Benzin nyomás növelö
aktuális téma

egyre tobb helyen latom eme alkatreszt vki nek vmi tapasztalata van esetleg, hogy mennyit dobott a kocsijan, mennyivel fogyaszt tobbet illetve mire is jo ez az egesz, es hova kerul ez a meroegyseg
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Jah és az újnak az ára elég húzós
Mármint az elosztófejé


Mármint az elosztófejé

A tölcsér ugyanaz, csak az elosztófejben szélesebbek a rések a vezérlődugattyú körül, és mindegyiknél 80-as a tárcsa 5 ill 6 hengeres K-jetnél, anyolchengeresnek pedig már 100-as tárcsája van de ott már a dugattyú átmérője is nagyobb, de teljesen igazad van a gyári turbós fejet a legtutibb használni





egy turbositasnal persze par dolog mashogy van, pl pont a reszterheles, stb...
mivel itt jetronicrol volt szo, ezert sokan nem irtak be semmit; de ha mar megtetted, akkor...
-szoval a lamdaszonda csak alapjaraton es reszterhelesnel szabalyoz barmit is, tehat pont amikor szukseg van a tobb benzinre, pont nem szol bele.
-a gyar szandekosan az injektoroknak legidealisabb nyomasra lovi be a szabalyzot. Minel inkabb elter a nyomas ettol az ertektol, annal rosszabb lesz a porlasztas, a nagyobb nyomasnal egyre kisebb a porlasztas es inkabb sugarasan be"lovi" az egesterbe a benzint.
-a benzinnyomast az injektorokhoz kell beloni, hogy a leheto legjobb legyen; ha keves a benzin, akkor az injektorok nyitvatartasi idejen kell allitani, ha mar nem lehet, akkor csere vagy sub injektorok; ha az injektorok mar oly nagyok, hogy befecskendezik az osszes benzint a rendszerbol, akkor nagyobb benzinpumpa kell
-meg azt se felejtsuk el, hogy ha emeljuk a benzinnyomast, akkor a pumpa kevesebbet fog szallitani!
-szoval a lamdaszonda csak alapjaraton es reszterhelesnel szabalyoz barmit is, tehat pont amikor szukseg van a tobb benzinre, pont nem szol bele.
-a gyar szandekosan az injektoroknak legidealisabb nyomasra lovi be a szabalyzot. Minel inkabb elter a nyomas ettol az ertektol, annal rosszabb lesz a porlasztas, a nagyobb nyomasnal egyre kisebb a porlasztas es inkabb sugarasan be"lovi" az egesterbe a benzint.
-a benzinnyomast az injektorokhoz kell beloni, hogy a leheto legjobb legyen; ha keves a benzin, akkor az injektorok nyitvatartasi idejen kell allitani, ha mar nem lehet, akkor csere vagy sub injektorok; ha az injektorok mar oly nagyok, hogy befecskendezik az osszes benzint a rendszerbol, akkor nagyobb benzinpumpa kell
-meg azt se felejtsuk el, hogy ha emeljuk a benzinnyomast, akkor a pumpa kevesebbet fog szallitani!
Nincs lambdaszondám, van 40-es helyett 60-as szívótorkom, és 4 20 éves injektorfejem. Hol kell nyomást állítani?
Megprószálom összegezni a lényeget:A benzinnyomás emelésére akkor lehet szükség,ha a levegőoldalon tudtunk kicsit fejleszteni,és kicsit szegényedett a keverékünk,vagy alapból spórolós a bringa.Ha egy ilyen "spórolós"bicajra felteszünk egy ilyen szabályzót,akkor alabból oda érdemes emelni a nyomást,hogy a lambda szonda még ne kezdje el visszakorrigálni a keveréket.Ha eltaláltuk ezt a megemelt nyomást ,akkor lesz egy kis jól érezhető nyomaték többletünk.Ha kicsit magasabb a nyomás és a lambda már a kompin keresztűl rövidítené az injektorok nyitását,akkor is elölrébb vagyunk,mert a magasabb nyomáson jobb az injektorok által bejuttatott benzin szétporlasztása,ezért tökéletesebb az égés a hengerekben. A megemelt benzinnyomással egy pl. BMW 200ccm-es injektorain,kb 10-15%-al tudunk több benzint biztosítani.A fogyasztás padlógázon biztosan magasabb,hisz az injektorok 80%-ig nyitva vannak,és dől bele a benya,de részterhelésnél a jobb benzinporlasztás miatt már kisebb fojtószelep állásoknál is meglehet a kívánt teljesítmény,ezért itt nincs számottevő túlfogyasztás.Sportvezérmű tengelyes szívómociknál igen jótékony kütyü lehet egy állítható benzinnyomás szabályzó,főleg ha nem akarunk v. nem tudunk beavatkozni az autó kompijának benzintérképébe.Bizonyos fordulatokon biztos nem lesz a legideálisabb a keverék,de a szegényedett fordulatokon sokat javúl,ezeket persze egy szélessávú lambdával pontosan be lehet határolni. Hát kb.ennyi......

A csigásításnál egyértelmű,hogy emelni kell a nyomásokat,külömben hamar kiakad a torlótárcsa.
De jobbnak tartom,ha a csigázáshoz eleve turbóshoz való cuccot használsz,annak más a tölcsére is,amit nem lehet beállításokkal tökéletesen leutánozni.
De jobbnak tartom,ha a csigázáshoz eleve turbóshoz való cuccot használsz,annak más a tölcsére is,amit nem lehet beállításokkal tökéletesen leutánozni.
Ha nincsenek rendben akkor csere
Bocs de mennem kell, egyébként tényleg nagyon könnyű elb...ni az egészet így inkább jobb men piszkálni

nekem a Passaton gyárilag 5-5,1 körül volt, turbósítás után viszont fel lett húzva 6.8-ra és hozzáé lett lőve a vezérlőnyomás is műszerrel és kifogástalanul működött, igaz 2 db Ac pumpa kellett hozzá

Ezért mondom én is hogy tök felesleg hozzányúlni ha nem komoly tuning készül

Ez így van, de ha raksz fel egy csigát akkor már emelni kell mindkét nyomást és ezt utánna le lehet szépen ellenőrizni műsszerrel, hogy hol optimális





Feltéve hogy a Ac az elosztófej és a bemelegedésszabályozó, na meg persze a befecsi fejek rendben vannak

Szerintem a K-jeten,csak akkor kell állítani,ha azt már valaki elb..szta.
Az ilyen autók még a maximális teljesítmény határára voltak belőve,azon javítani nem nagyon lehet,viszont rontani igen.
Az ilyen autók még a maximális teljesítmény határára voltak belőve,azon javítani nem nagyon lehet,viszont rontani igen.
igen adott levegőhöz képest, magyarul ha csak egyen állítasz szart se fog érni
A vezérlőnyomáson, rendszernyomáson és a keverékszabályozócsavaron egyszerre kell állítani hogy összhangban legyen a rendszer
De ha nem tuningoltok komolyan akkor felesleges hozzápiszkálni, úgy jó ahogy van
A vezérlőnyomáson, rendszernyomáson és a keverékszabályozócsavaron egyszerre kell állítani hogy összhangban legyen a rendszer
De ha nem tuningoltok komolyan akkor felesleges hozzápiszkálni, úgy jó ahogy van

Ezt fejtsd ki bővebben,mi nem világos?
úgy látom nem vagy teljesen tisztában a K-jet működésével





És egészen pontosan hol állítod?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Eladó Benzinnyomásszabályzó.