HDi motor tuningolasi lehetőségei
aktuális téma

Hello!
Kivancsi lennek mi modon lehet tuningolni a HDi motorokat... Esetleges tapasztalatok is erdekellnek!
Koszi!
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
olyan kis atalakito dobozkat en is olyan 100e korult tudok es az is eleg szepet dob az auton... de en minden chip-es megoldast csak akkor vallalok be ha mar kicsereltem a turbomat, amivel sajnos szeptemberig varnom kell a garancia miatt... es hogy a chip allitja-e a toltonyomast azt nemtudom, de valoszinu!
Az az igazság, hogy ezt nem tudom, azt viszont igen, ha jól hallottam, hogy a Chippel a töltőnyomást is állítják... De lehet, hogy rosszul tájékoztattak!!?????
Viccen kívül indulásnál akkorákat füstöltem vele! Most komoly. Jó nem szokványosan indulva, de gondolom ezt gondoltátok.
Azért gondolom nem vészes a füst!? 


Azt hallottam hogy turbo nyomáshoz nem szerencsés dízel autóknál hozzá nyúlkálni..mert nagyon felmelegedne a turbo. SZerintetek? Ti mit tudtok, mert én nem igazán vagyok otthon a témában.
Egyébként nem vagyok egy szakmai-vörösbegy..így nem iagzán vágom mi különbség van a HDi meg a TDi motorok között....de nekem egy is egy hasonló szerkezet kerül bele a Mazdába mint amiről FGabesz beszélt..egy külső kis chipmodifikáló dobozocska vagy mi
160e a gyári ára...de tudok szakszervízt ahol 100e-ért rakják be
109->130Le...255->315Nm..és igencsak érezhető..igaz kicsit füstösebb lesz



Én vezettem 130 lovas TDCi Mondeot és szerintem nem füstöl kicsit se....viszont hangos az alapjárata...kettygőbb mint a Mazdámé
Viszont nagyon-nagyonkat tud lépni az aranyos...volt hogy egy 2.0T S40el mentem utána autópályán..előőtem fater 5ödikben lepadlózta 130nál....hát vissza kellett tegyem 4edikbe a Volvót hogy bírja a tempót
nyomaték power...ezért szeretem a dieselt.

Viszont nagyon-nagyonkat tud lépni az aranyos...volt hogy egy 2.0T S40el mentem utána autópályán..előőtem fater 5ödikben lepadlózta 130nál....hát vissza kellett tegyem 4edikbe a Volvót hogy bírja a tempót


Az tényleg jó moci lehet, csak az érdekes számomra, hogy Nekem 75 lovas és ugyanúgy 12.9 a gyorsulási adat, gyárilag. Jó mondjuk ez sokmindentől függ. Igazad van egyébként a jónál mindig jobbat akar az ember. 

Nem tudom vezettetek-e már ford mondeo TDCi-t a 130 lovast. Az kéremszépen Chip nélkül is akkorát bír füstölni, hogy öröm nézni. Jelen esetben a toyotám nem füstöl soha. Legalábbis utánam közlekedő barátaim ezt mondják. Akkor füstöljön annyit mint egy TDCi... belefér. 



Kíváncsi vagyok mennyire fog füstölni a Toyotád..
Én nem szeretném hogy "na egy tipikus olajkályha!" felkiáltással nyugtázzák elhaladtomat, mert füstfelhőket eregetek ha odalépek..
Egyébként most utánaolvastam, és az 1.4 HDI 16v az 98kg-os. (és 92 lovas 200 Nm nyomatékkal) :))
Elbírnék egy ilyen motorkát az enyémbe is, sajna 206-ba még nincs, csak C3-ba.
Ezzel együtt kb. ilyen teljesítményt várok az enyémtől is chip után.
Én nem szeretném hogy "na egy tipikus olajkályha!" felkiáltással nyugtázzák elhaladtomat, mert füstfelhőket eregetek ha odalépek..
Egyébként most utánaolvastam, és az 1.4 HDI 16v az 98kg-os. (és 92 lovas 200 Nm nyomatékkal) :))
Elbírnék egy ilyen motorkát az enyémbe is, sajna 206-ba még nincs, csak C3-ba.
Ezzel együtt kb. ilyen teljesítményt várok az enyémtől is chip után.
persze hogy más a turbójuk, majd a franciák a németektől vesznek változó geometriájú turbót, a németek meg a japánoktól...
ettől még az elvük ugyanaz!

