Akkumulátor
aktuális téma

Szejasztok..
1, miből lehet megállapítani hogy haldoklik az akksi?4 ha már kihagyogatnak a fogyasztók nagyobb terhelésre az annak a jele nem?!
2, szerintetek a gyári x Ah-s akksit cserélhetem nagyobb kapacitásúra(Ah)
3, ki milyen gyártót, tipust ajánl?!
valami olyat mit hifihez stb.. használhtaó kicsit tunying
ha már újat veszek ne szériát..
(hasoló topikot nem találtam
)
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
uhh ahogy látom van ám itt egy két szaki! köszi a segítségeket... varta blue dynamic-ot találtam 55- Ah-ásba olyan 20 körüüé, míg ugyanez exide-ba 16. Tudjátok én még diák vagyok és ezáltal nincs fizu (és még ráadásul válság is van..), emiatt pedig bizonyos határokon belül kell mozogjak :s jövőhéten hozzák a toronycsapágyaimat, az is 17 rongy (mondjuk kicsit jó ár: 2db SKF és zsír új:D:P) szóval elég nagy kiadásaim vannak mostanában:S... de azért köszi a segítséget 

Igen, általában minél újabb gyártásút érdemes választani, mivel az akkunak van önkisülése, alacsonyabb feszültségen pedig intenzívebb a szulfátképződés.
A 70-es szám nem az indítóáram hanem az akku kapacitása 20 órás kisütésnél.
Pl. ha 70 Ah-ás, akkor azt jelenti hogy ( 70/20 ) = 3,5 A-el 20 órán keresztül terhelve esik a feszültség 10,5 V alá.
Az indítóáramra többféle szabvány van.
Általában a CCA, és az EN van megadva.
Azt jelenti hogy -18 C fokon, 30 másodpercig, 7,2 V-ig, esik be az akkufeszültség, ekkora árammal terhelve.
Sokan tévesen mondják hogy hifi szempontjából ez a mérvadó.
A belsőellenállásnak kell minél kisebbnek lennie.
A 70-es szám nem az indítóáram hanem az akku kapacitása 20 órás kisütésnél.
Pl. ha 70 Ah-ás, akkor azt jelenti hogy ( 70/20 ) = 3,5 A-el 20 órán keresztül terhelve esik a feszültség 10,5 V alá.
Az indítóáramra többféle szabvány van.
Általában a CCA, és az EN van megadva.
Azt jelenti hogy -18 C fokon, 30 másodpercig, 7,2 V-ig, esik be az akkufeszültség, ekkora árammal terhelve.
Sokan tévesen mondják hogy hifi szempontjából ez a mérvadó.