Cikk: Metabond fémfelület-nemesítő
aktuális téma

A legtöbb gépjármű esetében az üzemanyag által létrehozott energia jelentős hányada a motor súrlódó alkatrészeinek ellenállása miatt vész el. Erre nyújt gyógyírt a Metabond termékcsalád, mely adalékainak köszönhetően csökkenti az alkatrészek egymás közötti súrlódását, mellékhatásként pedig a motor élettartamának növekedését, fogyasztáscsökkentést és jobb teljesítményt érhetünk el. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Nem is azért öntöttem bele, mert arra számítottam, hogy 10-11 L helyett 5-el fog menni, vagy, hogy 250LE lesz hirtelen, ez a része mese, mert ha igaz akár 0,01°-ban, ráírják a termékre, de mint mondtam, ez nem is érdekelt, inkább az, hogy könnyedén járjon a motor mivel van benne nem kevés km. Úgy látszik tévedés volt beleönteni, de nem fogom lenyelni, mivel a kár nem kicsi :( magyarán a motor megkopott, 2000 km után lett engedve az olaj 1 l hiányzott, ja és füstölt is (új szelepszár szimeringekkel, Szakál-Metál által), nem nagyon, de engem zavart, ahogy a csattogás is. Az ólaj olyan volt leengedéskor mint egy fekete tea, a szine is, meg az állaga is, és ez lehetett a baj, hogy felhígult, de nem lehet tudni, hogy miért.
akkor jó ha semennyit sem fogy....xtem
arról én is jókat hallotam, de ez a szar, tönrebaszott egy motort, vagy többet is
meg az ára is...

Helló!
Én Metabond-ot még nem használtam, de talán tudok ajánlani egy másikat, ami nekem nagyon bevált. Mikor megvettem a GSI-t, hidegen mindig csattogtak a hidrotőkék, kb 2-3 percig. Castrol GTX 10W40, GTX3 15W40-es olajakat használtam benne akkoriban. Ezenkívül kb 1-1.5 liter olajat kellett utánaöntenem 10ezer km alatt...
3 olajcsere óta Castrol Magnatec 10W40 és Repsol Elite 10W40-es olajokat használok, de a lényeg az, hogy 200ml Liqui Moly MoS2 adalékot keverek az olajhoz. Eddig nagyon bevált, főleg a Magnatec olajjal, de végülis mind1, hogy mihez kevered. Teljesen megszüntette a csattogást hideg motornál és az olajfolyás-fogyasztás is szinte teljesen megszünt... max 5decit öntöttem eddig utána 8ezer km-en...







De a prolong az tuti jó



ha nem is használ, de nem kurja el a motorodat 

nahát.....
Te még tudsz irni???
Azt hittem a másik topikban elfelejtettél...

Te még tudsz irni???
Azt hittem a másik topikban elfelejtettél...


