Motorvezérlő elektronika
aktuális téma

Szabadon írható motorvezérlő elektonikával kapcsolatos kérdések-válaszok, tapasztalatok, lehetőségek, help...
Bármi ami a témával kapcsolatban felmerül...
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
bocsi roland nak szántam
szeva!HA átvan írva a motorvezérlő elektronika annak miaz előnye?Ez a chip nem?

sanny ne legyé má bunkó...
javaslom, tolts le ingyenes sowftware-eket standaloneokhoz illetve nagytudasu piggy-khez, ha azokat atnezed mar lesz egy alap elkepzelesed,h mikent mukodik a vezerles maga...
köszi a bíztatást ... teszem is, csak úgy érzem némi segítségre szorulok mert nem látok át dolgokat.
Szal azzal tisztában vagyok, hogy hogyan működik egy motor mechanikusan, aztán itt kábé befejeződött a dolog. Energiahordozó a benya, minél több levegőt tudunk préselni a motorba annál több benzin is mehet be, ettől erősebb lesz a gépezet. Tudom, hogy vannak jeladók itt-ott amik mérnek bizonyos mennyiségeket, de hogy hogyan ezen felül mi történik azt nemigen vágom. Valami leírást tudsz adni? Angol nyelvű is lehet, azzal elég jól állok.
Szal azzal tisztában vagyok, hogy hogyan működik egy motor mechanikusan, aztán itt kábé befejeződött a dolog. Energiahordozó a benya, minél több levegőt tudunk préselni a motorba annál több benzin is mehet be, ettől erősebb lesz a gépezet. Tudom, hogy vannak jeladók itt-ott amik mérnek bizonyos mennyiségeket, de hogy hogyan ezen felül mi történik azt nemigen vágom. Valami leírást tudsz adni? Angol nyelvű is lehet, azzal elég jól állok.
nagyon sokmindennek utana kell meg nezned :))
ugyhogy szerintem addig vki torolje ki az elozo hsz-t
ugyhogy szerintem addig vki torolje ki az elozo hsz-t
Üdv!
Akartam topikot nyitni, de láttam itt egy majdhogynem szűz, hasonló témájút, úgyhogy akkor ide.
Szal egyre emberibb áron szerezhetőek be a Stand Alone ECU-k és, ha már az ember fia, netán lánya vesz egyet, akkor már szerintem szeretne kicsit önmaga is belenyúlni, vagy netán megírni az egész programját a motor szabályozásának.
Ami miatt írok az, hogy kicsit többet megtudjak, megtudjunk a motorelektronikákról, hogy is működnek ezek a szerkentyűk.
Amiket eddig olvastam a témával kapcsolatban azokat megpróbálom összefogni és egészítsetek, javítsatok ki ahol kell!
Szóval akkor csapjunk is a lecsóba! A motorvezérlő egy "számítógép", amely fő feladata, hogy a kapott szenzor értékek alapján beállítsa a motorba juttatott üzemanyag mennyiségét és a gyújtásának időpontját.
Ahhoz, hogy ezt helyesen megtehesse szüksége van egy vagy több táblára, amely többféle változót tárol, ezt valamiféle táblának/tábláknak hívjuk, majd kijavítotok itt
.
Az ECU kétféle üzemmódban működik, Open loop és Closed loop üzemmódban. Az egyik esetben többféle szenzor értékeire támaszkodva szabályozza a motor működését, a másikban pedig a TPS (Throttle Plate Sensor - Pillangó állás érzékelő) és a MAP (Manifold Air Pressure - Szívósor nyomása) alapján, ha jól tudom.
A motorvezérlő a következő értékeket kapja/ kaphatja meg amiket felhasznál a szabályozásnál:
- MAP
- IAT (Input Air Temperature - töltőlevegő / levegő hőmérséklet)
- TPS
- EGT (Exhaust Gas Temperature - kipufogógáz hőmérséklet)
- Főtengelyfordulatszám Ennek mi a rövidítése?
- Vezérműtengely(ek) pozíció(i) szintúgy, mi a rövidítés?
-Kopogásérzékelő szenzorok
Amiket irányít:
- Injektorok nyitvatartási ideje
- Sub injektorok
- Gyujtásállítás
- Turbónyomás szabályozás? Ez hogyan működik a gyakorlatban? Mármint az ECU és a turbo között, vannak elektromos bypass szelepek is?
Mi egyebet képes még irányítani, milyen egyéb kimenetekkel rendelkezik egy írható ECU, pl. VEMS?
A WBO rövidítésnek mi a teljes megfelelője? Annyit tudok róla, hogy kipugáz hőmérsékletet és az AFR arányt jelzi vissza a vezetőnek.
Mi az az EMB?
Milyen egyéb rövidítések vannak amik használatosak ebben a témában?
Feljebb írtam a két féle üzemállapotát az ECU-nak. Az egyik esetben egy fix táblából (vmiféle alapporgram?) vezérli a motort?
A másik állapotban hogy néz ki a történet, ott nem tudunk beleírni, hogy milyen fordulaton, milyen TPS mellett mennyi benyát adjon a levegőhöz?
Ezekbe a táblákba milyen adatok szerepelnek? Gondolom a fordulatszám, levegőmennyiség benne van. Emellet miket tartalmaz még?
A gyújtásidőket is ebben a táblában, vagy egy másik táblázatban tárolják a fordulatszám és a TPS, esetleg más szenzorok függvényében?
Ha az ECU-k elméleti részén átrágtuk magunkat akkor írok egy emberi nyelvű, érthető leírást az összeszedett infókból
Akartam topikot nyitni, de láttam itt egy majdhogynem szűz, hasonló témájút, úgyhogy akkor ide.
Szal egyre emberibb áron szerezhetőek be a Stand Alone ECU-k és, ha már az ember fia, netán lánya vesz egyet, akkor már szerintem szeretne kicsit önmaga is belenyúlni, vagy netán megírni az egész programját a motor szabályozásának.
Ami miatt írok az, hogy kicsit többet megtudjak, megtudjunk a motorelektronikákról, hogy is működnek ezek a szerkentyűk.
Amiket eddig olvastam a témával kapcsolatban azokat megpróbálom összefogni és egészítsetek, javítsatok ki ahol kell!

