DAKAR 2009
aktuális téma

Egy év kihagyás után újra megcsodálhatjuk a világ legnagyobb kihívást jelentő motorsport versenyét, a legendás Dakar ralit, amely először nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában kerül megrendezésre.
http://www.dakar.com
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
mér zárták ki?
kizárták!!!
én nem igazán birtam az ipsét, max annyi büntit adtam volna h az uccso helyre sorolják be, és onna hozza fel ha tudja


én nem igazán birtam az ipsét, max annyi büntit adtam volna h az uccso helyre sorolják be, és onna hozza fel ha tudja
most mi lett Al-Attiyah-val? kizárták vagy csak büntit kapott?

A dakar.com szerint:
Összetettben:
Motor:
1. Coma
32. Dési
Autó:
1. De Villiers
12. Palik
14. Zapletal
60. Szalay
64. Liszi
Kamion:
1. Kabirov
11. Szaller
De még semmi sem biztos
Összetettben:
Motor:
1. Coma
32. Dési
Autó:
1. De Villiers
12. Palik
14. Zapletal
60. Szalay
64. Liszi
Kamion:
1. Kabirov
11. Szaller
De még semmi sem biztos

Rajtsorrend SS7 :
Motor:
1. Cyril Despres 10:40,
39. Dési 11:08,
96. Sagmaister 11:24:30
Autó:
1. De Villiers 13:43,
15. Zapletal 14:06,
34. Palik 14:18,
35. Szalay 14:18:30,
46. Liszi 14:24,
A kaminos rajtidők egyelőre nem ismertek.
Motor:
1. Cyril Despres 10:40,
39. Dési 11:08,
96. Sagmaister 11:24:30
Autó:
1. De Villiers 13:43,
15. Zapletal 14:06,
34. Palik 14:18,
35. Szalay 14:18:30,
46. Liszi 14:24,
A kaminos rajtidők egyelőre nem ismertek.
és egy kósza sms
"A Szalay Dakar Team itthon maradt versenyjűrművei megtekinthetőek Budapesten, az Aréna Plazaban."
fotókat várjuk ám

"A Szalay Dakar Team itthon maradt versenyjűrművei megtekinthetőek Budapesten, az Aréna Plazaban."
fotókat várjuk ám

"A tegnapi, iszonyú nehézre sikerült etapot végül csak a mezőny egy elenyésző hányada tudta teljesíteni, emiatt azok eredményeit is úgy vették, mintha egyáltalán nem mértek volna a szakaszon. Az éjszakai beszámolónkban már nem tudtunk hírt adni a Szalay Dakar Team horvát párosáról, akik a csapat Opel Antara V6 autót irányítják. Daniel Saskin és Damir Bruner helyi idő szerint 3 óra körül értek be a táborba, és a rengeteg homokon túl még a kuplungjukkal is problémáik voltak, ami szintén lassította a versenyzőinket.
Mivel a versenyzők az éjszaka folyamán úgy szállingóztak be a bivouacba, mintha a szél fújdogálta volna be őket, így a ma reggeli rajtidőt is többször módosították, végül az első motoros helyi idő szerint 09:05-kor rajtolt el.
Más is változott, az égiek ismét beleszóltak a David Castera által tervezett útvonalba, mert a sok esőzésnek köszönhetően járhatatlanná vált az a gázló, ahol eredetileg a mezőnynek át kellett volna haladnia. Így a CP2 ellenőrző pont lett a célvonal, a teljes szelektív szakasz hosszát pedig leredukálták 178 km-re az eredeti 395-ről.
Nos, a fentiek tudatában vágtak neki a résztvevők a San Rafaelből Mendozaba tartó útvonalnak, melynek végén elérték az Andok-hegység lábát. A mért szakaszt ugyan megkurtították, ám a pályán így is bent maradt az a 60 km hosszú, finomszemcsés homokból álló szürke dűnesor, amely sokaknak keserves küzdelmet okozott, miközben szüntelenül igyekeztek kimászni belőle. A homok után pedig jött a mocsár, ahol egymás után ragadtak be a sárba a járművek, szó szerint az elemekkel küzdöttek a résztvevők, főleg, ha a tegnapi villámokat és szakadó esőt is figyelembe vesszük.
