Kompresszor Mitsubishi Galantra

Témakör: Tuning
aktuális téma
Kompresszor Mitsubishi Galantra

Szevasztok, most vettem egy 2OO1 Mitsubishi Galant GTZ-t, és elkezdtem körülnézni milyen kompresszort lehetne rárakni. Erre várnék ötleteket, a motor 3l V6-os 6G72 ua mint az Eclipsé más manifoldal. Nekem nincs tapasztalatom ezügyben, de szívesen tanulok .... Turbóra is nyitott vagyok ám

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4
vgergo
#63
2004. november 30. 08:08
Enigma !! Ha olvasod írj !!!
alien47
#62
2004. november 29. 15:29
menznyelo=penznyelo
elgepeltem :(
alien47
#61
2004. november 29. 15:27
Hi,

Egy GT20-as turbot mar 60-70 ezer HUF ert lehet kapni(gyor audi hahaha)

Csak mire mindent atalakitasz a kocsidon 600-800 ezer HUF nal fogsz tartani.

Par ismerosom 1.9 TDI -t alakitgat de kesz menznyelo.
Uj adagolo, porlasztocsucsok erosebb dugattyuk etc.
Ha tenyleg jot akarsz mindezt ki kell cserelned.

Jobban jarsz nitro vagy eladod es veszel egy erosebb vagy alapban turboval/kompresszorral szerelt verdat.

Vagy atalakittatod ezt de arra kolteni kell!
Meghozza jo sokat!
vgergo
#60
2004. november 29. 15:02
Hi Enigma !


Elfelejtettem a yahoo s e-mail címem jelszavát, így nem tudok neked írni-válaszolni !!!
Lécci írj nekem a [email protected] ra !

Útolsó e-mail amit küldtem neked az a Grandis miért probáltuk ki ( valahogy így kezdödött ), onantól nem tudok belépni és elolvasni amit küldtél.
enigma
#59
2004. november 16. 15:55
Hajjaj de még mekkora ellenség... erről tudnék mesélni. Az előző kocsimba épp belelöltem kb 2ookilót, két órával később belémjöttek és sza"rá tört az egész... Ennél rosszab még lesz?
Itt a link a turbóról ha érdekel. Józan paraszti ésszel én is a FMIC mellett lennék. Egyébként időm van, pénzem még nincs, űgyhogy nekem is van időm tanulni
http://www.eclipseforums.org/fortopic166317.html
Lordie
#58
2004. november 16. 06:05
Ez ismerős. Sajnos a család és autó örök ellenségek. És ez csak rosszabb lesz, hidd el
SMIC hatásfoka 100%, hogy rosszabb. Gondolj bele, hogy az állandó hűs ellenszél vagy a meleg motortér hűt jobban. FMIC-t méretre kell gyártatni, ha nincs megfelelő a piacon. Én is azt tettem. A kaszni orrmerevítéséhez NEM nyúltunk, ez nálam is szempont volt, direkt úgy lett méretezve, hogy elférjen az IC. Sőt a csövek elvezetéséhez sem fúrtunk semmit a kasznin, gyári lyukakat, réseket használtuk. Még a lökhárító is maradt eredeti (csak a ködlámpa került ki).

Én több, mint fél évig gyűjtöttem az infót, böngésztem az ebayt, thepartstradert, fórumok trade rovatait, kinek milye van olcsón. De asszem megérte (persze a családon belüli kisebbség lettem ezzel a véleményemmel).

