Melyik a jó motorolaj????
aktuális téma

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
jó hogy abbanem olyan való
mondjuk mi a kadettból kimaradt huniol-t tesszük bele

mondjuk mi a kadettból kimaradt huniol-t tesszük bele

bexi1
#3614
2013. július 08. 11:40
A maradékkal szépen megy a fűnyíróm.



én sem, mivel akkor megmaradna egy 3/4 olajam, amit úgysem kell beleöntenem, mivel nem eszi két csere között, csak marhára minimálisan. óvom a környezetet. bontott olajat amúgy sem tennék már bele, ez az én mániám 

bexi1
#3612
2013. július 08. 11:33
Sok motor ha max-ra öntöd le eszi egy bizonyos szintig, és ott megáll, én sosem öntöm max-ra, felesleges.

az oké, hogy beleér, de vedd figyelembe, hogy amíg feltölti a felső régiót olajjal, adidg lent nem elsz semmi 2liternél, akkor mit fog szívni?
vagy majd ha fentről véletlen visszaérkezik akkor?
amúgy én mindig hidegen nézem a szintet, mert kb nem sok különbséget veszek észre, ha leállítás után nézem 20perccel, vagy 15-tel tök mindegy. amúgy valóban ez a hivatalos. de legalább nem ontja a pofámba a meleget a motor

amúgy én mindig hidegen nézem a szintet, mert kb nem sok különbséget veszek észre, ha leállítás után nézem 20perccel, vagy 15-tel tök mindegy. amúgy valóban ez a hivatalos. de legalább nem ontja a pofámba a meleget a motor

Ha hidegen tökéletes a szintem, tőlem utána melegen táguljon vagy menjen ahová akar és le se jöjjön a hengerfalról meg hengerfejből egy jódarabig...nekem mindegy....csak kenjen.



bocs a caps lock-ért 

AZ IGAZ, HOGY ÚGY NÉZED AHOGY AKAROD, MEG MINDENKI ÚGY NÉZI AHOGY AKARJA, NEM EZEN A DIFERENCIÁN FOG MÚLNI A MOTOR ÉLETTTARTAMA 

Hiába szegezed nekem irónikusan az "igazadat"...bármilyen szervízt vagy szakit kérdezel vagy netes oldalt vagy szaklapot nézel...mindegyik azt mondja majd hogy meleg motornál is várj leállítás után legalább 5 percet...de a legjobb ha hagyod lehűlni és pl másnap reggel nézel teljes szintet....én nem akarok rászámolni meg tippelni....ha megmérem 300 km-ként a szintet, akkor már "megadom a módját" és hidegen nézem mindig, sík talajon parkolva. De valóban 1-2 decin vagy fél literen sem múlik semmi. 





olajszűrőből is van nagyobb űrtartalmú meg kisebb is, ott is lehet különbség.
most ha vársz 5-10 percet, hogy lecsöpögjön az ami letud azzal kb fél decit sem nyersz, annyit meg rátudsz számolni frissiben leállított motornál, de hát te tudod, végülis autószerelő vagy, biztos Te így tanultad 

nem tudom láttál-e már olajszivattyú búvárcsövet az olajteknőben, de akár már 1,5-2 liter olajba is benn van a cső, tehát felszívja, azért szoktak kapni 4-5-6 litereket a motorok, mert ha pl lejtőn állsz, vagy terepen vagy (lötyög) akkor is elérje az olajszintet.
Ebből az egészből csak azt akarom kihozni, hogy nevetséges itt az 1-2 decikkel dobálózni, pláne nem az 1mm-el
Ügyeljünk arra, hogy időközönként töltsü fel maxra(ha szükséges) pláne ha tudjuk,hogy eszi, de az égvilágon semmi baja nem lesz normál körülmények között, ha fél literrel kevesebb olaj van benne.
Ebből az egészből csak azt akarom kihozni, hogy nevetséges itt az 1-2 decikkel dobálózni, pláne nem az 1mm-el

Ügyeljünk arra, hogy időközönként töltsü fel maxra(ha szükséges) pláne ha tudjuk,hogy eszi, de az égvilágon semmi baja nem lesz normál körülmények között, ha fél literrel kevesebb olaj van benne.

Nem vitázok senkivel....pontos olajszintet meleg motornál leállítás után 5-10 perccel...de inkább teljes kihülés után sík talajon parkolva lehet mérni...pont. 









de ha tágul az olaj, akkor pont az a lényeg, hogy hidegen is meglegyen a szint, akkor is kell a kenés. oszt én már a 4,25 helyett csak 4 litert szoktam beletenni, de így is maxon van, vagyis annál a jelzésnél, márha a bevágás az és nem a bogyó rajta :D és tiszta a blokkom.
meleg olajnál kell nézni, mert tágul az olaj értelemszerűen, és akkor kéne maxon lenni, szval, ha olajat cserélsz, és szoba-hőmérsékletű olajat raksz bele akkor max és fél között legyen!
Amúgy meg az égvilágon semmi baja nem lesz 2 dl-el magasabb olajtól.
Amúgy meg az égvilágon semmi baja nem lesz 2 dl-el magasabb olajtól.
Ezt én meg úgy tudtam hogy leállítás után is várni kell legalább 10 percet hogy lecsurogjon és utána nézni ha már muszály melegen szintet lesni...amugy mindig hideg motornál és vízszintes talajon állva....az a valós olajszint. 



Nem akarok beleugatni, de én úgy tudom hogy olajszintet meleg motornál kell nézni.
Legalább is akiket ismerek mindenki így csinálja. Nálam az elején a subaru 3000 km 1 liter olajat evett meg és a hozzá értők szerint még az 1000 km-ként 1 liter is normális
Azóta kiderült h el volt törve 2 dugattyúm azért ette. Az új kovácsolt motor 4000 km-ént 2,5 dl eszik
Persze már nem is 5w40 a vére
Legalább is akiket ismerek mindenki így csinálja. Nálam az elején a subaru 3000 km 1 liter olajat evett meg és a hozzá értők szerint még az 1000 km-ként 1 liter is normális







Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
tett bele, már kettőt kidobott.