Akkumulátor
aktuális téma

Szejasztok..
1, miből lehet megállapítani hogy haldoklik az akksi?4 ha már kihagyogatnak a fogyasztók nagyobb terhelésre az annak a jele nem?!
2, szerintetek a gyári x Ah-s akksit cserélhetem nagyobb kapacitásúra(Ah)
3, ki milyen gyártót, tipust ajánl?!
valami olyat mit hifihez stb.. használhtaó kicsit tunying
ha már újat veszek ne szériát..
(hasoló topikot nem találtam
)
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
uhh ahogy látom van ám itt egy két szaki! köszi a segítségeket... varta blue dynamic-ot találtam 55- Ah-ásba olyan 20 körüüé, míg ugyanez exide-ba 16. Tudjátok én még diák vagyok és ezáltal nincs fizu (és még ráadásul válság is van..), emiatt pedig bizonyos határokon belül kell mozogjak :s jövőhéten hozzák a toronycsapágyaimat, az is 17 rongy (mondjuk kicsit jó ár: 2db SKF és zsír új:D:P) szóval elég nagy kiadásaim vannak mostanában:S... de azért köszi a segítséget 



Igen, általában minél újabb gyártásút érdemes választani, mivel az akkunak van önkisülése, alacsonyabb feszültségen pedig intenzívebb a szulfátképződés.
A 70-es szám nem az indítóáram hanem az akku kapacitása 20 órás kisütésnél.
Pl. ha 70 Ah-ás, akkor azt jelenti hogy ( 70/20 ) = 3,5 A-el 20 órán keresztül terhelve esik a feszültség 10,5 V alá.
Az indítóáramra többféle szabvány van.
Általában a CCA, és az EN van megadva.
Azt jelenti hogy -18 C fokon, 30 másodpercig, 7,2 V-ig, esik be az akkufeszültség, ekkora árammal terhelve.
Sokan tévesen mondják hogy hifi szempontjából ez a mérvadó.
A belsőellenállásnak kell minél kisebbnek lennie.
A 70-es szám nem az indítóáram hanem az akku kapacitása 20 órás kisütésnél.
Pl. ha 70 Ah-ás, akkor azt jelenti hogy ( 70/20 ) = 3,5 A-el 20 órán keresztül terhelve esik a feszültség 10,5 V alá.
Az indítóáramra többféle szabvány van.
Általában a CCA, és az EN van megadva.
Azt jelenti hogy -18 C fokon, 30 másodpercig, 7,2 V-ig, esik be az akkufeszültség, ekkora árammal terhelve.
Sokan tévesen mondják hogy hifi szempontjából ez a mérvadó.
A belsőellenállásnak kell minél kisebbnek lennie.
Szerintem ne vegyél Exidét, nem azért, mert nem jó, hanem felsőárkategóriás aksik nem nagyon kellendőek és állnak a polcokon, ezáltal könnyebben nyúlsz bele olyanba ami nem jó, vagy hamar feladja a szolgálatot. Valami középárkategóriást válasz. A zene miatt pedig az inditóáram a lényeg, amit szintén az aksi tetjén találsz, ha olyan 70 körül van az már jó. Amúgy meg ha belefér a nagyobb aksi a kocsiba akkor nagyobbat is vehetsz, az enyémbe a gyári helyett 80 Ah van azt hiszem 45 Ah helyett és gondom egy szál se.

csak 10 évet bírt a Varta?
az elég szar, tekintve hogy a mai akksik kibírnak akár 2 évet is





