Melyik a jó motorolaj????
aktuális téma

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
hát barátom, ha neked 20ezer után egy dízelből sárgán jön le az olaj, az régen rossz, még új autónál is...
az olaj azért szokott fekete lenni, vagy épp sötét, mert elszinezi a korom, vagy a megégett olaj, egyéb anyagok, amiket pont lebegtetnie kell az olajnak, hogy azok kijöjjenek cserekor, ne maradjon meg mint olajsár. vagy épp odaégve a blokk belső falára. sok dízelnél 1-2ezer km után, sőt pár száz km után majdnem fekete az olaj... ami nem baj, hisz az új olaj még aktív a tisztításban is, akkor oldja le a dolgokat.
szóval én biztos nem tenném bele a likvimollit, tőlem akármilyen ódákat is zengenek róla.
remélem Te sem hiszed el, amit leírtál...

az olaj azért szokott fekete lenni, vagy épp sötét, mert elszinezi a korom, vagy a megégett olaj, egyéb anyagok, amiket pont lebegtetnie kell az olajnak, hogy azok kijöjjenek cserekor, ne maradjon meg mint olajsár. vagy épp odaégve a blokk belső falára. sok dízelnél 1-2ezer km után, sőt pár száz km után majdnem fekete az olaj... ami nem baj, hisz az új olaj még aktív a tisztításban is, akkor oldja le a dolgokat.
szóval én biztos nem tenném bele a likvimollit, tőlem akármilyen ódákat is zengenek róla.
remélem Te sem hiszed el, amit leírtál...
utánaolvastam, 1972 es ez az olaj fajta 



Én magam, saját autóba (2.2 DTi Opel motor) Liqui Molly 5w40 Disel high techet rakok, és 20 ezerkor amikor leengedem még sárga.
ehez 10 ezrenként kap szűrőbetétet, rátöltés 10 ezrenként 2-3 deci. (csak mert lusta vagyok sz.sz.szimmeringeket cserélni).
Én megtudom magamnak tenni, hogy hagyom kicsöpögni az utolsó cseppet is.
ez több mint 1 óra.
Hála istennek a Karter kiképzésének köszönhetően ki tud folyni minden.
Nincs így szükségem motoröblítőre, de még akkor sem tennék bele.
Feltöltéskor, motormegforgatás után a nívó az olaj aranysárga.
Sajnos rengeteg olyan kuncsaftom van aki nem tud erre ennyi időt áldozni + sok autónak az olajleeresztő a karter aljától kb 1 centire
Hiába kapnak az olajok adalékokat sajnos, ha azok nem minden autóban tudnak érvényesülni!
Off:Jött ma egy papa az ezerötössel, "csak egy olajcserét szeretnék", hozott z öreg mindent, hát jó, olaj leereszt, szűrő felrak, raknám bele az olajat, a papa egy eredeti, bontatlan csomagolású ÁFOR olajat hozott.
Majd be szartam.
Papa elmondása szerint találta a garázsba
Motorolaj, annyi van csak ráírva, mert ugye régen csak egyfajta vót, azt az jó vót mindenbe, hát beleraktam, mert az öreg erősködött.
A flakont megtarthattam, kirakom polcra
ehez 10 ezrenként kap szűrőbetétet, rátöltés 10 ezrenként 2-3 deci. (csak mert lusta vagyok sz.sz.szimmeringeket cserélni).
Én megtudom magamnak tenni, hogy hagyom kicsöpögni az utolsó cseppet is.
ez több mint 1 óra.
Hála istennek a Karter kiképzésének köszönhetően ki tud folyni minden.
Nincs így szükségem motoröblítőre, de még akkor sem tennék bele.
Feltöltéskor, motormegforgatás után a nívó az olaj aranysárga.
Sajnos rengeteg olyan kuncsaftom van aki nem tud erre ennyi időt áldozni + sok autónak az olajleeresztő a karter aljától kb 1 centire

