Melyik a jó motorolaj????

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
Melyik a jó motorolaj????

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
PN
#3396
2013. május 31. 14:34
Jövő héten veszem az olajat....de még midig nemtudom melyik legyen...."Eneos premium hyper" picit olcsóbb mint a "Mobil 1 ESP formula" , de az ár most nem számít....szivem szerint "Mobil 1" felé húzok most......vagy ha kiadok érte annyit akkor Eneos Sustina legyen ?
YELLOW
#3395
2013. május 29. 18:49
ezt furcsálom, mert a Te motorod igen olajzabálós fajta, nem rossz értelemben, de szereti csipegeti bőszen. ha neked nem fogy, akkor abba bizony megy a benya rendesen hozzá... vagy a víz
Dr BADÁR
#3394
2013. május 29. 09:20
Annyira jó az olaj ,hogy még "Semmi baja eddig! Még egy izzó sem égett ki. "
Hát ez derék
lenko
#3393
2013. május 29. 08:14
Nálam 8 max 9e után csere. Castrol Magnatec 10w40el. Olajfogyás 2 csere között 0.
kisDög
#3392
2013. május 29. 07:43
Autóüszerelő barátomhoz vittek már be ezeröcsit.
Nagyon szarul járt, de azért még járt, lábon vitték be
"meg kéne gyűrűzni"
Oké, szétlökte a motort, azt nem volt gyűrű 3 hengerben
mint kiderült olaj sem nagyon volt a motorban sosem
YELLOW
#3391
2013. május 29. 05:14
hát igen a hírhedt GM olaj csodákra képes
SPL SOUND
#3390
2013. május 28. 23:41
az szép 7 éves kocsiba 400ekm fogadjuk benne aludtatok
félre téve a hülyeséget lehet megy még 100 ezret és egy 8 éves kocsiba motorcsere,holott nem a km rel van a gond hanem hogy basztatok lecserélni az olajat az a kocsi olyan kopott mint egy 800 ezret futott.......
láttam már G asztrába 40 futott olajat olyan mint a méz,kihuztam a nivót és 20cm nyullot vale az olaj....
autokat tudtak gyártani kb 2000 ig, utánna ráfeküdtek a precizebb pontosabb blokk füzésre, természetesen jobb minőségi anyag kilőve mert már volt egy jó recept azon minek változtatni találjuk ki a 30e intervallumot pffffffffffffff
precizen összerakot sokkal kisseb olajrések a kenésnek,gyárilag is 0 ás olaj előirva aztán 30 ezres intervalum,mindegy ha bemennék a teszkóba oszt belabasznék valami 20-40 csirizt mert kb igy néz ki 30 ezer után.......
hol lesz itt időben a kenés ,hát sehol.......
ez csak az én meglátásom ......


xchris
#3389
2013. május 28. 23:10
Szerintem, ez nem biztos, hogy minden esetben így van. Én 2008-ban, vettem egy E90 320D-t, 2 évesen 120.000km-el. Akkor még a Motul-nál dolgoztam, és kizárólag 30.000kmenként csináltattam olajcserét (minek hamarabb, mikor ezt írja minden, a komputer a leírás, az olaj tudja, a motor tudja, akkor meg?) a lényeg, hogy így 220.000 (valós) km-el adtam el egy ismerősömnek, most az autóban 400.000km van. Hozzáteszem Ő is csak 30.000ként cseréli az olajat, természetesen LL04 szabványú olajjal. Semmi baja eddig! Még egy izzó sem égett ki. Turbó, meg nem az olajcsere intervallumátol megy tönkre, hanem mert sok barom hajtás után nem hűti vissza. Ennyi
SPL SOUND
#3388
2013. május 28. 22:54
azért a német 300 eret futott bontószökevényeket azért ne tegyük össze a magyar 100 ezret futottakal sem........
mert bizony jobb állapotban vannak,ott müszakin nem lehet okoskodni vagy jó valami vagy viheti a tulaj a szevizaknáról......
most vettem egy A4 et 270e km csont nélkül ment át ithol kpm en....
nem véletlenül tekerik vissza a nepperek 150 e km re mert ennek megfelelő vagy jobb müszaki állapotu.....
TaaT
#3387
2013. május 28. 22:44
Azért a 0.7dl/100km olajfogyi igencsak megdrágítaná egy autó fenntartását

