Scuderia Ferrari
aktuális téma

FORZA FERRARI!!
"Végy egy erős motort, akassz rá négy kereket, és te győzöl!"
/Enzo Ferrari/
"Végy egy erős motort, akassz rá négy kereket, és te győzöl!"
/Enzo Ferrari/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Kimi Raikkönen szerint a Brit Nagydíj a Ferrari és a McLaren kiélezett párharcáról szól majd a jövő hétvégén, miután Lewis Hamilton fantasztikus tempót diktálva, az élen fejezte be az e heti tesztprogramot Silverstone-ban.
Nyerj jegyet a Hungaroringre!
Annak ellenére, hogy a Ferrari fölényes kettős győzelmet aratott a múlt hétvégén megrendezett Francia Nagydíjon, Raikkönen úgy gondolja, hogy a brit futam hatalmas csatát hozhat.
A finn pilóta szerint a McLaren és a Ferrari egy szinten lehet majd Silverstone-ban, és nem kell majd számolniuk a BMW Sauberrel.
"Bízom benne, hogy ugyanolyan erősek leszünk majd Silverstone-ban, mint a múlt héten Magny-Cours-ban, de a McLaren mindig is erős volt hazai pályáján, és szerintem ez idén sem lesz másképp" – mondta Raikkönen az Autosportnak.
"Úgy gondolom, hogy hatalmas csata alakul majd ki közöttünk, és nem hiszem, hogy abba bármelyik más csapat bele tudna szólni. Meggyőződésem, hogy a Ferrari és a McLaren versenyzői közül kerül majd ki a győztes."
Bár a Ferrari nagyon gyors volt az e heti teszten, Raikkönen tisztában van azzal – különösen kipufogó problémái után –, hogy csak a gyorsaság nem elég a győzelemhez.
"Mi ismét mindent beleadunk majd, és a legjobb tudásunkat nyújtjuk, azonban az elmúlt verseny is bebizonyította, hogy számos tényező van, ami akár tönkreteheti, de akár meg is könnyítheti a versenyed" – magyarázta Kimi.
"Arra számítok, hogy erős lesz a csomagunk Nagy-Britanniában. Természetesen a győzelemre hajtunk, de majd meglátjuk, hogy mire leszünk képesek. Nagyon szoros lesz a küzdelem az élen. Egy újabb jó hétvégét szeretnénk teljesíteni, és bízunk benne, hogy ezúttal nem lesznek problémáink."
Raikkönen azt is elmondta, egyáltalán nem zavarja, hogy csapattársa, Felipe Massa vezeti a bajnokságot nyolc futamot követően.
"Több versenyző is volt már az élen az idei évben, és még nagyon hosszú a bajnokság. Teljesen mindegy, ki áll most az élen, és ki vezetett korábban. Csak az számít, ki lesz az első a bajnokság végén."
"Közel állunk egymáshoz, és ahogy azt az elmúlt versenyeken is láthattuk, nagyon gyorsan megváltozhat a helyzet. Bízom benne, hogy visszatérhetünk, és akkor leszünk majd a bajnokság élén, amikor az igazán számít" – tette hozzá Raikkönen.
Nyerj jegyet a Hungaroringre!
Annak ellenére, hogy a Ferrari fölényes kettős győzelmet aratott a múlt hétvégén megrendezett Francia Nagydíjon, Raikkönen úgy gondolja, hogy a brit futam hatalmas csatát hozhat.
A finn pilóta szerint a McLaren és a Ferrari egy szinten lehet majd Silverstone-ban, és nem kell majd számolniuk a BMW Sauberrel.
"Bízom benne, hogy ugyanolyan erősek leszünk majd Silverstone-ban, mint a múlt héten Magny-Cours-ban, de a McLaren mindig is erős volt hazai pályáján, és szerintem ez idén sem lesz másképp" – mondta Raikkönen az Autosportnak.
"Úgy gondolom, hogy hatalmas csata alakul majd ki közöttünk, és nem hiszem, hogy abba bármelyik más csapat bele tudna szólni. Meggyőződésem, hogy a Ferrari és a McLaren versenyzői közül kerül majd ki a győztes."