Hiába kapnak az olajok adalékokat sajnos, ha azok nem minden autóban tudnak érvényesülni!
Off:Jött ma egy papa az ezerötössel, "csak egy olajcserét szeretnék", hozott z öreg mindent, hát jó, olaj leereszt, szűrő felrak, raknám bele az olajat, a papa egy eredeti, bontatlan csomagolású ÁFOR olajat hozott.
Majd be szartam.
Papa elmondása szerint találta a garázsba

Motorolaj, annyi van csak ráírva, mert ugye régen csak egyfajta vót, azt az jó vót mindenbe, hát beleraktam, mert az öreg erősködött.
A flakont megtarthattam, kirakom polcra

slowmera
#3490
2013. június 11. 11:58
igazán nincs mit









Nagyon köszi!!
Észre sem vettem hogy ez a "Hal a tortán" topic!
Észre sem vettem hogy ez a "Hal a tortán" topic!

slowmera
#3488
2013. június 11. 09:20
az első amit vettem eneosból az fél szintetikus volt...3000km-en keresztül jó volt...aztán csere full szintetikusra...nem találtam meg az olajshop-os számlát így nemtom, hogy most mennyiért vettem...nekem 6 rémlik...de lehet, hogy 8 rongyért. mind1 annyit simán megért








"Ásványi....rész szintetikus...fél szintetikus...szintetikus technológiával előálított"....ezeket kerülöm ha lehet.....ezért is csodálkoztam az áron, mert szűk látókörömmel csak full szintetikusban gondolkoztam. 









slowmera
#3485
2013. június 11. 09:17
full szintetikust vettem...akkor lehet, hogy 8 rongy volt...
sztem innom kell még1 kávét




jah...5990 körül van a RÉSZ-szintetikus 10w40...ebben igazad van.......plusz 2 rugóért kaptál volna full szintetikus-t akár. 







slowmera
#3483
2013. június 11. 09:12
Floriol vagy Bertolli. Az utóbbi drágább mert extra szűz olaj

slowmera
#3482
2013. június 11. 09:10
nem vagy formában. sztem igyál egy kávét
Eneos 10W40 és nem litere volt 6 pénz, hanem 4 liter (írtam is). olajshop.hu-tól rendeltem. most nemtom mennyibe kerül...

Hali!
Golf3 1.6 benyásba milyen olajat raknátok?

Golf3 1.6 benyásba milyen olajat raknátok?

Eneos 5w30 (5w40) hyper premium full szintetikus-t veszel/vettél 6rugó/literes áron ? még netről rendelve is 8000+pk a legjobb ajánlat. 
honnan szerzed be ? 





slowmera
#3479
2013. június 11. 08:42
hali,
sztem maximálisan igaz amit írsz
anno (kb. 6-7 éve) 12.000Ft/4 liter -ért vettem a Castrol Magnatec-et...aztán hirtelen olcsóbb lett (8.000Ft/4 liter). Szar 1000Ft-os olajszűrőt használtam de nem szerette a motor. Asszem 5 éve használok MANN szűrőt (közel 5 rongy az olajszűrő meg a légszűrő is) mindenhova. azóta semmi probléma nincsen.
tehát van ebben az olcsó VS. drága szűrőben igazság.
sztem maximálisan igaz amit írsz

tehát van ebben az olcsó VS. drága szűrőben igazság.

