Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Március 19-én Nyíregyházára, a tavasszal időszerű II. Szemtől Szemben Veterán és Tuningautó kiállításra látogattunk el. A Speed Magazin csapata által szervezett, kétnapos rendezvény a megszokott környezetben, a tavalyinál lényegesen több autóval várta az érdeklődőket.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A kiállítási csarnok ezúttal rendesen meg volt pakolva – a múlt évről emlékezetes, igen sok helyet elfoglaló színpad ezúttal mellőzve lett, így bőven akadt hely a négykerekűeknek. A számunkra érdekes tuning-vonalat ez alkalommal is jórészt a térség - már általunk is jól ismert - cégei alkották: a Devil Tuning a szokásos BMW-vel, valamint a Rau-féle Almerával, öt autóval az Auto Design Tuning, 6-al az Okváth Racing és a Design Tuning, mellettük pedig többek között a Supersprint helyi képviselete, valamint a DCS Tuning Group és a Streetracing Club is képviseltette magát egy-egy stand, és néhány autó erejéig.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Ottlétünk alatt ezúttal is bőven kijutott motorhangból, melyek közül a legütősebb tulajdonosa természetesen Domonkos Csabáék turbós, „tüsszögős” 4x4-es Alfa 155-öse volt. Az átalakítások után (1.3 bar töltőnyomás mellett) 300 lovat teljesítő fekete szörnyeteg 4.5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, az itthon divatos 1/8-ad mérföldet pedig 8,6 mp alatt teljesíti. Mivel mindezt az ember egy kiállításon maximum elképzelni tudja, erről az Alfáról, valamint a csapat többi autójának emlékezetes mozzanatairól is folyamatos videóvetítést tekinthettek meg a látogatók a DCS standjánál.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A veterán autók terén előrelépést tekinthettünk meg a tavalyi felhozatalhoz képest, mind mennyiség, mind ritkaságok szempontjából. A pálmát részünkről itt egy 1974-ben gyártott hatalmas Csajka Sirály Gaz 13-as vitte. A megdöbbentő méretekkel rendelkező, 7 személy szállítására alkalmas autót egy 5530 ccm-es, V8-as aggregáttal szerelték fel, mely a 2020 Kg-os kasznit 160 km/h maximális sebességre tudja felgyorsítani. A méretek mellett az autó fogyasztása is igen jelentős: átlag 17-24 liter 100 kilométeren – így a gyárilag 80 literes tank indokoltnak is látszik.

Összességében ismét egy, a tavalyihoz hasonló igényességgel létrehozott rendezvényen vehettünk részt. Egyedül a tuning autók felhozatala volt az, amire egy cseppet panaszunk lehet: a nagyobb mennyiség ellenére ilyen szempontból tavaly talán több komolyabb verda volt megtekinthető ezen a kiállításon. Lehet, a hosszú tél miatt még nagyon szezon eleje van a hazai tunerek számára is, de aggodalomra semmi ok: május hónapban újabb, nagyszabású programmal jelentkeznek a Speedesek, minderről természetesen időben értesülhettek majd oldalunkon is.