Cikk: Sok az autó, de öregednek
aktuális téma

2012. december 31-én a forgalomba helyezett gépjárművek száma meghaladta a 3,6 milliót (egészen pontosan 3 621 735 db volt), ebből a személygépkocsiké valamivel kevesebb mint 3 milliót tett ki. Tavaly a forgalomban lévő személygépkocsik száma 1%-kal nőtt, ami változás az előző évek visszaesése után. A többi gépjármű kategória közül a motorkerékpárok száma 3%-kal, a vontatóké 5%-kal nőttt, míg az autóbuszok és tehergépkocsik számában érdemi változás nem történt. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Helló! Hozzászólnák én is a témához! Van egy 94-es Ventom, egyik haver vett egy 1.6 IV Golfot sajna az évjáratot nem tudom. Valamit beszéltünk a Ventoról és erre ő: Pfff mit akarsz azzal az öreg sz@rral! Mondom neki: Azt az öreg sz@rt még nem kellett sehonnan hazahúzni eddig ahová elment onnan haza is jött! - Mit akarsz ezzel mondani? -Semmit. Azt még tudni kell, hogy amikor megvette a Golfot volt olyan, hogy egy hónapban 2x is kötél lógott az elején valami villany problémával és vagy 2 évig szenvedett vele! Szóval De rossz, hogy öregek az autók!
Persze, ezt mondom. "0 év múlva a 2010-es, mai autókra fogják ezt mondani. A most 20 évesekből pedig csak annyi lesz, mint most a 40-50 évesekből.

És... Lehet, hogy neki is igaza volt...
Emlékszem még a családi Ladánkra (2105) 89-90 környékén. Vittük szerelőhöz, és ott is azt hallgattuk a szerelőtől (szakitól), hogy ezek az új autók milyen vacakok, bezzeg a régebbi Octaviak, na azok, és ezek az újabbak semmit nem érnek... 

Lehet, igazad van, de az biztos, hogy az enyémnél újabb autók úgy rohadnak, ahogy a sajátomon még nem láttam, illetve látok a szerelőnél kocsikat olyan hibákkal, amiktől én biztosan sírva fakadnék, ha én fizettem volna ki 10-20MHUF-ot a kocsiért.
Mert a Ladák, Skodák, Daciak, Trabantok, stb. 90%-át már a '90-es években elbontották... akkor is áltek valamiből (nagyon jól) a bontósok.
nemtom ... akkoriban nem éltem 

Akkoriban meg azokat a merciket szidták, hogy semmire nem jók, mert az állólámpások, meg a régiek, naazokigen'!
VEgyük már észre, hogy mindig ugyanaz a beakadt lemez forog, csak közben eltelik 10-10 év...
VEgyük már észre, hogy mindig ugyanaz a beakadt lemez forog, csak közben eltelik 10-10 év...
Ugyanezt mondták 90' környékén a behozott nyugati autókra is. Most 25 évesek, és kultikus lett belőle egy csomó.
Ugyanezt mondták 2000 környékén is, és a 2000-es autók 13 évesek már, mégis működnek, szeretik őket... 10 év múlva kevesebb lesz belőlük természetesen, de működni fognak, addigra sok kultikus lesz belőlük (mindegy, hogy német vagy japán).
Ezt soha nem értettem... ugyanúgy lelakják a maiakat is, ahogy 20 éve is.
50 éve még jobban a tartósságnak gyártották őket, aztán elvétve találni belőlük, azok is vagy restauráltak, vagy csúnyán lepusztultak. Ez soha nem fog változni, kár itt sírni ilyeneken...
Ugyanezt mondták 2000 környékén is, és a 2000-es autók 13 évesek már, mégis működnek, szeretik őket... 10 év múlva kevesebb lesz belőlük természetesen, de működni fognak, addigra sok kultikus lesz belőlük (mindegy, hogy német vagy japán).
Ezt soha nem értettem... ugyanúgy lelakják a maiakat is, ahogy 20 éve is.
50 éve még jobban a tartósságnak gyártották őket, aztán elvétve találni belőlük, azok is vagy restauráltak, vagy csúnyán lepusztultak. Ez soha nem fog változni, kár itt sírni ilyeneken...
ahogy mondani szoktam: az egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége
Ami pedig a másik legkevésbé sem elhanyagolható szempont az pedig a Trabantos közösség! Olyan barátokra tettem szert(sajnos főleg külföldiekre, de persze akadnak magyarok is) és olyan élményekkel lettem gazdagabb, amit 10 évvel ezelőtt teljesen elképzelhetetlennek tartottam. Ugyanezt megélni biztosan nem tudnám, ha egy akármilyen mai autóm lenne