A kit előnye viszont, hogy kevesebb szívás adódhat.
enigma
#57
2004. november 16. 03:30
tanulni, tanulni, tanulni...
Egyébként lassan arra jutok hogy a kit amiről írtam régebben az jó lesz, csak még túl friss azaz nem nagyon van vele tapasztalat. A side mount intercoolerről azt mondják hogy elég jó a hatásfoka, meg hogy a front mount nem férne be ill a megerősítést kellene megbontani hozzá, ami ugye nem cél... Szóval lassan már több időt töltök turbó FAQ oldalakon mint a feleségemmel, és hát szeretem látni is a dolgokat, de ez van asszem.
Lordie
#56
2004. november 15. 19:29
Hát (sajnos) nem így születtem :) Komolyra fordítva a szót, rengeteg fórumot olvastam végig A-Z-ig. Illetve általános turbó FAQ-k alapján. Itthon sajnos nem volt aki segített volna elmagyarázni a dolgokat.
enigma
#55
2004. november 15. 01:25
Hali megint én... talán hülye kérdés, de honnan tudtad hogy mit keress? úgyértem szeretném érteni a dolgot, látni egy leírást arról hogy valaki milyen elvek alapján épített egy turbót, de eddig még alkatrészlistákon kívül nem sok mindent találtam.
enigma
#54
2004. november 15. 01:13
Egy kiss fris infó, gondoltam megosztom. A TT túl magas plussz tükrös elhelyezésű... full EVO átépítés kb 1O-15K lenne meg azaza 2-3 milla... A végén többe kötnék ki mint ha rögtön evo-t vettem volna. SDSről sokan irják hogy nincs hiteles dyno adat, viszont fel-fel tünnek turbók amelyek idővel kiforrják magukat. (Egyedit egyenlőre nem akarok.) Szóval szerintem egy kis kutatás és idő kérdése - meg persze pénzé - és szerintem lesz megbízható turbó. Szóval törelemre intettem magam egyenlőre.
enigma
#53
2004. október 27. 18:03
Hát azt látom hogy ottvagy, kösz az infükat. Én meg a O szakértelmemmel félek hogy krátert csinálok a galantból, szóval ezért kezdtem kiteket keresni, bár ha egy csomó alkatrészt ki kell cserélni akkor tényleg semmi értelme. Az intercoolert még én is sejtetem de pl az E-manage-ről meg nem sokat tudok. És hát ez a baj, hogy még nem találtam itt olyan embert aki már megcsinálta, meg még mindig jobban bízok a magyar kartársakban. A pad szerintem itt nem lenne probléma. Ha tudnám mit kellene összeszedni...
Lordie
#52
2004. október 27. 07:54
270LE elég lenne... Igen, de írtam:

"195LE-s integrájából 8psi-n, beállítva padon műszerekkel 270LE-t hozott ki T3/T4E-n." Hangsúly a BOLDon van. Ez az ami nincs itthon (Dynojet pad A/F mérővel AUTÓknak - motornak van!), tehát vagy veszel szélessávú lambda kitet kijelzővel, vagy EGT mérővel kb. jóra beállítod (persze ehhez nem árt ismerni a mocid kipuffgáz hőmérsékletét). Itthon csak teljesítménymérésre alkalmas padok vannak (elérhető emberi áron), tehát beállításhoz gyakorlati haszna nulla. Nem tudom az E-Managedet előre hogyan programozták fel (vagy egyáltalán van e beállítás hozzá). Ha szerencséd van megy vele alapból...

Lordie
#51
2004. október 27. 07:46
8psi még okés, szvsz japán mocik bírják. Mondjuk úgy érdemes beállítani is, hogy először 5psi, aztán ha minden okés, húzod lassan felfelé folyamatos ellenőrzés mellett. Mindenesetre legjobb lenne olyanoktól érdeklődnöd, akik pontosan uaolyan autóval (legalább mocival) rendelkeznek, mint Te és már csinálták ilyen átalakítást, hiszen akkor van gyakorlati tapasztalatuk ezzel a kittel, motorral kapcsban. De elég teljes a kit valóban nekem tetszik. Amit hiányoltam (bár úgyis írják a manualban, ha megrendeled), a hidegebb gyertya kisebb hézaggal. ill. az intercooler (side mount) helyett biztos lökősbe tennék másikat (front mount). Motortér forró, nem sokat hűt egy side mount a motortérben, hacsak ki nem vágod a gépháztetőt vagy be nem bandázsolod az összes csövet. Ideálisabb az ellenszél egy air-to-air IC esetén. Meg ezzel az Emanagedzsel sem vagyok kibékülve (rengeteg pro az biztos, de az a néhány kontra - pl. -20% csak ill. 5 állítási pont - elég szarul hangzik jövőbeni upgradehez), de ez csak az én véleményem. Mert hidd el, egy idő után hozzászoksz ami van és kevés lesz :)

Ill., ne feledd, ami nagy hátrány, az ára, hogy kb. 2000-2500USD-ből kihozod mindezt, ha magad szerzed be és rakod össze. Nemcsak a sikerélmény nagy, de legalább tudod mi mire való, ha hozzá kell nyúlni és nem fognak átverni meg százezrekre lehúzni. Illetve ne felejtsd el a néhány alapvető kontrolműszer beszerzését, kuplungcserét (szerkezettel együtt!), tömítések - pl. kipuffsor - etc. megvásárolni a kiten felül. Tehát +100-120e FT simán kell még mellé.

