Rendőri ellenőrzés
aktuális téma

Szerintem nagyon heyes lenne az a törv. módosítás,amely szerint csak akkor állíthatna meg a rendőr ha szbálytalan vagy(úgy mint az USA egyes államaiban)!
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
ha meg valami E jeles akkor nemkel lróla műbizi hanem szónélkül feltehete... (egyes sportkormányok már pl... )

Szóval! A műbizonylat nem azt jelenti, hogy bármilyen fólia legális az autón, hanem tanúsítja azt, hogy milyen a fólia minősége és fényáteresztőképessége.
Tehát, csak olyan fóliát rakhatsz fel, amit a KÖHÉM enged. A műbizi pedig ezt igazolja.
Tehát, csak olyan fóliát rakhatsz fel, amit a KÖHÉM enged. A műbizi pedig ezt igazolja.





én tankkal mentem



szijasztok! Jó a téma
húsbavágó most nálam


De teljessen mindeggy hova viszed, nem kötelezö oda vinni ha tudod hogy szivatnak.
akkor nem hagysz eleg jattot
10eft-ert ma mar babakocsit is levizsgaznak


Hali!!Nem tudom ez hogy van de igazoltatáskor még nem szoltak de müszakin erre mifelénk nem engedik át ha van rola papir ha nincs letépik
Nem szolhatnak ha van mübizonylatod rola, aminek forgalmiban is jelen kell lennie. Max ha ilyen nincs mehetsz kpm vizsgara es utana visszakapod rendszamot

Hát ez tetszik sztem azért nem szolhat!
engem sehogy pedig 3 éve megvan nem a szuzin hanem a másik kocsinkon
Hali all!
Véleményeket szeretnék kérni,hogy kithogyan b@szogatnak a rendőrök a fólia miatt?!

Véleményeket szeretnék kérni,hogy kithogyan b@szogatnak a rendőrök a fólia miatt?!


