kilóméteróra vs kerékméret

Témakör: Tuning
aktuális téma
kilóméteróra vs kerékméret

Kerékátmérő közötti váltás, hogyan befolyásolja a kilóméterórát? Ez már egy csomószor előkerült, éppen ezért itt az elméletek tisztázására lenne lehetőség.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2
AA_GLX
#6
2004. szeptember 30. 21:06
A lényeg szerintem az hogy menyit csal, a gyári kerékkel minden óra csal felfelé, ugyanis törvényi előírás, hogy a kmóra nem mutathat kevesebbet mint a valós érték, ezt a gyárak váltózó sikerrel csinálják meg. Pl sok autóban a km óra skálázása nem egyforma a teljes mérési tartományban. Szóval ha nagyobb kereket teszünk az autóra az csökkenti az eltérést. Másik pont a km órák nem egyenesen arányban csalank, egy példa 60 kmh mutat és a valós 57 kmh akkor ez 5,26%, akkor azt gondolhatnánk hogy ha 100kmh mutat akkor kb 95kmh megyünk, de nem mert ez valójában 96,5 kmh tehát százalékosan most kisebb érték jön ki. Két oka is van a sebességel változik a guminyomás és a kerület, pulsz az autó is egy kicsit emelkedik a talajtól.

Az igazán pontos méréshez tudom ajánlani a GPS-t, az tutira pontos. A német AMS tesztben is ezt használták Nardoban a max seb. méréshez.
zsity
#5
2004. szeptember 30. 21:03
Cca. fél óra gondolkodás volt, de rájöttem!
zsity
#4
2004. szeptember 30. 21:02
Már megbocsássatok, de ha kicsit jobban belegondoltok és jobban elolvassátok (figyelmesebben), akkor mindketten ugyanazt írtátok le...
Kisebb kerék:

1. "kisebb kerületű gumi esetén:... az óra felfelé csal, többet mutat."

2. " a kisebb jobban tekeri azt a kur*a kilométerspirált... az óránk bizony többet mutat a kis sajttal"

Nagyobb kerék
1. "növekedés esetén:...az óra kevesebbet mutat."

2. "tehát ezért a nagy sajttal bizony kevsebb lesz a sebességünk"

Bocsi gyerekek, de itt a pont nálam! :D
csiatt
#3
2004. szeptember 30. 20:48
1. hibás elmélet:
"Na jó látom itt senki nincs tisztába semmivel, csak dobálózik mindenki a találgatásokkal, meg mindenféle feltételezésekkel.Tehát. A 155/70 R13-as gumiabroncs kerülete524mm , a 195 /45 R15-ösé pedig532mm.ha kicsit is konyít valaki a viszonyításhoz, és belegondol, hogy mondjuk egy trapistasajt 8 mm-el nagyobb kerületű mint a másik, akkor a kisseb egy fordulat alatt kevesebb utat fog megtenni mint a nagyobb. ez egyenesen arányos azzal ,hogy a nagyobb kerék (bocs sajt) nagyobb utat tesz meg. Ergó a kisebb jobban tekeri azt a kur*a kilométerspirált.Ebből mi következik?Az ,hogy az óránk bizony többet mutat a kis sajttal.De ugye itt a kis sajt a gyári ,tehát ezért a nagy sajttal bizony kevsebb lesz a sebességünk.De ez a 8mm annyira elhanyagplható külömbség ,hogy erről többet nem akarok írni."

A hiba ott van, hogy a kisebb és a nagyobb is ugyanúgy tekeri a kilóméterórát, ugyanis az a fordulatot nézi. És ugye mind a kettőnél 1 fordulatról van szó. Tehát mutatni mind a két kerékméret esetén ugyanazt mutat az óra (a fordulat, tekeri az órát), csak az egyik esetében a nagyobban kevesebbet.
csiatt
#2
2004. szeptember 30. 20:39
Szóval:
-Kerékátmérő növekedés esetén: egy adott fordulatnál a nagyobb kerékátmérő (így nagyobb kerületű gumi) nagyobb utat tesz meg. Tehát ha az óránk egy adott x km/h-t mutat az a valóságban több, mert ugyanazzal a fordulattal az autó többet gurult (ugyanannyi idő alatt többet mentünk). Ergó az óra kevesebbet mutat.

-kisebb kerületű gumi esetén: a helyzet fordított. Az óra jelzi hogy y km-t teszünk meg adott fordulat esetén 1 óra alatt. A valóságban ugye kevesebbet mentünk, mert a kerület kisebb. Ergó az óra felfelé csal, többet mutat.
csiatt
#1
2004. szeptember 30. 20:31
Kerékátmérő közötti váltás, hogyan befolyásolja a kilóméterórát?

Ez már egy csomószor előkerült, éppen ezért itt az elméletek tisztázására lenne lehetőség.
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
1 2
Összesen 26 találat 2 oldalon