DAKAR 2009
aktuális téma

Egy év kihagyás után újra megcsodálhatjuk a világ legnagyobb kihívást jelentő motorsport versenyét, a legendás Dakar ralit, amely először nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában kerül megrendezésre.
http://www.dakar.com
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
mi tortent dieter deppinggel?

forrás: dakar.hu
"A keskeny hegyi pályákon kijelölt szakasz nem volt olyan könnyű, mint amilyennek ígérték a szervezők
Ahhoz képest, hogy a rendezők úgy tartották, viszonylag könnyű szakasz vár a mezőnyre a szünnap után, a versenyzőknek nem ez volt a véleményük. A kanyargós hegyi pályát mindannyian nehéznek találták – de legalábbis olyannak, amelyen végig száz százalékosan kellett koncentrálni.
A ralis jellegű szakaszon értelemszerűen Carlos Sainz vitte a prímet az autósoknál, míg a motorosoknál Cyril Despres, a kamionosoknál pedig Gerard de Rooy volt a leggyorsabb.
Ami a magyarokat illeti Palik László és Darázsi Gábor továbbra is lendületben van – 13. helye a valaha volt legjobb magyar autós részeredmény. Pedig a tavaly az év autóversenyzőjének választott pilóta egyáltalán nem érezte, hogy olyan pokoli gyors lett volna. „Nehéz nap volt, végig maximálisan kellett koncentrálni. Nem lehetett megbeszélni a tapasztalatokat, vagy egyszerűen csak nyugodtan inni, mert annyira gyorsan követték egymást a kanyarok” – mondta az összetettben 12. Palik, aki jó néhány ellenfelét megelőzte a szakaszon.
Ebben mégsem ő volt a legeredményesebb, hanem a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros, amely 26 (!) riválisát utasította maga mögé. Ez hihetetlenül magas szám.
„A mostani Dakaron biztosan ez az előzési rekordom – mondta Szalay. – Hiába engedtek el az első jelződudára a riválisok, először utol kellett érni őket, ami a porban egyáltalán nem volt egyszerű feladat. Többször nullára kellett fékezni annak érdekében, hogy ne legyen baj. Márpedig azt nem akartam, mert túl mélyek voltak a szakadékok és túl sok mindenkit láttam felborulni.”
Liszi László és Fenesi József a szelektív 70. kilométerétől kormányszervó nélkül autózott a kanyargós szerpentineken, s bizony a pilóta a szakasz végére már alig bírta felemelni a kezét. Nem csoda, a terhelést körülbelül ahhoz lehetne hasonlítani, mintha két negyven kilós súlyzót mozgatott volna körülbelül négy órán keresztül.
A motoros Dési János nem akart kockáztatni – miután kétszer majdnem elesett a rendkívül csúszós pályán, visszavett egy kicsit a tempóból, számára ugyanis az a legfontosabb, hogy ha már idáig eljutott, akkor elérjen a célig is. „Ez a Dakar sokkal nehezebb, mint a két évvel ezelőtti” – összegezte véleményét a pilóta.
A kamionosoknál Szaller Zoltán továbbra is fegyelmezetten száguld: 11. helyen áll az összetettben, kategóriájában (a nem épített versenykamionok között) pedig vezet! Vagyis kizárólag gyári csapatok előzik meg őt."



