opel corsa rángat+benzinszintmérő hiba
aktuális téma

Sziasztok!Kéne egy kis help! Nem tom mi lelte a gépet,de egyre sűrűbben rángat!Nem-nem a benzin van fogyóban!Cseréltem gyertyát is hátha az a bibi,de semmi változás!(Most NGK van benne)+benzinszintmérő fura dolgokra képes,ha telelököm sem megy a mutatója 3/4 nél följebb!Az óra ment tönkre vagy a tank körül keresgéljem a hiba okát??A segítséget előre is köszike!!
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Ezt sikerült találni!Remélem másnak is segít!
Na akkor ahogy ígértem, megosztom veletek eddigi tapasztalatom AGR (más nyelv szerint EGR) szelep ügyben. Az autó egy X16XEL 96-os F Astra, ami eredetileg családautónak indult, de végülis versenyautó lett belőle.
1. Miután megvettem 70e km-rel az autót 4 éve, nem sokkal utána jelentkezett a műszerfal sárgába borulása. Én sem ismertem még akkoriban ezt az AGR problémát, így mindjárt vittem Tech2-re. Az egyértelműen kiírta (az én vezérlőm olyan verzió, hogy csak a következő gyújtásráadásig őrzi meg az AGR hibakódot, de hallottam már olyanról is, ami utána is megőrizte) hogy ezzel a szeleppel volt a gond, de mivel azt mondták hogy nem kell vele törődni, mentem tovább...
2. Pár ezer km megtétele után azonban a műszerfal megint sárgába borult, és az autó meg is állt, nem lehetett elindítani (ráadásul pont egy puszta közepén). Ekkor végignéztem a szelepvezérlést és a szenzorokat, és miután mindent rendben találtam, próbáltam kis hűlés után újraindítani, ami végül sikerült is. Azonban itt már az első utam a szerelő volt, aki kivette és jól megpucolta, kiáztatta a szelepet. Ezek után ment is az autó vagy 10e km-t sárgulás nélkül...
3. Az említett km megtétele után azonban kezdődött előlről a dolog, már meg sem ijedtem. Ekkor kezdett kicsit idegesíteni, úgyhogy jobban utánajártam a témának. Ekkoriban ismertem meg a mostani szerelőmet, akivel együtt építettük át versenyautónak az autót a későbbiekben. Ő rögtön szóvá is tette, hogy jó lenne lezárni, mert nincs haszna, sőt, inkább negatívuma ennek a szelepnek (csakis az ECOTEC felirat miatt kell, kissé csökkenti a károsanyag-kibocsájtást).
4. De mivel akkoriban még szigorúan családi autónak volt használva, inkább megragadtam egy lehetőséget, és vettem egy bontott 40E km-es szelepet (ismerőstől, garantáltan annyi volt benne). Ezt kipucoltuk és beraktuk. Ezzel ment is az autó sárgulás nélkül újabb 20e km-t. Aztán kezdődött ismét előlről. Már rutinosan kezeltem a dolgot, immunis lettem a sárga lámpára...
5. Ekkortájt már megtörténtek az első kezdetleges átalakítások az autón, kezdte felvenni a sportos jelleget. Ezzel együtt újra felmerült a szelep lezárásának gondolata. Miután ennyit küzdöttem a témán, nem sokat gondolkodtam rajta, ráadtam a fejem, lezártuk. Eredmény: Azóta mentem vele 50e km-t, nem volt gond a szeleppel. A motor karakterisztikája alsó tartományban teljesen megváltozott, jobb lett. Eltűntek a kicsi rángatások, egyenletesebb a járása, dinamikusabb.
Mellesleg a lezárás után lett csinálva a műszaki és a zöldkártya, és simán átment a szelep nélkül. Pedig akkor már 130e km körül volt a motorban. A fogyasztás nem lett nagyobb.
Összegzésül: Ezekkel a tapasztalatokkal mégegyszer nem járnám végig ugyanezt az utat, hanem a gyári szelep első megakadásának megtörténte után lezárnám, nem várnám meg amíg a halálba kopik, mert úgy már a lezárás sem fogja megoldani a hibát, másikat kell venni bele.
Sőt, a szerelőm nem egy vadi új autón végezte el ezt a műveletet.
Végezetül kis technikai háttér:
A hiba leginkább az X-es motoroknál jelentkezik hamar, a Z-s motoroknál tapasztalatom szerint nagyságrendekkel később.
A hiba oka: A koromtól a szelep szára folyamatosan kopik. Egy idő után ez a kopás olyan mértékű lesz, hogy szelep szára könnyen megszorul a vezetőben.
A hiba tünete: kigyullad a check engine sárga lámpa, és attól függően hogy a szelep hol és mennyire akadt meg, a következő dolog tapasztalható:
- Ha zárt állapotban, akkor ugyanúgy megy tovább az autó, esetenként hamar el is alszik a sárga lámpa.
- Ha nyitott állapotban, akkor a nyitottság mértékétől függően rángatni kezd az autó, elmegy az alapjárat, illetve teljesen meg is áll.
Hiba tüneti kezelése egy pusztán, ha megállt az autó: Hagyjuk kicsit kihűlni a motort, meg is lehet kocogtatni a szelepet kicsit.
Hiba tüneti kezelése pár ezer kilóméter távlatára: Ki kell szedni a szelepet és kimosni, kitisztítani.
Hiba kezelése jópár tízezer km távlatára: le kell zárni a szelepet. Ha már halálba kopott a szelep, akkor ez sem segít sajnos...