Nekem a "rekordom" ilyen téren dízel kettesgolffal volt, vmi 0.2dl/100km de akkor már a kiszerelt gyűrű átesett a hengeren
kisDög
#3386
2013. május 28. 22:33
Esetek többségében olyan olajcserékkel van dolgom, hogy már bőven túl az intervallumon.
Sajnos!
Hát ezek az olajok szarrá vannak hígúlva és korom feketék egy benzinesnél is.
Nagyon ritkán tapasztalom csak azt, hogy amit leengedek olajat és az újjam begyén szétdörzsölöm az nem marad feketén, könnyedén letörölhető, és látszik az aranybarna színe még.
sokszor sajnos hanyagul leszarják az autókat emberek, sokan úgy vannak vele, hogy amíg a vonat fütyül addig semmi baj.
Sokan azt sem tudják, hogy miről beszélek, ha megemlítem a vezérműszíjat, azt hiszik, hogy az ékszíjról beszélek
A másik eset amikor valakinek csipegeti az olajat a 10w40, és ezért 15w40 et tesz bele a hidrotőkés autóba!
Ezért külön taps jár!
Külön öröm számomra amikor úgy engedem le a felforrósított olajat, hogy nem bassza össze a kezem, annyira sűrű.
Ha szerencséd van ezt az iszapot 2-3 párszáz km es olajcsere kihozza, ha nem akkor motor szétrúg, és totál pucolás!
Ilyen probléma miatt már kellet cserélnem vezérműtengelyt
YELLOW
#3385
2013. május 28. 22:29
apám H astrájában a könyv 1l/1000km-t ír amit megenged, persze szinte nem is fogyaszt, hisz 30ezer km van benne, de a vw-neknél is hasonló értékek vannak megadva újabban.
kisDög
#3384
2013. május 28. 22:23
volt egy időszak az Opel életében amikor leírta a szervízkönyvben, hogy az olajfogyasztás az 0,7 dl/100km.
Ezt sokan megreklamálták, majd két év után új szervízkönyveket állított ki az opel, hogy címszóval félreírták, 0,7dl/10.000 km
Igen ám, ám közbe kijöttek garanciaidőn belül az opel olajfogyasztási problémák, ami kissé valós is volt, átlagosan 0,5 liter/100km.
Amikor reklamáció történt akkor már nem azt mondta az opel, hogy félreírás volt, hanem, hogy mivel ők leírták, hogy ezek az adott motorok ennyi olajat fogyasztanak százon, ezért reklamáció helye nincs.
Ezek a motorok több szakműhely bevizsgálás után kiderültek, hogy konstrukcióhibások, hiába rakod össze totál nullára a motort, kb 20-30 e km után drasztikusan elkezdi zabálni az olajat.
Hála istennek ebből kinőtt az opel, mai ( 2003-4 től felfelé) opel már nem zabál olajat.
lasi
#3383
2013. május 28. 22:19
ez sok márkára igaz, mindegyikből kilehet fogni szart...... még toyotábol is
TaaT
#3382
2013. május 28. 22:14
Igazából nem kimagyaráz a BMW, meg vannak szabva a long life üzemeltetési körülmények, ha ezek nem teljesülnek akkor nem lehet nyújtott csereperiódust alkalmazni...

LongLife Servicing Regime - variable servicing intervals
This is the actual list of specific operating requirements for LongLife regime:

Mileage: more than 30 miles per day.

Type of Journey: Motorway and main road driving. Mainly longer distance journeys. Constant speeds.

