szinterkuplung, sper difi

Témakör: Tuning
aktuális téma
szinterkuplung, sper difi

Sziasztok! Lehet hogy már volt itt szó róluk de én megmondom őszintén nem találtam sehol. Szeretném megtudni hogy mik is ezek hogy működnek, mi hasznuk van. Remélem a válaszokból nem csak én járok jól hanem a többi olvasó is. Köszönöm a segítséget

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3
S_Bernie
#5
2004. április 22. 14:41
Szerintem wrc nagyon jól összefogta a lényeget, mi nem világos? A diffi alapból arra jó, hogy a hajtott tengelyeken a kanyarodáskor jelentkező fordulatszámkülönbségek okozta csavaró erőt kiküszöbölje azáltal, hogy a nyomatékot a külső íven (tehát a hosszabb utat megtevő) haladó kerékre nyomja, míg a belső csak forog, mert viszi az autó magával. A szerkezet működési elve miatt (a kissebb ellenállás felé törekszik a hajtás) az a jelenség áll elő jégen vagy vizes úton, hogy az egyik kerék ha elpörög, akkor a másik egyáltalán nem kap hajtást. Erre való a sperrdiffi (önzáró differenciál), amely valahány százaléknyi erőt mégiscsak juttat a másik kerékre, így biztosabb a talajra vitt erő. A 100%-os sperr az olyan, mint a gokart, amiken ált. nincs diffi, közútra nem ajánlott!
MailmaN
#4
2004. április 22. 14:30
Ja irjon már egy szakértő a szinter kuplung az még megvan de a sper az nem. Szinter kuplung analfabétául nem lehet csusztatni de ha felengeded odabasz azt anyi nem csuszik akad mind a fogaskerék nagyábból!!
wrc
#3
2004. április 22. 14:28
Csak nagyon röviden, vannak akik sokkal többet tudnak erről, csak nem biztos hogy idetalálnak, vagy van kedvük írni.
Tudománytalanul kb. a következő:

Sperr:
Részben megakadályozza, hogy a kerekek egymástól eltérő sebességgel forogjanak. (a heggesztett diffinél pl. ez a mérték 100%)
Előny: Jól csapat (RWD) :)) Kisegít(het), ha az egyik kerék pl. jégen van, mivel megforgatja azt is, ami normál diffinél állna a differálás miatt
Hátrány. Ez is kopik, drága, és fent is kell tudni tartani. A gumi is jobban fog fogyni.

Szinter:
Szinte semmi csúszása nincs, viszont adott átmérővel nagyobb nyomatékot képes átvinni.
Előny:
Bizonyos szintű motor tuningolás esetén egy normál kupplung már nem lenne képes megfelelően átvinni az erőt, elcsúszna, mintha már a végét járná, ez megoldja.
Hátrány. Ütésszerűen közvetíti az erőt a hajtásra, ezáltal bármi előfordulhat, ami egyébként nem. :)) (pl. váltó kuka)
Furlong
#2
2004. április 22. 13:35
Nem rossz ötlet, én is kiváncsi vagyok....
PeachT
#1
2004. április 22. 13:06
Sziasztok! Lehet hogy már volt itt szó róluk de én megmondom őszintén nem találtam sehol. Szeretném megtudni hogy mik is ezek hogy működnek, mi hasznuk van. Remélem a válaszokból nem csak én járok jól hanem a többi olvasó is. Köszönöm a segítséget
Ez a fórum átmenetileg lezárásra került!
1 2 3
Összesen 45 találat 3 oldalon