Carbonszál
aktuális téma

Nem tud valaki olyan magyar helyet ahol neten át tudok rendelni karbonszálas szövetet, vagy csinálnak postai utánvétes kiszállítást?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Hol lehet megtanulni ezek elkészítését?
Napalm-gsm
#25
2005. március 21. 16:08
Én most ebből próbálok meg egy kicsit okulni, hogyan is működik ez a dolog.
Napalm-gsm
#24
2005. március 21. 16:02
Szerintem azért súlyban van különbség a carbon, üvegszál, és az eredeti fém között. Vagy nem?
Nem tudom te mit értesz dizájnos alatt, de én nem kifejezetten arra gondoltam hogy a carbonmintának látszania kéne, hanem arra hogy tényleg az egésznek carbonból kéne lennie, és színre lenne fújva, azaz tényleg a súly miatt csinálnám. Ha jól számoltam nekem kb. 1,3 m2 lenne a felület, azaz 300g/m2-es anyagból 390g lenne a carbonszövet súlya 1 rétegben. ha jól tudom valahol 50% körül kéne lennie a műgyanta tartalomnak, szóval olyan 550-650g között lenne 1 réteg. Én úgy 3-4 rétegre gondoltam carbon vagy fémrúd erősítéssel. Így ha max-ot veszek akkor is 5 kg alatt megáll a dolog, és az a gyárinak kb. 1/4-e.
Na engem ezért érdekel, de ha te ezzel foglalkozol akkor szívesen várom a gyakorlati tanácsaidat.
Nem tudom te mit értesz dizájnos alatt, de én nem kifejezetten arra gondoltam hogy a carbonmintának látszania kéne, hanem arra hogy tényleg az egésznek carbonból kéne lennie, és színre lenne fújva, azaz tényleg a súly miatt csinálnám. Ha jól számoltam nekem kb. 1,3 m2 lenne a felület, azaz 300g/m2-es anyagból 390g lenne a carbonszövet súlya 1 rétegben. ha jól tudom valahol 50% körül kéne lennie a műgyanta tartalomnak, szóval olyan 550-650g között lenne 1 réteg. Én úgy 3-4 rétegre gondoltam carbon vagy fémrúd erősítéssel. Így ha max-ot veszek akkor is 5 kg alatt megáll a dolog, és az a gyárinak kb. 1/4-e.
Na engem ezért érdekel, de ha te ezzel foglalkozol akkor szívesen várom a gyakorlati tanácsaidat.
Rossz olvasni amit itten összeirkálnak egyesek! A "látványcarbon" carbonszövet epoxygyantával laminálva, gyártási ktg-e kb 20%-kal naobb, mint a sima üvegszálasé, én is gyártom, úgyhogy rosszul vagyok a 200.000 Ft-os mocitetőktől! Az igazi carbon-szendvics az más tészta, forma1, nasa, ezek használják, drágább, mint az arany! Egyébként a "dizájnos" nem könnyebb, mint a "sima" műanyag, az üvegszálnál pedig nem sokkal erősebb! Tehát nem kéne átbaszni saját magunkat

Napalm-gsm
#22
2005. március 18. 09:55
Az enyém sem lesz egy sózsák, de szerintem ha az ember nem akarja a motort csúcsra húzni (és ezzel az élettartamát jelentősen csökkenteni) akkor a sújcsökkentés az egyik legésszerűbb tuning.
Az enyém elég könnyű, ezért kell karbon is. :)
Csak találnom kell valakit, akire rásózom a géptetőt.
Najó, a hátsóűlést kiszedni olcsóbb... Viva hungaroring, és éljenek a kategóriaváltozások. Lol
Csak találnom kell valakit, akire rásózom a géptetőt.

Najó, a hátsóűlést kiszedni olcsóbb... Viva hungaroring, és éljenek a kategóriaváltozások. Lol
Ugyanez Xtrem Tuningnál 50000 és a PD-nek ők készítik.
Napalm-gsm
#17
2005. március 13. 19:24
Szerintem is carlosrcng-nek van igaza ebben a témában.

Na ez így nem igaz.
Van ugyanúgy szőtt üvegszál is, mint karbon, és van már rövidszőrű karbon is, sőt, kabont is lehet fröccsönteni.
A külömbség abban van, hogy a szálaknak mik a mechanikai paraméterei.
A gyanta egy másik téma, az is befolyásol sokmindent, de tudtommal szinte nincs is olyan gyanta, ami csak az egyikre lenne jó, a másikra nem.
Pontosan a mechanikai tulajdonságai miatt a karbonból kevesebb is elég ugyanazon szilárdság elérésére, mint az üvegszálból, és még a fajsúlya is kisebb.
Ettől függetlenül az üvegszál is egy jó dolog, főleg azért, mert olcsóbb!

Fényezni lehet mindkettőt, null problemo!:)
Carbonból szinte bármit elkészít a PD PROJECT ( 70/237-47-33)
A carbont ugyanúgy lehet fényezni, mint a műanyagot, csak minek, hiszen sokkal mutatósabb, ha lakkozva van, mert akkor látszik a minta is.
Gépháztető lakkozva 85000Ft-től van a PD PROJECTnél

A carbont ugyanúgy lehet fényezni, mint a műanyagot, csak minek, hiszen sokkal mutatósabb, ha lakkozva van, mert akkor látszik a minta is.
Gépháztető lakkozva 85000Ft-től van a PD PROJECTnél





Minek a carbon, ha vehetsz könnyű autót is?







nem egészen olyan azért!
az üvegszálat ragasztják és keverik a carbont meg szövik és ragasztják.
ezért is rugalmasabb 200X mint az üvegszál.
és sokkal könnyebb
az üvegszálat ragasztják és keverik a carbont meg szövik és ragasztják.
ezért is rugalmasabb 200X mint az üvegszál.
és sokkal könnyebb
A karbon ugyanolyan 'alapelven' működik, mint az üvegszál, tehát ugyanúgy lehet azt is fényezni. Szerintem gittelik és utána fény. De javítson ki valaki aki tudja pontosan.
Mivel a wrck kasztnijának fele karbon, és mégis színesek, valahogyan megoldják.
1. lehet, hogy nem síma festék
2. lehet, hogy nem tartós, és könnyen lepattogzik
3. minek fényezni, ha már egy vagyonba került? :))
1. lehet, hogy nem síma festék
2. lehet, hogy nem tartós, és könnyen lepattogzik
3. minek fényezni, ha már egy vagyonba került? :))
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
Összesen 26 találat 2 oldalon