Cars™

aktuális téma
Cars™

Minden autó fanatikusnak! "4 keréken szép az élet"

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8
snoopy13
#96
2009. június 18. 21:26
Erre inkább nem mondok semmit...
snoopy13
#95
2009. június 18. 21:25
2010-re Amerikába érkezik a Swift

A Suzuki Swift 2009-ben megjelenő, következő generációja egy évvel később már az USA-ban is elérhető lesz - jelentette az Automotive News. A terjeszkedés a jelenleg futó modell sikerének köszönhető.

Az amerikai piacon az elmúlt években a Swift méretű és árú kompaktoknak nem termett sok babér, az egyetlen kivétel talán a Honda Jazz, amit a tengerentúlon Fit néven árusítanak. Azonban felbuzdulva a jelenlegi Swift sikerén és az autóval kapcsolatos pozitív visszajelzéseken, a Suzukinál úgy döntöttek, hogy újra elkezdik árulni Amerikában a kisautót.

A típus mellett szól az alacsony árral járó, viszonylag magas felszereltség, de az új Swiftnek már forma és teljesítmény terén sem kell szégyenkezni vetélytársaival szemben. Gene Brown, a Suzuki észak-amerikai ágának marketing igazgatója szerint a Swiftnek egy sajátos zsebrakéta-arculatot kívánnak kialakítani, ami remélhetőleg imponál majd a vásárlóknak, mert nem sok ilyen autó kapható jelenleg az Egyesült Államokban. Az új Swift 2010-es amerikai bemutatóját megelőzi még a négyajtós SX4 2008-as érkezése, de Brown ígéretet tett még két további modell piacra bocsátásáról is. Még nem lehet tudni, hogy a Swifteket Japánból, Indiából, vagy Esztergomból szállítják-e az USA-ba.
snoopy13
#94
2009. június 18. 21:23
Nesztek SUZUKI!
snoopy13
#93
2009. június 17. 18:31
BMW M1
snoopy13
#92
2009. június 17. 18:30
2010 – Az új BMW 5-ös sorozat

Az új hetes BMW bevezetését követően a következő 5-ös sorozat több részlete is kiszivárgott a BMW fejlesztői részlegétől. A megújuló 5-ös, amelyet a szaksajtó F10 kódnéven emleget, előreláthatólag 2010 végén debütálhat a sorozatgyártás pedig a 2011-es év elején kezdődhet. Az autó külső és belső paraméterei is jelentősen megváltoznak. Még az autó méret szempontjából gyarapodni fog néhány centivel, az alumínium karosszériaelemeknek köszönhetően mégis könnyebb lesz elődjéhez képest.

Az interneten rengeteg digitálisan kreált kép kering a kémfotókon látható a végtelenségig maszkírozott tesztautók mellett, épp azért hogy idő előtt ne derüljön ki az autó végleges formája. Ám egy biztos: képek tanulsága alapján az autó megtartja sportos külsejét, az eleje némileg az új 7-es sorozat arculatát követi és a teljes forma nem fogja annyira megosztani az autós közvéleményt, mint az E60-as széria.

Az autó tengelytávolsága is nőni fog néhány centimétert, de pontos adatok eddig nem állnak rendelkezésre. A felfüggesztés is teljesen új fejlesztésű, ahogyan a motorpaletta is számos újdonsággal kecsegtet. A rendelkezésre álló erőforrások közül izgalmasan hangzó twin turbós diesel aggregátok és szintén feltöltött V8-as benzinesmotorok hírei keringenek. A 3,0 literes és a 4,4 literes dupla turbóval szerelt változatok bizonyára népszerűek lesznek a nyomatékvadász vásárlók körében. Az M5-ös V10-es motorja is búcsúzik majd, helyette V8-as turbómotor hajthatja az 5ös BMW zászlóshajóját.

Előreláthatólag hybrid változat is készül a típushoz, ennek hajtását a BMW a jövőben az X6-osban és a 7-es sorozatban kívánja tesztelni. A belső enteriőrt is eléri a drasztikus változás szele. A bajor márka visszatér a vezetőorientált utastér kialakításához. Az iDrive is folyamatosan minden modell debütálásával finomodik és a kezdeti kezelhetetlenségi problémák lassan csiszolódnak a tökéletes felé. Opcionális csomagként az új 7-es sorozatból rengeteg extra kerül át a kisebb testvérbe. A Head-Up display-en felül ami már most is rendelhető, éjszakai látást segítő kamera is elérhető lesz az F10-eshez.

