Mennyire érdemes tuningolni egy gépet?
aktuális téma

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy: van egy Opel Astra 1.4 karburátoros (1992) kocsi, és hogy a motorját meddig lehet tuningolni? Miket lehetne rárakni? Úgy hogy teljesítménynövekedés legyen, de a motor élettartama ne rövidüljön, vagy csak egy nagyon minimáisat. Akocsi motorjáról csak annyit, hogy az olaj ami benne van aranysárga színű!!!! Előre is köszi a segítséget.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Itt az igazság

Sz tem a Topicra válaszolva nem érdemes kocsit tuningolni, mert soha nem fogja visszahozni a belefeccölt pénzt, de mivel mindannyian elvetemült állatok vagyunk és nem érdekel minket hogy mennyibe fog kerülni ugyis tuningolunk, mert nem szeretjük ha a kocsink tök alap marad, igy pedig minden autót érdemes tuningolni!
Tuning 4 ever


Tuning 4 ever


Addig amig el nem éri az általad kívánt szintett,mert a te vágyad a fontosabb és nem a többi elvárása.
a topic cimére válaszolva::
TORKA SZAKADTÁIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TORKA SZAKADTÁIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Na most, én ezt a kocsit ingye kapom, szóval ajándék kocsinak ne nézd a lóerejét!!
Ebből a kocsiból nem egy rakétát akarok kihozni, hanem amit ebből a kocsiból lehet, azt kihozni. És szerintem az opel motorok nem rosszak, sőt eléggé jók. Én láttam hogy hogy gyorsul a gép és még nem is volt kihuzatva. Ha meglesz a gép és kész lesz a tuning, majd kaptok egy-két képet, meg persze adatot. Ezt megigérem.
Amúgy most egy fors sierra (1989 1.6 karbis) van nekem, csak ezzel az a gond hogy kibaszott nagy a kaszni és lomha mint állat.

Ebből a kocsiból nem egy rakétát akarok kihozni, hanem amit ebből a kocsiból lehet, azt kihozni. És szerintem az opel motorok nem rosszak, sőt eléggé jók. Én láttam hogy hogy gyorsul a gép és még nem is volt kihuzatva. Ha meglesz a gép és kész lesz a tuning, majd kaptok egy-két képet, meg persze adatot. Ezt megigérem.
Amúgy most egy fors sierra (1989 1.6 karbis) van nekem, csak ezzel az a gond hogy kibaszott nagy a kaszni és lomha mint állat.

Szia Ati!
ugy tudom te otoszerelö vagy, kiváncsi lennék a véleményedre - most vettem egy calibra turbot és a következö jelenséget produkálja: ha tolod neki akkor miután beindul a turbo 3-4 ezer között megtorpan egy pillanttra aztán megy de 4-5 ezer között meg teljesen ledadog - olyan mintha nem kapna anyagot - vagy tul sokat kapna - a volt tulaj azt mondta azért van mert egy polusu gyertya van benne, ez baromság mert 2 polusu van benne.....kivillogtattunk computerét mert világit a sárga (asszem injketor jelzö) lámpa - a hibakód apalján lamdaszonda gond van vele - de hogy ne legyen ilyen egyszerü - sztem csak nem stimmel valami a gyujtással sem mert alapjáraton olykor puffog mintha csak 3 henger menne - ja és gyorsuláskor nam mindig csinálja hogy berángat, van hogy szépen kipörgi a fokozatot, pl 6. ban nem ránt be 3-4ezer között de 1-2ben szinte biztos..... ha van ötleted irj légyszi( szerelö haveromnál voltam - pénteken olaj olajszürö injektorszürö lamdaszonda gyetyacsere (4polusura))
többiektöl bocs az OFF-ert
ugy tudom te otoszerelö vagy, kiváncsi lennék a véleményedre - most vettem egy calibra turbot és a következö jelenséget produkálja: ha tolod neki akkor miután beindul a turbo 3-4 ezer között megtorpan egy pillanttra aztán megy de 4-5 ezer között meg teljesen ledadog - olyan mintha nem kapna anyagot - vagy tul sokat kapna - a volt tulaj azt mondta azért van mert egy polusu gyertya van benne, ez baromság mert 2 polusu van benne.....kivillogtattunk computerét mert világit a sárga (asszem injketor jelzö) lámpa - a hibakód apalján lamdaszonda gond van vele - de hogy ne legyen ilyen egyszerü - sztem csak nem stimmel valami a gyujtással sem mert alapjáraton olykor puffog mintha csak 3 henger menne - ja és gyorsuláskor nam mindig csinálja hogy berángat, van hogy szépen kipörgi a fokozatot, pl 6. ban nem ránt be 3-4ezer között de 1-2ben szinte biztos..... ha van ötleted irj légyszi( szerelö haveromnál voltam - pénteken olaj olajszürö injektorszürö lamdaszonda gyetyacsere (4polusura))
többiektöl bocs az OFF-ert