A Szalay Balázs-Bunkoczi László kettős az Opel Antara RR-rel helyi idő szerint 4 órakor száguldott át a fotocellán, amivel a napi 23. helyet sikerült megkaparintaniuk. Hogy ez összetettben mit jelen? Nos arról még korai lenne nyilatkozni, mivel eddig 33 autós egység futott be a célba és Szalayék a két nappal ezelőtt kirótt négy órás büntetése folyamatosan hátrább nyomja őket az abszolút ranglistán a beérkezők idejének megfelelően.
"Velünk ma minden rendben volt. Az első pár kilométer rendkívül gyorsan ment, majd a szakasz 18. kilométerénél már elértük a dűnéket, ahol az első nagyobb dűneátkelésen egy fa került elénk, ahogy átfordultunk a tetején és hátrafele kellett trepnizni az autót. Ez egy jó órát igénybe vett. – mesélte az Opel pilótája. - Utána már problémamentesen autóztunk, de navigáció szempontjából kritikus volt a napunk. A dűnesorok között kellett keresni a GPS pontokat, egyet biztosan ki is hagytunk."
Daniel Saskinnak a mai szakaszon a CP1 ellőtt leállt a vízpumpája, nem tud továbbmenni, jelen pillanatban még mentésre vár.
A nap legjobb magyarja a Palik-Darázsi kettős volt, akik Balázséknak 13 másodpercet adva a 22. helyen fejezték be a napot, ezzel összetettben előrébb lavírozva az előkelő 13. helyre. Kamionjuk, Szaller Zoltán vezetésével a 13. helyen futott be, az abszolút listán a 11. helyet birtokolva.
Az élmezőnnyel kibabrált a mai nap. Luc Alphand (Mitsubishi) navigátora, Gilles Picard a 12. km-nél rosszul lett a szakaszon és elszállították Mendozaba, a táborba. Állapota már javult, de Alphand feladta a küzdelmet, az emberi egészség többet ér egy jó helyezésnél. Az élen autózó quatari versenyző, Nasser Al-Attiyah (BMW) pedig az első időellenőrző pontot kihagyva menetelt tovább a dűnéket megkerülve, mert nem akarta autóját veszélyeztetni, a motorja rendkívül melegedett, mert leállt a hűtése. Döntése miatt a versenyigazgatóság a BMW csapat reménységét kizárta a versenyből.
Kemény nap vár holnap a mezőnyre. A szombati pihenőnap előtt kemény kiképzést kapnak majd az Argentína és Chile határán húzódó Andok-helységen való átkelés közben, ahol az eddigi Dakarokon nem tapasztalt ritka, oxigénszegény levegő is nehezíti a szakaszt. Előtte persze kapnak még az elmaradhatatlan dűnékből és a füves szakaszokból. Az Andok hegygerincét 3000 m magasságban átszelve érik el a chilei határt, a nap végén pedig beérnek Valparaisoba, a Csendes-óceán partjára."
Mivel a versenyzők az éjszaka folyamán úgy szállingóztak be a bivouacba, mintha a szél fújdogálta volna be őket, így a ma reggeli rajtidőt is többször módosították, végül az első motoros helyi idő szerint 09:05-kor rajtolt el.
Más is változott, az égiek ismét beleszóltak a David Castera által tervezett útvonalba, mert a sok esőzésnek köszönhetően járhatatlanná vált az a gázló, ahol eredetileg a mezőnynek át kellett volna haladnia. Így a CP2 ellenőrző pont lett a célvonal, a teljes szelektív szakasz hosszát pedig leredukálták 178 km-re az eredeti 395-ről.
