Cikk: Az üvegszál és ami mögötte van
aktuális téma

...avagy ideje másképp gondolni a műgyantára
Giccses, otromba bojler-monszter, plasztikhuszár, agyongittelt sufnis hulladék – ezeket a kedves kifejezéseket talán már senkinek sem kell bemutatnunk, aki a fórumainkban böngésződik. Manapság szinte szokás lett, akár minden érthető alap nélkül, „divatból” szidni az üvegszálas elemekkel felszerelt autókat, pedig a jogos megbélyegzések mellett számos esetben maximum a tudatlanság szolgálhat okként. Cikkünk célja egy kicsit rendet rakni e téren a fejekben.
Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
jelenleg ő a bébim de most atomokra van szedve
a műszakin nem problémáznak vele mikor körbe járják festék vastagság mérővel?
A szélesítést egy eredeti versenyautóról vettük le és másoltuk le! Az öntőformákat eladtam és mai napig sokszorosítja egy srác Debrecenben!
Felszerelés több féle képpen is lehet!
A morbid verzió,amikor direkt behorpasztják az illesztés vonalában a kasznit,majd végigfurkálják és popszegecs.
Na erre én nem voltam hajlandó!
Elvékonyítottam csiszolókoronggal a széleket,már-már penge élesre,majd szélvédőragasztóval vékonyan körbekentem,fel a kocsira,izomból megnyomkodtam körbe mindenhol,amit meg kipréselt ragasztót,azt tocsogós nitrós ronggyal elhuztam,igy eltünt az illesztés,és máris nem kellett halálra gittelni a hézagot!
2 nap mulva,üvegszálas gittel körbehuztam,és a csistzolás után már szinte egybe is olvadt az egész
Felszerelés több féle képpen is lehet!
A morbid verzió,amikor direkt behorpasztják az illesztés vonalában a kasznit,majd végigfurkálják és popszegecs.
Na erre én nem voltam hajlandó!
Elvékonyítottam csiszolókoronggal a széleket,már-már penge élesre,majd szélvédőragasztóval vékonyan körbekentem,fel a kocsira,izomból megnyomkodtam körbe mindenhol,amit meg kipréselt ragasztót,azt tocsogós nitrós ronggyal elhuztam,igy eltünt az illesztés,és máris nem kellett halálra gittelni a hézagot!
2 nap mulva,üvegszálas gittel körbehuztam,és a csistzolás után már szinte egybe is olvadt az egész

vicces volt mikor külső merevítésnek egy törött kis műanyag homokozó lapát volt benne.És mégis tökéletes lett.Le kellett volna fényképezni.Mint amikor az orvosok műtét után nézik a röngent és a képen egy olló van.Benne felejtették







Én is inkább kihúzom magam büszkén,hogy lehet nem tökéletes de én csináltam elsőre,mint,hogy megkérdezzék tőlem,hogy te ezért fizettél?
*gyányolóval
nekem mondott egy kreatív haverom annó egy olyat,hogy amikor negatív elemet csinált(szerszámot) akkor,hogy ne keljen olyan sok réteget megcsinálni,hogy kemény és merev legyen
bele épített minden félét kivülről. Műanyag darabokat meg szemetet.Szóval egy csomó kacatot amit talált és beton keményen tartotta a forma.Olyan volt mint ha merevítő bordák lennének.

az ilyen tuning műhelyekről inkább ne beszéljünk mert tele van kontárral meg gányolóról akik hozzá nem értő emberek...
én is mindent magam csinálok amo olyan és az akkor megvan csináélva rendesen nem csak összedobva 


A szélesítést,hogy csináltad?én nem szélesíteni akarok de lehet a hátsó rész üvegszál lesz.Hogy dolgoztad össze a fémel?Csak simán rá tette a lemezre vagy előtte meglyukazgattad vagy kicsit beljebb nyomtad a szélét,hogy ne dudorodjon ki az illesztés...?
Nem bízok jelenleg az emberekben.Túl sok a rossz tapasztalat.inkább megtanulom,megcsinálom amit lehet és max magamat szidom.De kitölti az időm van hobby és nem fizetek munka díjat bohócoknak.A szakmai jó tanácsokat megfogadom,a kreativitásom a csúcson van,és igényesebb vagyok a kész munkára mint sok műhely.Ezért inkább magam szórakozok el vele.
Nem elrettenteni akarlak!
Én is megcsinálnám,sőt csinálom is,de sajnos sok lesz a tanulópénz,amikor beszárad az anyag,vagy a kész elem kivételkor elreped,esetleg a fele beleragad és foltosra tépi a felületet,vagy amikor a kész elemnél derül ki,hogy 2 centit elvetemedett az elem és abszoluth nem passzol a kocsihoz
Nekem a skodrim 1 év és kb 100.000Ft volt az üvegszál szélesítés,meg a 2 lökös...és magamnak csináltam!Munkadijba bele sem mernék gondolni

Én is megcsinálnám,sőt csinálom is,de sajnos sok lesz a tanulópénz,amikor beszárad az anyag,vagy a kész elem kivételkor elreped,esetleg a fele beleragad és foltosra tépi a felületet,vagy amikor a kész elemnél derül ki,hogy 2 centit elvetemedett az elem és abszoluth nem passzol a kocsihoz

Nekem a skodrim 1 év és kb 100.000Ft volt az üvegszál szélesítés,meg a 2 lökös...és magamnak csináltam!Munkadijba bele sem mernék gondolni


én ilyet csináltam annó.
ja értelek az más 



Én csinálom.Nem műhelyezek.
tudom.az ajtó az utolsó.Azon még gondolkozom.Az talán fém marad de tuti,hogy homokfúvatva lesz és úgy újra csinálva mert elegem van,hogy nem csinálják meg rendesen.A csomagtér ajtó úgyis át lesz építve mert az mr2 hátsó üveg megy bele.
Az anyag!
Az elemeket nem kell tul vastagon készíteni,de mint mondtam a formákat igen
Gyanta,elválasztó,üvegszál lapok...kb egy lökös jött ki 3 éve 10-12.000Ft-ból,majd a gittelés,sőt előtte a müanyagalapozózás,filler,fény stb.....Nem olyan egyszerü ám!
Én most épitem a vesenyautóra a szélesítést...4db 10 centi széles ívet....és eddig tartok anyagban 10 ropinál...se gittelve,se fujva nincs még se semmi...csak a váz,meg az üvegszál ezeddig
Az elemeket nem kell tul vastagon készíteni,de mint mondtam a formákat igen
Gyanta,elválasztó,üvegszál lapok...kb egy lökös jött ki 3 éve 10-12.000Ft-ból,majd a gittelés,sőt előtte a müanyagalapozózás,filler,fény stb.....Nem olyan egyszerü ám!
Én most épitem a vesenyautóra a szélesítést...4db 10 centi széles ívet....és eddig tartok anyagban 10 ropinál...se gittelve,se fujva nincs még se semmi...csak a váz,meg az üvegszál ezeddig

ki kell fizetned a sablon árát is amiben majd legyártják az elemeidet 

értelek de amúgy ha az ajtód fojamat szétrohad az azért van mert kikéne pucolni a kifojót ami az alján van mivel akkor nem áll meg benne a víz... 



Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!