Ehhez az 1998-as kiadású metálzöld Skodához Kris 2001-ben jutott hozzá, teljesen "szűz", gyári állapotban, ami viszont nem sokáig maradt jellemző: az azóta eltelt évek alatt szinte egy alkatrész sem maradt érintetlen. A kitartó munkának köszönhetően az autóra előző gazdája valószínűleg már nagyon nehezen ismerne rá – lássuk tehát, mit is lehet kihozni egy Felíciából.
Az autó gyárilag 50kW-os (kb. 73 LE), 1300 köbcentis motorja volt az első, ami átalakításra került. Mára a teljesítmény cirka 95 paci és 125 Nm körül jár. Ehhez a növekményhez minden bevethető fogás hozzájárult: a chip-tuning, a 280 fokos sport vezérműtengely, a Green sport légszűrő kit, az átdolgozott kipufogórendszer, a megnövelt kompresszió az égéstérben és az NGK háromkörmös gyertyák együttes erővel táplálják a motorháztető alatt megbúvó kisördögöt. A kúra eredményeképp a végsebesség 180 km/h körül alakul, a százas tempót pedig 10 mp alatt éri el a zöld méregzsák.
A megnövekedett teljesítmény mellé a futómű is átalakításra került. A megállásról hűtött, lyukacsos tárcsák gondoskodnak, az éles kanyarokban pedig első toronymerevítő gondoskodik a megfelelő úttartásról. Természetesen mindezzel még nincs vége: Kris HP Sporting lengéscsillapító- és rugó-szettre cserélte a gyári alkatrészeket, aminek köszönhetően a kaszni 40 mm-rel került közelebb az aszfalthoz, és az ATP felniken feszülő Yokohama 195/45-os gumikhoz is.
Optika szempontjából hasonlóan komoly átalakítások történtek. A lökhárítók sportosabbra cserélődtek, oldalra pedig küszöbspoiler garnitúra került felhelyezésre. A karosszéria munkálatok sem maradhattak el: a csomagtér ajtaja a letisztultság jegyében teljesen le lett falazva, a motorháztető pedig a légszűrő felett megnyitásra került: ez a morconább külső mellett természetesen a motort is több friss levegőhöz juttatja. Kiegészítők terén egy pár M3-as tükör ékesíti a gépjárművet, emellett felkerült egy féklámpával tarkított kisebb hátsó szárny is. Éjjel zöld fénypárnán úszik az autó, amiről 4 db kültéri neon gondoskodik. Végül, de nem utolsósorban nem elhanyagolandó a kétoldalt helyet foglaló egyedi dekoráció sem, ami Kris saját tervezése nyomán született.
Az autó belsejére sem lehet panaszunk: a komplett utastér mű nyersbőrrel (alcantara) került kárpitozásra, a kimaradó elemek pedig az autó színére lettek fújva. Kiegészítők terén OMP sportkormány, világító váltógomb, nagy fordulatszámmérő óra, alumínium pedálok és alu szőnyeg díszítik az utasteret, és idebent is elmaradhatatlan a kintről ismert zöld megvilágítás.
A hifi egy Kenwood KDC-8024-es fejegységből, Ground Zero 16-os komponensekből, Infinity kétutas oválokból, és egy 25-os SAL mélynyomóból áll. Az oválokat és a szub ládát egy SAL erősítő hajtja meg, az utasok szórakoztatásáról pedig egy Next Base DVD lejátszó gondoskodik.
Végezetül pedig Kris üzenete:
Ez az autó nem lenne ilyen, amilyen, ha nem élveztem volna életem párja, feleségem, Zsani teljes odaadását és támogatását. A másik személy, akinek nagyon sokat köszönhetek, gyerekkori jó barátom, Rolkó, akinek a belső tér átkárpitozása szárad a lelken.
Gratulálunk a gépedhez, Kris!
Típus
Skoda Felicia
Tulajdonos
Kris
Motor
Motor
1,3 95 LE 125 Nm
Légszűrő
Green sportlégszűrő kit
Gyertyák
NGK
Egyéb
Chiptuning, átdolgozott kipufogórendszer, megnövelt kompresszió, sport vezérműtengely
Futómű
Gumik
Yokohama 195/45
Rugók
HP Sporting
Gátlók
HP Sporting
Fékek
Elöl hűtött lyukacsos tárcsák
Merevítők
Első toronymerevítő
Felnik
ATP
Külső optika
Karosszéria
Lefalazott hátsó ajtó, motorháztető beömlők
Légterelők
Egyedi első- és hátsó spoiler, küszöbök
Fénytechnika
Zöld undercar kit
Dekor
Egyedi dekoráció kétoldalt
Kiegészítők
M3-as tükrök, fehér oldalindexek, színre fújt kilincsek
Belső optika
Festés, dekor
Komplett Alcantara mű nyersbőr bevonat, színre fújt elemek
Kormány
OMP sportkormány
Kiegészítők
Világító váltógomb, nagy fordulatszámmérő óra, alumínium pedálok, alu szőnyegek
Szewa! Nekem is Szuromi tengely volt benne, ,,megmunkált´´ hengerfejjel. Szerintem jó volt.Azért írok múltidőben, mert sanos eladtam a gépet. Azóta már nagyon megbántam, rossz döntés volt! Meg kellett volna tartani. Késő bánat!
Szia! Gratt a kocsihoz! Pár kérdésem lenne a motorral kapcsolatban. A veztengelyt ki gyártotta? Nekem 297/296os Szuromi tengelyem van de azt mondták az "OKOSOK" ha bele rakom nem lesz jó. Neked kellett valamit átalakítani hogy be lehessen rakni a tengelyt? Hengerfej ki lett munkálva vagy gyári? 50-es kipufogórendszerem van (egy A-s Favorité volt) Proex dobbal a négyleömlő hiányzik még (1,3MPi). Addig nem is akarom szétszedni amíg nincs meg, A chip milyen árban van ehhez a géphez? Előre is köszi az oldalamra. Skodálatos napot! Skodabarát...