AGR szelep helye X16XEL motornál (általában a 16v motoroknál): Szemből nézve a motor jobb felső sarkában hátul, kicsit a szívósor szintje alatt. Egy kb. 5-6 cm átmérőjű hengeres tárgy, ami két torx csavarral van rögzítve, 5 pólusú csatlakozó megy rá.
AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni.(Opel fórum)
1. Miután megvettem 70e km-rel az autót 4 éve, nem sokkal utána jelentkezett a műszerfal sárgába borulása. Én sem ismertem még akkoriban ezt az AGR problémát, így mindjárt vittem Tech2-re. Az egyértelműen kiírta (az én vezérlőm olyan verzió, hogy csak a következő gyújtásráadásig őrzi meg az AGR hibakódot, de hallottam már olyanról is, ami utána is megőrizte) hogy ezzel a szeleppel volt a gond, de mivel azt mondták hogy nem kell vele törődni, mentem tovább...
2. Pár ezer km megtétele után azonban a műszerfal megint sárgába borult, és az autó meg is állt, nem lehetett elindítani (ráadásul pont egy puszta közepén). Ekkor végignéztem a szelepvezérlést és a szenzorokat, és miután mindent rendben találtam, próbáltam kis hűlés után újraindítani, ami végül sikerült is. Azonban itt már az első utam a szerelő volt, aki kivette és jól megpucolta, kiáztatta a szelepet. Ezek után ment is az autó vagy 10e km-t sárgulás nélkül...
3. Az említett km megtétele után azonban kezdődött előlről a dolog, már meg sem ijedtem. Ekkor kezdett kicsit idegesíteni, úgyhogy jobban utánajártam a témának. Ekkoriban ismertem meg a mostani szerelőmet, akivel együtt építettük át versenyautónak az autót a későbbiekben. Ő rögtön szóvá is tette, hogy jó lenne lezárni, mert nincs haszna, sőt, inkább negatívuma ennek a szelepnek (csakis az ECOTEC felirat miatt kell, kissé csökkenti a károsanyag-kibocsájtást).
4. De mivel akkoriban még szigorúan családi autónak volt használva, inkább megragadtam egy lehetőséget, és vettem egy bontott 40E km-es szelepet (ismerőstől, garantáltan annyi volt benne). Ezt kipucoltuk és beraktuk. Ezzel ment is az autó sárgulás nélkül újabb 20e km-t. Aztán kezdődött ismét előlről. Már rutinosan kezeltem a dolgot, immunis lettem a sárga lámpára...
5. Ekkortájt már megtörténtek az első kezdetleges átalakítások az autón, kezdte felvenni a sportos jelleget. Ezzel együtt újra felmerült a szelep lezárásának gondolata. Miután ennyit küzdöttem a témán, nem sokat gondolkodtam rajta, ráadtam a fejem, lezártuk. Eredmény: Azóta mentem vele 50e km-t, nem volt gond a szeleppel. A motor karakterisztikája alsó tartományban teljesen megváltozott, jobb lett. Eltűntek a kicsi rángatások, egyenletesebb a járása, dinamikusabb.
Mellesleg a lezárás után lett csinálva a műszaki és a zöldkártya, és simán átment a szelep nélkül. Pedig akkor már 130e km körül volt a motorban. A fogyasztás nem lett nagyobb.
Összegzésül: Ezekkel a tapasztalatokkal mégegyszer nem járnám végig ugyanezt az utat, hanem a gyári szelep első megakadásának megtörténte után lezárnám, nem várnám meg amíg a halálba kopik, mert úgy már a lezárás sem fogja megoldani a hibát, másikat kell venni bele.
Sőt, a szerelőm nem egy vadi új autón végezte el ezt a műveletet.
Végezetül kis technikai háttér:
A hiba leginkább az X-es motoroknál jelentkezik hamar, a Z-s motoroknál tapasztalatom szerint nagyságrendekkel később.
A hiba oka: A koromtól a szelep szára folyamatosan kopik. Egy idő után ez a kopás olyan mértékű lesz, hogy szelep szára könnyen megszorul a vezetőben.
A hiba tünete: kigyullad a check engine sárga lámpa, és attól függően hogy a szelep hol és mennyire akadt meg, a következő dolog tapasztalható:
- Ha zárt állapotban, akkor ugyanúgy megy tovább az autó, esetenként hamar el is alszik a sárga lámpa.
- Ha nyitott állapotban, akkor a nyitottság mértékétől függően rángatni kezd az autó, elmegy az alapjárat, illetve teljesen meg is áll.
Hiba tüneti kezelése egy pusztán, ha megállt az autó: Hagyjuk kicsit kihűlni a motort, meg is lehet kocogtatni a szelepet kicsit.
Hiba tüneti kezelése pár ezer kilóméter távlatára: Ki kell szedni a szelepet és kimosni, kitisztítani.
Hiba kezelése jópár tízezer km távlatára: le kell zárni a szelepet. Ha már halálba kopott a szelep, akkor ez sem segít sajnos...
AGR szelep helye X16XEL motornál (általában a 16v motoroknál): Szemből nézve a motor jobb felső sarkában hátul, kicsit a szívósor szintje alatt. Egy kb. 5-6 cm átmérőjű hengeres tárgy, ami két torx csavarral van rögzítve, 5 pólusú csatlakozó megy rá.
AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni.(Opel fórum)
légtömegmérő tönkremeneteléhez nincs szükség direktszűrőre...xsara1ben is meghalt kb 5 éve, 30 volt a csere. az sokszor le is állt, néha kereszteződés közepén

