Cars™

aktuális téma
Cars™

Minden autó fanatikusnak! "4 keréken szép az élet"

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8
snoopy13
#76
2009. június 17. 17:45
"
ILLEGÁLIS GYORSULÓK KONTRA ZSARUK

Félbeszakítottak egy illegális gyorsulási versenyt az orosházi rendőrök, és kilenc gyorsulót feljelentettek, tíz sebességlovagra helyszíni bírságot szabtak ki. A gyorsulók bosszúra készülnek, szerintük ők senkit nem zavartak.

A szegedi rakpart árvízborította betonja helyett választották a délvidéki benzinhuszárok azt az orosházi utcát, amit alig néhány napja adtak át a közlekedőknek. A békési város ipari övezetében lévő, esténként, főleg hétvégén teljesen néptelen, elhagyatott környék friss, sima betonján idén már másodszor rendeztek engedély nélkül gyorsulási versenyt, de ezt most nem hagyták a zsaruk.

Gyártelepi tuning

SMS-üzenetekben, interneten hirdették meg, hogy május második vasárnapján gyorsulási verseny lesz Orosházán, a Gyártelep utcában. Nem sokkal éjfél előtt már vagy száz autó parkolt a környéken. A többség csak nézelődni jött, de jócskán akadtak autósok, motorosok, akik ki akarták próbálni járgányuk erejét.

- Az egész világon elfogadott dolog, hogy vannak illegális versenyek. Ezekben pont az a szép, hogy nincsenek kötöttségek, spontán az egész, mégis nagyon szervezett. Vigyázunk egymásra, itt még nem volt baleset - magyarázza K. Norbert, a verseny egyik főszervezője.

Állítja, a rendőrök előli bujkálásnak, nyelvnyújtogatásnak is van romantikája, de itt a sebesség a lényeg, az autók szeretete. Nem szalonban vett milliós gépek állnak rajthoz, mindenki saját maga, házilag bütyköli a gépét, tudja, mennyi pénz, munka van a dologban.

- Mi nem megyünk be lakott területre, nem veszélyeztetünk más autósokat, a versenyszakaszt lezárjuk, ez persze törvénytelen, de szerintünk ennyi azért talán még belefér.

A futamok közt gumiégető verseny folyik, egy emberi léptékkel nagykorú BMW nyer, a járgányról le is kopik a gumipapucs, a friss aszfalton ott marad a nyom. Ez azért nem veszélytelen, mert bár öt zápor múlva nem lesz belőle semmi, egy arra haladó, a versenytempó szerint 200 km/órával repesztő motoros nagyot tud esni.

Kék lámpás autók

Az illegális futam felénél új autók jelentek meg az ipartelepen, az orosházi rendőrség járőrautói, amelyek sebességmérő mûszereikkel rögzítették egy-két versenyző bemutatóját, és videóra vettek néhány futamot. Ezek elemzése még nem fejeződött be, feltehetően a helyszínen kiszabott tíz bírság és kilenc feljelentés mellett néhány résztvevőnek további idézéseket kézbesít a postás.

- A szabályokat minden közlekedőnek be kell tartani, a Gyártelep utca nem versenypálya, hanem lakott területen belüli útszakasz, ahol a törvény szerint 50 km/óra a legnagyobb megengedett sebesség - mondta Czecher Péter alezredes, Orosháza rendőrkapitánya. - A gyorsulási versenyek híre hozzánk is eljutott, ezért intézkedtünk. Ez megengedhetetlen, balesetveszélyes, szabálytalan, sőt, ha úgy vesszük, bûncselekmény, mert a résztvevő szándékosan okoz olyan helyzetet, ami veszélyeztethet másokat. Ezután is minden alkalommal, minden rendelkezésünkre álló eszközzel meg fogjuk akadályozni, hogy illegális versenyeket tartsanak. Még akkor is, ha ezzel nem lopjuk be magunkat a versenyzők és a közönség szívébe. A zsaruk tudják, hogy néhány lóerőbajnok éjszakánként lakott területen belül is szervez alkalmi versenyeket. Nagyobb közönség nélkül, de még veszélyesebben, mint a Gyártelep utcában. Öt éve Debrecen külvárosában egy ilyen versenyen halálos baleset történt, nem lenne jó, ha a viharsarkiaknak is tragédia kellene ahhoz, hogy rájöjjenek: a saját és mások életével játszanak.

