Rendőri ellenőrzés

Témakör: Real life
aktuális téma
Rendőri ellenőrzés

Szerintem nagyon heyes lenne az a törv. módosítás,amely szerint csak akkor állíthatna meg a rendőr ha szbálytalan vagy(úgy mint az USA egyes államaiban)!

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56
Zolman
#174
2006. szeptember 06. 19:07
ha meg valami E jeles akkor nemkel lróla műbizi hanem szónélkül feltehete... (egyes sportkormányok már pl... )
Vectra555
#173
2006. szeptember 06. 19:06
Szóval! A műbizonylat nem azt jelenti, hogy bármilyen fólia legális az autón, hanem tanúsítja azt, hogy milyen a fólia minősége és fényáteresztőképessége.
Tehát, csak olyan fóliát rakhatsz fel, amit a KÖHÉM enged. A műbizi pedig ezt igazolja.
Zolman
#172
2006. szeptember 06. 19:04
Zolman
#171
2006. szeptember 06. 19:04
matzee
#170
2006. szeptember 06. 18:51
szijasztok! Jó a téma húsbavágó most nálam
octavia_v8
#169
2006. szeptember 06. 18:48
De teljessen mindeggy hova viszed, nem kötelezö oda vinni ha tudod hogy szivatnak.
Gebasz
#168
2006. szeptember 06. 18:45
Felétek lehet....
octavia_v8
#167
2006. szeptember 06. 18:43
akkor nem hagysz eleg jattot 10eft-ert ma mar babakocsit is levizsgaznak
Gebasz
#166
2006. szeptember 06. 18:42
Meg annyit hogy rendöre válogatja...
Gebasz
#165
2006. szeptember 06. 18:40
Hali!!Nem tudom ez hogy van de igazoltatáskor még nem szoltak de müszakin erre mifelénk nem engedik át ha van rola papir ha nincs letépik
octavia_v8
#164
2006. szeptember 06. 18:38
Nem szolhatnak ha van mübizonylatod rola, aminek forgalmiban is jelen kell lennie. Max ha ilyen nincs mehetsz kpm vizsgara es utana visszakapod rendszamot
R7Raul
#163
2006. szeptember 06. 18:38
Hát ez tetszik sztem azért nem szolhat!
Atix
#162
2006. szeptember 06. 18:35
engem sehogy pedig 3 éve megvan nem a szuzin hanem a másik kocsinkon
pystee
#161
2006. szeptember 06. 18:33
Hali all!

Véleményeket szeretnék kérni,hogy kithogyan b@szogatnak a rendőrök a fólia miatt?!
2105
#160
2006. március 15. 21:20
a rendőrbácsik mennyire háklisak arra, ha a kocsiban csak vezetőülés van, semmi más?
jó indok az, hogy a kárpitosnál vannak az ülések?

Gáborcali
#159
2005. október 13. 17:44
Sziasztok!Most olvastam vissza a kommenteket és láttam a fóliás ügyeket!Mutatok valamit,ha esetleg nem tudnátok még róla,de volt már itt is fent!A Gépjárműközlekedési főosztály tájékoztatója a gépkocsik szélvédőjével és ablakaival kapcsolatos műszaki követelményekről

A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KÖHÉM rendelet (a továbbiakban: MR) - többek között - meghatározza a gépkocsik szélvédőjén, ablakain keresztül a gépkocsi vezetője, valamint a közlekedés többi résztvevője számára biztosítandó átlátás műszaki feltételeit.

E kérdés különös jelentőségét indokolja, hogy a szélvédőn és az ablakokon való átlátást korlátozó eszközök (fólia) használata egyes gépkocsi üzemeltetői körben - kényelmi és egyéb okokra hivatkozással - az utóbbi időben fokozottan terjed, míg az ilyen eszköz alkalmazásának mellőzése a közúti forgalom biztonsága szempontjából - tekintettel a középső féklámpák észlelhetőségének biztosítására - egyre nagyobb jelentőséget kap.

A közúti járművek hatósági műszaki ellenőrzési eljárásában kialakítandó egységes követelmények, valamint erről a gépkocsi üzemeltetők tájékoztatása érdekében a hivatkozott jogszabály egyes előírásainak egységes értelmezéséről - megerősítve a 8001/1984. (Közl. Ért. 9.) KM tájékoztatót - az alábbiakat tesszük közzé.

A gépkocsikon alkalmazható szélvédő és ablaküvegek minőségét, műszaki jellemzőit a jogszabály (MR.) a gépkocsik üvegeire vonatkozó, ENSZ-EGB 43. számú Előírásának figyelembe vételével határozza meg.

