Daylight - nappali fény
aktuális téma

Szeretnék az autómra ilyen nappali fényt, de irreálisan drágának találom az audi féle gyári megoldást. Van-e ötletetek hogy hogyan lehetne otthon kivitelezni korrekt minőségben a dolgot.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Idézet a köhém rendeletből. Tök magamtól kitaláltam hogy hogy akarom bekötni és úgy legális is
ergó kapcsolj lámpát, kevesebbet eszik az autód

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési mûszaki feltételek
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző
lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további mûszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél
távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző
oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek,
azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti
legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a
helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet -
automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző
lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további mûszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél
távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző
oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek,
azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti
legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a
helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet -
automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
Ez több sebből is vérzik.
Egyrészt mint ahogy a topic elején is olvashattad, nemsokára minden új autón kötelező lesz a nappali menetjelző (nyilván hülyeségből).
Valamit nyilván az is pocsék ha mondjuk észreveszel akár gyalogosként egy zebrán átkelve egy autót -ami mondjuk 100al közelít feléd- a ledcsíknak köszönhetően vakító napsütésben...
Ezzel a hozzáállással éjszaka minek használsz egyáltalán világítást, hisz minek, van az úton világítás, legyen elég az, nem? Vagy mit számít hogy vakít az egyik lámpád, úgyis tökmindegy, csak dísz az ott elől.
Egyrészt mint ahogy a topic elején is olvashattad, nemsokára minden új autón kötelező lesz a nappali menetjelző (nyilván hülyeségből).
Valamit nyilván az is pocsék ha mondjuk észreveszel akár gyalogosként egy zebrán átkelve egy autót -ami mondjuk 100al közelít feléd- a ledcsíknak köszönhetően vakító napsütésben...
Ezzel a hozzáállással éjszaka minek használsz egyáltalán világítást, hisz minek, van az úton világítás, legyen elég az, nem? Vagy mit számít hogy vakít az egyik lámpád, úgyis tökmindegy, csak dísz az ott elől.
gagyi?
de a gésasztrára kell az éndzsölájsz...


de a gésasztrára kell az éndzsölájsz...


Dodge88
#135
2008. november 16. 18:52
legyen...
nekem rohadtul mind1
nincs audim és soha nem is lesz. egy két audinak tetszik a formája. ennyi.
nekem rohadtul mind1

Tompitott helyett faszául világít Audin. De nem azért, hogy az Audi vezetője lásson, hanem a szembejövő lássa..
De az egész kitaláció..
Audin elfogadható, de azért, mert gyárilag benne van, nem azért mert szebb lesz..
De az egész kitaláció..


Fejlemény!!!
2001. május 1-jétől a KRESZ engedélyezi két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpa felszerelését az autókra. A világítótestek csak a helyzetjelző lámpákkal együtt kapcsolhatók be, és a fényszórók működése idején automatikusan ki kell kapcsolódniuk. Az új szabályozás szerint a menetjelző lámpák a már meglévő, kiegészítő világítótestek mellé is felszerelhetők. A korszerű nappali menetjelző lámpa megfelel a jogszabályi előírásnak, használatával csökken az üzemanyag-fogyasztás. A személyautók saját világításának mintegy 140 watt fogyasztásával szemben például a Hella terméke csak 12 watt energiát igényel, így egy átlagos teljesítményű autó üzemanyag-fogyasztása akár 0,1 literrel is csökkenhet 100 kilométeren, ezzel a kibocsátott káros anyagok mennyisége is kevesebb lesz.
2001. május 1-jétől a KRESZ engedélyezi két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpa felszerelését az autókra. A világítótestek csak a helyzetjelző lámpákkal együtt kapcsolhatók be, és a fényszórók működése idején automatikusan ki kell kapcsolódniuk. Az új szabályozás szerint a menetjelző lámpák a már meglévő, kiegészítő világítótestek mellé is felszerelhetők. A korszerű nappali menetjelző lámpa megfelel a jogszabályi előírásnak, használatával csökken az üzemanyag-fogyasztás. A személyautók saját világításának mintegy 140 watt fogyasztásával szemben például a Hella terméke csak 12 watt energiát igényel, így egy átlagos teljesítményű autó üzemanyag-fogyasztása akár 0,1 literrel is csökkenhet 100 kilométeren, ezzel a kibocsátott káros anyagok mennyisége is kevesebb lesz.
Tapasztalatam, hogy ez is nagyon tud vakítani, ha rosszul van beállítva. Rühellem a sok gagyi xenonos marhát, akinek össze-vissza világít az autója. Remélem, hogy erre is kitalálnak valami jogszabályt, és lehet majd menni szigorított vizsgára, előtte pedig a villamossági szerelőhöz visszaalakítani gyárira az izzókat...
ezért írtam h: "egy vélemény"
(az enyém..:P)
nekem nem tetszik.. de ha szétnézel Te is:) akkor azt fogod tapasztalni h nem vagyok egyedül..
a hasznosságáról meg ott a másik vélemény..:D
de én ezen nem akarok vitázni..
akinek ez az "inge", hát vegye magára és viselje büszkén!

(az enyém..:P)
nekem nem tetszik.. de ha szétnézel Te is:) akkor azt fogod tapasztalni h nem vagyok egyedül..
a hasznosságáról meg ott a másik vélemény..:D
de én ezen nem akarok vitázni..
akinek ez az "inge", hát vegye magára és viselje büszkén!


Ne csináljátok már...

lehet ezt is fokozni...

Tuti. regeld be és kiderül :D
és miért kellene az autó elejére "hasznos":) xkm-ről szemet szúró LED vagy akármilyen sort pakolni??
Szerintem a közúti balesetek 1 ezreléke sem sem amiatt következik be, mert nincs az autó ilyesmivel kidiszitve mint a karácsonyfa..
ha ez lenne a jövő balesetvédelmi csodafegyvere
akkor már rég kötelező lenne..:D:P
Sem a LED, sem pedig az "erős fény"
nem napjaink találmánya..:P
..szóval ennyit a ""hasznosságáról""..

Szerintem a közúti balesetek 1 ezreléke sem sem amiatt következik be, mert nincs az autó ilyesmivel kidiszitve mint a karácsonyfa..

ha ez lenne a jövő balesetvédelmi csodafegyvere

Sem a LED, sem pedig az "erős fény"

..szóval ennyit a ""hasznosságáról""..

azért te se vagy kerek... piszok szépre sikerült ez az a4 lámpa. Újításként készült. És nagyot alkotott az Audi. Nehéz lehet elismerni.
De egy kicsit nézz körbe. Hány gyár nyúlta le és alakította ilyesmire az első lámpáit. Meg fogsz lepődni.
De egy kicsit nézz körbe. Hány gyár nyúlta le és alakította ilyesmire az első lámpáit. Meg fogsz lepődni.



akkor ez most TOP???


lehet az angel szebb viszont a led csík hasznosabb is (és ami azt illeti, messze erősebb nappal mint egy projectorból világító tompított! természetesen gyári ledcsíkra gondolok). Nem véletlenül rakta a BMW az újabb 6osba is a ledcsíkot :)
a xenon ködlámpa inkább prezentációs célokból készült. Ha pl valaki szeretne xenont akkor megtudom mutatni a két végletet a színhőmérsékletet illetően :) plusz mivel a H4Bixenonnál amikor refizek, elöttem kicsit gyengébb lesz a fényerő és a ködös, mivel feljebb állítottam, besegít amikor kell :) (már csak azt kéne bereléznem hogy együtt kapcsoljon automatikusan a refivel, dehát időhiányban necces :) )
jó vélemény.. egyet lehet vele érteni :)
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!