Cikk: Sbarro Réact'EV koncepció

Témakör: Címlapon
aktuális téma
Sbarro Réact'EV koncepció

A Genfi Autószalonon mutatkozott be az az érdekes formájú tanulmányautó, amit 30 diák mindössze 13 hét alatt épített fel a rajzoktól a valóságig. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
[Nord]
#12
2013. március 10. 14:52
Minden elismerésem az alkotógárdának, az előzőekben csak a szuverén véleményemet tolmácsoltam
csovi
#11
2013. március 10. 13:22
várjuk meg a végét mi lessz belőle, ugyis még jónehány autó volt ami még készen szem voltak nem is akarom mondani pl honda, kívüről teljesen kész belöl meg poros üvegszál volt semmi motor semmi nem volt benne!
de ők legalább készen lettek vele ilyen rövid idő alatt
[Nord]
#10
2013. március 10. 07:01
1500 Nm nyomatékkal nyüzüge ?
Én meg azt nem értem ilyen paraméterek mellett minek az a PEUGEOT motor bele...
Balasztnak túl sok, akkut tölteni meg luxus.
[Nord]
#9
2013. március 10. 06:56
Mi a gondod az elektro motorokkal ?
csovi
#8
2013. március 10. 01:40
Itt van két kép tőlem, megnéztem azért valójában mást mutat, amugy valóban az elektromotorok helyett valami szebbet és jobbat is megálmodhattak volna bele a tervezők, így elég nyüzügének tartom!
Néztem az elkészüléséről szóló videójukat azt viszont érdekesnek találtam
[Nord]
#7
2013. március 09. 00:05
Pontosítok, mert totál rosszul számoltam
100 Wh/kg 1 cella, 10 cella=1kW/h és 7,5 kg
24kWh-hoz 240 db ilyen cella kell ami összesen 180 kg.
Igy képes 320V-on (10 cellás sorba kötött blokkok 24x párhuzamosítva ) 24x20=480Ah -ra.
Cellánként max 10A vehető ki, igy akár 320V/2400A-el is terhelhetők a motorok folyamatosan (ha birják).
240x35 Euro --> 2.5 M HUF
[Nord]
#6
2013. március 08. 23:46
320V 200Ah.
1000 cellával igy korrekt.
[Nord]
#5
2013. március 08. 23:43
LFP battery (lithium ferrophosphate)
Ismertebb nevén LiFePO4
90-110 Wh/kg, >300 W/kg, >10 év, 2000 töltési ciklus, 3.3V nominális cellafeszültség.
Működési fesz. 2.5-3.8V
kb brutto 35 Euro per cella
1000 db alatt szerintem ki sem lehet használni a motorok max. teljesítményét.
Azzal is csak 320V 62Ah ami nem túl sok.
Bár lehet modernebb és olcsóbb cellákból épitkeztek...
Mindenesetre érdekes projekt bár én kihagynám belőle a középmotort meg a hozzá tartozó sallangokat és inkább 4 elektro motort szerelnék a kerekekhez.
Sokkal könnyebb lenne, szerintem igy közelíti a 2 tonnát
[Nord]
#4
2013. március 08. 23:17
Igaz, hogy a cég svájci, de a székhelyük valóban Franciaországban van, na meg persze a diákok is ezek szerint.

2 electrical motors : DC Brushless 2x100 kW - 2x750 Nm
Drivetrain :1 motor by front wheel without gear reduction
Battery : LFP - 24 kWh
Motor Controller : MicroAutobox dSPACE
[Nord]
#3
2013. március 08. 23:09
" Az francia ESPERA Sbarro formatervezési iskola tanulói "
Svájci
[Nord]
#2
2013. március 08. 23:00
Ez az ezüst gány nem kéne rá, anélkül még elfogadható is lenne a design
Az elején azok a szemfogai v. kilóg a tulaj lába
csovi
#1
2013. március 08. 17:44
Én reggel 5kor indulok megnézem mi lessz a felhozatal!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!