"A keskeny hegyi pályákon kijelölt szakasz nem volt olyan könnyű, mint amilyennek ígérték a szervezők
Ahhoz képest, hogy a rendezők úgy tartották, viszonylag könnyű szakasz vár a mezőnyre a szünnap után, a versenyzőknek nem ez volt a véleményük. A kanyargós hegyi pályát mindannyian nehéznek találták – de legalábbis olyannak, amelyen végig száz százalékosan kellett koncentrálni.
A ralis jellegű szakaszon értelemszerűen Carlos Sainz vitte a prímet az autósoknál, míg a motorosoknál Cyril Despres, a kamionosoknál pedig Gerard de Rooy volt a leggyorsabb.
Ami a magyarokat illeti Palik László és Darázsi Gábor továbbra is lendületben van – 13. helye a valaha volt legjobb magyar autós részeredmény. Pedig a tavaly az év autóversenyzőjének választott pilóta egyáltalán nem érezte, hogy olyan pokoli gyors lett volna. „Nehéz nap volt, végig maximálisan kellett koncentrálni. Nem lehetett megbeszélni a tapasztalatokat, vagy egyszerűen csak nyugodtan inni, mert annyira gyorsan követték egymást a kanyarok” – mondta az összetettben 12. Palik, aki jó néhány ellenfelét megelőzte a szakaszon.
Ebben mégsem ő volt a legeredményesebb, hanem a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros, amely 26 (!) riválisát utasította maga mögé. Ez hihetetlenül magas szám.
„A mostani Dakaron biztosan ez az előzési rekordom – mondta Szalay. – Hiába engedtek el az első jelződudára a riválisok, először utol kellett érni őket, ami a porban egyáltalán nem volt egyszerű feladat. Többször nullára kellett fékezni annak érdekében, hogy ne legyen baj. Márpedig azt nem akartam, mert túl mélyek voltak a szakadékok és túl sok mindenkit láttam felborulni.”
Liszi László és Fenesi József a szelektív 70. kilométerétől kormányszervó nélkül autózott a kanyargós szerpentineken, s bizony a pilóta a szakasz végére már alig bírta felemelni a kezét. Nem csoda, a terhelést körülbelül ahhoz lehetne hasonlítani, mintha két negyven kilós súlyzót mozgatott volna körülbelül négy órán keresztül.
A motoros Dési János nem akart kockáztatni – miután kétszer majdnem elesett a rendkívül csúszós pályán, visszavett egy kicsit a tempóból, számára ugyanis az a legfontosabb, hogy ha már idáig eljutott, akkor elérjen a célig is. „Ez a Dakar sokkal nehezebb, mint a két évvel ezelőtti” – összegezte véleményét a pilóta.
A kamionosoknál Szaller Zoltán továbbra is fegyelmezetten száguld: 11. helyen áll az összetettben, kategóriájában (a nem épített versenykamionok között) pedig vezet! Vagyis kizárólag gyári csapatok előzik meg őt."



Tiltakoznak a környezetvédők a Dakar miatt
MTI - [email protected]
2009. január 11., vasárnap 12:30 | Frissítve: 4 órája
Miközben a mezőny, benne több magyar versenyzővel, a szombati pihenőnap után a vasárnapi, Valparaiso és La Serena közötti, összesen 652 kilométeres táv leküzdésére készült az Argentínában és Chilében zajló, Dakar 2009 elnevezésű tereprali-viadalon, aközben környezetvédők tüntettek a nemzetközi autós-motoros-kamionos verseny ellen.
A chilei Valparaiso kikötőnél jöttek össze a protestálók, akik az ország elnökének, Michelle Bacheletnek az érkezéséhez időzítették akciójukat. Az Acción Ecológica és más zöldszervezetek aktivistái hangos kiabálással szidalmazták a dakaros viadal szereplőit, magát a mezőnyt a "halál karavánjának" minősítve. A szónokok egyszersmind kifejezésre juttatták abbéli reményüket, hogy újabb környezetvédő csoportok bevonásával meg fogják tudni akadályozni, hogy a verseny 2010-ben visszatérjen Argentínába és Chilébe. (MTI)
Ezek az idióta zöldek mindenhol ott vannak és minden ellen tiltakoznak. Rohadt ingyenélő csürhe.
MTI - [email protected]
2009. január 11., vasárnap 12:30 | Frissítve: 4 órája
Miközben a mezőny, benne több magyar versenyzővel, a szombati pihenőnap után a vasárnapi, Valparaiso és La Serena közötti, összesen 652 kilométeres táv leküzdésére készült az Argentínában és Chilében zajló, Dakar 2009 elnevezésű tereprali-viadalon, aközben környezetvédők tüntettek a nemzetközi autós-motoros-kamionos verseny ellen.
A chilei Valparaiso kikötőnél jöttek össze a protestálók, akik az ország elnökének, Michelle Bacheletnek az érkezéséhez időzítették akciójukat. Az Acción Ecológica és más zöldszervezetek aktivistái hangos kiabálással szidalmazták a dakaros viadal szereplőit, magát a mezőnyt a "halál karavánjának" minősítve. A szónokok egyszersmind kifejezésre juttatták abbéli reményüket, hogy újabb környezetvédő csoportok bevonásával meg fogják tudni akadályozni, hogy a verseny 2010-ben visszatérjen Argentínába és Chilébe. (MTI)
Ezek az idióta zöldek mindenhol ott vannak és minden ellen tiltakoznak. Rohadt ingyenélő csürhe.

