DAKAR 2009

aktuális téma
DAKAR 2009

Egy év kihagyás után újra megcsodálhatjuk a világ legnagyobb kihívást jelentő motorsport versenyét, a legendás Dakar ralit, amely először nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában kerül megrendezésre.

http://www.dakar.com

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Cucmey
#260
2009. január 09. 11:56
lasi
#259
2009. január 09. 11:55
kizárták!!!
én nem igazán birtam az ipsét, max annyi büntit adtam volna h az uccso helyre sorolják be, és onna hozza fel ha tudja
misu006
#258
2009. január 09. 11:54
most mi lett Al-Attiyah-val? kizárták vagy csak büntit kapott?
Colin
#253
2009. január 09. 11:51
A dakar.com szerint:

Összetettben:

Motor:
1. Coma
32. Dési

Autó:
1. De Villiers
12. Palik
14. Zapletal
60. Szalay
64. Liszi

Kamion:
1. Kabirov
11. Szaller

De még semmi sem biztos
Colin
#252
2009. január 09. 11:47
Rajtsorrend SS7 :

Motor:
1. Cyril Despres 10:40,
39. Dési 11:08,
96. Sagmaister 11:24:30

Autó:
1. De Villiers 13:43,
15. Zapletal 14:06,
34. Palik 14:18,
35. Szalay 14:18:30,
46. Liszi 14:24,

A kaminos rajtidők egyelőre nem ismertek.

Colin
#251
2009. január 09. 11:44
és egy kósza sms

"A Szalay Dakar Team itthon maradt versenyjűrművei megtekinthetőek Budapesten, az Aréna Plazaban."

fotókat várjuk ám
Colin
#250
2009. január 09. 11:43
"A tegnapi, iszonyú nehézre sikerült etapot végül csak a mezőny egy elenyésző hányada tudta teljesíteni, emiatt azok eredményeit is úgy vették, mintha egyáltalán nem mértek volna a szakaszon. Az éjszakai beszámolónkban már nem tudtunk hírt adni a Szalay Dakar Team horvát párosáról, akik a csapat Opel Antara V6 autót irányítják. Daniel Saskin és Damir Bruner helyi idő szerint 3 óra körül értek be a táborba, és a rengeteg homokon túl még a kuplungjukkal is problémáik voltak, ami szintén lassította a versenyzőinket.

Mivel a versenyzők az éjszaka folyamán úgy szállingóztak be a bivouacba, mintha a szél fújdogálta volna be őket, így a ma reggeli rajtidőt is többször módosították, végül az első motoros helyi idő szerint 09:05-kor rajtolt el.

Más is változott, az égiek ismét beleszóltak a David Castera által tervezett útvonalba, mert a sok esőzésnek köszönhetően járhatatlanná vált az a gázló, ahol eredetileg a mezőnynek át kellett volna haladnia. Így a CP2 ellenőrző pont lett a célvonal, a teljes szelektív szakasz hosszát pedig leredukálták 178 km-re az eredeti 395-ről.

Nos, a fentiek tudatában vágtak neki a résztvevők a San Rafaelből Mendozaba tartó útvonalnak, melynek végén elérték az Andok-hegység lábát. A mért szakaszt ugyan megkurtították, ám a pályán így is bent maradt az a 60 km hosszú, finomszemcsés homokból álló szürke dűnesor, amely sokaknak keserves küzdelmet okozott, miközben szüntelenül igyekeztek kimászni belőle. A homok után pedig jött a mocsár, ahol egymás után ragadtak be a sárba a járművek, szó szerint az elemekkel küzdöttek a résztvevők, főleg, ha a tegnapi villámokat és szakadó esőt is figyelembe vesszük.