Bosszúra éhesen

A gyorsulók a rendőrséget hibáztatják, amiért megszüntette hétvégi szórakozásukat. Néhányan bosszúra készülnek, újabb gyorshajtással, közlekedési vétségekkel akarnak borsot törni a zsaruk orra alá, mintha ez lenne a megoldás. Nem is rejtik véka alá véleményüket, internetes fórumaikon nyomdafestéket nem tûrő jelzőkkel üzengetnek. Nem mondják meg, mire készülnek, de mindenki nagy dobásról beszél. Közlekedési rendőrök szerint filmekből ellesett módszerrel úgy akarják megbolondítani a rendszert, hogy egyszerre több helyről jelentenek be illegális futamokat, hamis vészhívásokat, riasztásokat csinálnak, s olyan utcában bőgetik az autóikat, ahol már nincs rendőr, illetve akkora a tömeg, amelyet már nem egyszerû hazaküldeni.

- Az alaptalan bejelentés a hatóság félrevezetésének minősül, ami nemcsak büntetőjogi, de kártérítési felelősséget is von maga után. A rendőrség megfizetteti a bevetett rendőri erő és technika költségeit - mondta Pengő Erzsébet, a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese.

Az egyik legelszántabb, Meatsee fedőnéven író gyorsuló egyenesen háborút hirdet a zsaruk ellen. Szerinte a rendőrök a legnagyobb szabálysértők, rendszeresen megszegik a sebességkorlátozásról, más közlekedési szabályokról szóló előírásokat mind szolgálati, mind saját autóikkal, mert törvény felettinek érzik magukat. Az orosházi zsaruk ezt visszautasítják.
VÉGH ATTILA
FOTÓ: SRS

(Zsaru, 2006/22. 36-37. o.)

KERETES ANYAG:

Szolnoki randevú
Egy héttel az orosházi futam után, május 20-án Szolnokon találkoztak a gyorsulók, már a versenyautó kiállításon hallani lehetett, hogy este futam lesz, illetve az egyik kereskedelmi rádió is hirdette. A város ipartelepénél 21 órakor kétezres tömeg gyûlt össze. A rendőrök is megjelentek, mentőket, tûzoltókat kértek a helyszínre, hogy legalább biztonságos hátteret adjanak az illegális futamnak. Hajnali kettő körül hagyta el az ipartelepi utat az utolsó autós, szerencsére baleset nem történt. A rendőrség szerint egyedi eset volt, a lakók, a közlekedők biztonsága, nyugalma érdekében a jövőben meg fogják akadályozni az utcai versenyzéseket. Felvették a kapcsolatot a kunmadarasiakkal, hogy a volt harci repülőtér betonján hetente rendezzenek futamokat, zárt pályán, biztonsági felügyelettel.
"
snoopy13
#75
2009. június 17. 17:42
"
Péntek délután csörgött a telefonom. "Este 10-től gyorsulás, tudod az illegális. Jössz?" - kérdezte egy barátom. Persze.

Este tízkor találkozó a Külső-Váci úti benzinkútnál. Pont 10-re érünk oda, néhányan már várakoznak. Általában 100-150 autó szokott összegyűlni, így még vártunk egy keveset mi is. Szép lassan gyűlik a tömeg, mindenféle autó: M3-as BMW, Mondeo ST200, Lada elöl szelephanggal, hátul üvöltő Koppánnyal. Az optikaituning-hegyek szinte eltörpülnek a volán mögötti arcméretek mellett.


Nézegetjük az autókat, közben érkezik egy kispolszki, iszonyatos tempóban. Már a hangján érződik, hogy ebben valami más motor lesz. Begurul a mosó előtti parkolóba, a sofőr kiszáll, és a motorhoz indul. Egy öngyújtó fénye mellett próbál állítani valamit. Segítségképpen odaállunk a mi autónkkal (Pajero V6) és világítunk neki. Ekkor derül ki, hogy 127-es Fiat-motor került a pici lukba, ettől hasít a gép. "Kis állítás a karbin, és még jobban szárnyal." -mondja a tulaj.