Szóval akkor csapjunk is a lecsóba! A motorvezérlő egy "számítógép", amely fő feladata, hogy a kapott szenzor értékek alapján beállítsa a motorba juttatott üzemanyag mennyiségét és a gyújtásának időpontját.
Ahhoz, hogy ezt helyesen megtehesse szüksége van egy vagy több táblára, amely többféle változót tárol, ezt valamiféle táblának/tábláknak hívjuk, majd kijavítotok itt

Az ECU kétféle üzemmódban működik, Open loop és Closed loop üzemmódban. Az egyik esetben többféle szenzor értékeire támaszkodva szabályozza a motor működését, a másikban pedig a TPS (Throttle Plate Sensor - Pillangó állás érzékelő) és a MAP (Manifold Air Pressure - Szívósor nyomása) alapján, ha jól tudom.
A motorvezérlő a következő értékeket kapja/ kaphatja meg amiket felhasznál a szabályozásnál:
- MAP
- IAT (Input Air Temperature - töltőlevegő / levegő hőmérséklet)
- TPS
- EGT (Exhaust Gas Temperature - kipufogógáz hőmérséklet)
- Főtengelyfordulatszám Ennek mi a rövidítése?
- Vezérműtengely(ek) pozíció(i) szintúgy, mi a rövidítés?
-Kopogásérzékelő szenzorok
Amiket irányít:
- Injektorok nyitvatartási ideje
- Sub injektorok
- Gyujtásállítás
- Turbónyomás szabályozás? Ez hogyan működik a gyakorlatban? Mármint az ECU és a turbo között, vannak elektromos bypass szelepek is?
Mi egyebet képes még irányítani, milyen egyéb kimenetekkel rendelkezik egy írható ECU, pl. VEMS?
A WBO rövidítésnek mi a teljes megfelelője? Annyit tudok róla, hogy kipugáz hőmérsékletet és az AFR arányt jelzi vissza a vezetőnek.
Mi az az EMB?
Milyen egyéb rövidítések vannak amik használatosak ebben a témában?
Feljebb írtam a két féle üzemállapotát az ECU-nak. Az egyik esetben egy fix táblából (vmiféle alapporgram?) vezérli a motort?
A másik állapotban hogy néz ki a történet, ott nem tudunk beleírni, hogy milyen fordulaton, milyen TPS mellett mennyi benyát adjon a levegőhöz?
Ezekbe a táblákba milyen adatok szerepelnek? Gondolom a fordulatszám, levegőmennyiség benne van. Emellet miket tartalmaz még?
A gyújtásidőket is ebben a táblában, vagy egy másik táblázatban tárolják a fordulatszám és a TPS, esetleg más szenzorok függvényében?
Ha az ECU-k elméleti részén átrágtuk magunkat akkor írok egy emberi nyelvű, érthető leírást az összeszedett infókból

Szabadon írható motorvezérlő elektonikával kapcsolatos kérdések-válaszok, tapasztalatok, lehetőségek, help...
Bármi ami a témával kapcsolatban felmerül...
Bármi ami a témával kapcsolatban felmerül...

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Hondatából ha mást nem is, de azóta látom milyen szenzorokkal mókol egy motor, keresgélek tovább, hátha találok olyan szoftvert amiben offline is tudok mapokat nézegetni, jelenleg jön le az E-Manage.
Vmi szimulátor lenne a legjobb, de olyan gondolom nemvan