Melyik a jó motorolaj????
aktuális téma

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
ismi BMW-jébe 156ezer km van, és mindig 0W-30-at használ, nem fogyaszt szinte semmi olajat dízel léttére...
10-15 ezrenként elég olajat cserélni... nekem 25 ezer a csereperiódus, de én is félidőnél cserélem... 5-6 ezret keveslem, az nem túl gazdaságos... bár akkor elég egy olcsóbb olaj is, mert annyit kibír az is...
a baj ott van, hogy sok olajat hamisítanak, és nem mindegyik tudja a minőséget... a gyanúsan olcsó olajoknál van ilyen...
10-15 ezrenként elég olajat cserélni... nekem 25 ezer a csereperiódus, de én is félidőnél cserélem... 5-6 ezret keveslem, az nem túl gazdaságos... bár akkor elég egy olcsóbb olaj is, mert annyit kibír az is...
a baj ott van, hogy sok olajat hamisítanak, és nem mindegyik tudja a minőséget... a gyanúsan olcsó olajoknál van ilyen...
5-6 ezrenként miért kell cserélni?
Én Mobil1 5w50-t használok újkora óta. 5-6 ezrenként cserélem ki a szűrőkkel együtt. 0 dl olajat fogyaszt a motor és most van 89000 km a gépben.
én 5-6ezrenként cserélek olajat,én kiprobáltam,már sokmindent a castrol 10w-60tol a mobil1 ig,németbe meloztam,tehát 1000km pályán,de csak a Motul birta igazándibol,és abbol is 5w-40est használtam,mostanába,hogy kevesebbet pályázok q8 5w-40et használok,ami számomra a motul után a legjobb



Na attól füg ki mire használja az autóját, mijen körülmények között és ami nemmindegy h mijen tipus, Jó a Cstrol is évekóta azt használjuk ugyanojan jó a Bobil1 is meg napersze a Motul talán a legjobb, de normál használatra nyugateurópai tipusokba kb 15000 res csereintervallumra tökéletes a Castol és a Mobil1





sziasztok!a legjobb motorolaj amit eddig használtam a Motul, a castrol számomra egy hulladék szar

Valahogy nekem se tetszik a Castrol!Hidegindításnál nehezen kapja fel+koromfekete is ráadásul
A suzukiba Valvoline max life 10w-40 van,előtte a Vectrámba is ezt raktam,sztem nagyon jó!Nem volt olajfogyasztás+az ára is elfogadható!

A suzukiba Valvoline max life 10w-40 van,előtte a Vectrámba is ezt raktam,sztem nagyon jó!Nem volt olajfogyasztás+az ára is elfogadható!
Én is a MOTUL-t ajánlanám vagy még a MOBIL1 5w-50, a castrol 10w-60 nekem nagyon nem jött be. De szívóhoz szerintem bőven jó a MOBIL1
aszem rájöttem miujság van....következő a théma...ha pörgetve, hajtva van a őaripa eléggé akkor alacsonyfordulaton utána dadog amig vissza nem hül a motor/olaj..ez azt jelenti, hogy ugye nincs megfelelő kenése ekkora hőmérsékleten az olajnak..ilyenkor nekem most akkor a 10w40 helyett 5w40 kell?
Így igaz,ebben a kategoriában a MOTUL 300 V a legjobb
Én is azt használok