min csodálkozol???
azt hitted a metabond használ valamit?
azt hitted a metabond használ valamit?
Nagyjából végigolvastam hozzászólásokat, de sok esetben csak a marakodást láttam, nem erre számítottam, eldönteni nagyon nem tudom, vásárlás előtt, hogy tegyem meg vagy sem :)
A lényeg, hogy nemrég ajánlásra kipróbáltam a szert, konkrétan Metabond Gold, Speed 10W40-es olajjal (ez is Metabond termék) azért, hogy ne legyen semmi kompatibilitási probléma, eleinte nem is volt kb. 700-1000 km ig. A motorban új hidrotőkék vannak/voltak :(
Amikor bele lett öntve az adalék, persze olajjal együtt, csendes volt a járása, elégedett is voltam, nagyon. Miután használtam az autót kb 600 km, max 3000ig pörgetve, egyszercsak dugóban állva némi csattogást hallok a morotból, ami egyre hangosabb és nem múlandó, mindez üzemmeleg állapotban, az olajnyomás alapjáraton gyanúsan csökken, nem drasztikusan, de napról napra, olyan 1 bar kürülire, kis gázadáskor 4-5 bár, ami teljesen jó, olajbeöntés + adalék (Gold) után 1500 km-el, kb. 1 liter olaj hiányzik, (nem folyt el), kezdett gynús lenni számomra, de azt tanácsolták, hogy menjek vele, mert beépül és jó lesz, hát nem lett jó :( sajnos. Amikor hidegen beindítom a motort, teljesen halk, csattogásmentes, csapágyhangmentes, de ahogy eléri az üzemi hőmérsékletet, elkezd csattogni és csapágyhangja lenni.
Mi lehet a probléma, a hidrotőkék max 3000 km után úgy néztek ki, mintha megreszeltem volna az oldalukat, mind a 16-nak, a hengerfejben a járat szintúgy, tovább nem néztük, mert szerintem mindegy már.
Ezek után, tenném fel a kérdést, hogy mi tévő legyek/legyünk, mert már több motorban is kialakulóban van ez a helyzet :(((
Még a Topic nyitásakor "Carlosrcng" leírt egy kérdést ami valószínüleg igaz lett, ebben a hozzászólásban: #19
Várom az építő jellegű válaszokat, amit előre köszönök!
A lényeg, hogy nemrég ajánlásra kipróbáltam a szert, konkrétan Metabond Gold, Speed 10W40-es olajjal (ez is Metabond termék) azért, hogy ne legyen semmi kompatibilitási probléma, eleinte nem is volt kb. 700-1000 km ig. A motorban új hidrotőkék vannak/voltak :(
Amikor bele lett öntve az adalék, persze olajjal együtt, csendes volt a járása, elégedett is voltam, nagyon. Miután használtam az autót kb 600 km, max 3000ig pörgetve, egyszercsak dugóban állva némi csattogást hallok a morotból, ami egyre hangosabb és nem múlandó, mindez üzemmeleg állapotban, az olajnyomás alapjáraton gyanúsan csökken, nem drasztikusan, de napról napra, olyan 1 bar kürülire, kis gázadáskor 4-5 bár, ami teljesen jó, olajbeöntés + adalék (Gold) után 1500 km-el, kb. 1 liter olaj hiányzik, (nem folyt el), kezdett gynús lenni számomra, de azt tanácsolták, hogy menjek vele, mert beépül és jó lesz, hát nem lett jó :( sajnos. Amikor hidegen beindítom a motort, teljesen halk, csattogásmentes, csapágyhangmentes, de ahogy eléri az üzemi hőmérsékletet, elkezd csattogni és csapágyhangja lenni.
Mi lehet a probléma, a hidrotőkék max 3000 km után úgy néztek ki, mintha megreszeltem volna az oldalukat, mind a 16-nak, a hengerfejben a járat szintúgy, tovább nem néztük, mert szerintem mindegy már.
Ezek után, tenném fel a kérdést, hogy mi tévő legyek/legyünk, mert már több motorban is kialakulóban van ez a helyzet :(((
Még a Topic nyitásakor "Carlosrcng" leírt egy kérdést ami valószínüleg igaz lett, ebben a hozzászólásban: #19
Várom az építő jellegű válaszokat, amit előre köszönök!
de finomabb járású nem :) Na jóéjt!
Fűrészportól is halkabb lesz.





Nem mondom én sem hogy rossz, csak egy kicsit vakulj paraszt hatása van számomra.
Na megyek hunyni. Boldog Karácsonyt!
Na megyek hunyni. Boldog Karácsonyt!

Én csak annyit szólok hozzá h miután került a kocsiba csokkal csendesebb és emberibb lett a motor hangja..ami valjuk be opelnál nagydolog.. főleg hidegen.
Na azért a metabond elég nagy cég, csak magyarországon nincs nagy piaca. Biztos hogy nem castrol, de nem átbaszás. Hangsúlyozom én magam sosem használtam EZT az anyagot, de metabond olajjal megy az én kocsim is és az összes céges autó is, és eleddig nem volt gond vele...
Nem adok én ezeknek igazat, vagy védem őket, csak én nagyon szeretem a metabondot és kellemesen csalódtam benne
Nem adok én ezeknek igazat, vagy védem őket, csak én nagyon szeretem a metabondot és kellemesen csalódtam benne

bocs a hibákért.

Az hogy nem átbaszás meg hogy forgalomba kerülhet szerintem nem ugyanaz. Én inkább bízok egy csúcs olajban álá natur mint valami ilyen anyagban. Valószínüleg a nagy olajcégek nem azért kültenek $ milliokat az új ulajok kifejlesztésére hogy még javítani keljen rajtuk. Ez a "kisérlet" amit meg bemutattak, hát nem győzött meg.
felület nemesítés meg az én tanulmányim szerint nem erről szól, de ne legyen igazam.
felület nemesítés meg az én tanulmányim szerint nem erről szól, de ne legyen igazam.

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!