Elnézést kérek elöszőr is mindenkítől,akit esetleg idegesít ez a topic,de sajnos van 1 nagy gondom a kocsival.
Múlt hét pénteken tankoltam Pesten a Fehérvári úton lévő Shell kúton,azóta a kocsi nehezen indul be,nem megy alacsony fordulaton rángat,lefulad, és 200 km-t mentem vele és elfogyot féltank gázolaj(24-25 liter).Nem tudom mi lehet a baj,eddig nem tankoltam ott, a Ferihegyi Shellnél szoktam tankolni és ilyen próbléma még nem volt.Megnéztem a motorteret és minden rendben van.Nem folyik az olaj,megfelelő szinten van.Minden rendben a computer sem jelez semmi hibát.De engem nagyon zavar.
Okozhatja-e az,hogy vízes let volna a gázolaj.Egyébként féltankkal olyan 450 km-t szokott elmenni.
Kérem segítsetek,mít csináljak?
Előre is köszönöm:Zoli
Ez igy van de nemhinnem hogy Zoli saxo cimboranknak az lett volna a gondja... Nemhinnem hogy naluk olyan hideg lett volna... Bár... Hol is lax Zoli? Mit mondtal, Szibéria?
CSak szólnék, mivel eddig erre nem keülr sor, hogy a gázolaj sokkal jobban reagál a hiegre, mint a benzin.
minusz 16 foknál, a nem adalékolt gázolaj dermed!
Ezért szoktak magyarországon is többek között, dermedésgátlót adalékolni hozzá a benzinkutakon!
Máramelyiken ugye adalékolják ...
OMW-nél a nem alpesibe is van ...
Nagy hidegben érdemes venni külön kis falkonba és tankolás előtt belerakni ...
PErsze ez a nem a topic témájához szólt, csak eddig ezt senki nem említette ...
Shel kuttal benzint illetően nem volt még gondom, de gázolajjal annál inkább ...
Nem azt mondtam hogy -3fokon csapodik ki a parafin, hanem egy elozo kommentben irta valaki hogy valami atalakulas mehet vegbe hidegben a gazolajban... Es neki irtam hogy mi is tortenik olyankor... De persze abban igazad van hogy -3 fokon nem csapodik ki semmi... De -25foknal mar jartam ugy a csaladi verdaval kb 8 evvel ezelott hogy bizony 50nel tobbet az istenert sem tudtam menni az M1-en... es akkor egy kis petroleum volt a megoldas...
Ott en is rendszeresen... A kinti Mol-nál... Magyar minoseget kapok fele áron... csak sajna ritkan jarok Romaniaban... De ha kint vagyok, tuti a teletank! Amugy az OMV-t en is csak ajanlani tudom!(hatha en is kapok abbol az 1millás utalvanybol egy kicsit..) Shell-nel ha tehetem en sem tankolok gazolajat... Meg anno dolgoztam is shell kuton... Kb 1 szinten van a mekdonálcos mentalitassal... Teljesiteni a kiirt tervet mindenaron... (nem ez volt a szocilaizmusban vagy kommuinizmusban is?!) Gusztustalanok! En hulye meg dolgoztam evekkel ezelott mindket helyen... Soha tobbet! Inkabb udit sikálok vhol!
hát figyelj,én sztem nem olyan vészes a szaga....
a minősége meg tudod akkor derülne ki igazán hogyha laborban bevizsgálnák,de az tény hogy 1 picit jobban fogyaszt vele a kocsi apám meg állítja hogy az övé jobban is megy tőle,de sztem ez nem tuti...
Kicsit a témához kapcsolódik. Egyszer a haverom az egyik JET kúton tankolt a kocsijába, szerencsére csak 5000ért (hóvége volt). Az autó dadogott, nem forgott ki szóval minden baja volt. Elment egy másik kútra (inkább elszenvedte magát) telenyomta 98assal, öntött bele valami oktánszámnövelő adalékot, így tudta kikocsikázni ami benne volt.
1.fagyallot szerintem ne töltsel bele ablakmosoba!!! - krisssznek
esetleg teli ablakmosot!!!
2.a gazolaj nem dermed meg -3 celsiusban! ha igy lenne akkor a tajgan, tundran nem igazan lehetne autozni! lehet hogy gerlad durrel is sokat gyalogolt es abban halt meg?
3.en a helyedben irnek a mo-i shell vezetösegnek vagy tudatnam a kut vezetöjevel vagy tulajaval hogy varható a fogyasztóvedelem vagy minden irkalas helyett felnyomnam öket! a gazolajat eresszed le vagy tavolitsad el a tankból mert nem hiszem hogy jo hatassal van az autodra! söööt...
mindenkeppen tudassad velük hogy rájöttel a turpissagra, ezzel neked nem lesz jobb de autós társaiddal esetleg jot tehetsz! hogy nem tankolnak a kokler shellnel... engem is b*sztak mar at eleg kemenyen...
amugy a shell-nel van bizonyos mennyiseg (xliter/nap) a csoda benzinjeikböl amit kötelezöen naponta ertekesiteni kell
csak ajanlani tudom az ömv-t vagy ha mas nincsen akkor molt! nagyon sokat autozom (evi:100.000-120.000km) es nekem soha nem volt bajom ezeknel... 94%ban ömvnel 5%ban molnal 1%szazalekban mas kuton tankolok (ha a szükseg ugy hozza)...
de azert meg jobb lenne ha osztrak benzint kapnank 100%ban hmm... attól nyeritenek a paripak rendesen!!!
remelem tudtam segiteni...
ha ezert az ömv nem ad nekem (ingyenreklám) egy 1.000.000 forintos tankkartyat akkor azokat is le fogom huzni!
4200 után semmi erő nincs benne, 5000nél pirosodik, a tiltás pedig igen érdekes, felpörög 4000-ig, onnan kicsit lassít a pörgés emelkedésén, és 5000nél megáll a mutató
de tök fölösleges 4200 felé pörgetni, semmi ereje nincs, de kiba hangos... meg városban 2000-ig elég :)
az 1.6 td golfok akkor hamar beadják a kuilcsot, havernak is volt, ő is kihajtotta belőle a lelket :D
Jó én csak tapasztalatból meg poénból írtam, egyszer mikor friss jogsim volt, meg nem igazán voltam tisztában az autók lelkével, a II-es 1.6os TD Golfunkkal Velence oda vissza nyélen, piros elejéig forgattam, mire hazaértem hengerfejes lett Azóta már nem vagyok ilyen felelőtlen (ez már vagy 5 éve volt)