6,5s alattiak gyülekezzetek!

Témakör: Tuning
aktuális téma
6,5s alattiak gyülekezzetek!

Előfordult már veled hogy kocsidat lepárbajozták mert jobb a promója? Velem még nem. mert nem mentem az arénába. Gyülekezzünk ezen a helyen, a valódi sportkocsik. ne rajból, csak hogy tudjunk egymásról és segítsünk egymásnak. és ha esetleg valaki közülünk párbajra kerül segítsünk neki. ha a kocsidat építed és finomítod folyamatosan, ahogy én is, segísük egymást tippekkel 5letekkel, csak hogy a sok gagyihuszárt meglephessük face2face mert ezeket csak így lehet megalazáni de ezRL!!!

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
SkylineGTR
#287
2004. december 24. 23:42
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Üdv
P.I.M.P.
#286
2004. október 05. 00:18
Asszem én is ide tartozom,mi a téma?
Rolcsi
#285
2004. október 04. 21:26
A turbósok valóban nem szeretik a meleget...a Subaru Impreza is gyengébb melegben. Egyébként a te turbód be van kötve a vízhűtésbe???
Yasec
#284
2004. szeptember 07. 14:41
Nord
#283
2004. szeptember 07. 14:15
Mivel én nem vagyok turbo-specialista így csak a Garrett által kiadott adatokra támaszkodhatok, meg ami infót a weben találtam róluk, a T28-ból elég sok csatlakozási méretben léteznek különböző kompresszor-térképes változatok, érdemes lenne utánna nézni, hogy a te T25-ös Garrett-ed melyikkel kompatibilis, valamint azt is érdemes kinyomozni, hogy hol érdemes megvenni ( pl. ebay-en 125$ körül már láttam olyat amit az EU-ba is postáznak )
Érdemes utánnanézni Google-ben -> 'garrett+compressor+map' .
Sok sikert hozzá
Egyébként az új GT-s változatok, igaz drágábbak, de méretben kisebbek és hatásfokban sokkal jobbak az elődeiknél.
Tiv
#282
2004. szeptember 07. 13:28
Nord, egy t25 t28 cseréhez kellenek komolyabb átalakítások? (csak úgy kérdezem )
Nord
#281
2004. szeptember 07. 13:22
Megnyugatatlak
Távol álljon tőlem, hogy valakit is látatlanban lenézzek, SŐT, inkább tiszteletem azoknak akik egy kicsit is az építés felé tendálnak és nem az ammortizáció felé ( itt inkább olyanokra gondolok akiknek apuci veszi az autót ).
Egy szó mint száz, aki belevág egy felújításba/ tuningba akár 0 FT-ról indul akár 3 Millióról, nem lesz egyszerű dolga, de éppen ez a szép az egészben, ha ráadásul leleményes az illető csodákat lehet kihozni bármilyen autóból.
Van egy találó mondás erre :
" Nincs lehetetlen, csak tehetetlen "
Tiv
#280
2004. szeptember 07. 13:07
nah és hol tudom ezt megtenni?

Az egyik haveromnak (szintén kupé zenész) folyamatosan melegszik a gépe, és már elég sok mindent megnéztünk, sjanos vszínű, hogy valahol vmilyen dugulás van... Ez az ultrahangos dolog nekem új... Megmondom őszintén, hogy meghülyülök a lökhárítóba applikált coolernek már csak a látványától is, úgyhogy ha van rá mód be fogok építeni vhogy, nézegetem is a kamionokat :)))
Yasec
#279
2004. szeptember 07. 12:46
A Rover mocik érzékeny jószágok, vigyázni kell rájuk!
Az érzékenység meg szerintem pozitív dolog! A hajódiesel nem érzékeny, és nem is egy ideális meghajtás az autónak!:)))

Sokszor apróságokkal is nagy eredményt lehet szüretelni, pl. vastagabb vízhűtő, termosztát kisebb értékűre cserélése, esetleg máshová pozícionálása, ahol normálisabb/kiegyenlítettebb vízhűtési rendszert eredményez, olajhűtő beszerelése (ha még nincs), vagy olaj/víz hőcserélő beépítése, ezek okés, hogy nem olcsó dolgok, de nagyon sokat jelentenek üzembiztonságban!

