REZONÁTOR ????
aktuális téma

Sziasztok ! Tudja valaki, hogy mit tartalmaz a REZONÁTOR ?? Mitől van "REDNÁÁ" hang ???
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Létezik motor feltöltő rezonátor is, ami a rezonancia elvén gyorsítja a levegőt. Az egy fix fordulatszámon segíti a hengerek töltését .
bocsanat, pontosabban a rezonator vagy hangot csillapit vagy kiemel
a rezonator csak es kizarolag hangot csillapit!!!
Azert tesznek rezonatort gyarilag a legszuro utan, hogy a szuro hangot csillapitsak...
FPeter: amirol te beszelsz, az a valtozo hosszusagu szivosor
amirol sokan irtatok (kipuffdob): pedig az expanzios dob; ami egy teljeen atlagos kipufogodob. Minden dobot ugy kell meretezni, hogy a falrol visszaverodo hanghullamok kioltsak egymast, ezaltal halkabb lesz az auto (nyilvan 1 merettel csak egy viszonylag szuk tartomany csillapihato)
az, hogy a kipufogonak "rezgo" hangja van, az azert van mert nagyon vekonyfalu a cso (pl 1~1.5mm) es az berezonal....vagy vhol a kipufogoban ven egy hatalmas levallas, ami minden egyes eges utan meguti a csovet, ez mar alacsony fordulaton is "rezgo" hangot kelt (magas fordulaton pedig plane)
Azert tesznek rezonatort gyarilag a legszuro utan, hogy a szuro hangot csillapitsak...
FPeter: amirol te beszelsz, az a valtozo hosszusagu szivosor
amirol sokan irtatok (kipuffdob): pedig az expanzios dob; ami egy teljeen atlagos kipufogodob. Minden dobot ugy kell meretezni, hogy a falrol visszaverodo hanghullamok kioltsak egymast, ezaltal halkabb lesz az auto (nyilvan 1 merettel csak egy viszonylag szuk tartomany csillapihato)
az, hogy a kipufogonak "rezgo" hangja van, az azert van mert nagyon vekonyfalu a cso (pl 1~1.5mm) es az berezonal....vagy vhol a kipufogoban ven egy hatalmas levallas, ami minden egyes eges utan meguti a csovet, ez mar alacsony fordulaton is "rezgo" hangot kelt (magas fordulaton pedig plane)
a rednááá hangot inkább az öblös kipuffvég, és a rosszul beállított karburátor, gyújtás okozza: nem ég el az összes benzin a hengerben, és egy része a kipuffcsőben robban be. főleg hirtelen váltásnál, motorfékezéseknél fordul elő... de ideális esetben nincsen ilyesmi... ha házilag elő akarod állítani, akkor egy öblös kipuffvég sokat segít... és sokat segít a rendőröknek is, mert már egy kilométerről hallani fogják hogy kit kell félreállítani... 

