A Ferrari hivatalos közleményében megerősítette, hogy egészen addig biztosan nem adja be nevezetését a jövő évi bajnokságba, amíg a szövetség nem változtat eredeti tervén, és nem módosít az opcionálisan választható 40 milliós költségvetési sapkás szabályon.
Az olasz gárda már eddig is fenntartásokkal volt az új szabállyal kapcsolatban, ám mai közleményében hivatalosan is bejelentette, hogy nem kíván részt venni a bajnokságban, ha nem lesz változás a szabályokban.
Mindezt az igazgatótanács kedd délutáni maranellói ülése után erősítette meg a legnagyobb múlttal rendelkező f1-es alakulat.
"Az összes csapatra azonosan vonatkozó regulák, a szabályok stabilitása, a FOTA által szorgalmazott módszeres és fokozatos költségcsökkentés, illetve a Forma-1 irányítása az elsődleges szempontok a jövőre nézve" – állt a közleményben.
"Amennyiben ezek az alapelvek nincsenek tiszteletben tartva, és a 2010-re tervezett szabályok nem lesznek megváltoztatva, akkor a Ferrari nem kívánja nevezni autóit a következő évi Forma-1-es világbajnoki sorozatba."
A jelenlegi szabályok értelmében május 22. és 29. között kell beadni a nevezéseket a 2010-es világbajnoki sorozatba, és a csapatoknak már most fel kell tüntetniük, melyik "kaszthoz" szeretnének tartozni a következő szezonban.
Éppen ez az, ami nem tetszik a csapatoknak – no nem az, hogy most kell dönteniük erről, hanem az, hogy egyáltalán van döntési lehetőségük –, hiszen nem akarják, hogy kétféle szabályrendszer kerüljön bevezetésre az F1-ben, és azok, akik elfogadják a 40 milliós költségvetési keretet, nagyobb technikai szabadságot kapjanak, mint a többiek.
A Toyota és a Red Bull már az elmúlt héten jelezte, hogy a kétszintes bajnokság nem érdekli őket, és készen állnak kivonulni a sportból.
Az Autosport információi szerint a csapatok már egyeztetnek egy átfogó bojkottról, ám a függetlenek, a Brawn GP, a Williams, és a Force India megakadályozhatják ezt, ugyanis ők – érthető módon – nem ellenzik az új rendszert.
"A Forma-1 történetében először, a 2010-es bajnokságban kétféle szabályrendszer kerülne bevezetésre, az önkényesen kialakított technikai szabályokra és gazdasági paraméterekre alapozva" – folytatódott a Ferrari közleménye.
"Az igazgatóság fontolóra veszi, hogy amennyiben ez lesz a szabályozó keretrendszer a jövőben a Forma-1-ben, akkor a Ferrari megszakítatlan jelenléte, amely az elmúlt 60 évben fennállt, végéhez érkezik."
A Ferrari ezen felül azt is nehezményezi, hogy az irányító testület nem konzultál eleget a csapatokkal, és az elmúlt időben önkényesen, mindenki megkérdezése nélkül vezeti be az általa jónak vélt szabályokat.
"Az igazgatóság csalódottságának ad hangot az FIA módszerei miatt, melyeket az ilyen fontos természetű döntések meghozatalakor alkalmaz, és nem törekszik arra, hogy egyetértésre jusson a konstruktőrökkel, és a csapatokkal" – állt a közleményben.
"A kormányzási szabályok, melyek hozzájárultak a Forma-1 fejlődéséhez az elmúlt 25 évben, figyelmen kívül hagyásra kerültek, mint ahogy azok a szerződésben foglalt kötelezettségek is, amik a Ferrari és maga az FIA között köttettek a szabályok stabilitására vonatkozóan."
Mindezek fényében, az igazgatóság arra kérte a Ferrari elnökét, Luca di Montezemolót, hogy keressen alternatív tevékenységet a versenycsapat számára, ha netán úgy alakul, tényleg el kell hagyniuk a királykategóriát.
"A Ferrari meg van győződve arról, hogy rajongói szerte a világon meg fogják érteni, hogy ez a nehéz döntés összhangban van a Scuderia motorsportokhoz és magához a Forma-1-hez való hozzáállásával. Mindig is keresni fogja azokat a lehetőségeket, melyekkel népszerűsítheti sport és technikai értékeit."
"Az igazgatótanács elnöke megbízást kapott arra, hogy értékelje ki a legmegfelelőbb utat és módszert arra, hogy megvédjük a cég érdekeit."