Aztán turbós fütyülés hallatszik az útról, amint egy vadiúj Corsa lelép egy Cliót. Szép csöndben begurulnak ők is, majd a kijárat elejére álltak. Érkezik még néhány Manta, aztán egy Merci, majd két Calibra. Szép lassan megtelik a benzinkút. Mindenki kiszáll, néhányan a motorokat piszkálják, a többség beszélget. 10 pontos nehézbombázó csajok, kigyúrt fickók járkálnak a shopba.


Egyszer csak az élen állók minden bejelentés nélkül beszállnak az autóikba és elindulnak. Senkinek nem kell külön szólni, mindenki tudja, mi a dörgés. Ugrás a kocsikba és indulás. Senki nem tudja, hová megyünk, ezért mindenki az előtte haladót követi. Apró gyorsulások a lámpáknál. Üvöltő kipufogók, dübörgő zene - tiszta Fast and the furious (Halálos iramban c. film). Vonul a csorda át a városon.



Közben találgatjuk, hová is mehetünk. Gvadányi? Á, hülye vagy, ott már nem lehet. Talán Mátyásföld? Aztán az Örsön már biztosak vagyunk, hogy a Jászberényi út következik. Mi a Füredi út felől érkezünk, de a Mogyoródi felől is jön egy csapat. Mitsubishi Galant, Saxo VTS, úgy látszik, tudtak egy rövidebb utat. Az Éles sarok után ismét megálló egy benzinkútnál. Ekkor a mi csapatunk már kb. 100 autóból áll, és a kútnál további felspannolt fiatalok várakoztak.


Itt ismét ácsorgunk fél órát, várjuk a lemaradtakat. Közben lendítünk kicsit a shop forgalmán. A turbósnak hitt Corsáról kiderül, hogy sima 1.4 16V motor. De kívül és az utastérben már nem gyári az állapot. Morogtak is a garancia miatt a kötelező szerviznél, ugyanis az autó mindössze 1 hónapos. Bulizás, nagy röhögések, vidám hangulat. Aztán ismét egy csapásra megindul a konvoj.



A verseny helyén már többen várnak ránk. Gyorsan feláll a rajthoz egy ezeréves dízel Kadett és egy BMW. A Kadett nem piskóta, ez látszik a szanaszét szabdalt motorháztetőből. Rajtolás lámpával, mégis a bömös nyer. Mielőtt a következő páros feláll, megérkeznek a rendőrök. Kombi Astra, három közeg. Kettő kiszáll. Karba font kezek, szúrós tekintet. A harmadik rádiózik. Néhány bekiabált vicc közben szép lassan oszlik a tömeg. Ahogy haladunk kifelé szép sorban, szlalomozva rohan szembe egy piros kombi Lada, tele fekete pólós kommandósokkal. Azt hiszik az Erzsébet hídon vannak.


Mindegy, vissza a kútra. Végeláthatatlan a kocsisor előre is, hátra is. A kút parkolóját és a kútoszlopok környékét is ellepik, közben további autók érkeznek. Egyszercsak valaki felkiált: "A rendőrautóval gyorsul az Audi!" Mindenki rohan ki az úttesthez, és tényleg. Piros diesel A3, mellette fehér Astra, belül három egyenruhással. Rajt, és az Audi egyből lelépi az Opelt. Mikor lassan visszacsorognak, mindenki rohan a rendőrautóhoz. Viccelődések mindkét oldalról, majd a rendőr megadja a telefonszámát az Audisnak, a többieket pedig megkéri, hogy menjenek haza.



Persze, majd később. Pár perc unalom, aztán a kijárathoz gurul egy gömbölyű Corsa, és megpróbál gumit égetni. Nem sikerül, mert az autó mindig megindul. Ekkor olajat locsolnak az első kerekeire, de ez sem segít. A megoldás egyszerű, ki kell kötni egy Ladához. Egyből előkerül a vontatókötél, és már pörög is az Opel kereke egy helyben. Iszonyatos füst és bűz kezd terjengeni. Ezt a szagot én rühellem, el is megyek a közelből, a kereszteződésben úgyis elkezd pörögni egy BMW. Igaz, az is büdös.