Üdv Mindenkinek! Hát én most fogok venni új akksit, mert a varta Blue Dynamic 45Ah akksim 10 év után feladta a szolgálatot... Nagyon gondolkozok az Exide akksikban olyan 55Ah körül, mert van egy kis zene a kocsiban... Szerintetetek?
Képzelheted milyen nehéz volt az az 50 kilós kamion akkut fognom a 3,5 kg-ommal 



a csili-vili elektronikáján kívül más nem fogyaszt, akkor lehet az gázos volt, ha fogyasztott akkor melegednie is kellett
Jah, hát nem nagyon érdemes ilyen piaci szifonokkal foglalkozni. bd az kajál, főleg így
Jah, hát nem nagyon érdemes ilyen piaci szifonokkal foglalkozni. bd az kajál, főleg így

nekem a kis DLD van,semmi gond nincs vele(45Ah),55-ös a generátorom,és nálam ilyen problémák nincsenek



De most hülyeségen kívűl!Nekem nem vált be a kondi!Állandóan szívta az akksit!Végül is Rockford Fosgate BD1000.1 a mélynek az erősítője!1Ohm-on dolgozik!Így szereti az áramot zabálni!



Akksival születtél?







A genin az áramérték azt jelenti hogy ekkora a névleges árama, amit hosszú ideig fennt tud tartani károsodás nélkül. Ha le van terhelve akkor tud többel is tölteni, persze 14 V körüli értéket nem tudja a gerjesztés tartani.
Alapjáraton kb 60 %-át már tudja tolni a generátor az áramának.
A kondenzátor nem fogyasztó, csak tárol, pufferel, szinte 100 %-os hatásfokkal. Elsősorban nem a kapacitása számít ( Farad ) hanem a belsőellenállása (ESR)
Alapjáraton kb 60 %-át már tudja tolni a generátor az áramának.
A kondenzátor nem fogyasztó, csak tárol, pufferel, szinte 100 %-os hatásfokkal. Elsősorban nem a kapacitása számít ( Farad ) hanem a belsőellenállása (ESR)
jah és a szulfát bontó
http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html
Remélem ennyiből már mindenki megtalálja magának a választ
http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html
Remélem ennyiből már mindenki megtalálja magának a választ