Ennek megfelelően az átláthatóság vonatkozásában külön - szigorúbb - követelményeket fogalmaz meg a szélvédőre és a vezetőtéri ablakra (MR. 84. §), illetőleg a személygépkocsin hosszirányba történő átlátást biztosító ablak (hátsó ablak) átláthatóságát utólag csökkentő eszközök alkalmaz- hatóságára. (MR. 97. §).

A jogszabály (MR.) 3.§-ában a közlekedés biztonságát lényegesen befolyásoló elvet rögzít, amikor kimondja, hogy a forgalomban lévő jármű kialakítását, felszereltségét és tulajdonságait csak a közlekedésbiztonság és környezetvédelmi jellemzők rontása nélkül szabad megváltoztatni. Ebből fakadóan a gépkocsi gyártása során - alapvetően a felépítményi funkció szerint - kialakított kivitel elfogadhatóságán túlmenő követelményként a már forgalomba helyezett járművek esetében a szélvédőn, valamint az ablaküvegeken való átlátást befolyásoló eszközök alkalmazását is indokolt korlátozni.

A forgalomba helyezés előtti vizsgálat, valamint az időszakos vizsgálat során minden gépjármű esetében ellenőrzendő a járművezető kilátására előírt feltételek teljesülése - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása alapján - a következő követelmények szerint.

A szélvédő és az ablakok fényáteresztő képessége:

a szélvédő esetében legalább 75%,

a vezetőtéri oldalablakok esetén (azon oldalablakok, amelyeken keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) legalább 70%,

egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és - személyautó kivételével - hátsó ablakok) esetében nem követelmény,

a személygépkocsikon való átláthatóságot biztosító hátsó ablak fényáteresztő képessége legalább 70%.

értékű kell legyen.

Az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerinti jóváhagyási jellel ellátott szélvédőt, illetőleg ablaküveget - további vizsgálat nélkül - megfelelőnek kell tekinteni.

A gépkocsik szélvédőjén, valamint vezető- és utasterének ablakain - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerint jóváhagyott üvegeken utólagosan (nem gyárilag) csak minősítő jellel („H jel”) rendelkező fény-, illetőleg hővédő fólia alkalmazható.

A gépkocsik külső felülete, így szélvédője és ablakai sem lehetnek fényvisszaverő tulajdonságúak, tükrözőek.

A szélvédő felső széle mentén színező réteg, illetőleg fényszűrő fólia alkalmazása akkor megengedett, ha:

az áltata fedett szélvédő felület (a szélvédő felső szélétől való legnagyobb távolságban lévő fedett felület) nem haladja meg a napellenző által takart felületet, és

fényelnyelési jellemzői folytán nem változtatja meg forgalmi irányításra szolgáló készülék színeit.

Ellenőrzendő a személygépkocsi belsejébe felszerelt függöny, roló, reluxa vagy más napellenző készülék, továbbá a személygépkocsi külsejére felszerelt napvédő lamellák működése, fekvése. Ezen eszközök alkalmazása a gépkocsin akkor engedhető meg, ha ezeket az elindulás előtt nyitható állapotba lehet helyezni, illetőleg ha a személygépkocsin való átláthatóságot nem akadályozza meg, hanem csak csekély mértékben korlátozza (pl. vízszintesen elhelyezkedő napvédő lamellák esetében).
Bishop
#158
2005. október 13. 17:29
Frontline
#157
2005. október 13. 17:29
ilyesmi már volt nekünk is, unokatesómat kiintették, kissé gyorsan mentünk, hat üveg sörben megegyeztünk, de el kellett menni venni. fél óra múlva visszamentünk, erre sehol senki. egy hétig csörgettük a hátsó ülés előtt az üvegeket, aztán inkább megittuk.
VWVensz
#155
2005. október 13. 17:21
Ha már élménybeszámolókról van szó,csatlakozom én is:
2003 december,már kezdtem érezni a verdát,a kiscsaj meg tbányán lakott,párszor repültünk 2kilókat az 1esen.Egyszer v.fele kb.150nél villan a vaku,integet a fény,mit tehettem,félreálltam.Jött a sírás h futárkodom,stb;oldjuk meg a szitut.Kérdi mire gondolok,mondom 2en foglalkoztok velem,egy 10esre gondoltam.Jó rendben forgalmiba a kest.Mondom gond van,mert ide kéne hívni Fatert,mert az előbb tankoltam és 2rugó az össz kp.És erre azt mondták menjek haza és jöjjek vissza,ne hívjak senkit.Mondanom se kell,nem voltak ott és nem jött semmi ebből az esetből
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56
Összesen 1174 találat 59 oldalon