kilóméteróra vs kerékméret

Témakör: Tuning
aktuális téma
kilóméteróra vs kerékméret

Kerékátmérő közötti váltás, hogyan befolyásolja a kilóméterórát? Ez már egy csomószor előkerült, éppen ezért itt az elméletek tisztázására lenne lehetőség.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2
SkylineGTR
#26
2004. december 24. 23:37
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Üdv
Proconsul
#25
2004. október 01. 15:01
Érdemes azt a linket lecsekkolni amit fazek81 írt, pl a te esetedben aztat írja, 6,4 %-al mutat az óra kevesebbet az előző kerékmérethez képest... aszongya, 187et kéne menned, a maradék 12-t fogjuk rá a durvább tapadásra
Mr.Spock
#24
2004. október 01. 12:47
Kérdés:

Mennyivel haladhat az az autó ami 175 km/h-nál (műszer szerinti) nem gyorsul tovább 225/45 R17-es gumikkal?

Az eredeti kerékméret 185/65 R14.
.....na ezzel nem próbáltuam a végét 200-nál elvettem a gázt.
AA_GLX
#23
2004. október 01. 12:09
Persze az alagútra és az erdőre is van megoldás, egy plusz jeladó ami méri külön az autó sebességét és innen is vesz jelet a GPS. Az erdő pedig akkor rossz csak ha nagyon sűrű és egyáltalán nincs rálátás az égre, plusz vannak különböző antennák amivel igen hatásosan javítható a vétel.
fazek81
#22
2004. október 01. 11:45
egy másik topikba már nyomtam ezt a linket, itt minden kiderül. megadod a gyári kerékméreted, aztán hogy mire akarsz váltani, és kiír minden adatot a kerékről (mennyivel kisebb, nagyobb stb.), és hogy mennyit fog csalni a km-órád. Tud mph-t és km-t is, csak be kell ikszelni a megfelelő mezőt.
Davidka_
#21
2004. október 01. 11:44
Ahha, az jó lehet, de ugye erdőben is jó ha tudom mennyivel megyek.


És ha valaki kereket vált, akkor utána lehet állítani, hogy utána is pontos értéket mutasson??
AA_GLX
#20
2004. október 01. 10:36
GPS – Global Positioning System, a föld bármely pontjáról elérhető műholdas helymeghatározó rendszer. Van 8 és 12 csatornás vevő készülek, ami ennyi műhold rádiójelének a vételére képes egy időben. Min három kell hozzá hogy normálisan működjön, minnél több annál pontosabb. Ezekből a jelekből számolja ki a pozíciót és az idő alapján a sebességet is és még sok okosságot készüléktől függően. A sebesség pontossága 0,05 m/s azaz kb 0,2 kmh.
Hátránya hogy szabad rálálátás kell az égboltra, tehát sűrű erdőben , alagútban , nem működik.
zsity
#19
2004. szeptember 30. 22:01
Csakhogy mégse Tiéd legyen az utolsó...
Az elméletet már letisztáztuk.
És én sem tudok 200 fölé menni, bár még nem is próbáltam. Természetesen óra szerint 200 fölé és természetesen a GTi-vel!
Viszont nekem ez itt az utsó hozzászólásom ma, mert asszony jelölt már türelmetlenül tekintget rám az ágy sarkából! :D
csiatt
#18
2004. szeptember 30. 21:42
Csakhogy az enyém legyen az utolsó... hely, mert én nem tudok 200 fölé menni jelen pillanatban
csiatt
#17
2004. szeptember 30. 21:41

igazat mondasz! Mindig csalnak és nem tudjuk lemérni mindenkiét, hogy mennyit csal.
De azért az elmélete legyen legalább helyes, hamár a mutatott érték nem is az!
zsity
#16
2004. szeptember 30. 21:36
És nem bírja ki, hogy ne az övé legyen az utolsó szó! Hát ember, hát nem érted a kommentem mondandóját??? Nem érted: ":DDDD"-t???
Azt akartam csak itt mondani, hogy tök felesleges ezen a kerékméretesdin vitázni...Igyis-úgyis csalni fognak mindig valamerre az órák...Az meg kizárt, hogy mindenki GPS-el mérje magát...
csiatt
#15
2004. szeptember 30. 21:33

Nem kell a leggyorsabbnak lenni, csak hamarabb kell a célba érni (ha versenyről van szó)
Nem kötekedésnek szántam (komolyan, mielőtt rámfognátok), csak ha BIGIMI brutál topicjába benéztek akkor megértitek mit is mondok most.
Hiába vagy gyorsabb, ha csak a másik ér a célba. Vagy ha a másik rövidebb utat tud.
zsity
#14
2004. szeptember 30. 21:32
Jó, bocs! Feltételeztem, hogy sebesség alatt a kolléga az óra által mutatott értéket értette! De akkoris én nyertem! :D
csiatt
#13
2004. szeptember 30. 21:30
a kicsinél ok.

nagynál attól függ:
1. pontosan: "növekedésnél az óra kevesebbet mutat" a tényleges sebességnél
2, tahát azért nagy sajttal bizony kevesebb lesz a sebességünk NEM A SEBESSÉGÜNK LESZ KEVESEBB HANEM AZ ÓRA MUTAT KISEBB ÉRTÉKET A TÉNYLEGES SEBESSÉGÜNKNÉL.
a sebesség fogalmát ne keverjétek az óra által mutatott értékkel. Pont arról van szó hogy csal az óra!!!!
zsity
#11
2004. szeptember 30. 21:28
Egyébként meg tök mindegy mennyit mutat az óra, az a lényeg, hogy TE legyél a leggyorsabb a pályán! :DDD Nekem a GTi-ben 3/- 10 km/h-t ugral az óra folyamatosan kerékmérettől függetlenül...ez most akkor a 185-ös gumitól lehet?
Davidka_
#10
2004. szeptember 30. 21:24
nagyon nem vagyok az ilyenben otthon, mi az a GPS?
csiatt
#9
2004. szeptember 30. 21:23
egyetértek!
(de az autó emelkedése nem befolyásolja az óra állását közvetlen.)
Momax
#8
2004. szeptember 30. 21:23
Kedves Csiatt.
Úgy látom Te ahhoz a típusú embercsoporthoz tartozol, aki nem tud veszíteni.Kellemes hétvégét kívánok neked. Pá
csiatt
#7
2004. szeptember 30. 21:21
Na itt már nagyon kavarjátok a fogalmakat. ki mire használja a sebességet. Nem mind1, hogy a sebességen a tényleges (GPS-est) értjük vaqgy amit az óra mutat.
Ez fontos. Ez keveredik itt oda-vissza.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
1 2
Összesen 26 találat 2 oldalon