Bár a Ferrari nagyon gyors volt az e heti teszten, Raikkönen tisztában van azzal – különösen kipufogó problémái után –, hogy csak a gyorsaság nem elég a győzelemhez.
"Mi ismét mindent beleadunk majd, és a legjobb tudásunkat nyújtjuk, azonban az elmúlt verseny is bebizonyította, hogy számos tényező van, ami akár tönkreteheti, de akár meg is könnyítheti a versenyed" – magyarázta Kimi.
"Arra számítok, hogy erős lesz a csomagunk Nagy-Britanniában. Természetesen a győzelemre hajtunk, de majd meglátjuk, hogy mire leszünk képesek. Nagyon szoros lesz a küzdelem az élen. Egy újabb jó hétvégét szeretnénk teljesíteni, és bízunk benne, hogy ezúttal nem lesznek problémáink."
Raikkönen azt is elmondta, egyáltalán nem zavarja, hogy csapattársa, Felipe Massa vezeti a bajnokságot nyolc futamot követően.
"Több versenyző is volt már az élen az idei évben, és még nagyon hosszú a bajnokság. Teljesen mindegy, ki áll most az élen, és ki vezetett korábban. Csak az számít, ki lesz az első a bajnokság végén."
"Közel állunk egymáshoz, és ahogy azt az elmúlt versenyeken is láthattuk, nagyon gyorsan megváltozhat a helyzet. Bízom benne, hogy visszatérhetünk, és akkor leszünk majd a bajnokság élén, amikor az igazán számít" – tette hozzá Raikkönen.
Nekem is eltört a kipuffom. Akkor most esélyes vagyok?

humennyi Ferraris topik
kéne még csinálni egy párat
kéne még csinálni egy párat

Raikkönen szerint a Ferrari megállíthatatlan
Kimi Raikkönen szerint a Ferrarinak a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Brit Nagydíjon sem lesz ellenfele, miután az olasz gárda az elmúlt versenyen aratott kettős diadalával megerősítette vezető pozícióját a Forma-1-ben.
A finn versenyző, aki a tavalyi évben megnyerte a brit futamot, csak azért nem tudta megtartani vezető pozícióját a Francia Nagydíjon, mert rajta kívülálló okok miatt, a verseny közben eltörött autójának jobboldali kipufogója.
Annak ellenére, hogy át kellett adnia az első helyet csapattársának, Raikkönen elégedett volt a Ferrari teljesítményével, és úgy érzi, újabb győzelmek következnek.
"Arra számítunk, hogy igazán versenyképesek leszünk Silverstone-ban" – mondta Raikkönen. "Ezen a héten az összes csapat tesztelni fog a Brit Nagydíj helyszínén. Én csütörtökön kezdem meg a munkát, miután Felipe befejezte kétnapos programját."
"Szeretem a brit pályát, szép emlékek fűznek hozzá, és boldog vagyok, hogy egy olyan autóval kezdhetem meg a futamot, amely esélyes a győzelemre" – folytatta a finn pilóta.
Raikkönen ugyan csalódott volt, hogy le kellett mondania az első helyről Magny-Cours-ban, elmondta, örül a megszerzett nyolc pontnak, mert tudja: az akár döntő is lehet a bajnokság végén.
"Bevallom őszintén, hogy soha nem örültem még ennyire a kockás zászló látványának. Ismét bebizonyosodott, hogy soha nem szabad feladnod. A csapat még nem tudja a probléma pontos okát. Elvégzik a vizsgálatokat, de nincs könnyű dolguk, hiszen nincs meg a kipufogócsonk, és egy olyan motort kell elemezniük, amely hihetetlen nagy terhelést kapott a verseny második felében."
"Természetesen nagyon sajnálom, hogy nem sikerült megnyernem a futamot, pedig minden rendben ment az elején. Azonban a pozitívumokat kell magunkkal vinni."
"A csapat kiváló munkát végzett, nyolc pontot szereztem úgy, hogy problémánk volt, ami akár a versenyem végéhez is vezethetett volna. Viszont most közelebb állok az élmenőhöz, mint Kanada előtt" – tette hozzá Raikkönen.