Nekem megtorpant az autóm 3-5 ezer fordulat között,elosztó fedél,és rotor csere lett a vége.
De lehet,hogy neked ezek nincsenek is.


De lehet,hogy neked ezek nincsenek is.


Köszike mindenkinek a szakvéleményét!
Ha bárki ezzel kapcsolatban tud még valami okosat írjon!Köszi még 1x!!!
Ha bárki ezzel kapcsolatban tud még valami okosat írjon!Köszi még 1x!!!

A Bosch alaktrészeket elég rendeltetésszerűen használni hogy gallyramenjenek.

Ha nem a torlólapos hanem a fűtőszálas légmennyiségmérő van benne, akkor kinyírhatta. Ha elkoszolódik a fűtőszál, túlmelegedhet és megszakad. De akkor lenne hibakód. Simán megdögölhetett magától is. De egy tisztítási próbálkozást megér a dolog, hátha helyrebillen. A torlólapost lehet tisztítani karburátortisztító spray-vel, a fűtőszálast csak levegővel. De nem 8 bar-on, mert szétcsapja.
sztem gallyragvágta a direktszűrő
AntZ
#22
2007. június 21. 10:52
A légtömegmennyiség mérőre szavazok! Nekem is hasonló dolgokat művelt a Pug! Nálam ez volt a baj! Kicseréltem azóta megszünt! 

nekem azt mondták hogy nem (opel szervizes ismerősöm), de van aki azt mondja hogy igen mert jobban koszosodik tölle a mérő
Szerintetek lehet a sportlégszűrő az oka???
Akkor a légmennyiségmérő a leggyanúsabb. Esetleg fordulatszám jeladó.
Gyertya csere megvolt!
Pontosítanék még,hogy mikor és hogy jelentkezik a rángatás!Szinte mindig akkor jön elő amikor kicsit van lenyomva a gázpedál,ha elkezd rángatni rátaposok a gázra utána semmi baja 60-ig mert ott már nem nyomhatom tovább(városban)gázpedál le fel ez megy!De érdekes,hogy nem mindig!Február óta van nálam az autó azóta nem cseréltem benzinszűrőt!(Csak kis gázadásnál jelentkezik a problem!)
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 35 találat 2 oldalon