a rezonátor egy irtó egyszerű "szerkezet", de a megfelelő tervezése annál bonyolultabb... cirka mint egy szívó motor turbósítása...
a levegő a szívó és kipuff oldalon is szakaszosan, "rángatózva" mozog. ha ez megfelelő csőhosszon/térfogatban fojtva történik, kialakulhat egy lengés, ami a motorba betolja a friss levegőt, illetve kiszippantja a kipuffgázt. szívó oldalon a légszűrő <> motor, kipuff oldalon a motor <> első dob/katalizátor között alakul ki. szívó oldalon szoktak még nagyobb hordó szerű műanyag ballonokkal játszani, vagy a profibb megoldás a változó hosszú szívócső, ami aktívan igazítja az optimálisra a motor fordulatszámának függvényében.
ezért lehet az, hogy a direkt légszűrő van akinél hat, van akinél nem, vagy gyengít: kivettem a légszűrőt a kocsimból nedves időben, és úgy elszaladtak a lovak, hogy csak néztem... de ha valakinél nincsen szívó oldali rezonátor, akkor a fojtás csökkentése jótékony hatású lehet...
de az is elképzelhető, hogy az adott kocsiban a rezonátor inkább a csúcsteljesítmény kiaknázására, a magas fordulatszámra van beállítva, így pl a gyorsítás alacsonyabb fordulaton jobb lesz ha csökken a fojtás a szívó oldalon... max a végsebesség csökken kicsit...
a kipuff oldalon inkább nyereség az ököl vastag csőrendszer, mert nem igazán lehet minden fordulaton tökéletes rezonátort csinálni. inkább azt a veszteséget próbálják visszanyerni, amit a kötelező katalizátor és a hangtompításért felelős két dob okoz...
a kis robbanómotoros modellnél egyszerűbb a helyzet, mert viszonylag konstans fordulaton pörög, és ahhoz jobban lehet tervezni...
a levegő a szívó és kipuff oldalon is szakaszosan, "rángatózva" mozog. ha ez megfelelő csőhosszon/térfogatban fojtva történik, kialakulhat egy lengés, ami a motorba betolja a friss levegőt, illetve kiszippantja a kipuffgázt. szívó oldalon a légszűrő <> motor, kipuff oldalon a motor <> első dob/katalizátor között alakul ki. szívó oldalon szoktak még nagyobb hordó szerű műanyag ballonokkal játszani, vagy a profibb megoldás a változó hosszú szívócső, ami aktívan igazítja az optimálisra a motor fordulatszámának függvényében.
ezért lehet az, hogy a direkt légszűrő van akinél hat, van akinél nem, vagy gyengít: kivettem a légszűrőt a kocsimból nedves időben, és úgy elszaladtak a lovak, hogy csak néztem... de ha valakinél nincsen szívó oldali rezonátor, akkor a fojtás csökkentése jótékony hatású lehet...
de az is elképzelhető, hogy az adott kocsiban a rezonátor inkább a csúcsteljesítmény kiaknázására, a magas fordulatszámra van beállítva, így pl a gyorsítás alacsonyabb fordulaton jobb lesz ha csökken a fojtás a szívó oldalon... max a végsebesség csökken kicsit...
a kipuff oldalon inkább nyereség az ököl vastag csőrendszer, mert nem igazán lehet minden fordulaton tökéletes rezonátort csinálni. inkább azt a veszteséget próbálják visszanyerni, amit a kötelező katalizátor és a hangtompításért felelős két dob okoz...
a kis robbanómotoros modellnél egyszerűbb a helyzet, mert viszonylag konstans fordulaton pörög, és ahhoz jobban lehet tervezni...
Itt már egyszer foglalkoztam a témával:rezonátorok Mondjuk nem a "rednáááá" hanggal.
Ja és a fórum kereső azért van, hogy ne hozzunk létre 100 egyforma topicot...

Ja és a fórum kereső azért van, hogy ne hozzunk létre 100 egyforma topicot...

Ezen a linken talán meg lehet tudni róla pár dolgot, de a fogyasztási adatokat és a lóerőket senki ne vegye figyelembe





Ödi
#34
2007. február 06. 21:07
Nem, de Ignis Sport-ba raktak már ! Azt tudom, meg különben azért vagyok itt, hogy megtudjam, hogy mi van benn !!
Igaz, itt kétkerekűekről van szó.
teeeee!tudod egyaltalán hogy működik a rezonatordob meg mi a lényege?
Ödi
#29
2007. február 06. 21:04
Ne mond már, múltkor voltam egy találkozón, és normál autóban is volt, és elég egyedi hangja volt !
sziasztok.rezonatordobba se lemez se semmi nincs adob azert rezonator mert a gazok aramlasat szabalyozza,ezt csak 2t nel lehet alkalmazni
Ödi
#26
2007. február 06. 21:01
Ádám ! Elsem tudnád képzelni, hogy milyen egyszerű ezt megcsinálni !
Egy lemezt meggörbítesz, és egy csőbe berakod !
Egy lemezt meggörbítesz, és egy csőbe berakod !
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!