Történt egyszer nyáron hogy arra ébredtem hogy lekromofágozták az autómat. Casco persze nemvolt, tettes se. Telibe kellet festeni az autót. Novemberben elkészült. Tegnap pedig észrevettem hogy ahol a legjobban megvolt öntve a tetőn jön fel a festék. Mintha kis levegőbuborékok lennének a fém és a festék között. Mit lehet kezdeni vele?
Tud valaki alternatív megoldást az újfajta műanyag flakonban kapható kromofág helyett? Vettem egy flakonnal, de kb olyan mintha macisajttal kenegetném a felnit, semmi hatása nincs, pedig majdnem 2eFt volt egy flakon, szemben a régivel, ami 800-900 körül. Egy alufelniről szeretném a gyári festékréteget lemaratni és újrafényezni.
Sziasztok!
Én az AMG alufelnimet szertném újrafényeztetni. Először is el szeretném tűntetni a mostani réteget, ami a gravírozott felirat környékén kritikus.
Kérdésem, hogy homokszórás vagy kromofág ideálisabb erre?
lehet, hogy a homokszórás életképes lehet egy kísérlet esetén, de egy autó leborításánál a homokszórás, max teli fénnyel együtt jön szóba.
És azért homokolás, és homokolás között is van különbség!
itt inkább az a baj, hogy vannak olyan emberkék, akik ezzel szórakoznak. Nálunk régebben azzal szórakoztak,h szórakozó helyek előtt locsolgatták az autókat... száradjon le az ilyen ember keze...
mi teszteltünk ilyet idén,bent a cégnél, egy darab lemezt felosztottunk 3 részre,elvágtuk,és az egyiket fékolajjal a másikat kromofággal a harmadikat a kettő keverékével öntöttük le.
Tényleg a 3. verzió volt a legdurvább,március végén lehomokszórattuk zsírtalanítottuk(3szor) és úgy lett lefújva,azóta még jó.
nem azzal van a baj, ha kromofággal leöntik az autót, hanem ha keverik a kromofágot fékolajjal. azzal csinálhatsz akármit. kromofág megeszi a festéket, fékolaj bemászik a lemezbe. Hiába vegyszerezed, vagy csiszolgatod, se az alapozó, se a fólia nem áll meg rajta tartósan!
Hali pont jó hogy láttam ezt a topicot a kocsit nagyon sajnálom én hasonló dolgot akarom mert ratositani akarom a szekeret de le kéne marni róla a festéket mivel tegyem hogy olcsón megusszam
A kromofágot a Brigéciol semlegesiti. Kerékpár vázakat festek amiről a régi festéket Kromofággal szoktam le maratni.Marás után Brigéciollal szoktam lemosni a fém vázat.Zsírtalanítás egy jó minöségű hígítóval.Csiszolás ,zsírtalanítás,alapozás és festés.10 év alatt még egyszer sem hoztak vissza vázat hogy felmarta.
Mi Controx-ot használunk. Szinte bármilyen festéket le tudunk vele maratni. Előnye, hogy nem oldja be a festéket, hanem felhólyagosítja, így tovább lehet használni, mint más festéklemarókat.
autófényező vagyok és láttam már iet. igazuk van itt hogy lelehet fóliázni meg ienek de ha most felmarta a fényezést akkor azt az elemet már hiába fujatod ujra, ha fémig fellesz csiszolva meg rendesen lealapozva akkor is ugyanugy felfog válni, nem igazán lehet vele micsinálni ettől már csak akkor szarabb ha lelocsolják kromofággal aztán meg leöntik fékolajjal
hőlégfúvó kevés a leégetéshez, arról nem beszélve, hogy olyan hullámos lesz a melegtől a lemez, hogy besz*rsz mire kigitteled én csomó cuccomal voltam így, hogy áztattam jó sokat kromofágban, főleg ilyen hidegben mint most és simán megállt rajta a fényezés... ha máshogy nem megy, annyit tudsz csinálni, amit mostanában jópáran csinálnak, hogy valamilyen öntapadós fóliával behúzod a tetőt, aztán vagy eltakarja vagy nem, nem tudom mekkora buborékok lettek, mindenesetre rohadjon meg aki ilyet csinált...
Ha a fényező nem pucolta fémtisztára a tetőt+vegyszeres tisztítás akkor ott a hiba..
a MINIMUM hogy ezt újra kell csináltatnod -jól teszed ha mással- és körmére nézel mert újra pénzkidobás lehet a vége
Tud valaki alternatív megoldást az újfajta műanyag flakonban kapható kromofág helyett? Vettem egy flakonnal, de kb olyan mintha macisajttal kenegetném a felnit, semmi hatása nincs, pedig majdnem 2eFt volt egy flakon, szemben a régivel, ami 800-900 körül. Egy alufelniről szeretném a gyári festékréteget lemaratni és újrafényezni.
Előre is köszi.