Az új széria egy egyszerűsített platform-ra készül, amely egyszerűsíti az autógyártást a BMW-nél és összevonja a 7 sorozat és a következő nemzedékű 6-os széria alapjaival. BMW a váz gerincét megtartja és különféle tengelytávolság konfigurálásával építi fel a jövő BMW-it.
snoopy13
#91
2009. június 17. 18:23
A BMW legkisebb szabadidő-autója egyelőre csak tanulmány, de egy év múlva már meg lehet vásárolni.

Valószínűleg nem kap majd a szívéhez a BMW legújabb crossovere, az X1 láttán a Párizsi Autószalon közönsége. Párizsban mutatja be ugyanis a bajor autógyár legújabb modelljét, amely egyelőre tanulmányként debütál az őszi szalonon, de látható, hogy sok minden már nem fog változni rajta a sorozatgyártásig.

A legkisebb városi terepjárót az X3 alá pozícionálja a BMW, és a Toyota RAV-4, Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai méretű vetélytársak ellen küldi aszfaltharcba. Az X1 formái nem tartogatnak különös meglepetést, a modell tökéletesen illeszkedik az X-sorozat tagjaihoz, és magán viseli az új 7-es egyes vonásait is. Hossza 4457 mm, ezzel 108 mm-rel rövidebb az X3-nál. Tengelytávja 35 mm-rel rövidebb, 2760 mm.

A BMW crossoverei azonban nem kinézetükkel, inkább műszaki tartalmukkal hódítanak. 2009 második felében lesz a piaci bevezetés, kezdetben a kétliteres, 170 lóerős benzinessel és az ugyanekkora, 177 lóerős dízelmotorral. A gyártás a lipcsei üzemben történik majd, évi 100 ezer példányban.
snoopy13
#90
2009. június 17. 18:20
Szép vagy nem szép, mindenesetre nem elvetendő a gondolkodás mód...ha a biztonságot megtudnák oldani hogy elfogadható legyen akkor támadhatatlan lenne a dolog...
hulk007
#89
2009. június 17. 18:16
TaaT
#88
2009. június 17. 18:15
inkább érdekes, olyan mint a zeppelin kicsiben
hulk007
#87
2009. június 17. 18:11
cali755
#86
2009. június 17. 18:06
snoopy13
#85
2009. június 17. 17:55
BMW GINA

A BMW 2008 júniusában mutatta be meghökkentő tanulmányautóját, a BMW GINA Light Visionary Concept-et. A nyitott sportkocsi különlegessége, hogy a szokásos lemezeket lecserélték egy speciális, ellenálló, tartós és rendkívül rugalmas szövetre, amelyet egy fémből készült drótháló-szerkezetre feszítettek ki.

A rendkívül könnyű alépítmény miatt a vezető a kocsi több elemét is mozgathatja belülről egy elektrohidraulikus rendszer segítségével, amitől az autó alakja gyakorlatilag változtatható. Az autó külső és belső alkatrészei ennek fényében erőteljesen eltérnek a konvencionális megoldásoktól, ami nemcsak a látványban nyilvánul meg, hanem a jármű alapvető konstrukciójában is. A szokatlan alapanyagok használata és ebből adódóan a gyártási folyamatok újszerűsége pedig kitolják az autótervezés lehetőségeinek a határait a távoli jövőbe.

Ez az innováció amellett, hogy könnyű súlya miatt kevesebb üzemanyagot igényel, alkalmas lehet arra is, hogy az autó légellenállását tovább mérsékelje. Az első iker-fényszórókat például használaton kívül elrejthetjük a különleges textilfedő alatt, amelyről könnyen az emberi szemre asszociálhatunk.

A hátsó lámpák LED sorokból állnak, így azok könnyen látszódnak a világos textilen át is. A karosszéria alakján az autó belseje is számos változtatható és eltüntethető elemet rejt; a nem

használt műszereket például szintén elrejtheti a sofőr. Az aktiválható, illetve inaktiválható alkatrészek szokatlan megoldásainak köszönhetően a sofőr egészen új élményeket élhet át a kormány mögött.