Álló motornál mennyire használod az akkut ?
Leginkább ez dönti el hogy milyen is kellene neked.
Ha csak indításra használod, és nincs nagyobb hifi, csörlő, egyéb nagy áramú cucc, jó választás lehet a Banner Powerbull vagy Unibull szériája, esetleg Exide excell vagy premium, Varta stb. Én összképben hajlok a Banner-ek felé, az Exide kicsit spórolósra vette a figurát az olóm világpiaci árának drágulása miatt, több cellazárlatosról is hallottam, de ettől még jó akku.
Ha megvan az akku, egészítsd ki egy szulfátbontóval, vagy néha vidd el szakikhoz ( forex ) egy szulfátmentesítésre.
Töltés/merítés miatt a lemezeken szulfátréteg képződik, ami miatt kevesebb lemezfelület érintkezik az elektrolittal. Ezt le kell róla apró impulzusokkal " robbantgatni ".
12,4 V alatt elég intenzív a szulfátosodás szval ez alá ne nagyon engedjétek az indítóakku nyugalmi kapocsfeszültségét.
A töltőfeszültség 14-14,4 V között legyen 20 C fok körül.
Ha több közül van választási lehetőséget, a nagyobbat vedd meg, kisebb lesz a kihasználtsága, így hosszabb lehet az élettartama, a geni ugyanúgy feltölti.
kb ennyit az normál indító akkukról
Ha pedig álló motornál is van fogyasztó, vagy nagyobb teljesítményű hifi, akkor érdemes AGM rendszerű, ciklikus akkut választani.
Itt az elektrolit fel van itatva üvegszálas cuccba, és a lemezek bór szilikát párnával vannak elválasztva, a cellazárlat elkerülése végett. Ez egy légmentesen zárt verzió.
Általában ezek Vrla akkuk is, tehát amikor a töltés során eléri a töltőfeszütlség a vízbontási határfeszültséget, a víz pezsegni kezd, oxigén és hirdogén képződik, de ezek a gázok a katódon ismét vízzé alakulnak.
Ezek az akkuk még nem zselések, a zselés is hasonló, csak ott az elektrolit még szilika-géllel kocsonyásítva van. Amúgy autóba ez szar, kényesebb, és amúgysem nagyon kapni.
Pl Exide, Gel sorozata.
Ami még az Agm mellett szól, az a 10-15 év élettartam ha nincs mélykisütve, belsőellenállása jóval kisebb a normál savas akkuéktól, tehát ugyanakkora áramra kisebb feszültség esik, ezért is használják hifihez.
Ára viszont jóval drágább.
Ilyenek pl. Banner Running bull, és a szünetmentes akkuk többsége.
Yuasa Np, Powersafe, Exide Marathon, stb.stb
Leginkább ez dönti el hogy milyen is kellene neked.
Ha csak indításra használod, és nincs nagyobb hifi, csörlő, egyéb nagy áramú cucc, jó választás lehet a Banner Powerbull vagy Unibull szériája, esetleg Exide excell vagy premium, Varta stb. Én összképben hajlok a Banner-ek felé, az Exide kicsit spórolósra vette a figurát az olóm világpiaci árának drágulása miatt, több cellazárlatosról is hallottam, de ettől még jó akku.
Ha megvan az akku, egészítsd ki egy szulfátbontóval, vagy néha vidd el szakikhoz ( forex ) egy szulfátmentesítésre.
Töltés/merítés miatt a lemezeken szulfátréteg képződik, ami miatt kevesebb lemezfelület érintkezik az elektrolittal. Ezt le kell róla apró impulzusokkal " robbantgatni ".
12,4 V alatt elég intenzív a szulfátosodás szval ez alá ne nagyon engedjétek az indítóakku nyugalmi kapocsfeszültségét.
A töltőfeszültség 14-14,4 V között legyen 20 C fok körül.
Ha több közül van választási lehetőséget, a nagyobbat vedd meg, kisebb lesz a kihasználtsága, így hosszabb lehet az élettartama, a geni ugyanúgy feltölti.
kb ennyit az normál indító akkukról
Ha pedig álló motornál is van fogyasztó, vagy nagyobb teljesítményű hifi, akkor érdemes AGM rendszerű, ciklikus akkut választani.
Itt az elektrolit fel van itatva üvegszálas cuccba, és a lemezek bór szilikát párnával vannak elválasztva, a cellazárlat elkerülése végett. Ez egy légmentesen zárt verzió.
Általában ezek Vrla akkuk is, tehát amikor a töltés során eléri a töltőfeszütlség a vízbontási határfeszültséget, a víz pezsegni kezd, oxigén és hirdogén képződik, de ezek a gázok a katódon ismét vízzé alakulnak.
Ezek az akkuk még nem zselések, a zselés is hasonló, csak ott az elektrolit még szilika-géllel kocsonyásítva van. Amúgy autóba ez szar, kényesebb, és amúgysem nagyon kapni.
Pl Exide, Gel sorozata.
Ami még az Agm mellett szól, az a 10-15 év élettartam ha nincs mélykisütve, belsőellenállása jóval kisebb a normál savas akkuéktól, tehát ugyanakkora áramra kisebb feszültség esik, ezért is használják hifihez.
Ára viszont jóval drágább.
Ilyenek pl. Banner Running bull, és a szünetmentes akkuk többsége.
Yuasa Np, Powersafe, Exide Marathon, stb.stb
Halló!Nekem most 2 akksim van bent a kocsiban!Persze Hifi miatt!Elöl 74Amph Banner zártcellás,hátul 110Amph Jász akksi!De volt már Exide is,csak sajna cellazárlatos lett!:S A generátor 88amp-órával tölt!Így 1-2 hetente fel kell töltenem az akksikat!Észrevehető,ha erősen zenélgetek(Rockford Fosgate BD1000.1+2db 30as DLD)akkor a lámpám elhalványodik!Ekkor rá a tölltőt és mehet tovább a dudorgás!:D
Szerintem 1-2 Farad-ost kondit komolyabb zenéhez felesleges venni!Állandóan szívná az akksit!Tapasztalat!Ami jó lenne az meg drága(20-50Farad)!Így inkább plusz akksi!;) Bár ez az én véleményem!Ha gondolod az autóhifi totyikban Bociék biztos tudnak újat mondani(16v-os akksi)!