a rendőrbácsik mennyire háklisak arra, ha a kocsiban csak vezetőülés van, semmi más?
jó indok az, hogy a kárpitosnál vannak az ülések?
jó indok az, hogy a kárpitosnál vannak az ülések?
Sziasztok!Most olvastam vissza a kommenteket és láttam a fóliás ügyeket!Mutatok valamit,ha esetleg nem tudnátok még róla,de volt már itt is fent!A Gépjárműközlekedési főosztály tájékoztatója a gépkocsik szélvédőjével és ablakaival kapcsolatos műszaki követelményekről
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KÖHÉM rendelet (a továbbiakban: MR) - többek között - meghatározza a gépkocsik szélvédőjén, ablakain keresztül a gépkocsi vezetője, valamint a közlekedés többi résztvevője számára biztosítandó átlátás műszaki feltételeit.
E kérdés különös jelentőségét indokolja, hogy a szélvédőn és az ablakokon való átlátást korlátozó eszközök (fólia) használata egyes gépkocsi üzemeltetői körben - kényelmi és egyéb okokra hivatkozással - az utóbbi időben fokozottan terjed, míg az ilyen eszköz alkalmazásának mellőzése a közúti forgalom biztonsága szempontjából - tekintettel a középső féklámpák észlelhetőségének biztosítására - egyre nagyobb jelentőséget kap.
A közúti járművek hatósági műszaki ellenőrzési eljárásában kialakítandó egységes követelmények, valamint erről a gépkocsi üzemeltetők tájékoztatása érdekében a hivatkozott jogszabály egyes előírásainak egységes értelmezéséről - megerősítve a 8001/1984. (Közl. Ért. 9.) KM tájékoztatót - az alábbiakat tesszük közzé.
A gépkocsikon alkalmazható szélvédő és ablaküvegek minőségét, műszaki jellemzőit a jogszabály (MR.) a gépkocsik üvegeire vonatkozó, ENSZ-EGB 43. számú Előírásának figyelembe vételével határozza meg.
Ennek megfelelően az átláthatóság vonatkozásában külön - szigorúbb - követelményeket fogalmaz meg a szélvédőre és a vezetőtéri ablakra (MR. 84. §), illetőleg a személygépkocsin hosszirányba történő átlátást biztosító ablak (hátsó ablak) átláthatóságát utólag csökkentő eszközök alkalmaz- hatóságára. (MR. 97. §).
A jogszabály (MR.) 3.§-ában a közlekedés biztonságát lényegesen befolyásoló elvet rögzít, amikor kimondja, hogy a forgalomban lévő jármű kialakítását, felszereltségét és tulajdonságait csak a közlekedésbiztonság és környezetvédelmi jellemzők rontása nélkül szabad megváltoztatni. Ebből fakadóan a gépkocsi gyártása során - alapvetően a felépítményi funkció szerint - kialakított kivitel elfogadhatóságán túlmenő követelményként a már forgalomba helyezett járművek esetében a szélvédőn, valamint az ablaküvegeken való átlátást befolyásoló eszközök alkalmazását is indokolt korlátozni.
A forgalomba helyezés előtti vizsgálat, valamint az időszakos vizsgálat során minden gépjármű esetében ellenőrzendő a járművezető kilátására előírt feltételek teljesülése - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása alapján - a következő követelmények szerint.
A szélvédő és az ablakok fényáteresztő képessége:
a szélvédő esetében legalább 75%,
a vezetőtéri oldalablakok esetén (azon oldalablakok, amelyeken keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) legalább 70%,
egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és - személyautó kivételével - hátsó ablakok) esetében nem követelmény,
a személygépkocsikon való átláthatóságot biztosító hátsó ablak fényáteresztő képessége legalább 70%.
értékű kell legyen.
Az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerinti jóváhagyási jellel ellátott szélvédőt, illetőleg ablaküveget - további vizsgálat nélkül - megfelelőnek kell tekinteni.
A gépkocsik szélvédőjén, valamint vezető- és utasterének ablakain - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerint jóváhagyott üvegeken utólagosan (nem gyárilag) csak minősítő jellel („H jel”) rendelkező fény-, illetőleg hővédő fólia alkalmazható.
A gépkocsik külső felülete, így szélvédője és ablakai sem lehetnek fényvisszaverő tulajdonságúak, tükrözőek.
A szélvédő felső széle mentén színező réteg, illetőleg fényszűrő fólia alkalmazása akkor megengedett, ha:
az áltata fedett szélvédő felület (a szélvédő felső szélétől való legnagyobb távolságban lévő fedett felület) nem haladja meg a napellenző által takart felületet, és
fényelnyelési jellemzői folytán nem változtatja meg forgalmi irányításra szolgáló készülék színeit.
Ellenőrzendő a személygépkocsi belsejébe felszerelt függöny, roló, reluxa vagy más napellenző készülék, továbbá a személygépkocsi külsejére felszerelt napvédő lamellák működése, fekvése. Ezen eszközök alkalmazása a gépkocsin akkor engedhető meg, ha ezeket az elindulás előtt nyitható állapotba lehet helyezni, illetőleg ha a személygépkocsin való átláthatóságot nem akadályozza meg, hanem csak csekély mértékben korlátozza (pl. vízszintesen elhelyezkedő napvédő lamellák esetében).
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KÖHÉM rendelet (a továbbiakban: MR) - többek között - meghatározza a gépkocsik szélvédőjén, ablakain keresztül a gépkocsi vezetője, valamint a közlekedés többi résztvevője számára biztosítandó átlátás műszaki feltételeit.
E kérdés különös jelentőségét indokolja, hogy a szélvédőn és az ablakokon való átlátást korlátozó eszközök (fólia) használata egyes gépkocsi üzemeltetői körben - kényelmi és egyéb okokra hivatkozással - az utóbbi időben fokozottan terjed, míg az ilyen eszköz alkalmazásának mellőzése a közúti forgalom biztonsága szempontjából - tekintettel a középső féklámpák észlelhetőségének biztosítására - egyre nagyobb jelentőséget kap.
A közúti járművek hatósági műszaki ellenőrzési eljárásában kialakítandó egységes követelmények, valamint erről a gépkocsi üzemeltetők tájékoztatása érdekében a hivatkozott jogszabály egyes előírásainak egységes értelmezéséről - megerősítve a 8001/1984. (Közl. Ért. 9.) KM tájékoztatót - az alábbiakat tesszük közzé.
A gépkocsikon alkalmazható szélvédő és ablaküvegek minőségét, műszaki jellemzőit a jogszabály (MR.) a gépkocsik üvegeire vonatkozó, ENSZ-EGB 43. számú Előírásának figyelembe vételével határozza meg.
Ennek megfelelően az átláthatóság vonatkozásában külön - szigorúbb - követelményeket fogalmaz meg a szélvédőre és a vezetőtéri ablakra (MR. 84. §), illetőleg a személygépkocsin hosszirányba történő átlátást biztosító ablak (hátsó ablak) átláthatóságát utólag csökkentő eszközök alkalmaz- hatóságára. (MR. 97. §).
A jogszabály (MR.) 3.§-ában a közlekedés biztonságát lényegesen befolyásoló elvet rögzít, amikor kimondja, hogy a forgalomban lévő jármű kialakítását, felszereltségét és tulajdonságait csak a közlekedésbiztonság és környezetvédelmi jellemzők rontása nélkül szabad megváltoztatni. Ebből fakadóan a gépkocsi gyártása során - alapvetően a felépítményi funkció szerint - kialakított kivitel elfogadhatóságán túlmenő követelményként a már forgalomba helyezett járművek esetében a szélvédőn, valamint az ablaküvegeken való átlátást befolyásoló eszközök alkalmazását is indokolt korlátozni.
A forgalomba helyezés előtti vizsgálat, valamint az időszakos vizsgálat során minden gépjármű esetében ellenőrzendő a járművezető kilátására előírt feltételek teljesülése - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása alapján - a következő követelmények szerint.
A szélvédő és az ablakok fényáteresztő képessége:
a szélvédő esetében legalább 75%,
a vezetőtéri oldalablakok esetén (azon oldalablakok, amelyeken keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) legalább 70%,
egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és - személyautó kivételével - hátsó ablakok) esetében nem követelmény,
a személygépkocsikon való átláthatóságot biztosító hátsó ablak fényáteresztő képessége legalább 70%.
értékű kell legyen.
Az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerinti jóváhagyási jellel ellátott szélvédőt, illetőleg ablaküveget - további vizsgálat nélkül - megfelelőnek kell tekinteni.
A gépkocsik szélvédőjén, valamint vezető- és utasterének ablakain - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerint jóváhagyott üvegeken utólagosan (nem gyárilag) csak minősítő jellel („H jel”) rendelkező fény-, illetőleg hővédő fólia alkalmazható.
A gépkocsik külső felülete, így szélvédője és ablakai sem lehetnek fényvisszaverő tulajdonságúak, tükrözőek.
A szélvédő felső széle mentén színező réteg, illetőleg fényszűrő fólia alkalmazása akkor megengedett, ha:
az áltata fedett szélvédő felület (a szélvédő felső szélétől való legnagyobb távolságban lévő fedett felület) nem haladja meg a napellenző által takart felületet, és
fényelnyelési jellemzői folytán nem változtatja meg forgalmi irányításra szolgáló készülék színeit.
Ellenőrzendő a személygépkocsi belsejébe felszerelt függöny, roló, reluxa vagy más napellenző készülék, továbbá a személygépkocsi külsejére felszerelt napvédő lamellák működése, fekvése. Ezen eszközök alkalmazása a gépkocsin akkor engedhető meg, ha ezeket az elindulás előtt nyitható állapotba lehet helyezni, illetőleg ha a személygépkocsin való átláthatóságot nem akadályozza meg, hanem csak csekély mértékben korlátozza (pl. vízszintesen elhelyezkedő napvédő lamellák esetében).
Mázlista! Zsír a megoldás!
ilyesmi már volt nekünk is, unokatesómat kiintették, kissé gyorsan mentünk, hat üveg sörben megegyeztünk, de el kellett menni venni. fél óra múlva visszamentünk, erre sehol senki. egy hétig csörgettük a hátsó ülés előtt az üvegeket, aztán inkább megittuk. 