Raikkönen nem ússza meg a motorcserét
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali elmondta, nagy valószínűséggel ki fogják használni az idei évben bevezetésre került új szabályt, miszerint egy alkalommal büntetés nélkül lehet motort cserélni, ugyanis Raikkönen vélhetően új erőforrást kap Silverstone-ban.
A világbajnoki címvédőnek a hétvégi futamon is használt V8-as egységgel kellene megkezdenie a soron következő Brit Nagydíjat, ám a Ferrari vélhetően kicseréli a finn versenyző motorját, miután eltörött jobboldali kipufogója a mai futam felénél Magny-Cours-ban.
Raikkönen magabiztosan vezette a futamot, mikor egyik pillanatról a másikra letörött egyik oldali kipufogócsonkja, ami miatt vissza kellett vennie a tempóból.
"Elég valószínű" – mondta Domenicali, mikor arról kérdezték, ki kell-e cserélni Raikkönen motorját a következő verseny előtt. "Mivel komoly terhelést kapott az egység a futam közepétől a végéig, nagy valószínűséggel kicseréljük azt, és elhasználjuk dzsókerünket."
"Ahogy azt már mondtam, kielemezzük az adatokat, és csak azután döntünk, de nem hiszem, hogy bármi értelme lenne ezzel a motorral rajthoz állítani Raikkönent a következő versenyen" – magyarázta az olasz szakember.
Domenicali azt is elmondta, a Ferrarinál teljes egyetértés volt abban, hogy a nem nyúlnak hozzá a félig letört kipufogócsonkhoz az utolsó kiállás alkalmával, mert attól féltek, hogy annak eltávolítása sok időt vesz igénybe. A letört elem végül magától leszakadt az autóról a verseny végéhez közeledve.
"Folyamatosan ott lógott a kipufogócsonk. Egy kábel rögzítette, és úgy döntöttünk, azt nem vágjuk le, mert azzal értékes másodperceket veszítünk, és Jarno Trulli nagyon keményen hajtott mögöttünk. Úgy gondolom, hogy a stratégia és a csapatmunka szempontjából, mindent tökéletesen csináltunk."
Domenicali elmondta, a Ferrari minden tőle telhetőt megtett azért, hogy minél jobban kímélje a motort, azonban egy pillanatig sem voltak biztosak abban, hogy Raikkönen erőforrása kibírja a verseny végéig.
"Mi minden tőlünk telhetőt megtettünk annak érdekében, hogy a lehető legjobban kíméljük a motort, azonban egy pillanatig sem lehettünk nyugodtak, hiszen nem tudtuk, hogy kibírja-e a motor azt a hatalmas terhelést."
"Komolyan aggódtunk, több évet öregedtünk, de ez is a játék része. Soha nem lehet tudni, mi fog bekövetkezni ilyen körülmények között. Bármelyik körben megállhatott volna az autója" – folytatta Domenicali, aki egyelőre nem tudta megerősíteni, miért törött el a kipufogó.
"Sajnos nagyon nehéz lesz kideríteni a meghibásodás okát, részben azért is, mert az esetlegesen sérült elemek valahol a pálya szélén vannak, nincsenek a kezünkben, hogy analizálhassuk őket. Mindent megteszünk, hogy megtudjuk, mi okozhatta a hibát, de egyelőre nincs információnk arról, mi történhetett" – tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.
A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali elmondta, nagy valószínűséggel ki fogják használni az idei évben bevezetésre került új szabályt, miszerint egy alkalommal büntetés nélkül lehet motort cserélni, ugyanis Raikkönen vélhetően új erőforrást kap Silverstone-ban.
A világbajnoki címvédőnek a hétvégi futamon is használt V8-as egységgel kellene megkezdenie a soron következő Brit Nagydíjat, ám a Ferrari vélhetően kicseréli a finn versenyző motorját, miután eltörött jobboldali kipufogója a mai futam felénél Magny-Cours-ban.
Raikkönen magabiztosan vezette a futamot, mikor egyik pillanatról a másikra letörött egyik oldali kipufogócsonkja, ami miatt vissza kellett vennie a tempóból.