Többen is próbálkoznak a pörgéssel, több-kevesebb sikerrel, mindenestre az út szélén parkolók rohannak kocsijaikhoz, hogy biztonságosabb helyre álljanak át. Amikor ez a műsor is kezd laposodni, ismét megindul a csorda. Egymásnak súgjuk: "Veres". Szóval az újabb helyszín Veresegyház. Ismét rohanás át a városon, ismét kipufogórobaj és zenedübörgés indítja be az éjjeli álmukat alvó autók riasztóit. A csorda halad.



A célhely tulajdonképpen zsákutca. A verseny után meg kell várni, amíg visszaérnek az autók. A rajtnál Alfa 146 és Fiat Brava. Természetesen az Alfa nyert. Mikor a sofőrje kiszáll, valaki odakiabál a tömegből:
- Mekkora motor van benne?
- Kétezres.
- Jössz egy 1.3-as Suzukival?
- Á, nem. Még nagyon új a motor.
Közben feláll két BMW a rajthoz, előkerül az indító zseblámpa is, de a kereszteződés felől már hallani a szirénát. Már megint itt vannak. Azért a két BMW még rohan egyet. Mire visszacsorognak, a fehér Niva keresztben elállja az utat.


"Menjenek haza." - mondja a rendőr. Megindul a fűzőcske: "Naaa, csak egy órát hadd maradjunk..." De nincs hatása. Annyit sikerül csak kicsikarni az egyenruhából, hogy menjünk inkább Galgamácsára, ott is vannak jó helyek, és az már nem az ő körzete. Ekkor már fél kettő felé jár az idő, így a csorda inkább Pest felé veszi az irányt. Ennyi volt. Egyre nehezebb. A múltkor egész Esztergomig el kellett menni, hogy lehessen nyomulni, de erre most már nincs idő.



Néhányan még begurulunk a Cora-parkolóba, de már csak alig 20-30 autó. Amikor megérkezünk, felgyulladnak a lámpák. Vajon ki kapcsolta fel? Sosem tudjuk meg. Itt már nincs nagy történet. Egy piros BMW pörög egy helyben, füsttel és a vele járó bűzzel elárasztva a parkolót. Aztán ismét megérkezik a fehér Niva. Sebaj, három óra. Csendben hazamennek a zenészek, hiszen tudják, jövő pénteken ismét burnout. Találkozó valahol a városban, a bennfentesek úgyis tudják.
"
snoopy13
#74
2009. június 17. 17:40
Szerintem nem nagyon van olyan ember ezen az oldalon aki már ne álltak volna oda az 1ik haverja mellé hogy összemérjék a gépeik tudását....
snoopy13
#73
2009. június 17. 17:37
A rendőrség már több mint 5 éve próbálja megfékezni a versenyeket az ott előforduló halálos balesetek miatt. Gyakran előfordul hogy az óvatlan nézelődők túl közel állnak a több mint 100 km/órás sebességgel haladó autókhoz és azok elsodorhatják őket vagy a nagy tolakodásban könnyedén az autók alá, kerülhetnek.

A másik gyakori indoka a baleseteknek a vezetők óvatlansága vagy átépített járműveik meghibásodása.

Az illegális gyorsuláson résztvevők esküdt ellensége a KPM akik, erejüket megfeszítve dolgoznak azon, hogy a magyar "tunnereket" szigorított vizsgára idézze, és így forgalomból kivonják autóikat.

Az illegális gyorsulásra kilátogatok alig egyharmada az, aki versenyzési szándékkal érkezik ki. Mára a nézőközönség a jelenlévők nagyobb hányadát teszi ki.
snoopy13
#72
2009. június 17. 17:37
Budapestről ki indulva a versenyek elterjedtek az egész országban. Több vidéki nagyvárosban is megrendezésre kerültek az idők folyamán. A média napról napra többet foglalkozott a versenyekkel és ezzel csak szaporította az érdeklődők számát.

