Nyugodtan rakd bele a 0w30-at....télen tuti jobb...nyáron meg bemelegedés után alig észrevehető az eltérés az 5w-s-hez képest......ha az én 1,4 8v varrógépem jól viselte a 0w30-at akkor a tiéd is patent lesz vele.
Van egyenesarány benne, mint ahogyan abban is van ráció, hogy a 2000es évek elejétől fogva komolyabb, precízebb "hézagok, illesztések" vannak a motortérben, ami valóban megköveteli a zötvéét :) ...
hát ha a szelephang (vagy hidrotőke hang) nem múlik el, akkor tényleg hf-et le kell kapni és rendet rakni ott.
Nem feltétlen a 10w40-el van baj amúgy, lehet az olaj márkaminősége kb egy nagy nulla.
Nem a kor számít, hanem a használat jellege... városi használatról van szó, többször kell indítani, nem melegszik fel semmi illetve nem ér fel a megfelelő helyekre elég hamar... tehát a kenés sem lesz elég jó, ebből következik, hogy jobban elhasználódik az olaj, tehát a 20ezres helyett még a 15ezers intervallum is határeset, plusz a motoralkatrész kímélőbb, ha a "vékonyabb" 5W-s olajat hamar "felhúzza" a gép...
De szerintem ne rágjátok tovább a témát :)
Azt tesz bele, amit akar...
jah ennek a motornak is ott van, de az utolsó helyen... ami csak akkor kell ha az előírtnál több olajat eszik. oylan pedig nem 200ezer alatt fog előfordulni.
dehogy való 10w-40 bele... nem 94-es autó...
lehet bármilyen longlife olaj, aki 20ezret elmegy vele, az meg is érdemli majd. főleg ha több 100ezret szeretne még menni vele.
"de 2000 évjárat felett már nem volt divat a 10W-s olaj" ez is egy baromság, sosem évjárathoz volt kötve az olaj viszkozitása.
a motor kenési, és vezérlési rendszerétől függ.
Tény, hogy mai napokban már az autók többsége lassan turbófeltöltős, és a 10w a halála, meg a részecskeszűrő se szereti annyira, de attól még mindig rengeteg motor gyári ajánlása közt ott van a 10w
3,6+0,2 Liter olaj kell bele, 5w30 és 10w40 való bele.
Mindenképpen az 5w30 mellett tedd le voksodat a jövőben, a csereciklus 20.000km egy minőségi full szintetikussal
már ne is haragudj, de 2000 évjárat felett már nem volt divat a 10W-s olaj..., max, 400ezer km felett.
úgyhogy aki beletette, jó nagy barom volt, már bocs.
5w-30, 5w-40 való bele. amúgy az 1.4i-VTEC 2008-tól volt katalógus szerint...
Teljesen hétköznapi használat, inkább város, két-három havonta egy-egy autópályás használat. Az autó 2006-os, jelenleg 138.600 km van benne, első tulajos. Szervizek: 10, 20, 40, 60.000-nél szakszerviz, 80, 100, 120.000-nél szerelő. Most aktuális a következő (sajnos eddig 20e km-enként volt olajcsere). A szerelő 10W-40-et rakott bele, előtte a márkaszerviz nem tudom milyet, de nagyjából azóta van hangja a szelepeknek, mióta 10W-40 van benne.
neked a hidegoldali viszkozitás a lényeg, mert akkor kalapál a szelep., hogy most 30 vagy 40 a melegoldali, az szinte mindegy. gondolom nem versenyzel. amúgy miylen évjáratú autóról is beszélünk?
Értem, de az 5W30 hígabb mint az 5W40, nem? Nem az én autóm, hanem Keresztapámé, de azt mondta a gyári ajánlás 10W40. Mondtam az lehetetlen ennél a motornál.