"Elég valószínű" – mondta Domenicali, mikor arról kérdezték, ki kell-e cserélni Raikkönen motorját a következő verseny előtt. "Mivel komoly terhelést kapott az egység a futam közepétől a végéig, nagy valószínűséggel kicseréljük azt, és elhasználjuk dzsókerünket."
"Ahogy azt már mondtam, kielemezzük az adatokat, és csak azután döntünk, de nem hiszem, hogy bármi értelme lenne ezzel a motorral rajthoz állítani Raikkönent a következő versenyen" – magyarázta az olasz szakember.
Domenicali azt is elmondta, a Ferrarinál teljes egyetértés volt abban, hogy a nem nyúlnak hozzá a félig letört kipufogócsonkhoz az utolsó kiállás alkalmával, mert attól féltek, hogy annak eltávolítása sok időt vesz igénybe. A letört elem végül magától leszakadt az autóról a verseny végéhez közeledve.
"Folyamatosan ott lógott a kipufogócsonk. Egy kábel rögzítette, és úgy döntöttünk, azt nem vágjuk le, mert azzal értékes másodperceket veszítünk, és Jarno Trulli nagyon keményen hajtott mögöttünk. Úgy gondolom, hogy a stratégia és a csapatmunka szempontjából, mindent tökéletesen csináltunk."
Domenicali elmondta, a Ferrari minden tőle telhetőt megtett azért, hogy minél jobban kímélje a motort, azonban egy pillanatig sem voltak biztosak abban, hogy Raikkönen erőforrása kibírja a verseny végéig.
"Mi minden tőlünk telhetőt megtettünk annak érdekében, hogy a lehető legjobban kíméljük a motort, azonban egy pillanatig sem lehettünk nyugodtak, hiszen nem tudtuk, hogy kibírja-e a motor azt a hatalmas terhelést."
"Komolyan aggódtunk, több évet öregedtünk, de ez is a játék része. Soha nem lehet tudni, mi fog bekövetkezni ilyen körülmények között. Bármelyik körben megállhatott volna az autója" – folytatta Domenicali, aki egyelőre nem tudta megerősíteni, miért törött el a kipufogó.
"Sajnos nagyon nehéz lesz kideríteni a meghibásodás okát, részben azért is, mert az esetlegesen sérült elemek valahol a pálya szélén vannak, nincsenek a kezünkben, hogy analizálhassuk őket. Mindent megteszünk, hogy megtudjuk, mi okozhatta a hibát, de egyelőre nincs információnk arról, mi történhetett" – tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.
Raikkönen jól kezeli a kipufogó problémát
Kimi Raikkönen higgadtan nyilatkozott azután, hogy rajta kívülálló okok miatt nem tudta megszerezni a már biztosnak hitt futamgyőzelmet a Francia Nagydíjon, ahol végül csapattársa, Felipe Massa diadalmaskodott.
A Ferrari finn versenyzője, aki az első helyről kezdhette meg a futamot, magabiztosan állt az élen csapattársa előtt, mikor hirtelen elkezdett lassulni autója, melynek eltörött az egyik kipufogója.
Bár Raikkönen csalódott, hogy nem sikerült megnyernie a futamot, szerencsésnek is érzi magát, mert nem kellett feladnia a küzdelmet és célba tudta juttatni autóját – a második helyen.
"Csalódott vagyok, ez nem vitás. Az egész hétvégén kiváló volt az autónk. Az élről indulhattam, könnyedén tartottam vezető pozíciómat, aztán probléma lépett fel az autóval" – mondta Raikkönen a futam után sajtótájékoztatón.
"Néha megesik az ilyen. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy végül sikerült befejeznünk a futamot, és nyolc pontot szereztünk. Az utolsó néhány körben az autó kis híján megállt. Bár csalódott vagyok, hogy nem szereztem meg a győzelmet, örülök a nyolc pontnak, mellyel megerősítettem a helyem a bajnokságban. A csapat számára fantasztikus eredmény született, csak egy kicsit szerencsétlenül jött ki a dolog."
Ami pedig a meghibásodást illeti, Raikkönen elmondta, annyit érzett az egészből, hogy a motor veszített erejéből.