Conditions: Normal engine loading - eg, with little or no towing, with little or no hill climbs. Normal vehicle loading.

Driving style: Moderate acceleration, moderate braking, engine revs mainly below 3000rpm.

Time and Distance Servicing Regime - conventional fixed servicing intervals
These are the more "relaxed" operating requirements for Time & Distance regime:

Mileage: less than 10,000* miles per year.

Type of Journey: Mainly city/town centre driving. Short journeys.

Conditions: Frequent cold starts. High engine loading - eg, frequent hill climbs, vehicle fully loaded, towing.

Driving style: Uneconomical - eg, heavy acceleration, heavy braking, constant changes in speed, constant use of high revs, 'sporty' driving.
YELLOW
#3381
2013. május 28. 22:00
igen ez a tipikus szöveg. jó a BMW meg minden, de ezt megreklamálni sem fogja, mert a BMW mindent kimagyaráz, már megszoktuk. ezért kell a tulajnak észnél lenni. autómárkákat is meg kell tudni választani. drága autót, mint a BMW olyan vesz újonnan, akinek van pénze, de ettől függetlenül műszaki analfabéta. csak akkor viszi szervízbe, mikor csipog neki. aztán a bornyú magyar meg veszi meg a 400ezerről visszatekert 150ezret futott BMW-t, mert az kűfődi, osztan biztos jó.
egy kisebb olcsóbb autót jobban karba tartanak, főleg itthon. mert ha mér megvette szegény paraszt, hogy sokáig jó legyen óvja, költ rá. persze itt is van negatív mérce, d einkább a régi autóknál, mer annak már úgyis mindegy. mint apám a kadettnál

én azt mondom egy olyan embernek, mint én is, akinek van kis műszaki foganatja, meg neme gy beleszarok ember, érdemes inkább új autót venni, de azt megtartani 20 évig. az akkor is autó lesz még. persze ahhoz szerencse kell, egy olyat kifogni, aminek tényleg minimális meghibásodása lesz.

és itt elmondanám ilyen autónak a Nissan Almera-t tartom, a 98-tól kezdődőeket, addig, amíg nem kezdték törökben vagy hol gyártani őket. a swiftek elbujhatnak mögöttük. kényelmesebbek, jobban mennek, szebbek, megbízhatóak, 1.5 benzin patika. akinek tönkre megy valami komoly, annak az az oka, hogy előtte rossz gazdája lehet. akinél új kora óta van, még panaszt nem hallottam.
lasi
#3380
2013. május 28. 21:59
aztán a váltó is megadta magát, + pár aproság is....nem akartam az arcába röhögni, kell neki villantós autó
lasi
#3378
2013. május 28. 21:45
haverom az 320D e90 bömbijébe is 30 ezrenként cseréltetett olajat...... me hogy ezt a bmw mérnökei tudják stb.... mondom nem lesz ez igy jo, de ök akkor is jobban tudják....... behányt a turbo rajta, hála a rendes kenésnek :D
YELLOW
#3377
2013. május 28. 21:39
de most gondolj bele ezekbe a DPF-es dízelekbe is. 30ezres olajszervíz. mikor folyamatosan hígul az olaj, a DPF tisztítás közben. még az elején nem gáz, de ahogy egyre jobban tömődik, 100%-ra úgysem égeti ki, majd az ellen nyomás miatt a gázolaj szépen megy az olajba. milyen jót is fog neki tenni, 30ezres cserével

sokan szervíz könyv... némmá, mindig vót szervízbe 30ezrenként ahogy kől. jah meg nem vennék egy ilyen autót. én elviszem kis szervízbe, ahol 1500 a csere, viszek mindent, amit tudok, hogy jó, leszarom a szervízkönyvet, beíratom ugyanúgy, meg feljegyzem saját kis táblázatomban, amiben minden benne van, cikkszámtól kezdve minden. ha esetleg eladnám, valaki vagy elhiszi vagy nem.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Összesen 4036 találat 202 oldalon