Ja, én semmit sem változtattam a blokkon, nálam "csupán" beállítás kérdése, hogy bírja-e (eddig 5000km van benne, és semmi probléma). De engem ne vegyél alapul, baromira belemásztam a témába, tehát tudtam miből mit hogyan. És így is volt szívás ezer. Mondjuk megérte. Talán...
enigma
#50
2004. október 26. 18:48
A moci alapból 195LE és max 8OOOig pörög. A 27OLE bőven elég is lenne. Inkább arra lennék kiváncsi mennyire fogja bírni a motor, ugyanis egyes helyeken azt írják nem a legjobb felállás gyárilag turbóhoz, és a gyártó is csak nemrég kezdte el árulni a terméket a V6hoz, szóval még nem hallottam tapasztalatot róla, amiből nekem meg végkép nincs. Neked mennyire kellet hozzányúlnod a motorhoz?
Plusz mi lenne az amit meg kellene erősítenem a kocsin ahhoz hogy elbírjon egy ilyen turbót?
Lordie
#49
2004. október 26. 07:14
A Turbonetics cuccok jók. És látom adnak hozzá legalább vmi AFC hacket is (E-Manage). Igaz én ez utóbbit nem szeretem, mert csak -20 állítható (tehát limitált injektor méret) és mindössze 5 ponton (Apexi VAFCII pl. 500rpm-nként, tehát, akár 16 ponton, ha 8000-t forog a moci - Tiéd nem tudom mennyit). E-Manage előnye, hogy köthető laptopba és boost cut etc. programozható hozzá ill. gyújtás is (ami Apexinél nem, ahhoz min. MSD BTM).

Ezt a 120-150 flywheel HP-t viszont kétlem 8.5psi-n (0.6bar). T3/T4E valóban jó turbó, kb. 500LE maxig ad szuflát (nekem T3/T4B van), viszont 120LE nem 8.5psi-n (inkább 10-11psi) és tökéletes A/F, timing mellett lesz. Amihez nem olcsó műszer kell (szélessávú lambda, esetleg EGT etc.) Szvsz mondjuk 200LE-s az alapból (nem tudom mennyi a Tiéd) kb. 280-285LE lesz 8psi körül dús beállítással V6-os motorra. Tudom, én 7psi-n húzom és a gyári 160ból 225lett 4hengeresen. Turbó meg 90%-ban ua., igaz nem tudom a Tiedhez ajánlott T3/T4E A/R-ét, hogy legalább ötlet legyen (mondjuk a turbina biztos nem .42, jóval nagyobb kell legyen a V6 miatt, de a kompresszor szerintem kb. ua, mint nálam, picit nagyobb talán). Vagy van ismerős, aki a 195LE-s integrájából 8psi-n, beállítva padon műszerekkel 270LE-t hozott ki T3/T4E-n.
enigma
#48
2004. október 26. 05:01
Mi a véleményetek erről a turbóról?

The V6 Single turbo kit is a new addition to the lineup. It comes ready to run 8.5psi and will net a 120-150whp gain. This will give you up to and over 300whp.

A.A.I. 2 1/2" Downpipe
A.A.I. Wastegate Dump Tube
A.A.I. 2 1/2" Intercooler Tubing
A.A.I. 3" Turbo Inlet Tube
A.A.I. Side Mount Intercooler
Turbonetics T3/T4E Turbocharger with Polished Compressor Housing.
Turbonetics Evolution Wastegate
Turbonetics Raptor B.O.V.
Turbonetics Silicone Connectors
GReddy E-Manage w/ ignition harness
Walbro 255lph fuel pump
Stainless Steel Clamps
Oil Feed Drain Systems
MAF Adapter
K&N Air Filter
B.O.V. Recirculation Hose
All Required Mounting Hardware
Ceramic Coated Hot-Side Tubing
Powder Coated Cold-Side Tubing (Silver is Standard, Optional Colors Available For Additional Cost)
8.5psi kit will have 370cc high impedance injectors

Cost: $3900
enigma
#47
2004. október 22. 23:44
dobok egy mailt, itt szűk a hely...
vgergo
#46
2004. október 22. 19:18
Egyébként milyen egy Amcsi Galant ?
fútóműve, féke, anyagok, összeszerelés...
és persze így alapban milyen a 3.0 literes moci ? Egyébként örülök, hogy rajtam kivül van még valaki aki ennyire odáig van a Galantért :)
Ja majd ha gondolod akkor dobj egy e-mai címet és küldök pár linket hátha nem ismered őket .
edig számítógépemen több mint 700mb főleg kép+ pár Mitsus videó van .
enigma
#45
2004. október 22. 01:05
http://www.race-cars.com/carsales/other/1077008427/1077008427ss.htm
enigma
#44
2004. október 22. 00:09
A TT a stealt R/T-ben (ua mint a 3000GT) 300 lovat produkál, szerintem ennyit lehetne egy SDS- el is kihozni. Tudok egy 37O lovas autóról is (6G72 SDS Stratus RT) és tudtommal nem awd. Egyenlőre asszem úgyis "csak" 25O-3OO közé lőném be magam.
SDS: Ripp supercharger (belt)
Egyébként igazad van: a biturbó az azért mégis csak biturbó!
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
1 2 3 4
Összesen 63 találat 4 oldalon