A versenyeket nem egy társaság szervezi és a versenyzőket nem kell meghívni az éjszakai futamokra. Az autó építők megtalálják egymást a városokban és összeverődve mennek ezekre az illegális versenyekre.

Budapesten, több helyszínen vannak ilyen versenyek.
snoopy13
#71
2009. június 17. 17:37
Az illegális gyorsulási versenyek napjainkban egyre nagyobb tömegeket vonzó teljes mértékig illegális rendezvények az autók, motorok, és a járműtuning iránt érdeklődőknek.

Magyarországon nem áll egyébből a dolog, mint az egymással versenyzők egy le nem mért útszakaszon az autók gyorsulását mérik össze. A magyarországi versenyek nem pénzben vagy forgalmiban zajlanak, mint a nagy sikerű amerikai filmekben (Pl.: Halálos Iramban) hanem simán kedvtelésből.
snoopy13
#70
2009. június 17. 17:34
Na bumm...így járnak a gyorshajtók...
snoopy13
#69
2009. június 17. 00:07
1973 CADILLAC ELDORADO cabrio
snoopy13
#68
2009. június 17. 00:06
1948 CHRYSLER WINDSOR
snoopy13
#67
2009. június 17. 00:05
1936 MERCEDES 170
snoopy13
#66
2009. június 17. 00:02
A 66-os út rövid története

Az amerikai 66-os út 1926 óta létezik, azóta sok fejlesztésen és átalakításon esett át. Több néven is ismeretes: Anyaút, Amerika főútvonala, Will Rogers országút. Az Illions állambeli Chicagóból indul, nyolc államon megy keresztül, amíg végül eléri a Californiai Santa Monicat. Hossza 2448 mérföld (3940 km). Kezdetben igen fontos volt ez az út, hiszen átszeli szinte az egész országot. Népszerűségének köszönhetően az út mentén sokan váltak sikeressé, a kisebb városok pedig fejlődésnek indultak.
snoopy13
#65
2009. június 16. 23:56
Jó kis Stephen King film
snoopy13
#64
2009. június 16. 23:56
1958 Plymouth Fury: vagyis Christine
P
#63
2009. június 16. 23:52
snoopy13
#62
2009. június 16. 23:48
Az utód azért nagy mellényúlás volt...
snoopy13
#60
2009. június 16. 23:45
Ismerős?Na honnan?
snoopy13
#59
2009. június 16. 23:40
Lamborghini Insecta Concept:
A Lamborghini tanulmánya tér el a legkevésbé a jelenlegi modellektől. A dögös sport koncepció érdekessége viszont, hogy nem a márka jelében is szereplő bika körül forgott a tervezők agya, hanem a rovarok körül. A formatervet úgy készítették el, hogy különböző bogarak páncélja adta az inspirációt. Rovarok ide vagy oda, a Insecta valószínűleg marad bivalyerős.
snoopy13
#58
2009. június 16. 23:40
Honda Zeppelin Concept:
Nem véletlen a Honda jövőautójának neve. A tervezőt a léghajók inspirálták. A ballonszerű forma ráadásul hihetetlen aerodinamikai tulajdonsággal rendelkezik. A sofőr kilátását kamerák segítik. A környezetkímélő autó belsejében tényleg úgy érezheti az ember, hogy egy léghajón ül, hiszen az ülések 360 fokban forgathatók így maximális a helykihasználás. A tervező azért alakította így a belsőt, mert nem csak arra tervezte a Zeppelint, hogy mozogjon, hanem arra is, hogy álló helyzetben is használható legyen.
snoopy13
#57
2009. június 16. 23:39
BMW Sung Concept:
A BMW jövőjébe mi magyarok is beleszólunk, hiszen a Sung koncepciót egy magyar tervező, Raffai Dávid álmodta meg. A Sung, az igazi nagyvárosi élet autója lesz, hiszen úgy tervezték meg belsejét, hogy az utasok leginkább a nappalijukban érezhessék magukat. A könnyen manőverező szociális BMW, tüzelőanyag-celláinak köszönhetően nem csak, hogy környezetkímélő, de igazán egyedi is, hiszen az oldalán különböző grafikákat jeleníthet meg a tulajdonos.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8
Összesen 156 találat 8 oldalon