A GINA Light Visionary Concept merevség szempontjában felveszi a versenyt a hagyományos borításúautókkal, ám mozgatható elemeinek segítségével kedvezőbb légellenállással rendelkezik. Az autó sorozatgyártását nem tervezik, ám a koncepción kifejlesztett újításokat minden bizonnyal felhasználják a jövőben.
snoopy13
#84
2009. június 17. 17:53
snoopy13
#83
2009. június 17. 17:52
"
Nitró

A teljesítménynövelés leghírhedtebb és talán legtöbbet vitatott formáját a nitro rendszerek beépítése terén találjuk meg. Az Egyesült Államokban már évtizedek óta az utcai gyorsulási versenyek nélkülözhetetlen kellékének számító rendszerek immáron itthon is nagy népszerűségnek örvendenek az adrenalinra éhes fiatalok körében.

A nitro rendszerek lelkét a normál hőmérsékleten folyékony dinitrogén-oxid (N2O) alkotja, amely 2 rész nitrogénből és egy rész oxigénből áll. Ez a vegyület sűrítő lökettel kb. 572 Farenheitre (300 °C) hevítve lebomlik, ezáltal pedig extra oxigént szabadít fel. Ezt az előnyös tulajdonságát használják ki a nitro rendszerek: nem csak maga az oxigén hozza létre a plusz erőt, hanem az a képessége is, hogy segítségével a motor több üzemanyagot tud elégetni, ezáltal pedig nagyobb hengernyomás jön létre. Innen származik a többlet erő legnagyobb része.

A nyomás alatt tartott dinitrogén-oxidot a motorba fecskendezve, az folyadékból gáz halmazállapotúvá alakul (felforr). Ez a forrás lecsökkenti a nitro hőmérsékletét -0,127 F-re (17,91 °C). Ennek a "hűtő hatásnak" az eredményeként jelentősen lecsökken a beömlő üzemanyag hőmérséklete is, kb. 60-75F-el (15,5-23,8 °C). Ez szintén segít a plusz erő létrehozásában.

Ezek mellett a sűrítő erő hatására felszabaduló nitrogén is fontos szerepet játszik: a nitrogén tompítja vagy gyengíti a megnövekedett hengernyomást, amely elősegíti az égési folyamat kontrollálását.

A dinitrogén-oxidot teljesítménynövelésre először a II. világháború során használták, ekkor a vadászrepülők motorját pörgették fel vele. Mivel a technikát a hadiiparban fejlesztették ki, sokáig féltve őrzött titok volt, még a létezéséről sem sokan tudtak egészen a 70-es évek végéig. Ekkor néhány autókkal foglalkozó szakember és autóversenyző felfedezte a nitróban rejlő fantasztikus lehetőségeket, aminek eredményeképpen a 90-es évekre a nitro az Egyesült Államok utcai gyorsulási versenyeinek elmaradhatatlan eszköze lett.

A dinitrogén-oxid által megbikázott rendszerek a hatékonysága abban rejlik, hogy a motorban megnövelik az oxigén és az üzemanyag áramlását: ahhoz hasonlíthatók, mintha kompresszort vagy turbófeltöltőt használnánk. A jelenleg létező teljesítmény-növelő termékek között kevés olyan hatékony van, amely egyáltalán összevethető e rendszerek által nyújtott drámai erőnövekedéssel. További előnyük más teljesítménynövelő tuningokkal szemben, hogy míg azok folyamatos többletterhelésnek teszik ki a motort, a nitrót csak akkor használjuk, amikor szükség van rá: amíg nem nyomjuk meg a kis piros gombot, autónkat fogyasztás és teljesítmény szempontjából is a hagyományos paraméterekkel hajthatjuk. De ha bekapcsoljuký sok alkalmazás esetében a várható növekedés 1/4 mérföldenként 1-3 teljes másodperc, sebességben 10-15 mérföld (16-24 km/h). A végső eredményt persze befolyásolja a motor mérete, az abroncsok, a befecskendezés, a sebesség fokozatok, stb.

Motorunk paramétereitől függ az is, hogy mekkora többletet nyújtó nitro rendszer építhető be autónkba. A lényeg, hogy a megfelelő készletet válasszuk ki az adott alkalmazáshoz, például a 4 hengeres motorokhoz általában hozzáadható további 40-60 lóerő, a 6 hengeresek nagyszerűen működnek 75-100 plusz lóerővel, a kis hengerblokkos V8-asok általában elbírnak plusz 140 lóerőt, a nagy hengerblokkos V8-asok elbírhatnak plusz 125-200 lóerőt is.

