AFC ? (air flow controller)
aktuális téma

Sziasztok ! Épp yogi most oktatott ki, hogy van AFC, meg az milyen baromi jo, hogy 500 as fordulatonkétn lehet szabályozni az adagolást vagy mi.... De kb ö is ennyit vág belölle. Ez mi is ? Valami hypernagy autos guru elmesélhetné, meg hogy ez jobb mitn chip ? Lehet ilyet magyarba kapni ? Mondjuk emberi áron ?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
ja, meg vmi, az en benzin-rendszerem, ecu, stb... 12psi-ig kezeli le biztonsaggal, de afolott mar nem tudja rendesen vezerelni a gyujtas valamint az injektorok mar 90-100% korul mennek, az meg nem tul egeszseges....melegednek ,stb...

nekem gyarilag mind a 4db injektorom 550cc/min
a gyari nbo-hoz meg mar keszul egy afr monitor
, wbo-t majd akkor ,ha mar kell kiegeszito elektronika.

a gyari nbo-hoz meg mar keszul egy afr monitor

a DSM-eknek gyárilag 0.8-0.9 a nyomása.. nem akarok hülyeséget mondani de az injectorok gyárilag 450cc-sek :)
Gyere... itthon vagyok.
lehet hogy lelatogatok ma fehervarra! betesszük a csavaros okossagot? 





Persze, valamennyit lehet húzni mindegyiken... Vannak gyárilag túlméretezettek... PL az én 3.0V6 Turbos Injectoraim 360cc , A Supra(IV) 3.0 Turbo Injectorai meg 550cc....de ez kivételesen nagy.
Általában pár tized bárt lehet húzni(0.6-ról 0.8 , 0.9) , ez fölött elszegényedik..
Lehet hogy a gyári 0.6 felhúzod 1.2-re, de ahoz hogy adott keresztmetszeten 2x annyi benzin menjen át, 4x akkora nyomás kell.Nincs az a Pumpa amelyik a gyári 3bar helyett 12bart tölt. A legtöbb pumpa biztonsági szelepe 6Bar..
Ha injectorokat cserélsz akkor mehet a móka, feltéve hogy az ECU-t utánaállítod(v.PiggyBack) és nem tilt le (boost Cut).
Aki a 2x tekerte a turbóját, nézesse meg WBo2-vel mert ha szegény a keverék, szétszedi a motorját.
Kezdő koromban en is tekergettem a Turbós OPEL-omat( C20LET ). az is gyári 200 LE, gyári 0.6, de 0.8-0.9 felett már elszegényedett.
Erről ennyit..Nem akarom szétoffolni a topicot. Ha valakinek kérdése v. mondanivalója van E_MAIL v. MSN..
Bye..
Általában pár tized bárt lehet húzni(0.6-ról 0.8 , 0.9) , ez fölött elszegényedik..
Lehet hogy a gyári 0.6 felhúzod 1.2-re, de ahoz hogy adott keresztmetszeten 2x annyi benzin menjen át, 4x akkora nyomás kell.Nincs az a Pumpa amelyik a gyári 3bar helyett 12bart tölt. A legtöbb pumpa biztonsági szelepe 6Bar..
Ha injectorokat cserélsz akkor mehet a móka, feltéve hogy az ECU-t utánaállítod(v.PiggyBack) és nem tilt le (boost Cut).
Aki a 2x tekerte a turbóját, nézesse meg WBo2-vel mert ha szegény a keverék, szétszedi a motorját.
Kezdő koromban en is tekergettem a Turbós OPEL-omat( C20LET ). az is gyári 200 LE, gyári 0.6, de 0.8-0.9 felett már elszegényedett.
Erről ennyit..Nem akarom szétoffolni a topicot. Ha valakinek kérdése v. mondanivalója van E_MAIL v. MSN..
Bye..

az en ecu-m, afm-em, benzin-rendszerem is 300LE-ig jo (gyarilag 200LE az auto), ergo az en vezerlesem, szenzoraim is viszonylag tág határokkal bírnak.
Jó, tény, hogy okosabb tuninghoz elengedhetetlen a piggyback vagy standalone ecu....csak leirtam, hogy vannak olyan autok ahol a gyár gondol az esetleges kisebb, "feltekerős" tuningokra.
Jó, tény, hogy okosabb tuninghoz elengedhetetlen a piggyback vagy standalone ecu....csak leirtam, hogy vannak olyan autok ahol a gyár gondol az esetleges kisebb, "feltekerős" tuningokra.

nincs egyik ECU-mban sem eprom, de ha gondolod kapsz róla képet is hogy láthasd nincs benne. ha lenne epromos ecum szép pénzt fizetnének egyesek érte nekem :D
nem csak csavarunk rajta oszt szevasz, de amiben én utazok azoknál 300 ló felett jön képbe egy AFC hogy picit átverd az ECU-t.. és a gyári értékhez képest az kb 100 pacival több máris, szóval ennyit a korlátozott határokról.
nem csak csavarunk rajta oszt szevasz, de amiben én utazok azoknál 300 ló felett jön képbe egy AFC hogy picit átverd az ECU-t.. és a gyári értékhez képest az kb 100 pacival több máris, szóval ennyit a korlátozott határokról.
Blindmouse !
Látom hű maradtál nevedhez...
A gyári ECU csak szűk határok között megy utána..
Amíg nem tudsz a kocsiról semmit, addig ne bírálj...A gyári turbóim kevesek voltak (leszebályzás kikötve-3000rpm 0.9max 7000prm 0.4 max...egyszerűen elfogyott,nem bírt annyit tölteni)
Kapott 2 ÚJ nagyobb turbót, ÜApumpát...stb. Amit vezérelni kell valamivel...
Ebben az autóban nincs külső EPROM mint a tiedben( azt simán átírom ), ezért kell nekem az APEXI. MoTeC -re nem tellik
De ha csak annyit értesz a Turbós tuninghoz hogy csavarjunk rajta, akkor inkább ne vegyél turbos autót, v. ne te tuningold...
Ezzel nem bántani akarlak, csak megvédeni sok kellemetlenségtől..
Ha tuningolni akarsz keress meg...asszem van némi tapasztalatom
Látom hű maradtál nevedhez...
A gyári ECU csak szűk határok között megy utána..
Amíg nem tudsz a kocsiról semmit, addig ne bírálj...A gyári turbóim kevesek voltak (leszebályzás kikötve-3000rpm 0.9max 7000prm 0.4 max...egyszerűen elfogyott,nem bírt annyit tölteni)
Kapott 2 ÚJ nagyobb turbót, ÜApumpát...stb. Amit vezérelni kell valamivel...
Ebben az autóban nincs külső EPROM mint a tiedben( azt simán átírom ), ezért kell nekem az APEXI. MoTeC -re nem tellik