Nos, a fentiek tudatában vágtak neki a résztvevők a San Rafaelből Mendozaba tartó útvonalnak, melynek végén elérték az Andok-hegység lábát. A mért szakaszt ugyan megkurtították, ám a pályán így is bent maradt az a 60 km hosszú, finomszemcsés homokból álló szürke dűnesor, amely sokaknak keserves küzdelmet okozott, miközben szüntelenül igyekeztek kimászni belőle. A homok után pedig jött a mocsár, ahol egymás után ragadtak be a sárba a járművek, szó szerint az elemekkel küzdöttek a résztvevők, főleg, ha a tegnapi villámokat és szakadó esőt is figyelembe vesszük.
A Szalay Balázs-Bunkoczi László kettős az Opel Antara RR-rel helyi idő szerint 4 órakor száguldott át a fotocellán, amivel a napi 23. helyet sikerült megkaparintaniuk. Hogy ez összetettben mit jelen? Nos arról még korai lenne nyilatkozni, mivel eddig 33 autós egység futott be a célba és Szalayék a két nappal ezelőtt kirótt négy órás büntetése folyamatosan hátrább nyomja őket az abszolút ranglistán a beérkezők idejének megfelelően.
"Velünk ma minden rendben volt. Az első pár kilométer rendkívül gyorsan ment, majd a szakasz 18. kilométerénél már elértük a dűnéket, ahol az első nagyobb dűneátkelésen egy fa került elénk, ahogy átfordultunk a tetején és hátrafele kellett trepnizni az autót. Ez egy jó órát igénybe vett. – mesélte az Opel pilótája. - Utána már problémamentesen autóztunk, de navigáció szempontjából kritikus volt a napunk. A dűnesorok között kellett keresni a GPS pontokat, egyet biztosan ki is hagytunk."
Daniel Saskinnak a mai szakaszon a CP1 ellőtt leállt a vízpumpája, nem tud továbbmenni, jelen pillanatban még mentésre vár.
A nap legjobb magyarja a Palik-Darázsi kettős volt, akik Balázséknak 13 másodpercet adva a 22. helyen fejezték be a napot, ezzel összetettben előrébb lavírozva az előkelő 13. helyre. Kamionjuk, Szaller Zoltán vezetésével a 13. helyen futott be, az abszolút listán a 11. helyet birtokolva.
Az élmezőnnyel kibabrált a mai nap. Luc Alphand (Mitsubishi) navigátora, Gilles Picard a 12. km-nél rosszul lett a szakaszon és elszállították Mendozaba, a táborba. Állapota már javult, de Alphand feladta a küzdelmet, az emberi egészség többet ér egy jó helyezésnél. Az élen autózó quatari versenyző, Nasser Al-Attiyah (BMW) pedig az első időellenőrző pontot kihagyva menetelt tovább a dűnéket megkerülve, mert nem akarta autóját veszélyeztetni, a motorja rendkívül melegedett, mert leállt a hűtése. Döntése miatt a versenyigazgatóság a BMW csapat reménységét kizárta a versenyből.
Kemény nap vár holnap a mezőnyre. A szombati pihenőnap előtt kemény kiképzést kapnak majd az Argentína és Chile határán húzódó Andok-helységen való átkelés közben, ahol az eddigi Dakarokon nem tapasztalt ritka, oxigénszegény levegő is nehezíti a szakaszt. Előtte persze kapnak még az elmaradhatatlan dűnékből és a füves szakaszokból. Az Andok hegygerincét 3000 m magasságban átszelve érik el a chilei határt, a nap végén pedig beérnek Valparaisoba, a Csendes-óceán partjára."
ma éjfél után pár percel....dakar.hu
"Az autós mezőny összetett éllovasa, Nasszer Al-Attiyah alighanem komoly büntetésre számított, mert kihagyott egy ellenőrző pontot a csütörtöki szakaszon. Melegedett a motorja, nem volt más választása. Viszont így alighanem kénytelen lesz átadni a vezetést Giniel de Villiersnek. A motorosoknál a napi szakaszt Cyril Despres nyerte meg, az összetettben azonban továbbra is Marc Coma vezet. A nap nagy kiesője Luc Alphand, aki navigátora betegsége miatt kényszerült a pálya szélére.
