Cikk: Toronymerevítők & stabilizátorok
aktuális téma

Tuning rovatunk legfrissebb írásában a futómű tuningjának két fontos elemével, a toronymerevítővel és a stabilizátorral ismerkedhettek meg közelebbről. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
BAkker, ahogy elneztem a motorteremet, lehet, hogy felejtos a toronymerevito.

sztem széria kocsin is jót tesz a toronymerevatés, mint írtam korábban a ritmo-mon elöl volt egy felső toronymerevítő, amit én terveztem és csináltattam. Gyorsabban nem kanyarodtam a merevítő felrakása után sem (talán mert rostam :), de a gumik kevésbé visítottak a kanyarban.
Nekem sem sikerült fellépnem!!!
Miért van ez???
Miért van ez???
És te hogy léptél be oda??? Mármint arra az oldalra?? Mert nekem mindig valami datanetes vagy szerveres hülyeség jön be 



ati!
Jó ez az OMP-s bót, de furcsa mód a kocsim márkájából az összes 1.4 -es 55LE-höz van merevítőjük, a legnagyobb GT-hez meg nincs...
Jó ez az OMP-s bót, de furcsa mód a kocsim márkájából az összes 1.4 -es 55LE-höz van merevítőjük, a legnagyobb GT-hez meg nincs...
mint ahogy a Palik, az is csak úgy szorongatta! Bár neki inkább a kormányt kellett volna.
... ráadásul pánik esetén van mit szorongatni az utasnak

Arra jó a bukócső. Ha jól be van passzintva, olyan lesz a kocsi, mint a páncélszekrény.
Bukócsőtől még villogni fog , mert csavarodik a kaszni....

én szoktam :-)
az igaz hogy kemény futóműnél kötelező, de a szériánál is hatnak olyan erők amik igencsak mozgatják azt a tornyot.
az igaz hogy kemény futóműnél kötelező, de a szériánál is hatnak olyan erők amik igencsak mozgatják azt a tornyot.
Norbikám, kell abba az autóba egy rendes utcai bukócső is, hogy ne villogjon az az utastér lámpa a kanyarban!

Egy széria autót nem rámolnak a kanyarban:)))
Széria lengéscsillapítókkal és futóművel egy széria autó előbb kezd el csúszni a kanyarban , minthogy túl nagy erőhatás hasson rá :)
Széria lengéscsillapítókkal és futóművel egy széria autó előbb kezd el csúszni a kanyarban , minthogy túl nagy erőhatás hasson rá :)
Ha ajánlhatok valamit, az Auto-Worldben kaptok jó áron OMP toronymerevítőt...
www.auto-world.hu
Másrészt van engedményem, az ottani árakból tudok 10%ot adni...
www.auto-world.hu
Másrészt van engedményem, az ottani árakból tudok 10%ot adni...
kanyarban nincs a széria kitéve akkora erőhatásnak???
Széria autóban nincsenek a tornyok kitéve akkora erőhatásnak , hogy indokolt lenne a toronymerevítő beszerelése. Mivel teljesen széria a kocsin lévő gumik, és a lengéscsillapítók, esetleg a futómű további elemei.
Ha már felpakolsz egy méretesebb gumit , illetve ültetsz is , akkor muszáj betenni , mivel a széles gumi jobban szedi az úthibákat, a keményített gátló nem csillapít semmit , és a peres gumi sem , tehát a futómű kapja az ütéseket , és ezáltal a tornyok is terhelődnek, ugyanakkor alulról a festék és lakk réteg is megrepedhet a terhelés következtében , ami idő előtti korrozióhoz vezethet.
Amúgy meg nekem van bent elől hátul, de mikor berakom egy kanyarba , néha felvillan a középső lámpa, hogy nyitva az oldal ajtó, na meg hogy nincs fékolajam....

Ha már felpakolsz egy méretesebb gumit , illetve ültetsz is , akkor muszáj betenni , mivel a széles gumi jobban szedi az úthibákat, a keményített gátló nem csillapít semmit , és a peres gumi sem , tehát a futómű kapja az ütéseket , és ezáltal a tornyok is terhelődnek, ugyanakkor alulról a festék és lakk réteg is megrepedhet a terhelés következtében , ami idő előtti korrozióhoz vezethet.
Amúgy meg nekem van bent elől hátul, de mikor berakom egy kanyarba , néha felvillan a középső lámpa, hogy nyitva az oldal ajtó, na meg hogy nincs fékolajam....


húú, én nem akarok vitázni, de ha egy normál futóműves kocsival bele mégy egy húzós kanyarba, (legyen az akár egy mondeo vagy vecra kategória) a kocsi külső-első kerekére jut a terhelés nagy része, ami a rugó tornyodat szerkezetéből adódóan csavarja befelé, míg a kevésbé terhelt belső íven lévő torony nem mozog, tehát a kettő közti távolság főleg ha terhelésváltás van (pl. szerpentin, úgy mozgatja a tornyokat mint egy harmónikát...
A közte lévő merevítő akadályozza ezt meg, megakadályozván ezzel a kerék nem nyomon futását. A széria kocsik futóművén segít, a keményítettnél pedig szinte kötelező, különben még a torony is sérülhet (mint írtátok ott nincs hosszú rugóút)
Miután betetted a merevítőt, a széria kocsin is érezhető a merevítő jótékony hatása. Persze az is igaz hogy Suzukin ez jobban érzékelhető, mint egy merevebb kasztnin.
A közte lévő merevítő akadályozza ezt meg, megakadályozván ezzel a kerék nem nyomon futását. A széria kocsik futóművén segít, a keményítettnél pedig szinte kötelező, különben még a torony is sérülhet (mint írtátok ott nincs hosszú rugóút)
Miután betetted a merevítőt, a széria kocsin is érezhető a merevítő jótékony hatása. Persze az is igaz hogy Suzukin ez jobban érzékelhető, mint egy merevebb kasztnin.
Tehát értelme nincs max. optikailag van csak.
Jól értem ugye?
Amúgy köszike.
Jól értem ugye?
Amúgy köszike.
hát szerintem ne is! Én is erősen gondolkodtam rajta, amíg egy rally versenyző haverom fel nem világosított!
Tehát a félreértések elkerülés végett: Nem magamtól vagyok "ilyen okos"..
Tehát a félreértések elkerülés végett: Nem magamtól vagyok "ilyen okos"..

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Az a merevito, amelyik meg van gorbitve, es nem egyenesen van a ket torony kozott, az mit tart?
Mert szerintem vajmi keveset, de lehet, hogy nincs igazam.