"Az egyenesekben, és a kissebességű kanyarokban nem volt meg a megfelelő teljesítménye. Azonban szerencsére az elején nagyon gyorsak voltunk, és olyan nagy különbséget sikerült kiautóznunk, amely elég volt ahhoz, hogy már ne tudjanak befogni bennünket, még a probléma ellenére se."
"További két kör, és lehetséges, hogy nem fejezzük be a futamot. Ahogy azt már mondtam, csalódott vagyok, de a nyolc pont az nyolc pont. Jól jön a bajnokságban" – tette hozzá Raikkönen.
Kimi Raikkönen higgadtan nyilatkozott azután, hogy rajta kívülálló okok miatt nem tudta megszerezni a már biztosnak hitt futamgyőzelmet a Francia Nagydíjon, ahol végül csapattársa, Felipe Massa diadalmaskodott.
A Ferrari finn versenyzője, aki az első helyről kezdhette meg a futamot, magabiztosan állt az élen csapattársa előtt, mikor hirtelen elkezdett lassulni autója, melynek eltörött az egyik kipufogója.
Bár Raikkönen csalódott, hogy nem sikerült megnyernie a futamot, szerencsésnek is érzi magát, mert nem kellett feladnia a küzdelmet és célba tudta juttatni autóját – a második helyen.
"Csalódott vagyok, ez nem vitás. Az egész hétvégén kiváló volt az autónk. Az élről indulhattam, könnyedén tartottam vezető pozíciómat, aztán probléma lépett fel az autóval" – mondta Raikkönen a futam után sajtótájékoztatón.
"Néha megesik az ilyen. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy végül sikerült befejeznünk a futamot, és nyolc pontot szereztünk. Az utolsó néhány körben az autó kis híján megállt. Bár csalódott vagyok, hogy nem szereztem meg a győzelmet, örülök a nyolc pontnak, mellyel megerősítettem a helyem a bajnokságban. A csapat számára fantasztikus eredmény született, csak egy kicsit szerencsétlenül jött ki a dolog."
Ami pedig a meghibásodást illeti, Raikkönen elmondta, annyit érzett az egészből, hogy a motor veszített erejéből.
"Az egyenesekben, és a kissebességű kanyarokban nem volt meg a megfelelő teljesítménye. Azonban szerencsére az elején nagyon gyorsak voltunk, és olyan nagy különbséget sikerült kiautóznunk, amely elég volt ahhoz, hogy már ne tudjanak befogni bennünket, még a probléma ellenére se."
"További két kör, és lehetséges, hogy nem fejezzük be a futamot. Ahogy azt már mondtam, csalódott vagyok, de a nyolc pont az nyolc pont. Jól jön a bajnokságban" – tette hozzá Raikkönen.
Massa nem számított a győzelemre
Felipe Massa elégedetten nyilatkozott azután, hogy egy váratlan szerencsének köszönhetően megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét a Francia Nagydíjon, mellyel átvette a vezetést a bajnokságban.
Minden jel arra utalt, hogy a Ferrari brazil versenyzője a második helyen érkezik majd célba, mikor hirtelen elkezdett lassulni az élen autózó Kimi Raikkönen autója, ugyanis megsérült annak jobboldali kipufogója.
Massa azonnal lecsapott a lehetőségre, és a verseny feléhez közeledve, könnyedén elment Raikkönen sérült Ferrarija mellett. A brazil bevallotta, nem számított arra, hogy megnyeri a mai futamot.
"Fantasztikus volt. Nem számítottam ilyen sikerre" – vallotta be Massa, aki eddig mindenkinél több futamgyőzelmet aratott az idei évben.
"Néha szükségünk van a szerencsére. Ma szerencsénk volt a kipufogó probléma miatt. Azonban úgy érzem, jó irányba haladunk, és a csapat is kiváló munkát végzett."
Massa, aki tizenhét másodpercet adott csapattársának, elárulta, egy kicsit elkezdett aggódni, mikor a futam vége előtt elkezdett szemerkélni az eső Magny-Cours-ban.
"Egy kicsit aggódtam. A pálya állapota rohamosan romlott, néhol csúszott, néhol nem. Szerencsére azonban nem esett annyira, hogy el kellett volna gondolkodnunk a kerékcserén" – magyarázta Massa, aki pályafutása alatt most először vezeti a világbajnokságot.