Hazánkban nitro-rendszerek szakszerű beszerelésével - tudomásunk szerint - jelenleg egyetlen cég, a NITROSYSTEM Kft. foglalkozik. Folyamatos fejlesztéseikkel az egyszerűbb használhatóságra és a még nagyobb biztonságra törekszenek. Kínálatukban kétféle rendszer szerepel, a hagyományos és a computer vezérlésű nitrós szett.

A hagyományos rendszernél az autóban valahol el van helyezve egy kapcsoló, amely bekapcsolásával a nitro-rendszer működésre kész, azonban még nincs nitrózás. A fojtószelepnél van egy, annak teljes nyitását érzékelő mikrokapcsoló. Amint ez a kapcsoló jelet ad (padlógáznál) aktiválódik a rendszer és megindul a nitrózás. Ennél a hagyományos verziónál vigyázni kell, hogy túl alacsony fordulaton (2500 RPM alatt) ne aktíváljuk a rendszert, valamint leszabályozásig sem szabad nyomni a gázt, mivel ezek a motor károsodásához vezethetnek.

A computeres szett minderre figyel helyettünk: itt programból beállítható az aktiválási és a leszabályozási fordulatszám. Mialatt tart a nitrózás, a computer folyamatosan figyeli az oxigén szenzor jeleit, és ha a hengerben nem tökéletes az égés azonnal szabályozza a nitro mennyiségét, így tökéletes védelmet biztosít a motornak.

A száguldásnak csak palackunk űrtartalma szabhat határt, és persze az hogy meddig hagyjuk bekapcsolva a rendszert. Viszonyításképp a 2000 ccm hengerűrtartalmú motorokra szerelt nitró-rendszer töltése általában 20-30 teljes, 1/4 mérföldes gyorsítási menetre elegendő. A kiürült palackok ezután természetesen újratölthetők.
"
snoopy13
#82
2009. június 17. 17:51
A tuningról általában



Mit is jelent valójában a tuning szó? Ez egy angol szó, amely hangolást jelent. Az autótuning területe egy elég kiterjedt témakör, amiben néha elég nehéz eligazodni. A tuning valahol ott kezdődik, hogy a tulajdonos valamilyen szinten elégedetlen járművével, MÁST szeretne, mint az utakon rohangáló többi autó ugyanabból a típusból. A tuning lehetőséget nyújt a tulajdonosoknak, hogy megvalósítsák önmagukat kocsijukban is.

A tuningot felfoghatjuk úgy is, mint önmegvalósítási mód és életforma, visszatükröződik benne az autós egyénisége. A tunig egy valóságos pénznyelő, esélyünk sincs a ráköltött vagyonok megtérülésére, ezt csak és kizárólag magunkért, a vezetés és autónk élvezetéért csináljuk. A cél az, hogy jól érezzük magunkat az autónkban! A gyártósorról legördülő autónak minél több vásárlót kell megnyernie, hiszen a cél az eladott darabszám növelése. Éppen ezért szinte lehetetlen a személyes igényekhez alakítani az autókat (csak néhány méregdrága márka vásárlásánál van lehetőség végigkísérni a gyártási folyamatot, hogy igényeinkhez alakítsák az autót, de ilyenkor is általában csak a belső kialakításba lehet beleszólásunk). Ez a tény készteti a tulajt az autó gyári paramétereinek megváltoztatására.

A tuning alapvetően 4 nagyobb területre osztható:

* futóműtuning
* kipufogótuning
* motortuning
* optikaituning

Célszerű általában a futómű tuningjával kezdeni, hiszen ezzel járgányunk stabilitását tudjuk növelni, ami nem utolsó szempont a biztonságos autózásban, ugyanakkor élvezetesebbé teszi a vezetést. Talán mindenki először a felni és a gumi cseréjével kezd, majd ezután következhet a sportrugók és lengéscsillapítók beszerelése, később a toronymerevítők beszerzése. Komolyabb motortuningnál elengedhetetlen a fékek megerősítése. Ne felejtsük el, hogy a komolyabb igénybevétel miatt a futóműalkatrészek élettartama csökken, ezeket is kicserélhetjük erősebb változatokra.

