Furat / Löket / sűrítés aránya
aktuális téma

avagy: elvileg a motor pörgősségét illetve a nyomatékosságát jellemzik ezek a méretek illetve arányok.
Komplett példát írnék ide de ez más autóknál is működik.
Itt van elöttem specielegy golf 2 táblázat.
1595ccmes motor: löket 77.4, furat :81
ez a motor 75le/5000rpm 125Nm/2500
és
1781ccmes löket 86,4 furat: 81
ez pedig 90le/5200 , 145Nm3300
Tehát elvileg a furat azonos, de a hengerürtatralom ~200ccm.
elméletben a löket hosszától változik a égéstér mérete is, vagyis úgy képzelem hogy ez a kb200 a löket hosszából adódik.??
ugyanakkor a sűrítés változik az első példa 9.0ról 10.0ra.
A löketet főtengely segítségével növelhetem.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
A ladáknál bevett szokás a zsugormotor készítés. Alapjában 2 fajta lada blokk van, az 1-ik az 1200-1300 és a másik az 1300-1600 ccm. A kettő között 14 milis löketthosz különbség van, a kicsi blokkok 66 milis lökettel mennek, a nagyok 80-assal. 1200-es 76-os furattal van, és az 1500-ös is, 1300-as 79-essel, és az 1600-os is. A kicsi blokkba szokták a nagyobb főtengelyt tenni, és 7 miliméterrel zsugorított hajtókarokat alkalmaznak( amit több féle módon kovácsolással zsugorítanak), vagy fiat hajtókarokat alkalmaznak, amik pont megfelelő méretűek. Azt már meg ne kézdezzétek melyik típusból mert nem vágom.
A kompressziónak akkor van köze a lökettnöveléshez, ha a hajtókar a lökettnövekedés felénél nagyobb, mert ekkor feljebb jár a dugó, és kissebb helyre sűríti össze a gázkeveréket.
A kompressziónak akkor van köze a lökettnöveléshez, ha a hajtókar a lökettnövekedés felénél nagyobb, mert ekkor feljebb jár a dugó, és kissebb helyre sűríti össze a gázkeveréket.
Namostan, ha arra jutottál, hogy lökethossz növeléshez nem kell feltétlenül fúrni, mert elég hozzá új főtengely, hajtókarok meg dugók, akkor én is így tudom. (Ez persze semmit nem jelent...)
Mondjuk itt írnak új v.tengelyekről, hengerfejről meg még ki tudja miről, úgy meg már végképp "érdekes" a játék... Röpködnek a százerek (milliók).
Mondjuk itt írnak új v.tengelyekről, hengerfejről meg még ki tudja miről, úgy meg már végképp "érdekes" a játék... Röpködnek a százerek (milliók).

vazze! ezt jól megbeszélted magaddal!
megyek is, nehogy összekavarjalak!




még egy dolog. protechnic építése:
avagy: elvileg a motor pörgősségét illetve a nyomatékosságát jellemzik ezek a méretek illetve arányok.
Komplett példát írnék ide de ez más autóknál is működik.
Itt van elöttem speciel
egy golf 2 táblázat.
1595ccmes motor: löket 77.4, furat :81
ez a motor 75le/5000rpm 125Nm/2500
és
1781ccmes löket 86,4 furat: 81
ez pedig 90le/5200 , 145Nm3300
Tehát elvileg a furat azonos, de a hengerürtatralom ~200ccm.
elméletben a löket hosszától változik a égéstér mérete is, vagyis úgy képzelem hogy ez a kb200 a löket hosszából adódik.??
ugyanakkor a sűrítés változik az első példa 9.0ról 10.0ra.
A löketet főtengely segítségével növelhetem.
Ide írom egy protechnic-es átalakítást:
"
1600-as GTI blokkból épült a motor. A 82,6-os furatú hengerek Mahle dugattyúkat kaptak, a löketet 1800-as motor főtengelyével növeltük 86,4mm-re. Mindehhez Lada hajtókarokat alkalmaztunk - természetesen könnyítve, polírozva. A hengerfej egy 1.5-ösé, nagyszelepesre alakítva. A vezérműtengelyt is cseréltük: érdekesség, hogy akkora a szelepemelése, hogy a hengerfej öntvényéből ki kellett marnunk, hogy a vezérműtengely bütyke körbe tudjon fordulni. "
érdekesség benne hogy 82.6os nem volt(77,4 vagy 86.4) tehát fúrták.
löketet meg ugye a fentiekben.
avagy: elvileg a motor pörgősségét illetve a nyomatékosságát jellemzik ezek a méretek illetve arányok.
Komplett példát írnék ide de ez más autóknál is működik.
Itt van elöttem speciel

