kell jelenteni, hogy módosítsák az okmányokban.
Hát, elment a kedvem az egésztől!

Típusazonos lenne ha csere, ha 1.4 tdci helyére 1.4 tdci menne ugyanolyan kocsiból. Amúgy megvan határozva hogy max mennyi lóerő vagy nyomaték különbség lehet. Most hirtelen nem tudom, de asszem 25-30 lóerő körül.
Más.. nem is biztos, hogy a bakok, tartók, váltó, kardán, stb passzolni fog.. meghát előbb a fékekkel kell kezdeni.
Ami a papírokat illeti: engedély -> hivatalos terv -> adásvételis motor -> regadó -> számlás szakszerű beépítés -> előre kifizetett kpm-es vizsga -> vagy oké, vagy nem oké és akkor bukta.
Németország: azonos márkájú kocsiból jön a motor? Igen -> hétvégén kikap, köv hétvégén betesz, műszaki, örülés.
Más.. nem is biztos, hogy a bakok, tartók, váltó, kardán, stb passzolni fog.. meghát előbb a fékekkel kell kezdeni.
Ami a papírokat illeti: engedély -> hivatalos terv -> adásvételis motor -> regadó -> számlás szakszerű beépítés -> előre kifizetett kpm-es vizsga -> vagy oké, vagy nem oké és akkor bukta.
Németország: azonos márkájú kocsiból jön a motor? Igen -> hétvégén kikap, köv hétvégén betesz, műszaki, örülés.
Akkor az az érzésem, hogy a 2000-es motor halott mutatvány, max az 1.6 jöhet szóba, mert olyat építettek be gyárilag.
De itt még a hivatal sem ismeri a menetét. Nem is adják ki könnyen az engedélyt.
Ez magyarország, más normális országban olcsóbban kijön!
Akkor sz**ni fogsz a papírokkal! Terveztetni kell, engedélyeztetni és vizsgáztatni!
Én is benne vagyok, de lehet belecsúszom a papírokkal 150-200-ba.
Én is benne vagyok, de lehet belecsúszom a papírokkal 150-200-ba.
Nem volt, max. 1.6 TDCI.
De nem volt ilyen motor ebben a tipusban?
Már csak az a kérdés, hogy befér-e a motortérbe a 2000-es motor és a nagyobb hűtő?
A területileg illetékes NKH kirendeltséget keresd! Egész segítőkészek szoktak lenni. Mivel gondolom, tipusazonos a beépítendő motor, nagy összegek, és akadályok sem lesznek.
Üdv. mindenkinek! Gondolkodom én is egy motor cserén. Egy Ford Fusion 1.4 TDCI motor helyére építtetnék be egy Ford 2.0 TDCI motort. Szerintetek mennyire lenne ez halott mutatvány? Esetleg segítségért kihez tudok itt fordulni?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!