Átalakítási engedély

Témakör: Tuning
aktuális téma
Átalakítási engedély

Valaki fel tudna erről világosítani?

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
lucifer207
#445
2008. szeptember 28. 16:34
szia...azt tudom hogy más az életszinvonal.....de ők nem is görcsölnek annyit ilyen szabályokkal mint nálunk.....
gübi
#444
2008. szeptember 28. 16:33
Más az élet szinvonal külföldön...És azthiszem itt mindent elmondtam...Ezért tehetik meg a két autos mókát...
RopyAti
#443
2008. szeptember 28. 16:33
sok, mivel hiába suzuki motor a másik is..., nem típusazonos
1.0át 1.0 ra cserélsz, az egyszerűbb
Blindmouse
#442
2008. szeptember 28. 16:30
Minek?? már anno megmondtuk neki.

nem tanul belőle, és annyi fog lecsapódni a buta fejében hogy bizos irigy vagyok, de azt már nem fogja tudn megindokolni miért, hanem egyszerűen letilt :DDDD
RopyAti
#441
2008. szeptember 28. 16:30
akkor is ki kell pengetni aműszaki árát, akármennyi is, de mire engedélyeztetsz egy tuningot, addigra lemegy a nap és 2x feljön , plussz annyi pénzt fizetsz be, mint a tenger egy papírért, pedig abból az összegből mennyi mint tudnál venni a kocsidhoz.....
lucifer207
#440
2008. szeptember 28. 16:30
ja..és valljuk be...sok bádoglemezből készült tuning rohangál nem kis gondot okozva.....bármilyen szabályokat hoznak,a normális emberek mukáit is megölik azzal.Nem fognak soha az életben különbséget tenni sufni és normál tuning között.Csak egy példa...most hétvégén láttam egy csodamasinát a motorháztetején egy feles lemezből ráhegesztett beömlővel(viritott a rozsdától szegény)...és szalad az uton......a baromja megussza....föleg ha bantú az illető.......röviden..alap dolgokon kellene vltoztatni mind a szerveknek,mind a tuningolni kívánó emberkének.
Mc.Gnat
#439
2008. szeptember 28. 16:28
lucifer207
#438
2008. szeptember 28. 16:24
sziasztok...nem semmi amiket itt olvasgatok.Szerintem egy hatalmas gond van magyarországon.Külföldön valaki röhögve megteheti,hogy két autót tart fent....plusz kis trailer.....egyet amivel naponta közlekedik és egy másikat amibe sok sok pénzt és sajátkezű munkát ölve tuningol,nem beszélve a kis trailerről amivel találkozóra vagy kiállításra viszi a szépséget.Itt nálunk álltalában egy gép van,amit tuningol az ember ugyanazzal közlkedik nap mint nap akár melóba is.Szerintem ez az alapgond.Ha traileren viszem a csodagépemet senki nem kiabálna...olyat épitene az ember amilyet akar.
jimmko4
#437
2008. szeptember 28. 16:22
milyen herce- hurca lehet ha motort cserélnék,mondjuk 1000-es ről 1,3ra
Blindmouse
#436
2008. szeptember 28. 16:20
Mondjuk azt a kókány borzalmat én is kivonnám a forgalomból mindenáron :D
K Nándor
#435
2008. szeptember 28. 16:16
Azt tudni kell ,hogy ha a közlekedési felügyelethez viszed akkor az nem 20ruppó Na és mellesleg ott van lehetőséged legálisan tuningolni.
RopyAti
#434
2008. szeptember 28. 16:11
Tuningonként plussz 20 ruppó minimum????
csak mert hurcibálni kell műszakira?!na ez se yo így teljesen.
a végén már az lesza tuning, kinek hány műszaki vizsga van kocsin
K Nándor
#433
2008. szeptember 28. 16:06
Poén ez az egész! TÜV-nél nem létezik komolyabb minőségi ellenőrzés,de ez a nagyszerű magyar szerv ezt természetesen nem fogadja el...Nem értem ,hogy miért ne lehetne ezt úgy csinálni mint nyugatra...Németországban ez úgyműködik ,hogy minden alakítás után(legyen az ültetés,nagyobb felni,kipufogó,kormány stb..) el kell vinni műszakira.Lehet ,hogy ez így elsőre szar dolog,de ilyenkor megvizsgálják az autót,hogy szakszerűen lett-e megcsinálva minden.Ha nincs gond akkor szó nélkül bevésik a forgalmiba. Itthon csak azért is szívóznak az emberrel,mert a sok maradi köcsögnek nem érdeke,hogy az alakított autó műszakit kapjon,hát ilyen országban élünk mi...
RopyAti
#432
2008. szeptember 28. 16:00
RopyAti
#431
2008. szeptember 28. 15:56
vagyis a forgalmi engedély elvételt és a rendszám levételt
RopyAti
#430
2008. szeptember 28. 15:55
jaaa! a rendszám levételt és a forgalmi engedélyt ne keverjük össze urak és persze hölgyek!
A rendszámot , csak úgy nem veszik el a helyszínen.
35/2000 BM. rendeletben lehet olvasni bővebben erről!
Mc.Gnat
#429
2008. szeptember 28. 15:53
bal.21074
#428
2008. szeptember 28. 15:52
Hello.
Ez a rendszámlevétel (vagyis forgalmi elvétel) nem új dolog. Kb 10-ből 5 ismerősömét elvették (lada) volt amelyik full széria 15-ös kerékkel...
RopyAti
#427
2008. szeptember 28. 15:35
Ilyen ez a popszakma!