Ha már élménybeszámolókról van szó,csatlakozom én is
:
2003 december,már kezdtem érezni a verdát,a kiscsaj meg tbányán lakott,párszor repültünk 2kilókat az 1esen.Egyszer v.fele kb.150nél villan a vaku,integet a fény,mit tehettem,félreálltam.Jött a sírás h futárkodom,stb;oldjuk meg a szitut.Kérdi mire gondolok,mondom 2en foglalkoztok velem,egy 10esre gondoltam.Jó rendben forgalmiba a kest.Mondom gond van,mert ide kéne hívni Fatert,mert az előbb tankoltam és 2rugó az össz kp.És erre azt mondták menjek haza és jöjjek vissza,ne hívjak senkit.Mondanom se kell,nem voltak ott és nem jött semmi ebből az esetből




2003 december,már kezdtem érezni a verdát,a kiscsaj meg tbányán lakott,párszor repültünk 2kilókat az 1esen.Egyszer v.fele kb.150nél villan a vaku,integet a fény,mit tehettem,félreálltam.Jött a sírás h futárkodom,stb;oldjuk meg a szitut.Kérdi mire gondolok,mondom 2en foglalkoztok velem,egy 10esre gondoltam.Jó rendben forgalmiba a kest.Mondom gond van,mert ide kéne hívni Fatert,mert az előbb tankoltam és 2rugó az össz kp.És erre azt mondták menjek haza és jöjjek vissza,ne hívjak senkit.Mondanom se kell,nem voltak ott és nem jött semmi ebből az esetből




Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!