azmeg hogy man a közelébe nem járt az első helynek 1 ginaf 3 kamaz és asszem 2 tatra van elöl

Késő este se mondta a tv hogy merre járnak a Kamazok,csak annyit hogy egy Man az első.
énis erre lennék kiváncsi de ugy tudom kabirovék vezetnek és nem tudom hogy a 2-3 az hogy van de roy, vagy chagin
jah, csak tegnap az egyiket a bunkóciék huzták be a táborba , pont egy mitsuval


Szaller-ék a 11. helyen állnak
Összetett állás:
Motorosok:
1. COMA (ESP) KTM
2. STREET (USA) KTM
3. FRETIGNE (FRA) YAMAHA
4. ULLEVALSETER (NOR) KTM
5. VILADOMS (ESP) KTM
6. DESPRES (FRA) KTM
7. RODRIGUES (PRT) KTM
8. VERHOEVEN (NLD) KTM
9. CASTEU (FRA) KTM
10. LOPEZ (CHL) KTM
.
.
.
35. Dési (HUN) KTM
Autók:
1. SAINZ (ESP) VOLKSWAGEN
2. DE VILLIERS (ZAF) VOLKSWAGEN
3. MILLER (USA) VOLKSWAGEN
4. ROMA (ESP) MITSUBISHI
5. GORDON (USA) HUMMER
6. HOLOWCZYC (POL) NISSAN
7. TOLLEFSEN (NOR) NISSAN
8. TERRANOVA (ARG) BMW
9. DEPPING (DEU) VOLKSWAGEN
10. KUIPERS (NLD) BMW
.
.
.
12. PALIK (HUN) NISSAN
.
.
.
56. SZALAY (HUN) OPEL
.
.
.
61. LISZI (HUN) MITSUBISHI
Motorosok:
1. COMA (ESP) KTM
2. STREET (USA) KTM
3. FRETIGNE (FRA) YAMAHA
4. ULLEVALSETER (NOR) KTM
5. VILADOMS (ESP) KTM
6. DESPRES (FRA) KTM
7. RODRIGUES (PRT) KTM
8. VERHOEVEN (NLD) KTM
9. CASTEU (FRA) KTM
10. LOPEZ (CHL) KTM
.
.
.
35. Dési (HUN) KTM
Autók:
1. SAINZ (ESP) VOLKSWAGEN
2. DE VILLIERS (ZAF) VOLKSWAGEN
3. MILLER (USA) VOLKSWAGEN
4. ROMA (ESP) MITSUBISHI
5. GORDON (USA) HUMMER
6. HOLOWCZYC (POL) NISSAN
7. TOLLEFSEN (NOR) NISSAN
8. TERRANOVA (ARG) BMW
9. DEPPING (DEU) VOLKSWAGEN
10. KUIPERS (NLD) BMW
.
.
.
12. PALIK (HUN) NISSAN
.
.
.
56. SZALAY (HUN) OPEL
.
.
.
61. LISZI (HUN) MITSUBISHI
A mai nap a chilei Valparaisoban a pihenésé. A versenyzőknek és szerelőiknek 24 órájuk van arra, hogy rendezzék soraikat, pihenjenek, mert holnaptól folytatódik a verseny.
elég szomorú ez. 

Stéphane Peterhansel kiesett, Palik László továbbra is a legjobb magyar (12.)
A szutyok csapat összes autója még versenyben van, ráadásul a lehető legjobb helyen van 3 autójuk. Ezzel szemben a mitsunak csak 1 autója van már versenyben, ami lehet, hogy az eddig tapasztaltak alapján 2 nap múlva beadja a kulcsot.

na megcsörgetem Lacit hátha visszahív, vagy anikót



jó, úgy tünik...de azóta el telt 1 óra....csak tudnak már valami komolyat....
pffff
nemtom
este kiderül
nemtom
este kiderül
de nem a riport alatt nyögvenyelt az a gyökér hanem a felvételek alatt...... azééé lettem morci 

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!