A Ferrari fenyegetése ellenére az FIA egyáltalán nincs megijedve, sőt számított is az olaszok reakciójára, és biztos abban, hogy sikerül megoldást találniuk a kialakult problémákra. Luca di Montezemolo és az FIA elnöke, Max Mosley továbbá a következő napokban találkozni fog egymással, hogy átbeszélje a lehetőségeke
A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa elárulta, hogy csapata mindent a nulláról kezdett az új autó tervezésekor, így az F60-as még csak köszönő viszonyban sincs a tavalyi, bajnoki címet szerzett F2008-as modellel.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo elárulta, hogy annyira ideges volt a szezonzáró Brazil Nagydíj utolsó körében történtek miatt, mikor kicsúszott a bajnoki cím Felipe Massa kezéből, hogy dühében összetörte televízióját.
Minden jel arra utalt, hogy Massa megszerzi a bajnoki címet a szezonzárón, azonban legnagyobb riválisa, Lewis Hamilton az utolsó kör utolsó kanyarjában megelőzte Timo Glock-ot és ezzel feljött a számára vb-címet jelentő ötödik pozícióba.
Ez pedig azt is jelentette egyben, hogy Massa egy ponttal ugyan, de elbukta a bajnokságot, ami miatt di Montezemolo annyira ideges lett, hogy mérgében fogta magát, és összetörte a televíziókészülékét.
"Összetörtem a televíziót, ez az igazság" – mondta a Ferrari elnöke a Reuters hírügynökségnek a Ferrari Finals sajtókonferenciáján Mugellóban. "Mikor egy televízió összetörik, hatalmas a hangja."
"A lányom, aki a másik szobában volt, nagyon megijedt. Szerencsére volt egy másik készülékünk is, így figyelemmel tudtam kísérni a díjátadást, amit nagyon élveztem" – folytatta az elnök, aki egy hét távlatából már sokkal higgadtabban tud visszatekinteni az eseményekre.
"Úgy gondolom, hogy a Forma-1 történetében még soha nem láthattunk olyan bajnokságot, amely a szezonzáró utolsó körének utolsó ívén dőlt el. Csodák általában csak egyszer történnek. A tavalyi év egy csoda volt. Annak megismétlése pedig általában lehetetlen. Azonban Massával minden esélyünk megvolt arra Brazíliában, hogy egy újabb csodát csináljunk."
Di Montezemolo továbbá dicsérő szavakkal illette Kimi Raikkönent, aki beállt csapattársa mögé az utolsó versenyeken, és mindent megtett annak érdekében, hogy a Ferrari megszerezhesse a konstruktőri bajnoki címet.
"Kimi az idei év utolsó versenyéig világbajnok volt. Két konstruktőri vb-címünkben is komoly szerepe van. Az ő általa szerzett pontok kulcsfontosságúak voltak. Minden tiszteletem Lewis Hamiltoné, azonban elégedett vagyok a versenyzőimmel, és úgy gondolom, hogy nekünk van a legjobb párosunk a világon" – tette hozzá az elnök.
Michael Schumacher nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy a Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa állítólag dalban ócsárolta őt a szezonzáró utáni partin, ahol természetesen nem volt hiány alkoholban.
Német lapértesülések szerint a Brazil Nagydíj után megrendezett évadzáró partin Felipe Massa és honfitársa, Rubens Barrichello igencsak felöntött a garatra, és dalban sértegette Michael Schumachert, miután a Ferrari dolgozói leléptek.
Ám miután ő maga is részt vett már néhány szezonzáró bulin, a hétszeres bajnok a következőket mondta a német Expressnek:
"Ezeken a bulikon mindig rengeteg az alkohol. Felipe jó barátom, és a kapcsolatunk a régi."
Schumacher sajtószóvivője, Sabine Kehm a következőkkel folytatta: "Michael hamarosan találkozni fog Felipével a Ferrari World Finals-en Mugellóban. Nem hiszem, hogy bármi gond lenne, remek egymásra találás lesz."
A Ferrari készen áll elhagyni a Forma-1-et
A Ferrari hivatalos közleményében megerősítette, hogy egészen addig biztosan nem adja be nevezetését a jövő évi bajnokságba, amíg a szövetség nem változtat eredeti tervén, és nem módosít az opcionálisan választható 40 milliós költségvetési sapkás szabályon.