Szerintem 1-2 Farad-ost kondit komolyabb zenéhez felesleges venni!Állandóan szívná az akksit!Tapasztalat!Ami jó lenne az meg drága(20-50Farad)!Így inkább plusz akksi!;) Bár ez az én véleményem!Ha gondolod az autóhifi totyikban Bociék biztos tudnak újat mondani(16v-os akksi)!



ittvan nektek akksi
ezek elmennek 8évet is és 3szor akkora indytó áramuk vn nemúgy mint ezeknek a exide játékakksiknak


valaki még?
Varta silver kb 5 éve jo és használtan kerűlt hozzám !!









újabb kérdés!
a közelben van egy forgalmazó aki Starter (StartR) akksikat forgalmaz, már csak ezt, korábban volt nála Banner, Varta is!
http://www.akkumulator-gumibolt.hu/akkumulator/StartR
Azt mondja ez az akksi a honvédségnél tendert nyert, minden más akksi alul maradt. Mivel közelben van garanciális probléma esetén sem kell messzire mennem, ezért hajlok rá, ám sokan lebeszélnek a nevenincs akksikról.
ami érdekes, hogy nekem gyári 55Ah-ás 480A inditójú akksim van, nah a Starter-ből az 55-ös 600A-t tud és 16ezer az ára, ami magasan jó, ami más gyártmányokban ezt a paramétert tudja, azok 28 ezertől kezdődnek kb.
Valaki hallott már erről az akksiről?
Illetve továbbra is érdekelne, minél több autóstól, hogy kinek miylen akksija van/volt és meddig bírta, mióta megy neki... nagyopn fontos lenne számomra, hohy ne kereskedőktől halljam, hogy melyik a jó (úgyis a sajátjukat nyomatják), hanem, hogy Ti autósok, nektek mi vált be!
Kössz!
a közelben van egy forgalmazó aki Starter (StartR) akksikat forgalmaz, már csak ezt, korábban volt nála Banner, Varta is!
http://www.akkumulator-gumibolt.hu/akkumulator/StartR
Azt mondja ez az akksi a honvédségnél tendert nyert, minden más akksi alul maradt. Mivel közelben van garanciális probléma esetén sem kell messzire mennem, ezért hajlok rá, ám sokan lebeszélnek a nevenincs akksikról.
ami érdekes, hogy nekem gyári 55Ah-ás 480A inditójú akksim van, nah a Starter-ből az 55-ös 600A-t tud és 16ezer az ára, ami magasan jó, ami más gyártmányokban ezt a paramétert tudja, azok 28 ezertől kezdődnek kb.
Valaki hallott már erről az akksiről?
Illetve továbbra is érdekelne, minél több autóstól, hogy kinek miylen akksija van/volt és meddig bírta, mióta megy neki... nagyopn fontos lenne számomra, hohy ne kereskedőktől halljam, hogy melyik a jó (úgyis a sajátjukat nyomatják), hanem, hogy Ti autósok, nektek mi vált be!
Kössz!
Hy!
Bosh silver,exide egész jók. Bosh silvert én sokáig nyúztam.
Mindamellett havernak jasz akku van a 2.2disel c5 ében. Álló helyzetben is ide -oda billegteti a kocsit a hidraulika és faszán indít. Városban rengeteget használja.
1 számmal nagyobb biztos nem árt.
Bosh silver,exide egész jók. Bosh silvert én sokáig nyúztam.
Mindamellett havernak jasz akku van a 2.2disel c5 ében. Álló helyzetben is ide -oda billegteti a kocsit a hidraulika és faszán indít. Városban rengeteget használja.
1 számmal nagyobb biztos nem árt.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!