Nissan Power 4 Ever
aktuális téma

Üdv minden Nissanos kollégának, gondoltam lehetne egy csak Nissan fórum is...lehet nem lesz semmi belöle, de hátha kialakul majd idövel...szóval gyüljetek ide minél többen
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Igaz igaz
Mert nem akartam én is írni,hogy a felni méret mellett ott a gumi magasság.De valószínű,hogy a szélesség is számít,mert nagyobb a tapadás a motorerejéhez képest.Nem hiába,hogy az 1.8-ashoz is csak 195-öst adnak.Viszont stabil az autó a pályán,szinte nem kell fogni a,mert nem ráz a kormány


A vitázás távol áll tőlünk
, csak megpróbáltuk matematikai alapon megnézni mennyi is az az annyi.
A link tényleg jó
, legalább kiderült, hogy jól számoltam anno, és csak 0,9% az eltérés, a gyári és a mostani gummával.

A link tényleg jó

Nézzétek meg a linke amit írtam és akkor nem kell vitázni.Egyszerűen ki lehet vele számolni

Tökéletesen igazad van, ez a legegyértelműbb.
Ráadásul jó lenne szerezni valami radart is hogy megtudjuk a tényleges sebességet.
Tényleg, nincs valakinek valami jó fej rendőr ismerőse akivel le lehetne dumálni, h mérjék meg a sebességünket, de a végén azért ne kérjék el a jogsinkat 1-2 évre?


Ráadásul jó lenne szerezni valami radart is hogy megtudjuk a tényleges sebességet.
Tényleg, nincs valakinek valami jó fej rendőr ismerőse akivel le lehetne dumálni, h mérjék meg a sebességünket, de a végén azért ne kérjék el a jogsinkat 1-2 évre?

persze értem

sztem az a legjobb megoldás hogy mindenki leméri a saját kerekét és utána már tudunk okoskodni hogy ki mennyivel is ment valójában




sztem az a legjobb megoldás hogy mindenki leméri a saját kerekét és utána már tudunk okoskodni hogy ki mennyivel is ment valójában


Máris találtam hibát
Ugyanis a 15" és a 16" nem a kerék csak a felni átmérője, nem számolsz a gumi falmagasságával és az ezáltal fellépő méret- növekedéssel/csökkenéssel nem. Azaz.
Lehet egy 15" felnin pl egy 175/70R15-s gumma aminek az átmérője 627 mm, de lehet egy 16"-s felnin egy 195/45R16-s gumma aminek az átmérője csak 582mm ergo a nagyobbik máris kevesebb utat tesz 1 fordulatra. Remélem érthető.
Itt a táblázat: Gumiméretek

Ugyanis a 15" és a 16" nem a kerék csak a felni átmérője, nem számolsz a gumi falmagasságával és az ezáltal fellépő méret- növekedéssel/csökkenéssel nem. Azaz.
Lehet egy 15" felnin pl egy 175/70R15-s gumma aminek az átmérője 627 mm, de lehet egy 16"-s felnin egy 195/45R16-s gumma aminek az átmérője csak 582mm ergo a nagyobbik máris kevesebb utat tesz 1 fordulatra. Remélem érthető.
Itt a táblázat: Gumiméretek
Jó hírem van:1.7% a csalás.
Van egy gumi méret számító
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Na ez a link elvileg

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Na ez a link elvileg

sajnos találtam hibát
ha 15"os kereked van, akkor ennek a keréknek az átmérője 38,1cm és ez a kerék egy fordulat alatt 119,7cm-t tesz meg.
ha 16"os kereked van, akkor ennek a keréknek az átmérője 40,64cm és ez a kerék egy fordulat alatt 127,67 cm-t tesz meg.
Tehát egy fordulat között 7,97cm van.
Ez azt eredményezi hogy ha 1"os kereked van, akkor 6,6%kal többel fog menni, mint amennyit az órád mutat.
Ehhez persze tudni kell hogy 1"=2,54cm és a kör kerületét 2r*PI képlettel számolhatjuk ki
szal nekem így jött ki az hogy ha 190km/h-t mutat az óra akkor 202,6km/h-val megy valójában.
Remélem a számításaimban minden tökéletes, ha valaki talál benne hibát, az mihamarabb szóljon, mert másoktól tanulhatjuk a legtöbbet



ha 15"os kereked van, akkor ennek a keréknek az átmérője 38,1cm és ez a kerék egy fordulat alatt 119,7cm-t tesz meg.
ha 16"os kereked van, akkor ennek a keréknek az átmérője 40,64cm és ez a kerék egy fordulat alatt 127,67 cm-t tesz meg.
Tehát egy fordulat között 7,97cm van.
Ez azt eredményezi hogy ha 1"os kereked van, akkor 6,6%kal többel fog menni, mint amennyit az órád mutat.
Ehhez persze tudni kell hogy 1"=2,54cm és a kör kerületét 2r*PI képlettel számolhatjuk ki
szal nekem így jött ki az hogy ha 190km/h-t mutat az óra akkor 202,6km/h-val megy valójában.
Remélem a számításaimban minden tökéletes, ha valaki talál benne hibát, az mihamarabb szóljon, mert másoktól tanulhatjuk a legtöbbet