De ha csak annyit értesz a Turbós tuninghoz hogy csavarjunk rajta, akkor inkább ne vegyél turbos autót, v. ne te tuningold...
Ezzel nem bántani akarlak, csak megvédeni sok kellemetlenségtől..
Ha tuningolni akarsz keress meg...asszem van némi tapasztalatom

Javítás (már megint túl gyorsan írtam): természetesen nem KS, hanem az ECU vesz vissza a gyújtásból a KS jele alapján.
Minek akarod chipeltetni? tök felesleges egy darabig... mivelhogy egyfolytában mér és az aktuális adatokhoz igazít mindent így nem kell chipelni.. emelsz a nyomáson? jó, több beszívott levegő, és ahhoz annyi benzint ad meg állítja a gyújtást, elég tág határok közt képes az ECU-d utánamenni az esetleges módosításoknak..
Teljesen egyetértek Lordie kollegával..
Apexi-t csak akkor ha nem lehet CHIP-elni.. mint pl az enyémet.. ( vagy nem lehet OBD2-OBD1 konv. csinálni)
Ha Valakit komolyan érdekel az APEXI SAFC-II -t megmutatom élőben a kocsimban...


Apexi-t csak akkor ha nem lehet CHIP-elni.. mint pl az enyémet.. ( vagy nem lehet OBD2-OBD1 konv. csinálni)
Ha Valakit komolyan érdekel az APEXI SAFC-II -t megmutatom élőben a kocsimban...



Nálam a hiearchia (leggyengébbtől kezdve):
- állítható üzemanynyomás szabályzás (Rising Rate vagy FMU mindegy)
- piggyback (AFC-k, Emanage)
- egyedi kultúrált chip (nem vhonnan másolt beállítások használata!) pl. Hondata, Crome, Überdata, TurboEdit etc. programmal saját kocsira optimalizált
- különálló management (pl. AEM EMS, Apexi Power FC, Motec vagy Kulinpapa Genboardja etc.)
- állítható üzemanynyomás szabályzás (Rising Rate vagy FMU mindegy)
- piggyback (AFC-k, Emanage)
- egyedi kultúrált chip (nem vhonnan másolt beállítások használata!) pl. Hondata, Crome, Überdata, TurboEdit etc. programmal saját kocsira optimalizált
- különálló management (pl. AEM EMS, Apexi Power FC, Motec vagy Kulinpapa Genboardja etc.)
Mindenki döntse el maga, én csak elmagyaráztam hogyan működik és baromira nem kell bedőlni a reklám szövegeknek (+x% LE, mert több üzemanyag stb.). Nem rosszak a piggybackek, de tudni kell mit kap az ember érte. Csalóka lehet.
AZ AFC-t magyaráztam el. Az hogy rosszul nevezte meg a topic nyitója szerintem mellékes, érti az, akit érdekel. nem a rövidítés érdekelte.
De abban igazad van az AFC az Air/Fuel Controller rövidítése.
De abban igazad van az AFC az Air/Fuel Controller rövidítése.
az air FLOW controller az a pillangószelep.. isstenem, itt csupa olyan próbálkozik aki annyit ért az autókhoz mint én az szívtranszplantációhoz?
amúgy az AFC az az air/FUEL controller..
amúgy az AFC az az air/FUEL controller..
Az ESI ECU-ját az lehet írni.. Jól tudom?
Tudom CC a nyerő ember erre, majd konzultálok is vele ha megvan az átépítés..
Tudom CC a nyerő ember erre, majd konzultálok is vele ha megvan az átépítés..
ezek szerint akkor szívó mociba nem éri meg tenni?
Millió féle AFC létezik (Apexi által gyártott, Field által, kóreai klónok etc.), Apexi VAFC/SAFC-je szépen néz ki, látványos kijelzője van, igazi parasztvakító :) Jónéhány van itthon is. De szerintem pénzkidobás egy alap motorba az egész, hiszen több levegőd nincsen, akkor minek dúsítani. Ha meg van vmi okosítás, akkor egyedi chipet kell írni, nem az eredeti ECUval játszani.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
Összesen 34 találat 2 oldalon
olyanrol,h boost cut olyanrol meg nem hallottam
Masik: en akkor sem fogom kicserelni a gyari injektorjaim, ha mar kevesek, mert egyszerubb (es olcsobb is) 2 vagy 4sub injektort hasznalni, es az ahhoz kello elektronikat. A 4db gyari 550cc-is injektrok melle 4db 450cc-is injektor az eleg egy darabig. (az 1600-as 2000-res injektorok mar eleg dragak