A HŰTŐRENDSZER TUNINGJA
aktuális téma

Sokan vagyunk akik nem elégedtek meg autóik gyári teljesítményével. A többlet teljesítmény viszont jobban próbára teszi az autó gyári hűtőrendszerét! Ha valakinek problémája van a hűtésével, vagy tapasztalata abban, hogyan lehet stabilabbá tenni az autó hűtését az írjon.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Lehet hogy hengerfejes az autód. Valószínüleg a hengerfejtömítésed nem bírja a gt 20-as turbót és ezért melegszik. A másik ami szarabb dolog, ha meg van repedve a blokkod. Ez is melegedéshez vezet. Ha ilyen gyorsan megy fel a vized ott nem csak a hűtőrendszer van szerintem alulméretezve.
100%ig igazat adok Jocipapa-nak! Az enyém (Astra Coupé turbo) úgyanúgy melegszik, bár csak egyszer sikerü lt megforralnom... (4*400m légszűrő nélkül). Az új lökkösömön alig 2 cm-el magasabb a beömlő mint a gyárin, de a vizem meglepően hidegebb!
Hali!
Az volna az értelme a termosztát kirakásának (remote termostat), hogy a hőértékének megfelelő kapcsolgatást ott végezze, ahol hitelesebb a mérés.
Ha jól olvastam, beleavatkoztál a rendszerbe, de még nem vitted végig a változtatásokat.
Az a tény, hogy belenyúltál, még nem gond, de akkor teljesen meg kell tervezned a rendszert valahogy úgy, hogy először is fel kell térképezni a jelenlegi állapotot.
A külömböző hűtési koncepciókról egy olasz Lotusos cimbi írt egy jó összefoglalót, és rakta fel a saját honlapjára. Érdemes elolvasni (ha tudsz angolul, vagy fordíttasd le), nem csak Lotushoz lehet alkalmazni, vagy MGF-hez, hanem némi logikával máshoz is!
Mindjárt megkeresem!
Az volna az értelme a termosztát kirakásának (remote termostat), hogy a hőértékének megfelelő kapcsolgatást ott végezze, ahol hitelesebb a mérés.
Ha jól olvastam, beleavatkoztál a rendszerbe, de még nem vitted végig a változtatásokat.
Az a tény, hogy belenyúltál, még nem gond, de akkor teljesen meg kell tervezned a rendszert valahogy úgy, hogy először is fel kell térképezni a jelenlegi állapotot.
A külömböző hűtési koncepciókról egy olasz Lotusos cimbi írt egy jó összefoglalót, és rakta fel a saját honlapjára. Érdemes elolvasni (ha tudsz angolul, vagy fordíttasd le), nem csak Lotushoz lehet alkalmazni, vagy MGF-hez, hanem némi logikával máshoz is!

Mindjárt megkeresem!
A termosztátomat már kicseréltem egy 72 fokosra(motorrad),a ventillátor gombámat pedig 75-79 fokosra,itt kapcsol.
Mi értelme kivinni a termosztátot a vízpumpa aljából.Azaz miért jó a külön termosztát.Amúgy ezen én is gondolkodtam.
Amikor huzatom az autót,akkor nagyon gyorsan megy fel a víz.Ha 0 ról végsebességig huzatom akkor teljesen kileng a mutató.
Arra gondoltam,hogy a víz cirkulációja lassú és a víz túlhevül a motorban és nem jut el elég gyorsan a forró víz a hűtőbe.
Mi értelme kivinni a termosztátot a vízpumpa aljából.Azaz miért jó a külön termosztát.Amúgy ezen én is gondolkodtam.
Amikor huzatom az autót,akkor nagyon gyorsan megy fel a víz.Ha 0 ról végsebességig huzatom akkor teljesen kileng a mutató.
Arra gondoltam,hogy a víz cirkulációja lassú és a víz túlhevül a motorban és nem jut el elég gyorsan a forró víz a hűtőbe.
Szia!
A te problémád elég összetett is lehet.
Az is lehet, hogy túl magas a gyári termosztátod értéke, vagy a csövek méretei nincsenek így már összehangolva, és célzott ellenállással össze kéne hangolni a rendszeredet megint, vagy a termosztátodnak kéne egy másik tokozat/ház, és azt kirakni a blokkból, aztán még ott van most már az olajtermosztát is, szóval nem egyszerű!
De kitartó munkával, analítikus gondolkodással szinte minden megoldható!
A te problémád elég összetett is lehet.
Az is lehet, hogy túl magas a gyári termosztátod értéke, vagy a csövek méretei nincsenek így már összehangolva, és célzott ellenállással össze kéne hangolni a rendszeredet megint, vagy a termosztátodnak kéne egy másik tokozat/ház, és azt kirakni a blokkból, aztán még ott van most már az olajtermosztát is, szóval nem egyszerű!

De kitartó munkával, analítikus gondolkodással szinte minden megoldható!