Ja azt még elfelejtettem, ha a kerekek 1 fordulata által megtett utak arányát nézzük akkor sem nagyobb a különbség 2%-nál. (2r*Pi) azaz 1,852 és 1,89 méter 1 fordulat alatt ez 4 cm különbség. Ami 1 km metétele esetén 21 méter különbséget jelent. Ez kiszámolva annyit jelent, hogy ha mindkét autó órája szerint 10 km/h sebességel haladnánk akkor ez a valóságban azt jelentené, hogy a kiskerekű autó valós sebességének 10,2-nek kellene lennie hogy ugyanannyi idó alatt tegyék meg az 1 km-es távot (vagy a nagynak kellene csak 9,8 km/h-al menni).
Ez az sebességre lefordítva 190-es óraállásnál a nagy kerekű autó 194 km/h val megy.
Nagyjából ennyi..
Kicsit későn van már ehhez. Remélem nem írtam/számoltam el semmit.
Azért valamelyik unatkozó matekzseni utánanézhetne jól számoltam-e.
Ez az sebességre lefordítva 190-es óraállásnál a nagy kerekű autó 194 km/h val megy.
Nagyjából ennyi..
Kicsit későn van már ehhez. Remélem nem írtam/számoltam el semmit.

Azért valamelyik unatkozó matekzseni utánanézhetne jól számoltam-e.

Nya... Ha csak a kerekekkel foglalkozunk akkor csak az átmérő számít a kilométer óra csalásában, a szélesség nem. (az max a fogyasztásban jelentkezhet a nagyobb gördülési ellenállás miatt.) A 205/45R16 590 mm, a 205/60R14 602mm-es ez átmérőben 12 milliméter és ~2%, szóval minimális különbség. Itt inkább az órák csalásáról van szó. Amennyit megtudtam az autók km órái kb. 100-120 km/h-ig mutatnak valós értéket efelett kb. 7-12%-t csalnak és többet mutatnak, (ezért van a 10%-tűréshatár a rendőröknél) de láttam már olyat is ami radaron 45 volt az az autóban 49. Ráadásul a sebességet nem is az autók kerekén hanem a váltón/főtengelyen mérik ami ismét nem ad teljesen pontos értéket.
Szóval nem akarok elkeseríteni senkit de az óra szerinti 190 valójában nem 190 sőt az én 212-m is csak az óra szerint néz ki jól.
És akkor még az elektronikák meg a mutatók és a számlapok pontosságáról még nem is beszéltünk. Lényeg a lényeg a 190 gyönyörű eredmény az 1.5-s mocitól és ettől a nehéz kasznitól. 
Szóval nem akarok elkeseríteni senkit de az óra szerinti 190 valójában nem 190 sőt az én 212-m is csak az óra szerint néz ki jól.


Hát jó lenne elhinni,de az M0-ás mérőpont nem hazudik

persze hogy csal az óra, mert az egyik méret collban van meg adva a másik cm-ben
egyébként 1"=2.54 cm szal akkor meg 1,54cm-el nagyobb a kereked
szerintem



egyébként 1"=2.54 cm szal akkor meg 1,54cm-el nagyobb a kereked
szerintem



Hát az m0-ásnál van a mérő óra,tudod ahol mérik a sebbességet.Pont annyit mutatott mint az óra(118-at
)

Az teljesen mindegy. Sógorom autószerelő és ő mondta nekem a múltkor, hogy hiába egyezik a méret (Összemértük a 65/14 -et a 45/16 -al) akkoris csalni fog 10%-ot az óra. Azóta kicxsit óvatosabban nyomom neki és folyton fejben számolok.

akkor vizsont az autód adatai között írd át az adatokat
sztem a kerék szélesség nem nagyon számít


sztem a kerék szélesség nem nagyon számít






szal ne izgulj 200felett már mentél csak neked ennyit csal az órád





nah kiszámoltam, ha 190et mutat az órád, akkor a 16" kerekek miatt 202,7km/h-val mész

szal ne izgulj 200felett már mentél csak neked ennyit csak az órád




szal ne izgulj 200felett már mentél csak neked ennyit csak az órád


Öööööö... Arra gondoltam, csak hülyén fejeztem ki magamat.



Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Azt írja, hogy ha az óra 100 km/h-t mutat valójában 101,3 km/h-val dzsalok. De ez jó, mert mindig 10%-ot számoltam és annyival lassaban mentem...