1595ccmes motor: löket 77.4, furat :81
ez a motor 75le/5000rpm 125Nm/2500
és
1781ccmes löket 86,4 furat: 81
ez pedig 90le/5200 , 145Nm3300
Tehát elvileg a furat azonos, de a hengerürtatralom ~200ccm.
elméletben a löket hosszától változik a égéstér mérete is, vagyis úgy képzelem hogy ez a kb200 a löket hosszából adódik.??
ugyanakkor a sűrítés változik az első példa 9.0ról 10.0ra.
A löketet főtengely segítségével növelhetem.
Ide írom egy protechnic-es átalakítást:
"
1600-as GTI blokkból épült a motor. A 82,6-os furatú hengerek Mahle dugattyúkat kaptak, a löketet 1800-as motor főtengelyével növeltük 86,4mm-re. Mindehhez Lada hajtókarokat alkalmaztunk - természetesen könnyítve, polírozva. A hengerfej egy 1.5-ösé, nagyszelepesre alakítva. A vezérműtengelyt is cseréltük: érdekesség, hogy akkora a szelepemelése, hogy a hengerfej öntvényéből ki kellett marnunk, hogy a vezérműtengely bütyke körbe tudjon fordulni. "
érdekesség benne hogy 82.6os nem volt(77,4 vagy 86.4) tehát fúrták.
löketet meg ugye a fentiekben.
tehát esetemben így nézne ki a fenti példa alapján:
én gépezetem:
1272ccm löket:72 furat75 sűrités9.5
és mondjuk az 1.6os főtengelyével a löket 77.4re változna. ezáltal nyernéknémi égésteret...
én gépezetem:
1272ccm löket:72 furat75 sűrités9.5
és mondjuk az 1.6os főtengelyével a löket 77.4re változna. ezáltal nyernéknémi égésteret...
avagy: elvileg a motor pörgősségét illetve a nyomatékosságát jellemzik ezek a méretek illetve arányok.
Komplett példát írnék ide de ez más autóknál is működik.
Itt van elöttem speciel
egy golf 2 táblázat.
1595ccmes motor: löket 77.4, furat :81
ez a motor 75le/5000rpm 125Nm/2500
és
1781ccmes löket 86,4 furat: 81
ez pedig 90le/5200 , 145Nm3300
Tehát elvileg a furat azonos, de a hengerürtatralom ~200ccm.
elméletben a löket hosszától változik a égéstér mérete is, vagyis úgy képzelem hogy ez a kb200 a löket hosszából adódik.??
ugyanakkor a sűrítés változik az első példa 9.0ról 10.0ra.
A löketet főtengely segítségével növelhetem.
Komplett példát írnék ide de ez más autóknál is működik.
Itt van elöttem speciel

1595ccmes motor: löket 77.4, furat :81
ez a motor 75le/5000rpm 125Nm/2500
és
1781ccmes löket 86,4 furat: 81
ez pedig 90le/5200 , 145Nm3300
Tehát elvileg a furat azonos, de a hengerürtatralom ~200ccm.
elméletben a löket hosszától változik a égéstér mérete is, vagyis úgy képzelem hogy ez a kb200 a löket hosszából adódik.??
ugyanakkor a sűrítés változik az első példa 9.0ról 10.0ra.
A löketet főtengely segítségével növelhetem.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
Üdv