Az olasz gárda már eddig is fenntartásokkal volt az új szabállyal kapcsolatban, ám mai közleményében hivatalosan is bejelentette, hogy nem kíván részt venni a bajnokságban, ha nem lesz változás a szabályokban.
Mindezt az igazgatótanács kedd délutáni maranellói ülése után erősítette meg a legnagyobb múlttal rendelkező f1-es alakulat.
"Az összes csapatra azonosan vonatkozó regulák, a szabályok stabilitása, a FOTA által szorgalmazott módszeres és fokozatos költségcsökkentés, illetve a Forma-1 irányítása az elsődleges szempontok a jövőre nézve" – állt a közleményben.
"Amennyiben ezek az alapelvek nincsenek tiszteletben tartva, és a 2010-re tervezett szabályok nem lesznek megváltoztatva, akkor a Ferrari nem kívánja nevezni autóit a következő évi Forma-1-es világbajnoki sorozatba."
A jelenlegi szabályok értelmében május 22. és 29. között kell beadni a nevezéseket a 2010-es világbajnoki sorozatba, és a csapatoknak már most fel kell tüntetniük, melyik "kaszthoz" szeretnének tartozni a következő szezonban.
Éppen ez az, ami nem tetszik a csapatoknak – no nem az, hogy most kell dönteniük erről, hanem az, hogy egyáltalán van döntési lehetőségük –, hiszen nem akarják, hogy kétféle szabályrendszer kerüljön bevezetésre az F1-ben, és azok, akik elfogadják a 40 milliós költségvetési keretet, nagyobb technikai szabadságot kapjanak, mint a többiek.
A Toyota és a Red Bull már az elmúlt héten jelezte, hogy a kétszintes bajnokság nem érdekli őket, és készen állnak kivonulni a sportból.
Az Autosport információi szerint a csapatok már egyeztetnek egy átfogó bojkottról, ám a függetlenek, a Brawn GP, a Williams, és a Force India megakadályozhatják ezt, ugyanis ők – érthető módon – nem ellenzik az új rendszert.
"A Forma-1 történetében először, a 2010-es bajnokságban kétféle szabályrendszer kerülne bevezetésre, az önkényesen kialakított technikai szabályokra és gazdasági paraméterekre alapozva" – folytatódott a Ferrari közleménye.
"Az igazgatóság fontolóra veszi, hogy amennyiben ez lesz a szabályozó keretrendszer a jövőben a Forma-1-ben, akkor a Ferrari megszakítatlan jelenléte, amely az elmúlt 60 évben fennállt, végéhez érkezik."
A Ferrari ezen felül azt is nehezményezi, hogy az irányító testület nem konzultál eleget a csapatokkal, és az elmúlt időben önkényesen, mindenki megkérdezése nélkül vezeti be az általa jónak vélt szabályokat.
"Az igazgatóság csalódottságának ad hangot az FIA módszerei miatt, melyeket az ilyen fontos természetű döntések meghozatalakor alkalmaz, és nem törekszik arra, hogy egyetértésre jusson a konstruktőrökkel, és a csapatokkal" – állt a közleményben.
"A kormányzási szabályok, melyek hozzájárultak a Forma-1 fejlődéséhez az elmúlt 25 évben, figyelmen kívül hagyásra kerültek, mint ahogy azok a szerződésben foglalt kötelezettségek is, amik a Ferrari és maga az FIA között köttettek a szabályok stabilitására vonatkozóan."
Mindezek fényében, az igazgatóság arra kérte a Ferrari elnökét, Luca di Montezemolót, hogy keressen alternatív tevékenységet a versenycsapat számára, ha netán úgy alakul, tényleg el kell hagyniuk a királykategóriát.
"A Ferrari meg van győződve arról, hogy rajongói szerte a világon meg fogják érteni, hogy ez a nehéz döntés összhangban van a Scuderia motorsportokhoz és magához a Forma-1-hez való hozzáállásával. Mindig is keresni fogja azokat a lehetőségeket, melyekkel népszerűsítheti sport és technikai értékeit."
"Az igazgatótanács elnöke megbízást kapott arra, hogy értékelje ki a legmegfelelőbb utat és módszert arra, hogy megvédjük a cég érdekeit."
A Ferrari fenyegetése ellenére az FIA egyáltalán nincs megijedve, sőt számított is az olaszok reakciójára, és biztos abban, hogy sikerül megoldást találniuk a kialakult problémákra. Luca di Montezemolo és az FIA elnöke, Max Mosley továbbá a következő napokban találkozni fog egymással, hogy átbeszélje a lehetőségeke