ez sem igaz...
eleve minden normálisabb olajban van mosoadalék, meg számos más detergens. igazából ebből a szempontból valóban felesleges a motormosó adalék. igen ez főleg a full szintetikus olajra értendő. de honnan tudod az előző tulajok mi a szart öntöttek bele? mikor cseréltek olajat? na ilyenkor kell a motormosó. semmit nem fog tönkre tenni, de nem 200km-en kerezstül kell benne hagyni...
de hazsnálhatsz petróleumot is tisztításra, olajlengedés után elpárolog belőle, csak sokáig kell szellőztetni a blokkot.
ismétlem magam, haver V8 BMW-be Eneos-t rakott megszűnt az a nagy mennyiségű olajfogyasztás, amit a castrollal produkált, pedig az 10w-s volt az Eneos meg 5w-s. márkán belül is vannak típusbeli minőségi különbségek.
eleve minden normálisabb olajban van mosoadalék, meg számos más detergens. igazából ebből a szempontból valóban felesleges a motormosó adalék. igen ez főleg a full szintetikus olajra értendő. de honnan tudod az előző tulajok mi a szart öntöttek bele? mikor cseréltek olajat? na ilyenkor kell a motormosó. semmit nem fog tönkre tenni, de nem 200km-en kerezstül kell benne hagyni...
de hazsnálhatsz petróleumot is tisztításra, olajlengedés után elpárolog belőle, csak sokáig kell szellőztetni a blokkot.
ismétlem magam, haver V8 BMW-be Eneos-t rakott megszűnt az a nagy mennyiségű olajfogyasztás, amit a castrollal produkált, pedig az 10w-s volt az Eneos meg 5w-s. márkán belül is vannak típusbeli minőségi különbségek.
Sziasztok.
Hozzászólásom nem éppen a témába vág de szorosan kapcsolódik hozzá, nem elég a jó motorolaj, sajnos már mindenki gyárthat szűrőbetéteket, gondolok itt olaj, gázolaj levegő, illetve pollen de az nem annyira lényeg mivel azt te szívod nem a motor. Aki jót akar az autójának ne vegyen olcsó szűrőket, a gyári ill. drága márkásabb termék többet is ad mint az olcsó kategória, szét szoktam vágni a szűrőbetéteket, és vannak csodák, pl a két rétegű szűrőkből hiányzik a belső betét stb.. Nem akarok vitázni ezen, de ha olajcsere után szétvágod láthatsz csodát az 1000 és a 4000ft-os szűrő között. sajnos az olcsók nem szűrnek rendesen.
saját tapasztalatomat írtam le, és nem voltam rest szétvágni pár új olcsó és drágább olajszűrő betétet.
Mobil1 kivonult Magyarországról kb 2éve aki ilyen olajat vesz higgyen amit akar. Castrolt is hamisítja boldog boldogtalan talán az országos autóalkatrész üzletekben kapsz eredetit 10e ft fölött, a többit nem nagyon venném meg.
Csak azt akartam írni, hogy a mostani nagynyomású illetve korszerű benzin motoroknak nem mindegy mit töltünk bele hosszútávon.
Szép napot!
Hozzászólásom nem éppen a témába vág de szorosan kapcsolódik hozzá, nem elég a jó motorolaj, sajnos már mindenki gyárthat szűrőbetéteket, gondolok itt olaj, gázolaj levegő, illetve pollen de az nem annyira lényeg mivel azt te szívod nem a motor. Aki jót akar az autójának ne vegyen olcsó szűrőket, a gyári ill. drága márkásabb termék többet is ad mint az olcsó kategória, szét szoktam vágni a szűrőbetéteket, és vannak csodák, pl a két rétegű szűrőkből hiányzik a belső betét stb.. Nem akarok vitázni ezen, de ha olajcsere után szétvágod láthatsz csodát az 1000 és a 4000ft-os szűrő között. sajnos az olcsók nem szűrnek rendesen.
saját tapasztalatomat írtam le, és nem voltam rest szétvágni pár új olcsó és drágább olajszűrő betétet.
Mobil1 kivonult Magyarországról kb 2éve aki ilyen olajat vesz higgyen amit akar. Castrolt is hamisítja boldog boldogtalan talán az országos autóalkatrész üzletekben kapsz eredetit 10e ft fölött, a többit nem nagyon venném meg.
Csak azt akartam írni, hogy a mostani nagynyomású illetve korszerű benzin motoroknak nem mindegy mit töltünk bele hosszútávon.
Szép napot!

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Egyik szerelő dicsérte a Meguin olajat. Itt még nem láttam, hogy tárgyaltátok volna.
Mondjuk hallottam már olyat is szerelőtől, hogy nem mindegy nekem mit rakok bele? Úgyis mindig 8 ezrenként kihajítom belőle!
Szóval Meguinról valaki?