"Még csak a bajnokság felénél járunk, rengeteg verseny van hátra. A legfontosabb az, hogy folyamatosan pontokat szerezzünk, még akkor is, ha a győzelemre nincs esélyünk."
Massa jelenleg két ponttal áll a BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica előtt, akit három ponttal lemaradva, Kimi Raikkönen követ a harmadik helyen a bajnoki tabellán.
Felipe Massa elégedetten nyilatkozott azután, hogy egy váratlan szerencsének köszönhetően megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét a Francia Nagydíjon, mellyel átvette a vezetést a bajnokságban.
Minden jel arra utalt, hogy a Ferrari brazil versenyzője a második helyen érkezik majd célba, mikor hirtelen elkezdett lassulni az élen autózó Kimi Raikkönen autója, ugyanis megsérült annak jobboldali kipufogója.
Massa azonnal lecsapott a lehetőségre, és a verseny feléhez közeledve, könnyedén elment Raikkönen sérült Ferrarija mellett. A brazil bevallotta, nem számított arra, hogy megnyeri a mai futamot.
"Fantasztikus volt. Nem számítottam ilyen sikerre" – vallotta be Massa, aki eddig mindenkinél több futamgyőzelmet aratott az idei évben.
"Néha szükségünk van a szerencsére. Ma szerencsénk volt a kipufogó probléma miatt. Azonban úgy érzem, jó irányba haladunk, és a csapat is kiváló munkát végzett."
Massa, aki tizenhét másodpercet adott csapattársának, elárulta, egy kicsit elkezdett aggódni, mikor a futam vége előtt elkezdett szemerkélni az eső Magny-Cours-ban.
"Egy kicsit aggódtam. A pálya állapota rohamosan romlott, néhol csúszott, néhol nem. Szerencsére azonban nem esett annyira, hogy el kellett volna gondolkodnunk a kerékcserén" – magyarázta Massa, aki pályafutása alatt most először vezeti a világbajnokságot.
"Még csak a bajnokság felénél járunk, rengeteg verseny van hátra. A legfontosabb az, hogy folyamatosan pontokat szerezzünk, még akkor is, ha a győzelemre nincs esélyünk."
Massa jelenleg két ponttal áll a BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica előtt, akit három ponttal lemaradva, Kimi Raikkönen követ a harmadik helyen a bajnoki tabellán.
Raikkönen szerint verhetetlen lesz a Ferrari
Kimi Raikkönen biztos benne, hogy a Ferrari fantasztikusan jól fog majd teljesíteni a hétvége további részében, miután mindkét mai edzés jól sikerült csapata számára a franciaországi Magny-Cours-ban.
A finn pilóta, aki a tavalyi évben megnyerte a Francia Nagydíjat, Fernando Alonso és Felipe Massa mögött, a harmadik helyen végzett a péntek délutáni szabadedzésen.
Mindezek ellenére a világbajnoki címvédő elégedetten nyilatkozott a ma elvégzett munkáról, és úgy gondolja, hogy csapata versenyképes lesz a hétvége további részében.
"Elégedett vagyok a mai két edzésen látottakkal" – mondta Raikkönen. "Sikerült elvégeznünk a pénteki napokon szokásos munkát, már a versenyre készültünk, és a gumikon dolgoztunk."
"Természetesen nem tudhatjuk, ki mennyi üzemanyaggal körözött, de a mi teljesítményünk lenyűgözött. Talán nem hoztam ki a maximumot az első körömből, de elégedett vagyok az autó egyensúlyával" – folytatta a finn pilóta, akinek elnyerte a tetszését az új biztonsági autós rendszer, melyet az utolsó percekben a többiekkel együtt ő is letesztelt.
"Úgy gondolom, hogy jó lesz a rendszer, mert ezzel mindenki azonos helyzetbe kerül, és így nem minden a szerencsén múlik majd."
Felipe Massa, aki az első helyen végzett a délelőtti edzésen, nem tudott hosszú etapokat teljesíteni a mai nap folyamán, ugyanis komoly nyakfájdalmakra panaszkodott. Mindezek ellenére, a brazil pilóta elégedett volt az elvégzett munkával.