Ami pedig a másik legkevésbé sem elhanyagolható szempont az pedig a Trabantos közösség! Olyan barátokra tettem szert(sajnos főleg külföldiekre, de persze akadnak magyarok is) és olyan élményekkel lettem gazdagabb, amit 10 évvel ezelőtt teljesen elképzelhetetlennek tartottam. Ugyanezt megélni biztosan nem tudnám, ha egy akármilyen mai autóm lenne


tervben van még egy 2t vásárlása számomra. volt anno 3 is. imádtam az egyszerűségét. 

Én meg úgy vagyok vele, hogy bizony megrögzötten elköteleztem magam a trabi iránt
34éves a mostani gép, több, mint 530ezer km van benne, de mind a mai napig fél Európát járom be vele találkozóról találkozóra, futót húzva és még sosem kellett hazavontatni, vagy segítséget kérni jópár év alatt. Nem mondom, otthon foglalkozom vele, már igényli a törődést, de meg is hálálja maximálisan. Tuti, hogy új autót nem vennék (max valami full elektromosat majd később ilyen bevásárlós-rokon látogatós gépnek
)

34éves a mostani gép, több, mint 530ezer km van benne, de mind a mai napig fél Európát járom be vele találkozóról találkozóra, futót húzva és még sosem kellett hazavontatni, vagy segítséget kérni jópár év alatt. Nem mondom, otthon foglalkozom vele, már igényli a törődést, de meg is hálálja maximálisan. Tuti, hogy új autót nem vennék (max valami full elektromosat majd később ilyen bevásárlós-rokon látogatós gépnek

..... annyira tetszik maga az egész konstrukció, hogy ha esetleg a C5 menne a háztól, akkor tutti beruháznék valami kisebb motoros 124-re. Hiába 20 év felettiek, de abban van anyag, nincs agyonelektronikázva. Na meg a forma, a klasszikus szögletes autó forma sem egy utolsó 

A családban van egy 1992-es 2600cc MB W124, 270e km-rel. Örök élet az az autó + 1 nap. Megbízható, öreg nagy batár.
Valszeg sosem lesz eladva.
Magyarországi, 3. tulajos a 21 év alatt
Valszeg sosem lesz eladva.
Magyarországi, 3. tulajos a 21 év alatt

Amikor behoztak hozzánk egy 3-4 éves ford focus egy izzó cserére és be néztem a lámpa mögé láttam szomorú sorsomat a lámpát ki kell venni. Kiszeded a csavarokat a lámpa lóg a helyén de nem fér ki mert kb kellene még 10mm. Még a lökhárítót is meg kellett bontani hogy ki tudjuk venni a lámpát és izzót lehessen cserélni. Kész vicc.
Annyit tennék még hozzá, hogy pl. egy régebbi autónál tönkrement egy szilent akkor azt kicseréltük. Most az egész kart kell cserélni mert csak együtt kapható.De ez vonatkozik szinte bármelyik alkatrészre.
örge autó...pfff melyik az?
viccet félretéve a bontós éveim alatt megtanultam,megismertem az autók nagy részét,de egyet mondhatok!!! több 4-es,3-as golfot,octaviát,leont,ibizát de még jaguar xj-t is bontunk mint ladát,skodát,wareszt,vagy bármit ami a mai embereknek örgenek számít! egyszerüen motorhibásak lesznek, és már dobják is ki őket,de egy jórészük törik és GTK miatt inkább leadják...és mivel látom melyik auto miből van,mennyire vastag egy küszöb,egy nyulvány,mennyire horpad egy-egy kasztni elem,mennyire szivós 10-20 év után is egy elektromos csati...na pont ezért van most egy 23 éves autóm,meg egy 27 éves! és a továbbiakban ha ezeket megunom is csak ilyen koru/minőségü vagy ezektől öregebb autót veszek..mert lehet hogy szögelni kell,de az az adott szögelés valószínüleg ismét hosszu évekre biztositja hogy az auto is marad






Öreg autóm van nekem. Venni vennék fiatalabb ha lenne pénzem rá de újat semmikép. Azok már úgy vannak tervezve ahogy a mostani háztartási gépek pl hűtők adnak rá 2 év jótálást és szinte tuti hogy 3 éven belül bemondja az unalmast. Az új autók is 7-10 évre vannak tervezve.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 37 találat 2 oldalon