A Szalay Balázs-Bunkoczi László kettős az Opel Antara RR-rel helyi idő szerint 4 órakor száguldott át a fotocellán, amivel a napi 23. helyet sikerült megkaparintaniuk. Hogy ez összetettben mit jelen? Nos arról még korai lenne nyilatkozni, mivel eddig 33 autós egység futott be a célba és Szalayék a két nappal ezelőtt kirótt négy órás büntetése folyamatosan hátrább nyomja őket az abszolút ranglistán a beérkezők idejének megfelelően.
"Velünk ma minden rendben volt. Az első pár kilométer rendkívül gyorsan ment, majd a szakasz 18. kilométerénél már elértük a dűnéket, ahol az első nagyobb dűneátkelésen egy fa került elénk, ahogy átfordultunk a tetején és hátrafele kellett trepnizni az autót. Ez egy jó órát igénybe vett. – mesélte az Opel pilótája. - Utána már problémamentesen autóztunk, de navigáció szempontjából kritikus volt a napunk. A dűnesorok között kellett keresni a GPS pontokat, egyet biztosan ki is hagytunk."

Daniel Saskinnak a mai szakaszon a CP1 ellőtt leállt a vízpumpája, nem tud továbbmenni, jelen pillanatban még mentésre vár.

A nap legjobb magyarja a Palik-Darázsi kettős volt, akik Balázséknak 13 másodpercet adva a 22. helyen fejezték be a napot, ezzel összetettben előrébb lavírozva az előkelő 13. helyre. Kamionjuk, Szaller Zoltán vezetésével a 13. helyen futott be, az abszolút listán a 11. helyet birtokolva.

Az élmezőnnyel kibabrált a mai nap. Luc Alphand (Mitsubishi) navigátora, Gilles Picard a 12. km-nél rosszul lett a szakaszon és elszállították Mendozaba, a táborba. Állapota már javult, de Alphand feladta a küzdelmet, az emberi egészség többet ér egy jó helyezésnél. Az élen autózó quatari versenyző, Nasser Al-Attiyah (BMW) pedig az első időellenőrző pontot kihagyva menetelt tovább a dűnéket megkerülve, mert nem akarta autóját veszélyeztetni, a motorja rendkívül melegedett, mert leállt a hűtése. Döntése miatt a versenyigazgatóság a BMW csapat reménységét kizárta a versenyből.

Kemény nap vár holnap a mezőnyre. A szombati pihenőnap előtt kemény kiképzést kapnak majd az Argentína és Chile határán húzódó Andok-helységen való átkelés közben, ahol az eddigi Dakarokon nem tapasztalt ritka, oxigénszegény levegő is nehezíti a szakaszt. Előtte persze kapnak még az elmaradhatatlan dűnékből és a füves szakaszokból. Az Andok hegygerincét 3000 m magasságban átszelve érik el a chilei határt, a nap végén pedig beérnek Valparaisoba, a Csendes-óceán partjára."
Colin
#249
2009. január 09. 11:42
ma éjfél után pár percel....dakar.hu

"Az autós mezőny összetett éllovasa, Nasszer Al-Attiyah alighanem komoly büntetésre számított, mert kihagyott egy ellenőrző pontot a csütörtöki szakaszon. Melegedett a motorja, nem volt más választása. Viszont így alighanem kénytelen lesz átadni a vezetést Giniel de Villiersnek. A motorosoknál a napi szakaszt Cyril Despres nyerte meg, az összetettben azonban továbbra is Marc Coma vezet. A nap nagy kiesője Luc Alphand, aki navigátora betegsége miatt kényszerült a pálya szélére.
Ami az autósok összetettjét illeti, mivel szerdán este a mezőnyből mindössze 32 egység ért be sötétedésig, a rendezők úgy döntöttek, kihozzák azokat, akik bent ragadtak és büntetéssel folytathatják a küzdelmet. A büntetés mértékéről még nincs döntés, ezért az összetett állás sem hivatalos.

A csütörtöki napon a versenyzők azzal a dűnesorral kezdték, amivel szerdán befejezték - s ugyanolyan nehéz volt.