A Turbo húzása sok veszélyt rejteget, de ésszel meg lehet lépni. Van aki mindent megtesz, hogy jó legyen a rendszer, aztán csak arra nem gondol, hogy a húzás következtében beprogramozott benzinmennyiséget az injektor már nem bírja magából kipréselni, vagy csak egyszerűen eldugult az egyik injektor. Nem árt, ha az ember kitisztítattja ultrahangos tisztítóban ezeket a dűzniket, ha már ennyit törődik a géppel!
Tiv
#278
2004. szeptember 07. 12:25
Azért mert akkora okosságot írtál

Bizony bizony, már a 17-es kerekek is gondot okoznak nálam, már látom lelki szemeimmel, ahogy a futóművem szépen darabokra hullik. És akkor hol van még a motorban való piszkálgatás...

Saját tapasztalat: édesanyám xsarájában 10 perc alatt sikerült felforralnom a vizet, egy kicsit forszírozottabb tempóval..


akkor mi lenne, ha teljesen kihegyezném a sajátomat? Kb 1-2 hónap és KO. Egy teljes körű mindenre kiterjedő átalakítás viszont irgalmatlan munka (és pénz..) úgyhogy én nem is hajszolom annyira a többletteljesítményt, inkább az optimális körülményeket szeretném megteremteni. És maximálisan igazat adok neked, a turbós autókat pikkpakk fel lehet húzni, megemeljük a turbónyomást + egy chip, csak vhogy én nem hiszem, hogy nem ártanánk ezzel jelentősen az autónak...
Yasec
#277
2004. szeptember 07. 11:25
Yasec
#276
2004. szeptember 07. 11:22
Meglátásom szerint a legtöbb hazai tuningnak az a hátulütője, hogy ha van x összeg, azonnal a teljesítmény fokozására fordítják, pedig sok motor már alapból is beszarhat, ha jól megkergetik!
Bizony a tuning egyik fontos része az üzembiztonság növelése, mert manapság sem, és régebben sem 1,5 ~ 2x teljesítményre tervezték az alkatrészeket.
Kifejezetten a Turbós gépek bírnak elszállni, azoknál néha könnyebb a nyomaték növelése, attól meg szarik befelé a hajtáslánc, és még ki tudja mi minden.
A többletteljesítmény meg többlethő, és anak is el kéne távozni, mert ha nem, csúnya vége lehet egy szénkupac képében...

A vita meg szerintem is felesleges a gépek korát / árát, vagy akár márkáját tekintve!
Yasec
#275
2004. szeptember 07. 10:55
Tiv
#274
2004. szeptember 07. 09:48
Szerintem meg hagyjuk tényleg ezt a régi autó új autó vitát tényleg Pont az tetszik ebben a topikban, hogy az ide írogatók mind hasonlóképpen gondolkodnak, függetlenül attól melyik úton jutnak el Rómába. Ez egy mókuskerék amiből nincs kiszállás Amikor megvettem a gépemet, úgy gondoltam, ez már annyira durva hogy nem változtatok semmit... Aztán most azon morfondírozok, hogy hogyan tudnám megoldani a turbó megfelelő hűtését (illetve a beáramló levegő) mert melegben kicsit "erőtlennek" érzem a gépet

Szóval tök mindegy ki mennyit tud rászánni, és mi a vágya tárgya, itt azt látom, hogy mindenki komoly erőt energiát fektet be, hogy a vasa jobb legyen, akár régi akár új.