Ezután következhet a kipufogórendszer módosítása. Ez jelentheti a hátsódob és a középdob cseréjét, nagyobb átmérőjű csövek beszerelését és utolsó lépésben a sportleömlő beépítésével válik teljessé a kipufogó rendszer teljes átalakítása. Nem szabad megfeledkezni a katalizátorról sem, sport-katalizátorra cserélve szinte semmit sem vesz el autónk teljesítményéből.

A motor tuningolásánál legtöbben megelégszenek sportlégszűrő és sportgyertya beszerzésével, valamint még elviszik négykerekűjüket chiptuningra. Néhányunk azonban nem elégszik meg ennyivel és komolyabban belemásznak a motor lelkivilágába. Erre elég sok lehetőség van (de erről majd később), mindennek csak a pénztárca szab határt. Fontos, hogy minden komolyabb beavatkozás kihatással van az alkatrészek élettartamára.

Utoljára, de nem utolsó sorban beszéljünk az optikai tuningról. Ezzel autónk külső és belső megjelenését tehetjük egyedivé, alakíthatjuk egyéniségünkhöz. Ehhez rengeteg spoilert és kiegészítőt kínálnak az üzletek, de talán a legjobb az egyedi dolgok készítése, ez ugyan többe kerül, de megéri. A felni cseréjét ebbe a kategóriába is besorolhatjuk.
snoopy13
#81
2009. június 17. 17:49
Hangrendszer átalakítása

Ide tartozik a gyári fejegység, és hangszórók cseréje és csomagtartóba mélynyomó elhelyezése. Gyakran komplett multimédiás rendszerek kerülnek beépítésére.
snoopy13
#80
2009. június 17. 17:49
Beltér átépítés

A belső kárpitok kicserélése (flokkolás, bőrözés) és az utastér egyéb szépítései tartoznak ide. Gyakori a „Sport” pedálsor beépítése; valamint a váltógomb és kézifékkar (és „szoknyá”juk) lecserélése.
snoopy13
#79
2009. június 17. 17:49
Optikai tuning

Optikai tuning az autó olyan jellegű módosítása, amellyel az alakja, megjelenése változik, látványosabb, tetszetősebbé válik.
Az optikai tuningot két részre bonthatjuk:
Belső optikai tuning: Az autó belterének megjelenésén történő módosítás (utastér, csomagtartó és motortér).
Külső optikai tuning: Az autó külső megjelenésén történő módosítás ( karosszéria elemek, ablakok, kerekek, lámpák ).

A tuningolások történhetnek az egyes elemek cseréjével, vagy átalakításával, továbbá új termékek behelyezésével.
A belső tuning lehet a kárpitok, vagy a műszerfal átalakítása, a különböző mérőműszerek beszerelése, sportosabb megjelenésű váltógomb/pedálszett beépítése, az ülések cseréje, a különböző fénytechnikai eszközök felhelyezése.
A külső tuningolás lehet az alufelni felszerelése, az ablakok lesötétítése, a különböző külső spoilerek, és szintén a különböző fénytechnikai eszközök felhelyezése.
snoopy13
#78
2009. június 17. 17:48
Motortuning [szerkesztés]

Célja a motor teljesítményének növelése; ami minden esetben a motor várható élettartamának csökkenésével jár együtt.

A motor tuningolásának több módja ismeretes:

* A motor lökettérfogatának és sűrítésének növelése (például: „felfúrás”, égéstér tágítás, dugattyúk cseréje)
* A motor áramlási veszteségeinek csökkentése
o A szívó sor tuningolás. (például: direktszürő beépítése)
o A kipufogó sor tuningolása.(például: nagyobb keresztmetszetű kipufogó rendszerek)
* A meglévőnél erősebb, könnyebb alkatrészek beépítése (például: könnyített főtengely és lendkerék)
* A motor vezérlés megváltozatása (például: chiptuning, vezérműtengely csere)
* Nem feltöltős motorok esetében feltöltővel való ellátása, feltöltős motorok esetében ezek nagyobbra cserélése (lásd: turbó, kompresszor, intercooler.)
snoopy13
#77
2009. június 17. 17:48
A tuning a gépjárművek gyári kivitelének átalakítását, átépítését jelöli. A szó eredeti jelentése: hangolás, finomítás.

A tuningolási területei a műszaki és az optikai átalakítások; amelyek általában kiegészítik egymást.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8
Összesen 156 találat 8 oldalon