ROVER
Pontosan így van!

Hali!
Mint amit írtam: legtöbbször nem az a gond hogy nem sík, hanem hogy nincs méreten!
Felejtsétek már el ezt a "síkolás" berögződést! Van 1000+1 más dolog ami befolyásolja a jó működést!
-kiáll-e a hüvely hideg állapotban 0,15mm-t a blokkból?
-egyenletesen állnak-e ki a hüvelyek?
-a blokk és a hengerfej keménysége még adott?
-a hengerfej tájolócsapjai műanyagok még vagy már acélból vannak?
Az új tömítés Angliában 29GBP, ahoz adnak fém tájolócsapot is. Payen gyártmányú és fémből van. Azóta létezik már egy MLS (Multi Layer Steel) tömítés is, ez elvileg még jobb, de vastagabb, ezért valamit visz el a kompresszióból, és érzékenyebb a hüvelymagasság különbségekre.
Ha a hengerfej csavarokban több van mint 50ekm, akkor mindenképp cserélni kéne őket.
Hivatalosan minden hf tömítés cserénél azt kéne, de egy Lotusos már kipróbálta, az ötödik "újrahasznosítást" már nem bírta.:)
Elvileg itthon is beszerezhető a Payen tömítés, hf. csavarokból jó az Ajusha is, én is azt használom. (Dave Andrewstől kaptam, ha Ő be meri építeni, akkor azért nem szar az!)
Asszem ennyi. Értelmes gépműhelyest kell keresni, ha valamelyik autószerelő felülbírálja az általam leírtakat, akkor azt ott kell hagyni!
Nem azért mert én olyan kurva okos vagyok, hanem mert a K-motor hazájában a világ legnevesebb tunerjai és mérnökei ezt már rég kitalálták bárki helyett. Ha valaki úgy dönt hogy okosabb, járjon más utakon, de szopás lesz a vége!
Mint amit írtam: legtöbbször nem az a gond hogy nem sík, hanem hogy nincs méreten!
Felejtsétek már el ezt a "síkolás" berögződést! Van 1000+1 más dolog ami befolyásolja a jó működést!
-kiáll-e a hüvely hideg állapotban 0,15mm-t a blokkból?
-egyenletesen állnak-e ki a hüvelyek?
-a blokk és a hengerfej keménysége még adott?
-a hengerfej tájolócsapjai műanyagok még vagy már acélból vannak?
Az új tömítés Angliában 29GBP, ahoz adnak fém tájolócsapot is. Payen gyártmányú és fémből van. Azóta létezik már egy MLS (Multi Layer Steel) tömítés is, ez elvileg még jobb, de vastagabb, ezért valamit visz el a kompresszióból, és érzékenyebb a hüvelymagasság különbségekre.
Ha a hengerfej csavarokban több van mint 50ekm, akkor mindenképp cserélni kéne őket.
Hivatalosan minden hf tömítés cserénél azt kéne, de egy Lotusos már kipróbálta, az ötödik "újrahasznosítást" már nem bírta.:)
Elvileg itthon is beszerezhető a Payen tömítés, hf. csavarokból jó az Ajusha is, én is azt használom. (Dave Andrewstől kaptam, ha Ő be meri építeni, akkor azért nem szar az!)
Asszem ennyi. Értelmes gépműhelyest kell keresni, ha valamelyik autószerelő felülbírálja az általam leírtakat, akkor azt ott kell hagyni!
Nem azért mert én olyan kurva okos vagyok, hanem mert a K-motor hazájában a világ legnevesebb tunerjai és mérnökei ezt már rég kitalálták bárki helyett. Ha valaki úgy dönt hogy okosabb, járjon más utakon, de szopás lesz a vége!

Ja, csak úgy poénból ki ne húzd, mert akkor vissza már csak úgy tudod tenni ha széjjelszeded a blokkot, mert a gyűrűk ilyenkor természetesen szétugranak. Ezt akkor lépi meg az ember, ha úgyis újra kell fűzni a blokkot!

A hüvelyeket ha leszedted a hengerfejet, kézzel ki tudod húzkodni, nem kell kerülni semmit se!

az nem lehet egyébként hogy csk a hfej tömítés égett át? v már régi és sz*r?
hát ezt nem tudom
tényleg, ezeknek a chip-jét is lehet kicsit piszkálgatni és utánna írni? mert vmelyik honda ecuját ki lehet cserélni és utánna lehet írni-módosítani...
na ja, de azt meg képtelenség megcsinálni, hogy a blokkot lesíkljuk, de a hüvelyeket kikerüljük... sztem ilyet senki nem vállal el... 

bizzunk benne, hogy akihez visszük vágja hogy is kell csinálni

magyarul akkor hidegen visszamegy az a 0,15mm? thát hidegen mindig kilóg, melegen síkba van... v nem jól gondolom? 

ezek a dolgok mennyibe lesznek nekem? most csak annyit tudok, hogy fogy a viz...+ hogy zöldkártyán szar volt az érték... laikus vagyok





köszi a segitséget!
akkor mit mondjak a szerelőnek? még besértődik, ha én kezdek el neki magxyarázni




Nem, ez nem az!
Üzemi hőmérséklet elérésekor az történik hogy a jobban táguló alu "leelőzi" az acél hüvelyt, és ha az már eleve síkban volt hidegen, akkor melegen lejjebb lesz, és nem fog tudni tömíteni.
Na ilyenkor jön az hogy szar a Rover meg ilyenek, mert a sok tehetségtelen primitív barom nem bír felismerni egy másféleképp működő motort!
Ha odafigyelnek rá, kibír rengeteget!
Számtalan versenyt nyomtam már én az enyémmel, soha egy műszaki probléma, az 1,6-ost elforgattam 8800-ig, szóval jó motor ez, meg utolérhetetlenül könnyű!

Üzemi hőmérséklet elérésekor az történik hogy a jobban táguló alu "leelőzi" az acél hüvelyt, és ha az már eleve síkban volt hidegen, akkor melegen lejjebb lesz, és nem fog tudni tömíteni.
Na ilyenkor jön az hogy szar a Rover meg ilyenek, mert a sok tehetségtelen primitív barom nem bír felismerni egy másféleképp működő motort!
Ha odafigyelnek rá, kibír rengeteget!

Számtalan versenyt nyomtam már én az enyémmel, soha egy műszaki probléma, az 1,6-ost elforgattam 8800-ig, szóval jó motor ez, meg utolérhetetlenül könnyű!

Nem, nem erről van szó. A böszme szerelők mindig síkolnak, ha kell ha nem! Itt nem az a baj hogy nem sík, hanem hogy a hüvely egy idő után valamelyest beledolgozza magát az aluba, és nincsen már meg a blokkból a kilógása, mert annak hidegen ki kell lógni a blokk síkjából 0,15mm-re.
Az amit összesíkolnak, azt kár is összeszerelni!
Ha nem stimmel a méret, akkor motor ki, blokk széjjelszed (alsó/felsőrészt egymástól), és méretre kell KÖSZÖRÜLNI!!! Nem marni, nem esztergálni, az alut is lehet köszörülni!
Az amit összesíkolnak, azt kár is összeszerelni!
Ha nem stimmel a méret, akkor motor ki, blokk széjjelszed (alsó/felsőrészt egymástól), és méretre kell KÖSZÖRÜLNI!!! Nem marni, nem esztergálni, az alut is lehet köszörülni!

hi! nem tüntel mindenki csak figyelek




Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!