Én csak annyit mondok erre, hogy ha már a nevében is benne ,hogy "átalakított" ugyebár, az nem olyan mint a gyári.
Szóval az átalakítottat nem kéne bevinni KPM vizsgára.
Mert szivatás hegyek fognak kezdődnek!
pystee
#426
2008. szeptember 28. 15:31
Rossz hír a tuningosoknak!



Rossz idők járnak a tuningautó tulajdonosokra. A Nemzeti Közlekedési Hatóság, továbbiakban NKH, hadat üzent a tuningautó tulajdonosai, illetve üzembentartói ellen. A mentőláda mizéria után szeptembertől a közutakon és vizsgázató helyeken igen kemény górcső alá veszik az engedély nélkül átépített, illetve módosított gépjárműveket. Amennyiben a forgalmi engedélyben nincsenek feltüntetve a módosítások listája, a NKH azonnal leveheti a rendszámot, és új vizsgára kötelezheti a tulajdonost. Emelet, maximum 300. 000 Ft bírságot is kiszabhat.

Az EU-ba belépés óta sajnos nem fogadja el a NKH a TÜV engedélyeket, így akinek csak TÜV engedélye van, az igen nagy tortúra elé fog nézni. Akinek pedig semmilyen hivatalos okmánya nincs az átépítésről, az pedig jobban jár, ha visszaállítja eredeti állapotába az autóját. Ezt miből gondolom?! Itt egy példa, igen közeli, pontosabban az én autómról van szó.

Az egész 2008. május 09-én kezdődött, az átépített Astránknak 2008. július 27-én lejár a műszaki vizsgája, mint rendes ember nem fekete vizsgára viszem az autómat, hanem a NKH-hoz. Ott felvilágosítanak milyen okmányokra lesz szükségűk, a pénztárhoz küldenek, hogy füzesek be a közel 12. 000 Ft-ot átépítési forgalmi engedélyért. Az ügyintéző nagyon kedvesen közli, hogy a műszaki vizsgáztatás kb. plusz 10. 000 Ft-ba fog még kerülni. Ez volt az utolsó jó hír, amit kaptam a vizsgáztatással kapcsolatban.

Irány haza előkeríteni az össze hivatalos okmány, amit kaptunk. Nagy nehezen megtaláltuk a kért papírokat.

- Original - TÜV – Gutacten (Üvegszálas spoilerek papírja);

- TÜV SUD (Felni papírja);

- TÜV Automotive (Ültető szett papírja);

- SUN Gard (Fólia műbizonylat);

- MSz 07-4402-1990 (Kipufogó műbizonylat);

- H 3-05-3931 (Kormány műbizonylat).

A papírokkal besétáltam a NKH-hoz, ott ismét kivárni a soromat beadni a papírokat. Pár nap múlva már jön is a várva (nem) várt papír. Tárgy: Hiánypótlás

- A felszerelésre kerülő keréktárcsa műbizonylata és a hozzá kapcsolódó felszerelési nyilatkozat;

- A H-7-10-6045 számú engedély felszerelési feltételei;

- Nyilatkozat a légzsákkal volt-e szerelve;

- A felszerelésre kerülő karosszéria elemekre a NKH által kiadott minősítési engedély;

- Az üvegeken alkalmazandó fólia „H” hitelesítő jel száma.

Hiányosságot pótolni 2008.06.15-ig.

A felni forgalmazója a gyártótól kért H-jelzésről szóló papírokat, hála az égieknek pár napon belül a kezemben is volt. A többi már megvolt (szerintem).

A hiánypótlás kevésnek bizonyult, így a BP-i NKH vette át részben az ügyemet. Ott igen keményfejű ügyintézőbe ütköztem. Közel egy órás telefonos beszélgetés után arra jutottunk, hogy az Original – TÜV – Gutacten papírt le kell fordítani magyarra. A fordító iroda a 22 oldalas dokumentumot 132. 000 Ft-ért akarta lefordítani. Így olcsóbb megoldást kerestem és találtam is. A kész dokumentumot egy barátom vitte a BP-i NKH-nál az illetékes Úrnak.

3 héttel később máris jött a válasz, ez kevés. Egy egyenértékesítési vizsgálat kell, ami a felszerelt spoilert hasonlítja össze az Original - TÜV – Gutacten papírral.

2008. augusztus 25-én a kutatóintézetben a világ egyik legkedvesebb vezetőjével találkoztam, aki felvilágosított, hogy a bevizsgálás alkatrészenként 84. 000 Ft-ba fog kerülni. Hipp-hipp húrrá, potom 588. 000 Ft-ba fog kerülni, na ezt nem fogom bírni. Az intézet vezetője felajánlotta, a gépkocsit egy alkatrésznek fogja kezelni, így máris más az összeg.

A barátom már legalább negyedszerre volt a BP-i NKH illetékesénél, de most sem jártunk sikerrel. Az Original - TÜV – Gutacten fordításra azt mondta, ez csak egy felszerelési útmutató (de, akkor miért kellett lefordítatni?). És jött a hidegzuhany, az egyenértékesítési vizsgálat eredményét nem fogadja el az illetékes Úr! Most ott tartok, hogy a NKH vezetőjét keresem meg egy segítségkérő levéllel, amiben a hivatalos út nehézségeit ecsetelve próbálom meggyőzni, hogy ne a médiából jusson a fülébe az eset. Most 2008. szeptember 26-a van, és hétfőn próbálom felvenni a kapcsolatot a NKH vezetőjével.

Folytatás, sajnos még nem tudom mikor.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Összesen 905 találat 46 oldalon