tehát, kicseréled a motort, és ki kell cserélned a futóművet, lehet, sebváltót meg a többit, mert csak akkor engedélyezik, ha minden tekintetben megfelel az előírásoknak, amik a nagy motorhoz vannak. Tehát ez már nem tunying hanem átépítés és jó ha 500K alatt megúszod....
Én csak egy ugyanakkora motort cserélem ki és már ott germóznak velem...
(nincs is lepapírozva..)
Én csak egy ugyanakkora motort cserélem ki és már ott germóznak velem...
(nincs is lepapírozva..)
Ja és mindenki simán dbálódzik itt a motorokkal, és elfelejti, hogy azt engedélyeztetni, meg átírni is kell és jön a regisztrációs adó is ami nem 10 ropi hanem több száz....
igen csak ne felejsd el,h lehet,hogy kapsz 100-150ért jó c20xe mocit, rosszabb esetben c20ne-t, de akkor ott van melette,hogy ehhez kell egy futómű (ami legyen csak +100K) és nem árt megálni sem, min hátsó dob csere tárcsára....
tomiboy:
a csek endzsinnek akkor sem szabadna világitania, ki kéne olvasni a hibatárolót. Általában a lambda-szonda megy tönkre ezekben, 20.000 alatt megúszható...
a csek endzsinnek akkor sem szabadna világitania, ki kéne olvasni a hibatárolót. Általában a lambda-szonda megy tönkre ezekben, 20.000 alatt megúszható...
Jah amit elfelejtettem. Ha már tuningolni akarsz vegyél a kocsiba egy c20xe mocit, az alapból 150 paripa, és annyiból megúszod mintha raknál a kocsiba vezkótengelyt teljes kipuffot sportlégszűrőt és chip-et. És még loerőben és fogyasztásban is beljebb leszel jóval, és a motor használható fordulatszáma is utcai marad.
Nekem is 1,4nz van, avval semmit se érdemes csinálni, max eladni. Menni nemmegy, enni eszik, viszont olajat nem! 16v-vel is vannak tapasztalataim. Muteromnak 1,4 16v van, az már jobban megy, kevesebbet is eszik, viszont van kehe, ha nem nyomok rendes gázt induláskor egyből lefullad, ha tartósan megyek vele 150 fölött kigyullad a check engine kijelző, ha visszaeresztem 140 alá akkor elalszik:) Elötte 1,6 16v volt, 280e km volt benne amikor kezdtem hajtani. 2000-es fordulat alatt nem ment, viszont fölötte nem volt gondja. Olajat szürcsölte rendesen. Jöttem haza bécsből úgy, hogy 5000-es fordulat alatt nem volt a moci csak elinduláskor. Félúton megálltam, belenyomtam 1 lityi olajat aztán go tovább a megszokott tempóban.
Ovatosan ezzel az opel motor fikazassal 
Nekem a Tigram nem eszi az olajat, igaz az 1.4-es


Nekem a Tigram nem eszi az olajat, igaz az 1.4-es
Igaza van Prosinak!
sokat nem tudsz rajta lendíteni:
direktszűrő kb 10 ezer + 1 ló
kipufogórenszer: hát igen ez elég húzós:
leömlő, dobok, 50-es rendszer baromi drága(300 ezer+++) és ha nyersz vele kb 10 lóerőt, akkor tartanál 70 lónál, tehát nem éri meg!
Még szerintem az én gépemet sem éri meg tuningolni! gyárilag 88 ló, ráköltöttem már 60 ezer forintot és nyertem vele 5 lovat...
amit persze alig észrevenni!
Szerintem is vegyél inkább vmi erősebb gépet!
sokat nem tudsz rajta lendíteni:
direktszűrő kb 10 ezer + 1 ló
kipufogórenszer: hát igen ez elég húzós:
leömlő, dobok, 50-es rendszer baromi drága(300 ezer+++) és ha nyersz vele kb 10 lóerőt, akkor tartanál 70 lónál, tehát nem éri meg!
Még szerintem az én gépemet sem éri meg tuningolni! gyárilag 88 ló, ráköltöttem már 60 ezer forintot és nyertem vele 5 lovat...

Szerintem is vegyél inkább vmi erősebb gépet!
Miket? Kipuffogót + direkt szűrőt kakhatsz rá,de attól még nem lesz egy vadállat,szerintem a 60lóból így max.65öt hozhatsz ki,ami sokat segítene,az egy turbó,de amennyit ráköltesz szerintem vegyél inkább egy 1,6 8szelepeset (asszem az a 100lovas) és azért az már csak valéami...
És még utána is kaphat sport kipuffot + légszűrőt,ha nem elég...
És még utána is kaphat sport kipuffot + légszűrőt,ha nem elég...
ha ez megnyugtat, az én gépem 260 km alatt eszik meg egy liter(!) olajat. ezért is lesz teljes motorgenerál...
Ha jól tudom 8 szelepes a gép.
Miket lehetne tuningolni a motorján?
Kipu, turbó, direkt sz.,????? MIKET???
Miket lehetne tuningolni a motorján?
Kipu, turbó, direkt sz.,????? MIKET???
tudsz bele tenni fordszámmérőt, ha minden igaz csak fodszámmérő kell hozzá (olyan műszercsoport) + vmi hebrákolás... ezügyben ajánlom az opelklub hivataols oldalát, ott segítő emberekre lelsz... az viszont érdekes lenne,h 4-2-1 leömlő vagy 4 leömlő lenne benn.... mer' az többe kerül, mint a moci maga

az alap 60 pacisokban nincs ford.mérő,az enyémben is csak azért van mert extrás akciós modell volt amikor vettük,ha németből jön a gép akkor meg pláne hogy nem lehet karbis,szvsz 

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!