"Remek napunk volt, eltekintve attól, hogy nagyon elkezdett fájni a nyakam, amit már a reggeli edzésen is éreztem, így nem akartam kockáztatni, és úgy döntöttem, nem körözök túl sokat az edzéseken. A beállításokkal és a gumikkal foglalkoztam, ahogy az lenni szokott pénteken" – mondta Massa.
"Úgy tűnik, hogy a lágyabb keverékű gumikon nehezebb megtalálni a megfelelő beállításokat, de azt számításba kell vennünk, hogy péntek lévén, a pálya felszíne még nagyon piszkos. Mindenki küszködött az első gumik szemcsésedésével, de holnapra javulhat a helyzet. Most az a dolgunk, hogy áttanulmányozzuk az adatokat, és megfelelően felkészítsük az autókat a holnapi időmérőre, és a vasárnapi versenyre."
Kimi Raikkönen biztos benne, hogy a Ferrari fantasztikusan jól fog majd teljesíteni a hétvége további részében, miután mindkét mai edzés jól sikerült csapata számára a franciaországi Magny-Cours-ban.
A finn pilóta, aki a tavalyi évben megnyerte a Francia Nagydíjat, Fernando Alonso és Felipe Massa mögött, a harmadik helyen végzett a péntek délutáni szabadedzésen.
Mindezek ellenére a világbajnoki címvédő elégedetten nyilatkozott a ma elvégzett munkáról, és úgy gondolja, hogy csapata versenyképes lesz a hétvége további részében.
"Elégedett vagyok a mai két edzésen látottakkal" – mondta Raikkönen. "Sikerült elvégeznünk a pénteki napokon szokásos munkát, már a versenyre készültünk, és a gumikon dolgoztunk."
"Természetesen nem tudhatjuk, ki mennyi üzemanyaggal körözött, de a mi teljesítményünk lenyűgözött. Talán nem hoztam ki a maximumot az első körömből, de elégedett vagyok az autó egyensúlyával" – folytatta a finn pilóta, akinek elnyerte a tetszését az új biztonsági autós rendszer, melyet az utolsó percekben a többiekkel együtt ő is letesztelt.
"Úgy gondolom, hogy jó lesz a rendszer, mert ezzel mindenki azonos helyzetbe kerül, és így nem minden a szerencsén múlik majd."
Felipe Massa, aki az első helyen végzett a délelőtti edzésen, nem tudott hosszú etapokat teljesíteni a mai nap folyamán, ugyanis komoly nyakfájdalmakra panaszkodott. Mindezek ellenére, a brazil pilóta elégedett volt az elvégzett munkával.
"Remek napunk volt, eltekintve attól, hogy nagyon elkezdett fájni a nyakam, amit már a reggeli edzésen is éreztem, így nem akartam kockáztatni, és úgy döntöttem, nem körözök túl sokat az edzéseken. A beállításokkal és a gumikkal foglalkoztam, ahogy az lenni szokott pénteken" – mondta Massa.
"Úgy tűnik, hogy a lágyabb keverékű gumikon nehezebb megtalálni a megfelelő beállításokat, de azt számításba kell vennünk, hogy péntek lévén, a pálya felszíne még nagyon piszkos. Mindenki küszködött az első gumik szemcsésedésével, de holnapra javulhat a helyzet. Most az a dolgunk, hogy áttanulmányozzuk az adatokat, és megfelelően felkészítsük az autókat a holnapi időmérőre, és a vasárnapi versenyre."
nade most mit akarsz megtervezni? amugymeg szeritem azé az időjárástól is függ hogy mikor hova megyünk, mer ha valamikor szarabb idő lesz akkor menjünk kirándulni...
Már dolgoznak a Ferrari új szuperautóján
Környezetkímélőbb lesz A5
Új irányvonalat határoztak meg a Ferrarinál, ugyanis az eredeti tervektől eltérően nem az FXX sportautó lesz az Enzo utódja, hanem a 2007 szeptemberében bemutatott FXX Millechili tanulmányautó lesz majd a 2010-ben bemutatkozó csúcsmodell alapja.