"Viszkozitás - Teljesítményszint
Viszkozitás:
A viszkozitási jellemzők osztályába sorolását az Amerikai Autómérnökök Egyesülete dolgozta ki először. Jele: SAE.
Hidegindításkor az a legjobb, ha az olaj viszkozitása alacsony. Ez azért előnyös, mivel csökkennek a veszteségek, könnyebb a szivattyúzhatóság és kisebb a kopás, mert gyorsabban áramlik a kenőolaj a súrlódó felületekhez.
Azokat az olajakat, amelyek ezeket a követelményeket teljesítik, téli olajaknak nevezzük és „W” (az angol winter, azaz tél szó rövidítése) betűvel jelöljük. Ezen olajok osztályozása 0W-25W-ig terjed.
Nyáron a nagy viszkozitású olajakkal érhetjük el a megfelelő kenőhatást, besorolásuk 20W-60W-ig terjed.
Azon olajok, amelyek használata nem egy adott időszakhoz kötött, hanem egész évben használható, többfokozatú (multigrade) olajoknak hívjuk. Jelölésükre jellemző, hogy egy téli és egy nyári besorolási szinttel rendelkeznek.
SAE / ºC
0W / -35
5W / -30
10W / -25
15W / -20
20W / -15
25W / -10
20 / 30
30 / 35
40 / 40
50 / 45
60 / 50
Pl. egy SAE 10W-40 viszkozitású motorolaj -25 és +40 ºC közötti hőmérséklettartományban használható.
A legfontosabb, hogy az alkalmazott olaj viszkozitási paramétereivel tisztába legyünk. Előfordulhat, hogy télen a hőmérséklet nagyon lecsökken. Ilyenkor érdemesebb a kopás és a veszteségek csökkentése, valamint a jobb hidegindítás érdekében kisebb viszkozitású olajat használni. Nyáron ennek az ellenkezője fordulhat elő.
Kopott motoroknál a tömítettség viszonylagos helyreállítása érdekében a gyárilag előirt SAE besorolás helyett ajánlatos magasabb viszkozitású olajat alkalmazni.
Teljesítmény tulajdonságok:
Arról ad jellemzést, hogy a motor működéséből adódó terhelésviszonyokat, az olaj milyen mértékében képes elviselni. A motorolajok első teljesítményszint szerinti osztályozását az Amerikai Olajipari Intézet dolgozta ki (API). Ez a fajta besorolási forma az eltérő terhelési és hőmérsékleti viszonyok miatt megkülönböztet, benzinmotorokhoz és diesel motorokhoz használható olajokat.
A benzinmotorokhoz használható olajok jele „S”.
(SA , SB , SC , SD , SE , SF , SG , SH , SJ, SI)
A dieselmotorokhoz használható olajokat „C”-vel jelölik.
(CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-2, CF-4, CG-4)
1990-ben került bevezetésre a CCMC besorolási norma, amelynek neve időközben ACEA-ra módosult. (Európai Közösség Motorgyártóinak Szövetsége). Ez egy európai besorolási norma rendszer, a motorolajokat az európai viszonyoknak megfelelően osztályozza.
Ennek a bevezetésnek az indoka, hogy Európában – ellentétben az amerikai gyártmányú motorokkal – a kis méretű, nagy fordulatszámú és nagy teljesítményű motorok terjedtek el. Így az olaj terhelése nagyobb, mivel a tömegegységre vonatkoztatott teljesítményegység nagyobb az amerikai motorokkal szemben.
A benzinmotorokhoz használható olajakat „G”-vel jelölik.
(G1, G2, G3, G4, G5)
A haszongépjárművekhez használható motorolajakat „D”-vel jelölik.
(D1, D2, D3, D4, D5)
Nagy fordulatszámú dieselmotorokhoz használható olajok: „PD”.
(PD1, PD2)
1996-tól az ACEA (CCMC) új osztályokat vezetett be.
Benzinüzemű járművekhez az: A1, A2, A3.
Diesel üzemű személygépkocsikhoz a: B1, B2, B3.
Diesel haszongépjárművekhez az új jelölés az: E1, E2, E3, E4.
A magasabb teljesítményszintű olajoknál találkozhatunk a motorgyártók specifikációval is."