ettől még az elvük ugyanaz!
manapság minden dízel más néven fut (licence jogok miatt), de mindegyik alapja ugyanaz! Közös nyomócsöves (common rail) dízelek, az elvük ugyanaz!
a chiptuning meg önmagában... az 1 dolog, hogy erősebb lesz, mert több üzemanyag ég el, de ehez (mivel a motort nem bontják meg) nincs biztosítva a megfelelő többletlevegő áramlása, stbstb... chiptuning önmagában jó, ha füstfelhőt akarsz csak magad mögött látni
a chiptuning meg önmagában... az 1 dolog, hogy erősebb lesz, mert több üzemanyag ég el, de ehez (mivel a motort nem bontják meg) nincs biztosítva a megfelelő többletlevegő áramlása, stbstb... chiptuning önmagában jó, ha füstfelhőt akarsz csak magad mögött látni

Ok beszámolok.
Nem iratom át a Chip-et! A JR Turbo Power Box-át tetetem be és 120e FT-be kerül.
Nem tudom ki mondta ezt Neked, de olyannyira nem ugyan az szerintem, hogy még a turbó is a Toyota saját fejlesztése. Változó lapát geometriájú és így 2000-2800 rpm között nyomatékmaximuma van. Sőt az összes 1.4-es diesel motor közül ez a legkönnyebb 99 kg és full alu. De ez az Én véleményem! Nem tartom valószínűnek.
Nem iratom át a Chip-et! A JR Turbo Power Box-át tetetem be és 120e FT-be kerül.
Nem tudom ki mondta ezt Neked, de olyannyira nem ugyan az szerintem, hogy még a turbó is a Toyota saját fejlesztése. Változó lapát geometriájú és így 2000-2800 rpm között nyomatékmaximuma van. Sőt az összes 1.4-es diesel motor közül ez a legkönnyebb 99 kg és full alu. De ez az Én véleményem! Nem tartom valószínűnek.
Majd számolj be milyen változást hozott, légyszives! Köszi!
Mennyibe kerül amúgy? Hol csináltatod? Átírják az EEpromodat, vagy valami rácsatlakoztatható tuningbox?
Én is 1.4 turbódízellel vagyok megáldva, csak enyém HDI (1.4 HDI 8v). De nekem egy Toyotás gyerek azt mondta ráadásul, hogy ez, meg az 1.4-es D4D ami a Yarisba van, ugyanaz, csak tán más elektronikával, hogy az is egy HDI motor. Lehet ebben igazság?
Mennyibe kerül amúgy? Hol csináltatod? Átírják az EEpromodat, vagy valami rácsatlakoztatható tuningbox?
Én is 1.4 turbódízellel vagyok megáldva, csak enyém HDI (1.4 HDI 8v). De nekem egy Toyotás gyerek azt mondta ráadásul, hogy ez, meg az 1.4-es D4D ami a Yarisba van, ugyanaz, csak tán más elektronikával, hogy az is egy HDI motor. Lehet ebben igazság?
Szia! Ami motor megbontása nélkül a legtöbbet hoz szerintem az a Chip tuning! Én is most tetetem be. Nekem egy kis 1.4 -es diesel Toyota-m van, hatása papíron 75 Le -> 90 Le; 170 Nm -> 210 Nm. De amint bekerül leméretem. HDI-hez is van mert láttam sok helyen. Üdv.
intercooler, hengerfejpolir, chip, nyomásnövelés, mind mind jó költséges dolgok :)))
egy nitros dizelt megnéznék
egy nitros dizelt megnéznék

Nagyobb turbo es chip az valoszinu volt... Engem egyeb mas dolgok erdekellnek, amik apránként de novelik a motor teljesitmenyet...
Gondolom a turbo nyomas novelesevel, es a dizelolaj tuladagolasaval
lehet a legegyszerubben es leg 'latvanyosabban' eredmenyt elerni.
A latvanyosat tessek szo szerint erteni, egy-egy gazfroccs utan korom felhok az eredmeny.
lehet a legegyszerubben es leg 'latvanyosabban' eredmenyt elerni.
A latvanyosat tessek szo szerint erteni, egy-egy gazfroccs utan korom felhok az eredmeny.
Ehe ehe...
Van már 1.6-os HDI is ami 110 lovas, az se rossz.
De engem is érdekelne komolyan!
Bár gondolom a helyzet a szokásos. Chip, nagyobb turbo, + intercooler, ilyesmi.
"Csak" pénz kérdése.
Tele van a net HDI-hez való chipekkel meg tuningboxokkal.
Van már 1.6-os HDI is ami 110 lovas, az se rossz.
De engem is érdekelne komolyan!
Bár gondolom a helyzet a szokásos. Chip, nagyobb turbo, + intercooler, ilyesmi.
"Csak" pénz kérdése.
Tele van a net HDI-hez való chipekkel meg tuningboxokkal.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!