A HŰTŐRENDSZER TUNINGJA

Témakör: Tuning
aktuális téma
A HŰTŐRENDSZER TUNINGJA

Sokan vagyunk akik nem elégedtek meg autóik gyári teljesítményével. A többlet teljesítmény viszont jobban próbára teszi az autó gyári hűtőrendszerét! Ha valakinek problémája van a hűtésével, vagy tapasztalata abban, hogyan lehet stabilabbá tenni az autó hűtését az írjon.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4
RÁki
#67
2005. január 06. 12:43
Lehet hogy hengerfejes az autód. Valószínüleg a hengerfejtömítésed nem bírja a gt 20-as turbót és ezért melegszik. A másik ami szarabb dolog, ha meg van repedve a blokkod. Ez is melegedéshez vezet. Ha ilyen gyorsan megy fel a vized ott nem csak a hűtőrendszer van szerintem alulméretezve.
Attila64
#66
2005. január 06. 11:35
100%ig igazat adok Jocipapa-nak! Az enyém (Astra Coupé turbo) úgyanúgy melegszik, bár csak egyszer sikerü lt megforralnom... (4*400m légszűrő nélkül). Az új lökkösömön alig 2 cm-el magasabb a beömlő mint a gyárin, de a vizem meglepően hidegebb!
Yasec
#64
2005. január 06. 11:06
Hali!
Az volna az értelme a termosztát kirakásának (remote termostat), hogy a hőértékének megfelelő kapcsolgatást ott végezze, ahol hitelesebb a mérés.
Ha jól olvastam, beleavatkoztál a rendszerbe, de még nem vitted végig a változtatásokat.
Az a tény, hogy belenyúltál, még nem gond, de akkor teljesen meg kell tervezned a rendszert valahogy úgy, hogy először is fel kell térképezni a jelenlegi állapotot.
A külömböző hűtési koncepciókról egy olasz Lotusos cimbi írt egy jó összefoglalót, és rakta fel a saját honlapjára. Érdemes elolvasni (ha tudsz angolul, vagy fordíttasd le), nem csak Lotushoz lehet alkalmazni, vagy MGF-hez, hanem némi logikával máshoz is!
Mindjárt megkeresem!
kotel
#63
2005. január 06. 00:19
A termosztátomat már kicseréltem egy 72 fokosra(motorrad),a ventillátor gombámat pedig 75-79 fokosra,itt kapcsol.
Mi értelme kivinni a termosztátot a vízpumpa aljából.Azaz miért jó a külön termosztát.Amúgy ezen én is gondolkodtam.
Amikor huzatom az autót,akkor nagyon gyorsan megy fel a víz.Ha 0 ról végsebességig huzatom akkor teljesen kileng a mutató.
Arra gondoltam,hogy a víz cirkulációja lassú és a víz túlhevül a motorban és nem jut el elég gyorsan a forró víz a hűtőbe.
Yasec
#62
2005. január 05. 02:26
Szia!
A te problémád elég összetett is lehet.
Az is lehet, hogy túl magas a gyári termosztátod értéke, vagy a csövek méretei nincsenek így már összehangolva, és célzott ellenállással össze kéne hangolni a rendszeredet megint, vagy a termosztátodnak kéne egy másik tokozat/ház, és azt kirakni a blokkból, aztán még ott van most már az olajtermosztát is, szóval nem egyszerű!
De kitartó munkával, analítikus gondolkodással szinte minden megoldható!
ave.fw.hu
#61
2005. január 05. 01:20
Nem vagyok egy aramlastan szakember, de a ventillator tutira athuzza a levegot a radiatoron, mig a menetszel egy resze nekicsapodva a hutonek "lepattan" rola.
Tan ezert.
Persze ha elol van a ventillator, akkor ez nem lehet.
Az se biztos, hogy ugy van, ahogy mondod. (Bar nekem is segit ha menet kozben meg a ventillator is megy)
Ftomi
#60
2005. január 05. 01:19
dízel gépet mértetek mostanában???
ave.fw.hu
#59
2005. január 05. 01:15
Nem, mar ez a mindennapi autom is.
Mondjuk nem is akarok en szaguldozni ezzel, nyugis tempoval nyaron sincs gond, folyamatos padlot persze tutira nem birna.
Ftomi
#58
2005. január 04. 23:24
pirisimi
#57
2005. január 04. 23:11
Hans
#56
2005. január 04. 23:09
16. ker-ben voltam az tuti, de még dec. elején. Dec. 12-től Szegeden tekinthető meg az autóm a jövő hétig egy műhely mélyén. Két hét múlva megyek megint pestre a műanyagosomhoz. (16. ker)
kotel
#55
2005. január 04. 22:59
Szevasztok!
Nekem Golf I GTD -m van(tudom régi örvénykamrás konstrukció,nem érdemes tuningolni).Sajnos az én autómnak is vannak hűtési problémái.
Már kiszedtem a vizes olajhűtőt és raktam bele (benzines GTI)levegős olajhűtőt.
Nálam pár teligázas kihuzatás után elindul a mutató és nem is akar megállni.Ha nem huzatom ,hanem normálisan megyek vele akkor szépen beáll középre a mutató.Olyan 130 as tempóig bírja .Felette elkezd melegedni rendesen.Vissza kell lassítanom ,hogy lehűljön.Pedig elméletileg a nagyobb sebességnél több levegő jut a hűtőre és jobban kellene hűlnie.
Már gondoltam arra is,hogy lassan forgatja a vízpumpa a vizet,vagy a termosztát nem zárja el teljesen a rövidrezáró vízkört.
De azt hiszem teszek be egy kisebb vízhűtőt a fűtőradiátor vízkörébe,mert az a hengerfejtől kapja a vizet és ide esetleg bekötök egy LT elektromos vízpumpát.Hátha ettől hatásosabb lenne a hűtés.
Amúgy az miért van hogy a ventillátor jobban hűti a vizet ,mint ha 120 al mennék?
Ki kellene alakítani olyan levegő beömlőket,hogy a hűtőn keresztűl tudjon csak áramolni a levegő?
Esetleg ötlet?
pirisimi
#54
2005. január 04. 22:57
Na minyá jövök. megyek enni.
pirisimi
#53
2005. január 04. 22:54
Ja! -Andrew- vagyok, csak másik név.
pirisimi
#52
2005. január 04. 22:54
Hát ugyanonnan húz mint a 17-vel. 1800-nl mr jól megindul. És 4800-ig nem is gyengül, szal jó. Bár amugysem huzóm odáig, de nem gyengül. És most 100-tól lett nagyon jó.
Nameg eddig olyan 7,7-,7,8 körül volt, most meg pariba mentem Vityával (7,2) meg Naia-val (7,4).
Szal jó lett. És még most 4 és 5-ben viszaesik a nyomásom 1,3 -ra. Egyébként meg mindenhol 1,5. Szal lehet felrakatom ilyen 1,7 -re. Mármint max 1,7
RÁki
#51
2005. január 04. 22:51
Most hogy viselkedik az új turbóval az autó? Meddig beteg? Honnan indul? Meddig megy? Fordulatszámokra gondolok!
RÁki
#50
2005. január 04. 22:50
Nekem is azt mondta hogy 1800 nál van a max nyomatékom!
-Andrew-
#49
2005. január 04. 22:46
Hát sztem haveri alapon (meg egy-két másolt DVD-ért) megcsinlja.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
1 2 3 4
Összesen 68 találat 4 oldalon