Nem vagyok egy aramlastan szakember, de a ventillator tutira athuzza a levegot a radiatoron, mig a menetszel egy resze nekicsapodva a hutonek "lepattan" rola.
Tan ezert.
Persze ha elol van a ventillator, akkor ez nem lehet.
Az se biztos, hogy ugy van, ahogy mondod. (Bar nekem is segit ha menet kozben meg a ventillator is megy)
Tan ezert.
Persze ha elol van a ventillator, akkor ez nem lehet.
Az se biztos, hogy ugy van, ahogy mondod. (Bar nekem is segit ha menet kozben meg a ventillator is megy)
dízel gépet mértetek mostanában???
Nem, mar ez a mindennapi autom is.
Mondjuk nem is akarok en szaguldozni ezzel, nyugis tempoval nyaron sincs gond, folyamatos padlot persze tutira nem birna.
Mondjuk nem is akarok en szaguldozni ezzel, nyugis tempoval nyaron sincs gond, folyamatos padlot persze tutira nem birna.
tetszik az autod öszinte

Akkor nem te voltál...

16. ker-ben voltam az tuti, de még dec. elején. Dec. 12-től Szegeden tekinthető meg az autóm a jövő hétig egy műhely mélyén. Két hét múlva megyek megint pestre a műanyagosomhoz. (16. ker)
Szevasztok!
Nekem Golf I GTD -m van(tudom régi örvénykamrás konstrukció,nem érdemes tuningolni).Sajnos az én autómnak is vannak hűtési problémái.
Már kiszedtem a vizes olajhűtőt és raktam bele (benzines GTI)levegős olajhűtőt.
Nálam pár teligázas kihuzatás után elindul a mutató és nem is akar megállni.Ha nem huzatom ,hanem normálisan megyek vele akkor szépen beáll középre a mutató.Olyan 130 as tempóig bírja .Felette elkezd melegedni rendesen.Vissza kell lassítanom ,hogy lehűljön.Pedig elméletileg a nagyobb sebességnél több levegő jut a hűtőre és jobban kellene hűlnie.
Már gondoltam arra is,hogy lassan forgatja a vízpumpa a vizet,vagy a termosztát nem zárja el teljesen a rövidrezáró vízkört.
De azt hiszem teszek be egy kisebb vízhűtőt a fűtőradiátor vízkörébe,mert az a hengerfejtől kapja a vizet és ide esetleg bekötök egy LT elektromos vízpumpát.Hátha ettől hatásosabb lenne a hűtés.
Amúgy az miért van hogy a ventillátor jobban hűti a vizet ,mint ha 120 al mennék?
Ki kellene alakítani olyan levegő beömlőket,hogy a hűtőn keresztűl tudjon csak áramolni a levegő?
Esetleg ötlet?
Nekem Golf I GTD -m van(tudom régi örvénykamrás konstrukció,nem érdemes tuningolni).Sajnos az én autómnak is vannak hűtési problémái.
Már kiszedtem a vizes olajhűtőt és raktam bele (benzines GTI)levegős olajhűtőt.
Nálam pár teligázas kihuzatás után elindul a mutató és nem is akar megállni.Ha nem huzatom ,hanem normálisan megyek vele akkor szépen beáll középre a mutató.Olyan 130 as tempóig bírja .Felette elkezd melegedni rendesen.Vissza kell lassítanom ,hogy lehűljön.Pedig elméletileg a nagyobb sebességnél több levegő jut a hűtőre és jobban kellene hűlnie.
Már gondoltam arra is,hogy lassan forgatja a vízpumpa a vizet,vagy a termosztát nem zárja el teljesen a rövidrezáró vízkört.
De azt hiszem teszek be egy kisebb vízhűtőt a fűtőradiátor vízkörébe,mert az a hengerfejtől kapja a vizet és ide esetleg bekötök egy LT elektromos vízpumpát.Hátha ettől hatásosabb lenne a hűtés.
Amúgy az miért van hogy a ventillátor jobban hűti a vizet ,mint ha 120 al mennék?
Ki kellene alakítani olyan levegő beömlőket,hogy a hűtőn keresztűl tudjon csak áramolni a levegő?
Esetleg ötlet?

Ja! -Andrew- vagyok, csak másik név.

Hát ugyanonnan húz mint a 17-vel. 1800-nl mr jól megindul. És 4800-ig nem is gyengül, szal jó. Bár amugysem huzóm odáig, de nem gyengül. És most 100-tól lett nagyon jó.
Nameg eddig olyan 7,7-,7,8 körül volt, most meg pariba mentem Vityával (7,2) meg Naia-val (7,4).
Szal jó lett. És még most 4 és 5-ben viszaesik a nyomásom 1,3 -ra. Egyébként meg mindenhol 1,5. Szal lehet felrakatom ilyen 1,7 -re. Mármint max 1,7
Nameg eddig olyan 7,7-,7,8 körül volt, most meg pariba mentem Vityával (7,2) meg Naia-val (7,4).
Szal jó lett. És még most 4 és 5-ben viszaesik a nyomásom 1,3 -ra. Egyébként meg mindenhol 1,5. Szal lehet felrakatom ilyen 1,7 -re. Mármint max 1,7
Most hogy viselkedik az új turbóval az autó? Meddig beteg? Honnan indul? Meddig megy? Fordulatszámokra gondolok!
Nekem is azt mondta hogy 1800 nál van a max nyomatékom! 

Hát sztem haveri alapon (meg egy-két másolt DVD-ért) megcsinlja. 

Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!