Viszkozitás:
A viszkozitási jellemzők osztályába sorolását az Amerikai Autómérnökök Egyesülete dolgozta ki először. Jele: SAE.
Hidegindításkor az a legjobb, ha az olaj viszkozitása alacsony. Ez azért előnyös, mivel csökkennek a veszteségek, könnyebb a szivattyúzhatóság és kisebb a kopás, mert gyorsabban áramlik a kenőolaj a súrlódó felületekhez.
Azokat az olajakat, amelyek ezeket a követelményeket teljesítik, téli olajaknak nevezzük és „W” (az angol winter, azaz tél szó rövidítése) betűvel jelöljük. Ezen olajok osztályozása 0W-25W-ig terjed.
Nyáron a nagy viszkozitású olajakkal érhetjük el a megfelelő kenőhatást, besorolásuk 20W-60W-ig terjed.
Azon olajok, amelyek használata nem egy adott időszakhoz kötött, hanem egész évben használható, többfokozatú (multigrade) olajoknak hívjuk. Jelölésükre jellemző, hogy egy téli és egy nyári besorolási szinttel rendelkeznek.
SAE / ºC
0W / -35
5W / -30
10W / -25
15W / -20
20W / -15
25W / -10
20 / 30
30 / 35
40 / 40
50 / 45
60 / 50
Pl. egy SAE 10W-40 viszkozitású motorolaj -25 és +40 ºC közötti hőmérséklettartományban használható.
A legfontosabb, hogy az alkalmazott olaj viszkozitási paramétereivel tisztába legyünk. Előfordulhat, hogy télen a hőmérséklet nagyon lecsökken. Ilyenkor érdemesebb a kopás és a veszteségek csökkentése, valamint a jobb hidegindítás érdekében kisebb viszkozitású olajat használni. Nyáron ennek az ellenkezője fordulhat elő.
Kopott motoroknál a tömítettség viszonylagos helyreállítása érdekében a gyárilag előirt SAE besorolás helyett ajánlatos magasabb viszkozitású olajat alkalmazni.
Teljesítmény tulajdonságok:
Arról ad jellemzést, hogy a motor működéséből adódó terhelésviszonyokat, az olaj milyen mértékében képes elviselni. A motorolajok első teljesítményszint szerinti osztályozását az Amerikai Olajipari Intézet dolgozta ki (API). Ez a fajta besorolási forma az eltérő terhelési és hőmérsékleti viszonyok miatt megkülönböztet, benzinmotorokhoz és diesel motorokhoz használható olajokat.
A benzinmotorokhoz használható olajok jele „S”.
(SA , SB , SC , SD , SE , SF , SG , SH , SJ, SI)
A dieselmotorokhoz használható olajokat „C”-vel jelölik.
(CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-2, CF-4, CG-4)
1990-ben került bevezetésre a CCMC besorolási norma, amelynek neve időközben ACEA-ra módosult. (Európai Közösség Motorgyártóinak Szövetsége). Ez egy európai besorolási norma rendszer, a motorolajokat az európai viszonyoknak megfelelően osztályozza.
Ennek a bevezetésnek az indoka, hogy Európában – ellentétben az amerikai gyártmányú motorokkal – a kis méretű, nagy fordulatszámú és nagy teljesítményű motorok terjedtek el. Így az olaj terhelése nagyobb, mivel a tömegegységre vonatkoztatott teljesítményegység nagyobb az amerikai motorokkal szemben.
A benzinmotorokhoz használható olajakat „G”-vel jelölik.
(G1, G2, G3, G4, G5)
A haszongépjárművekhez használható motorolajakat „D”-vel jelölik.
(D1, D2, D3, D4, D5)
Nagy fordulatszámú dieselmotorokhoz használható olajok: „PD”.
(PD1, PD2)
1996-tól az ACEA (CCMC) új osztályokat vezetett be.
Benzinüzemű járművekhez az: A1, A2, A3.
Diesel üzemű személygépkocsikhoz a: B1, B2, B3.
Diesel haszongépjárművekhez az új jelölés az: E1, E2, E3, E4.