Ami az autósok összetettjét illeti, mivel szerdán este a mezőnyből mindössze 32 egység ért be sötétedésig, a rendezők úgy döntöttek, kihozzák azokat, akik bent ragadtak és büntetéssel folytathatják a küzdelmet. A büntetés mértékéről még nincs döntés, ezért az összetett állás sem hivatalos.
A csütörtöki napon a versenyzők azzal a dűnesorral kezdték, amivel szerdán befejezték - s ugyanolyan nehéz volt.
Palik László és Darázsi Gábor számára ráadásul megnehezítette a közlekedést, hogy az egyébként már korábban megrepedt szélvédőre jókora lyukat vert egy faág, így meglehetősen huzatos lett a Nissan, a porról már nem is beszélve. A páros a 34. helyen végzett, az összetettben pedig egyelőre nincs hivatalos eredménye, de mivel eddig 16. volt, csak előrébb jöhetett. "Másodszorra sem volt éppenséggel könnyű átjönni ezeken a sötétszürke dűnéken, sőt, még talán nehezebb volt mint elsőre" - értékelt Palik.
Szalay Balázs és Bunkoczi László könnyebben vette a csütörtöki napot, mint a szerdait, bár a lapátokat most is elő kellett venni, igaz, ezúttal csak egyszer. De a defektek szerencsére elmaradtak (miközben előző nap három volt!). "Mindig a fejemben motoszkál, hogy senki sem jön mögöttem, aki segíthet, úgyhogy óvatosabb vagyok a szokásosnál" - mondta Szalay.
Liszi László és Fenesi József (akik előző nap sikeresen túllendültek két defekten és a felső lengőkar törésén) kihúzta a csávából a Volkswagen gyári versenyzőjét, Dieter Deppinget. A németnek technikai gondja volt, Liszi meg majd’ húsz kilométeren keresztül vontatta a célig. "Nagyon hálásak voltak" - mondta a szakaszt a 46. pozícióban záró Liszi szerényen.
A magyar motoros, Dési János kisebb zúzódásokkal és kézsérüléssel (főleg a gyűrűs és mutatóujját fájlalja, mert azt odacsípte a kézvédő és csúnyán megütötte a körmét) megúszta a szerdai esést, s mint ha mi sem történt volna, ment tovább csütörtökön. A 40. helye azt jelenti, hogy az összetettben már a 29. Ennél jobb helyezésről aligha álmodhatott.
A kamionosok versenyében a Szaller Zoltán vezette trió (bár a pilóta elmondta, nem különösebben élvezte a puha dűnéket a jókora MAN-nel) eddig simán vette az összes akadályt - csütörtökön a 16. pozícióban ért célba.
Pontosabban magyar idő szerint már késő éjszaka érkezett a hír, hogy valójában 14. lett, mert az egyes csekkpont után törölték a szakasz hátralévő részét, ami azt jelenti például, hogy Szalay és Palik egy-egy helyezést visszacsúszott. Az ok: kamionok akadtak el az úton, nem lehet tőlük közlekedni és esély sincs arra, hogy megmeneküljenek.
És még egy hír - csak hogy még jobban megkeverjük a dolgokat: az éllovas Nasser Al-Attiyahról kiderült, hogy nemcsak egy ellenőrző pontot hagyott ki a sok közül, ezért nem büntetést kap, hanem számára véget ért a Dakar.
Percről percre változnak a dolgok.
S hogy az eredményeket ezek után ki látja majd át?...
Nos, azt csak a zsűri és a Jóisten tudja."
"Az autós mezőny összetett éllovasa, Nasszer Al-Attiyah alighanem komoly büntetésre számított, mert kihagyott egy ellenőrző pontot a csütörtöki szakaszon. Melegedett a motorja, nem volt más választása. Viszont így alighanem kénytelen lesz átadni a vezetést Giniel de Villiersnek. A motorosoknál a napi szakaszt Cyril Despres nyerte meg, az összetettben azonban továbbra is Marc Coma vezet. A nap nagy kiesője Luc Alphand, aki navigátora betegsége miatt kényszerült a pálya szélére.