Peace
Yasec
#273
2004. szeptember 07. 08:10
Yasec Y-al!
Mobil mérőállomásokból sokféle van, azaz sokféle kezelő.
Vannak olyanok, akik hidd el, hogy pont az öreg gépek tulajaival vannak jobban kiegyezve, aki frissebb gépet vett, annak mind az anyját, mert honnan volt rá pénze, stb...
Akkor aztán tökmind1, hogy mennyivel vagy kinn a szabály alól, kinnt voltál, és ez számít! A legtöbben nagyon jól tudják, hogy a karbis gépen akár ki is lazulhat gy csavar, ott ha nem vagy "küllemileg" feltűnő, akkor ezt még el is nézhetik neked, de egy korszerű motornál kár ilyen dumával jönnöd, hogy kilazult a csavar! Egyből az jön, hogy lehet, hogy az a katalizátor már nem is kat., hanem egy sima cső? (amitől természetesen jobb lenne a mocinak, de hát mi nem járhatunk kat nélkül...)
Hidd el, erősen attól függ a dolog, hogy milyen ellenőrrel találkozol! Sajna Magyarországon még mindig sok az irigy ember, és azoknál nekem 100%-ig meg kell felelnem, máskülömben annyi. Ja, meg ha már ilyen gépem van, bizti telivagyok, és majd jó sokat fizetek, hiszen nekem meg sem kottyan!
Nem is olyan rég egy 79-es Ford Taunussal mászkáltam, hidd el, tudom, hogy miről beszélek!
(Ja, általában a Taunusom is tudta az értékeket. Pedig az sem egy high-tech...)
kvazR
#272
2004. szeptember 07. 02:27
Ave! te nem akarsz még 300kilót levenni?
Jasec! Zöldkarit lehet boltolni....egy 20sok éves vasnál még szigorúbbak az elvárások ez tapasztalat. Ezekkel közelébe mész a mérőnek és a gép is elhúzza a száját! Mobilosok az ilyen öreg szarokat ki akarják vonni a forgalomból(lásd 2ütemű szigorítások) nemhogy elnézőek lennének. Na csak hogy tisztába legyünk a dolgokkal.: karbin eltekerek egy kis csavart épp egy picikét és 4*túllépí a megengedett co-t. Javaslom olvass el egy karbi hangolást hogy az jól menjen és ne szennyezzen! Nem kis munka. Zsiguli.hu-n talász szép írásokat. És minden állást géppel kell végezni hogy pontos legyen. Utána kicsit meghajtod az utcában és a mobilos máris más értéket kap. Sajna nem eccerű azért ez sem.
Yasec
#271
2004. szeptember 07. 00:43
Pedig már ráférne valami újabb technika!
Tolórudak csőből?

De akár komolyan is kérdezhettem volna!
ave.fw.hu
#270
2004. szeptember 07. 00:38
Nord,

En szamolgatok. (lassan mar 3 eve)
Nem lehet 11.7-et menni 4 feletti 0-100-al, mert a celvonali sebessege annyira nem utos, hogy fennt hozza ezt az eredmenyt.

Amugy, ha lenyeg, hogy tenyleg 20 eves technika legyen, nos, akkor az enyem kituno pelda, semmi uj technika nincs benne, ami a teljesitmenyhez kell. Igaz, nincs is 300 Le. (Meg nincs)

Az R5 ugy 930 kilo a versenyeken mindenestol.
Yasec
#269
2004. szeptember 06. 23:03
Ugye nem rám gondoltál!

Nem szeretném, ha ez a vita abból állna, hogy van aki megteheti, hogy kapásból egy jó autója legyen, de az igazi hősök azok, akik a 20 éves gépekből faragnak valamit!
Ugye nem így van, nyugtass meg!

Nektek nehezebb is, meg könnyebb is!
Olcsóbban eljuttok a célhoz, és ami nagyon egyszerűbb nektek: nincs Euro kipuffgáz szabály, ami eléggé megfoghat a tuningnál!
Nekem tudnom kell az Euro3-at, még tuninggal is, nektek meg max. lezabálja a gatyátokat a gép, de nagyjából beleszarhattok, hogy mi jön ki a kipuffon.
Az én gépem motorja min. 10 éves konstrukció, és mint köztudott, ha egy motort megterveznek, akkor nem szoktak egy évtizeddel előrébb lévő, még ismeretlen környezetvédelmi szabályra tervezni egy motort. Következésképp "ráhúzzák" a régebbi konstrukcióra az új szabályt, aminek az a következménye, hogy a tűréshatár felső része felé tendál a motorod, és ha egy kicsit is hozzányúlsz, megbuktál.
Az egyetlen mentség csak az, hogy nem a teljes Eur3-at kérik számon, és nem is tudja azt egy pl. mobil ellenőrzőállomás, mert nem lehet azt lemérni, hogy hidegindítás után 120mp-re tényleg jók-e már az értékek. Ha majd egyszer ezt is meg tudják mérni, akkor nagyon sokan bukni fognak, még a nem tuningolt gépek is!

Ha rendes munkát akar valaki végezni, az egy régebbi gépnél lényegesen könnyebb, mint egy mostani fejlesztésűnél, mert nem elég, hogy a cuccos is pénzigényesebb, még valami értelmes, okos ember is kell hozzá, hogy azt a fránya ECU-t beprogramozza.
Minden elismerésem a régi vasak faragóinak, de nem lenézni azokat, akik lényegesen szigorúbb szabályok mellett próbálnak valamit összehozni!
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 288 találat 15 oldalon
-->