No Speed Limit az autópályákon!

Témakör: Real life
aktuális téma
No Speed Limit az autópályákon!

'No Speed Limit On Highways!' Megalakult az NSL Egyesület, amelynek elsődleges célja: 'No Speed Limit On Highways!', azaz annak elérése, hogy eltöröljék a sebességkorlátozást az autópályákon. Az NSL Egyesület civil szervezet, amelynek elnöke Árpa Attila. Magyarországon a hatályban lévő KRESZ szerint az autópályákon a maximálisan megengedett sebesség 130 km/h. A valóság ezzel szemben az, hogy a vezetők többsége az autópályán gyorsabban hajt a megengedettnél. Egy közvélemény-kutatás szerint a magyar vezetők fele be is vallja, hogy rendszeresen gyorsabban szokott hajtani a megengedettnél, tehát a magyar vezetők fele az autópályán szabályt sért. A "No Speed Limit" kezdeményezés célja hogy eltöröljék az autópályákon a sebességkorlátozást. Elavult, nem életszerű szabályozásról van szó, mivel az autósok közel fele rendszeresen nem tartja be. A sebességkorlátozás eltörlése és a balesetek számának növekedése között nincs összefüggés. A vezetők többsége gyorsabban hajt, mint 130, a legkevesebb baleset mégis az autópályákon következik be. Magyarországon az autóbalesetek közül csak minden 24. történik autópályán, ami az összes baleset mindössze 4 %-a. A halálos balesetek pedig lakott területen belül hétszer, lakott területen kívül pedig 12-szer gyakoribbak, mint az autópályákon. A 130 km/órás sebességhatár eltörlésére több európai példa is van. Németországban az autópályákon nincs sebességkorlátozás, csak egyes szakaszokon - ahol lakott terület van a közelben, vagy veszélyesebb az útszakasz - korlátozzák szakaszosan a sebességet. A legkevesebb baleset Németországban is az autópályákon történik, ahol nincs sebességkorlátozás, pontosan az összes baleset 7 %-a. A közlekedési szabályokat az ésszerűség alapján alakították ki, ezért a németek be is tartják azokat. A szomszédos Ausztriában az ország két meghatározó politikusa, Hubert Gorbach közlekedési miniszter és Wolfgang Schüssel kancellár a média nyilvánossága előtt beismerte: előfordult már, hogy az autópályán szabálysértést követtek el és a megengedett 130 km/h sebesség felett autóztak. Az osztrák közlekedési miniszter sajtótájékoztatón mutatta be azt a filmet, ahol egy tesztvezető, két sávos úton átlagosan 152-158 km/h sebességgel halad ott, ahol teszt-jelleggel be akarják vezetni a megemelt, 160-as sebességkorlátozást. A 12 kilométeres szakaszon a tesztautót 14-szer előzték meg. Gorbach a bejelentést követően ismertette a Tempo-160 programját, amelynek lényege, hogy az osztrák autópályákon emeljék meg a sebességhatárt az eddig 130 km/h-ról 160 km/h-ra. A Tempo-160 program első lépéseként tesztszakaszt jelöltek ki Spittal és Paternion között az A10-es autópályán. A 12 kilométeres szakaszon 2006. május 2-tól 160 km/h-ra emelik a sebességhatárt és az 1 hónapos tesztidőszakot követően kiértékeli az eredményeket. Ausztriában a lakosság többsége támogatja a kezdeményezést. A No Speed Limit kampány az autópályák sebességkorlátozásának eltörléséért, túlmutat a közlekedési táblák leszerelésén, hiszen arról szól, hogy a közlekedési szabályokat vegyék komolyan az autósok. Ezt pedig csak akkor fogják megtenni, ha azok ésszerű és életszerű szabályok.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
12 13 14 15 16 17 18
Zolman
#28
2006. február 11. 19:11
jóvan te nyuszi vagy téged letoj*nk
mrob
#27
2006. február 11. 19:11
az igaz de mondjuk olyan autó megy 270-el aminek elég jó fékrendszere van

bár már most is mentek 270-el az autópályán és nem volt gond
Zolman
#25
2006. február 11. 19:10
270 az iszonyú sebesség... én 130 nál keresten a benzinkút lehajtót és mikor megláttam akkor satufék de a kanyarját már csikorgó gumikkal vettem be... 270 nél pilótalátással sem tudsz megállni egy álló akadály előtt...
D.a.n.n.y
#24
2006. február 11. 19:10
Ki akar itt 270nel menni? Max. 1-2 ember van...a külföldi átutazókat meg lesz@rjuk
ateex
#21
2006. február 11. 19:09
szerintem meg legyen 20 a megengedett sebesség
Cox
#20
2006. február 11. 19:09
valami ilyesmire gondoltam én is mikor a németeket hoztam fel
mrob
#19
2006. február 11. 19:08
de a 160 már jobb lenne vagy akár 180 is lehetne.
de mondjuk aki tud 270-el menni az meg is tud állni mert nem minden autó képes rá
Zolman
#18
2006. február 11. 19:07
szerintem a 160ra emelés lenne célszerű nem az eltörlés... ehez csak a németeknél van meg a közlekedési morál micsinálsz ha 270-el beérsz egy zsigulit ami 105-el előzi a 100-al menő kamiont?! kis 2sávos szarra amit minden hónapban foltoznak szerintem nem ésszerű...
mrob
#17
2006. február 11. 19:06
a sok rázkódás 200-nál már egybefolyik és nem is érezni semmit lehet
Cox
#15
2006. február 11. 19:05
ez igaz én csak azért kérdezem mert sokat járok a most átadott m0 részeken és már most szar rázkodik a kocsi hullámos!mondjuk még nincs kátyú
mrob
#14
2006. február 11. 19:05
ugye a sok gyorshajtás sok lóvé

na meg hát irányítani és korlátozni mindent
imprezaben
#13
2006. február 11. 19:05
neked hülyeség!!!
mrob
#12
2006. február 11. 19:04
nem azért hogy ellent mondjak de én is ezt gondoltam de aztán kiderült hogy már tervezet van rá csak nagyon nem akarják megszavazni
D.a.n.n.y
#11
2006. február 11. 19:04
Sztem inkább rendőrséget töröljük el
&coupe
#10
2006. február 11. 19:04
HA akarják el is érik céljukat!!!
mrob
#9
2006. február 11. 19:04
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
12 13 14 15 16 17 18
Összesen 348 találat 18 oldalon