Az újdonság a Millechilire emlékeztet
majd
Komoly döntéseket kellett meghozniuk mostanság a Ferrari vezetőségének, ugyanis a márka jövőbeli arculatáról kellett határozniuk. A legfontosabb kérdés az volt, hogy az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak hogyan tudnának úgy megfelelni, hogy nem cseppet sem csorbul sportautóik teljesítménye. Ezért döntöttek úgy, hogy egyenlőre elvetik a bioüzemanyagot és a hibrid hajtásláncot, helyettük a súlycsökkentést és a központi befecskendezéses motorok fejlesztését helyezik az előtérbe.
A következő csúcsmodell fejlesztésénél a legnagyobb hangsúlyt a súly-teljesítmény arány javítására fordítják, aminek céljaként 1000 kilogramm alatti önsúlyt szeretnének elérni, amiben az F430-ashoz is használt alumíniumkarosszéria segíthet. Az autó mozgatásáról várhatóan egy V10-es, közvetlen befecskendezéses motor gondoskodik majd 600 lóerős teljesítménnyel. A motorhoz várhatóan egy Forma-1 által ihletett duplakuplungos automataváltót társítanak majd, amely a nemrég bemutatott California GT-ben debütált. A csökkentett tömegnek és a motor módosításával valószínűleg jó néhány litert sikerül majd lefaragni az Enzo körülbelül 21 literes fogyasztásából. Az Enzo utódja formailag egészen más lesz majd, mint elődje, ugyanis az optimalizált aerodinamikai jellemzők is jelentős üzemanyag megtakarítást eredményezhet, ráadásul a megnövelt, körülbelül 2650 milliméteres tengelytáv is komoly karosszériakialakítást eredményez majd.
A Millechili tanulmány által ihletett csúcsmodell gyártása 2010 körül kezdődhet, míg alapára várhatóan 80 millió forint körül alakul majd.
Környezetkímélőbb lesz A5
Új irányvonalat határoztak meg a Ferrarinál, ugyanis az eredeti tervektől eltérően nem az FXX sportautó lesz az Enzo utódja, hanem a 2007 szeptemberében bemutatott FXX Millechili tanulmányautó lesz majd a 2010-ben bemutatkozó csúcsmodell alapja.
Az újdonság a Millechilire emlékeztet
majd
Komoly döntéseket kellett meghozniuk mostanság a Ferrari vezetőségének, ugyanis a márka jövőbeli arculatáról kellett határozniuk. A legfontosabb kérdés az volt, hogy az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak hogyan tudnának úgy megfelelni, hogy nem cseppet sem csorbul sportautóik teljesítménye. Ezért döntöttek úgy, hogy egyenlőre elvetik a bioüzemanyagot és a hibrid hajtásláncot, helyettük a súlycsökkentést és a központi befecskendezéses motorok fejlesztését helyezik az előtérbe.
A következő csúcsmodell fejlesztésénél a legnagyobb hangsúlyt a súly-teljesítmény arány javítására fordítják, aminek céljaként 1000 kilogramm alatti önsúlyt szeretnének elérni, amiben az F430-ashoz is használt alumíniumkarosszéria segíthet. Az autó mozgatásáról várhatóan egy V10-es, közvetlen befecskendezéses motor gondoskodik majd 600 lóerős teljesítménnyel. A motorhoz várhatóan egy Forma-1 által ihletett duplakuplungos automataváltót társítanak majd, amely a nemrég bemutatott California GT-ben debütált. A csökkentett tömegnek és a motor módosításával valószínűleg jó néhány litert sikerül majd lefaragni az Enzo körülbelül 21 literes fogyasztásából. Az Enzo utódja formailag egészen más lesz majd, mint elődje, ugyanis az optimalizált aerodinamikai jellemzők is jelentős üzemanyag megtakarítást eredményezhet, ráadásul a megnövelt, körülbelül 2650 milliméteres tengelytáv is komoly karosszériakialakítást eredményez majd.
A Millechili tanulmány által ihletett csúcsmodell gyártása 2010 körül kezdődhet, míg alapára várhatóan 80 millió forint körül alakul majd.
azt hittem elveszi ez is.
mér ijen szart eszel? egyé flectort
amugy nekem is fáj. két algopirint is bevettem már de lóóf. 

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!