Palik László és Darázsi Gábor számára ráadásul megnehezítette a közlekedést, hogy az egyébként már korábban megrepedt szélvédőre jókora lyukat vert egy faág, így meglehetősen huzatos lett a Nissan, a porról már nem is beszélve. A páros a 34. helyen végzett, az összetettben pedig egyelőre nincs hivatalos eredménye, de mivel eddig 16. volt, csak előrébb jöhetett. "Másodszorra sem volt éppenséggel könnyű átjönni ezeken a sötétszürke dűnéken, sőt, még talán nehezebb volt mint elsőre" - értékelt Palik.

Szalay Balázs és Bunkoczi László könnyebben vette a csütörtöki napot, mint a szerdait, bár a lapátokat most is elő kellett venni, igaz, ezúttal csak egyszer. De a defektek szerencsére elmaradtak (miközben előző nap három volt!). "Mindig a fejemben motoszkál, hogy senki sem jön mögöttem, aki segíthet, úgyhogy óvatosabb vagyok a szokásosnál" - mondta Szalay.

Liszi László és Fenesi József (akik előző nap sikeresen túllendültek két defekten és a felső lengőkar törésén) kihúzta a csávából a Volkswagen gyári versenyzőjét, Dieter Deppinget. A németnek technikai gondja volt, Liszi meg majd’ húsz kilométeren keresztül vontatta a célig. "Nagyon hálásak voltak" - mondta a szakaszt a 46. pozícióban záró Liszi szerényen.

A magyar motoros, Dési János kisebb zúzódásokkal és kézsérüléssel (főleg a gyűrűs és mutatóujját fájlalja, mert azt odacsípte a kézvédő és csúnyán megütötte a körmét) megúszta a szerdai esést, s mint ha mi sem történt volna, ment tovább csütörtökön. A 40. helye azt jelenti, hogy az összetettben már a 29. Ennél jobb helyezésről aligha álmodhatott.

A kamionosok versenyében a Szaller Zoltán vezette trió (bár a pilóta elmondta, nem különösebben élvezte a puha dűnéket a jókora MAN-nel) eddig simán vette az összes akadályt - csütörtökön a 16. pozícióban ért célba.

Pontosabban magyar idő szerint már késő éjszaka érkezett a hír, hogy valójában 14. lett, mert az egyes csekkpont után törölték a szakasz hátralévő részét, ami azt jelenti például, hogy Szalay és Palik egy-egy helyezést visszacsúszott. Az ok: kamionok akadtak el az úton, nem lehet tőlük közlekedni és esély sincs arra, hogy megmeneküljenek.

És még egy hír - csak hogy még jobban megkeverjük a dolgokat: az éllovas Nasser Al-Attiyahról kiderült, hogy nemcsak egy ellenőrző pontot hagyott ki a sok közül, ezért nem büntetést kap, hanem számára véget ért a Dakar.

Percről percre változnak a dolgok.
S hogy az eredményeket ezek után ki látja majd át?...
Nos, azt csak a zsűri és a Jóisten tudja."
lasi
#248
2009. január 09. 10:32
Peterhasel mikor megborult, neki is elment a hütése, mégis végigment a pályán, nem hogy levágja a dünés részt mint a bmw-s Al-Attiyah
lasi
#247
2009. január 09. 10:31
Nasser Al-Attiyah (BMW) pedig az első időellenőrző pontot kihagyva menetelt tovább a dűnéket megkerülve, mert nem akarta autóját veszélyeztetni, a motorja rendkívül melegedett, mert leállt a hűtése. Döntése miatt a versenyigazgatóság a BMW csapat reménységét kizárta a versenyből.
lasi
#246
2009. január 09. 10:29
már tudom mért kapot peterhasel 15 perces büntetést, mikor beért a táborba a csapatsátorig már kötélen huzták, ami táboron belül nem megengedett.
geszti
#245
2009. január 09. 10:06
geszti
#242
2009. január 09. 10:03
pedig ott kerestem őket mióta
vwili
#241
2009. január 08. 23:58
Most nem a Főnix fele racsingolnak
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Összesen 700 találat 35 oldalon