A magasabb teljesítményszintű olajoknál találkozhatunk a motorgyártók specifikációval is."
nekem ARAL Megatronic 5W-50 volt, hidegben jó, melegben a számok alapján még jobb... egy deka olaj nem fogyott belőle szerintem, lereszteskor annyira nem volt kokszos (12ezer km)
egyébként ha fekete az olaj, az nem mindig baj, ugyanis lebeg benne a korom, és nem ül le az aljára, nem keletkezik sár
most Castrol SLX Powerflow 0W-30 került bele, mondom kicsit hígabbra váltok... még nem sokat mentem vele, majd kiderül...
olajoknál nem csak a viszkozitást kell nézni, hanem a minőségi besorolást...
benzines autóknál az S dízeleknél a C utáni betű számít... dízelnél a CF a legjobb, míg benzinesnél az SM...
minél nagyobb az S utáni betű (minél később van az ABC-ben) annál finomabb tisztább az olaj...
egy régi autónál előfordulhat főleg ha kopott a motor, hogy sokat eszik, ha pl SM olaj megy bele, de ha új autóbal rosszabb minőségű megy pl SJ vagy alatta lévő az koptathatja a motort
célszerű régi autókba is longlife olajat rakni, mert jobb a kenése... célszerű hidegben csak megforgatni a motort kétszer indítózással, hogy egy kis olajat felvigyen a hidrotőkékre, majd rá lehet indítani
egyébként ha fekete az olaj, az nem mindig baj, ugyanis lebeg benne a korom, és nem ül le az aljára, nem keletkezik sár
most Castrol SLX Powerflow 0W-30 került bele, mondom kicsit hígabbra váltok... még nem sokat mentem vele, majd kiderül...
olajoknál nem csak a viszkozitást kell nézni, hanem a minőségi besorolást...
benzines autóknál az S dízeleknél a C utáni betű számít... dízelnél a CF a legjobb, míg benzinesnél az SM...
minél nagyobb az S utáni betű (minél később van az ABC-ben) annál finomabb tisztább az olaj...
egy régi autónál előfordulhat főleg ha kopott a motor, hogy sokat eszik, ha pl SM olaj megy bele, de ha új autóbal rosszabb minőségű megy pl SJ vagy alatta lévő az koptathatja a motort
célszerű régi autókba is longlife olajat rakni, mert jobb a kenése... célszerű hidegben csak megforgatni a motort kétszer indítózással, hogy egy kis olajat felvigyen a hidrotőkékre, majd rá lehet indítani
ne ijesztgess!!:D most ott tartok perpill ráöntöttem shell helix 15w40et és most picit zavartan jár a motor picit dadog..ugye én nemfogom így beszopni?mert ha igen...leszopom magam:D
Ártani nem árt neki csak valamivel jobban eszi majd,szerintem



na erről én tudok neked mesélni! ugyan ezt a castrolt öntöttem bele én is, mást nem kaptam annó... Előtte mobil 1 volt benne 10w40es super S mivel ilyet nem kaptam, és bele öntöttem a Magnetec-et. ugyan igy jártam mint te, 3liter ment a mociba, majd 3000 KM untán belefért a többi egy liter! nem szarakodtam töovább vele, lecseréltem ismét de ujra a Mobil 1 került bele! az eredmény: hajtókar és főtengely csapágy csere! köszörülni szerencsére nem kellet, de ugy néz ki hogy a gyürüimnek is annyi... ennyit a CASTROL MAGNETEC-ről 









Tico-Astra
#258
2009. június 01. 16:57
már hogy télen használjak 5W-t
Tico-Astra
#257
2009. június 01. 16:56
szisztok! 1.8-as 16V-es astra f-ba használok Castrol Magnatec 10W-40-et. Télen sűrű neki ez az olaj mert nehezen kapja fel s addig kopogós diesel hangja van...azt mondták használjak 5W-és olajat,,,,azt nem árt a kocsinak akkor viszont ha már bemelegedett a motor ??
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!