Ami az autósok összetettjét illeti, mivel szerdán este a mezőnyből mindössze 32 egység ért be sötétedésig, a rendezők úgy döntöttek, kihozzák azokat, akik bent ragadtak és büntetéssel folytathatják a küzdelmet. A büntetés mértékéről még nincs döntés, ezért az összetett állás sem hivatalos.
A csütörtöki napon a versenyzők azzal a dűnesorral kezdték, amivel szerdán befejezték - s ugyanolyan nehéz volt.
Palik László és Darázsi Gábor számára ráadásul megnehezítette a közlekedést, hogy az egyébként már korábban megrepedt szélvédőre jókora lyukat vert egy faág, így meglehetősen huzatos lett a Nissan, a porról már nem is beszélve. A páros a 34. helyen végzett, az összetettben pedig egyelőre nincs hivatalos eredménye, de mivel eddig 16. volt, csak előrébb jöhetett. "Másodszorra sem volt éppenséggel könnyű átjönni ezeken a sötétszürke dűnéken, sőt, még talán nehezebb volt mint elsőre" - értékelt Palik.
Szalay Balázs és Bunkoczi László könnyebben vette a csütörtöki napot, mint a szerdait, bár a lapátokat most is elő kellett venni, igaz, ezúttal csak egyszer. De a defektek szerencsére elmaradtak (miközben előző nap három volt!). "Mindig a fejemben motoszkál, hogy senki sem jön mögöttem, aki segíthet, úgyhogy óvatosabb vagyok a szokásosnál" - mondta Szalay.
Liszi László és Fenesi József (akik előző nap sikeresen túllendültek két defekten és a felső lengőkar törésén) kihúzta a csávából a Volkswagen gyári versenyzőjét, Dieter Deppinget. A németnek technikai gondja volt, Liszi meg majd’ húsz kilométeren keresztül vontatta a célig. "Nagyon hálásak voltak" - mondta a szakaszt a 46. pozícióban záró Liszi szerényen.
A magyar motoros, Dési János kisebb zúzódásokkal és kézsérüléssel (főleg a gyűrűs és mutatóujját fájlalja, mert azt odacsípte a kézvédő és csúnyán megütötte a körmét) megúszta a szerdai esést, s mint ha mi sem történt volna, ment tovább csütörtökön. A 40. helye azt jelenti, hogy az összetettben már a 29. Ennél jobb helyezésről aligha álmodhatott.
A kamionosok versenyében a Szaller Zoltán vezette trió (bár a pilóta elmondta, nem különösebben élvezte a puha dűnéket a jókora MAN-nel) eddig simán vette az összes akadályt - csütörtökön a 16. pozícióban ért célba.
Pontosabban magyar idő szerint már késő éjszaka érkezett a hír, hogy valójában 14. lett, mert az egyes csekkpont után törölték a szakasz hátralévő részét, ami azt jelenti például, hogy Szalay és Palik egy-egy helyezést visszacsúszott. Az ok: kamionok akadtak el az úton, nem lehet tőlük közlekedni és esély sincs arra, hogy megmeneküljenek.
És még egy hír - csak hogy még jobban megkeverjük a dolgokat: az éllovas Nasser Al-Attiyahról kiderült, hogy nemcsak egy ellenőrző pontot hagyott ki a sok közül, ezért nem büntetést kap, hanem számára véget ért a Dakar.
Percről percre változnak a dolgok.
S hogy az eredményeket ezek után ki látja majd át?...
Nos, azt csak a zsűri és a Jóisten tudja."
Peterhasel mikor megborult, neki is elment a hütése, mégis végigment a pályán, nem hogy levágja a dünés részt mint a bmw-s Al-Attiyah 

Nasser Al-Attiyah (BMW) pedig az első időellenőrző pontot kihagyva menetelt tovább a dűnéket megkerülve, mert nem akarta autóját veszélyeztetni, a motorja rendkívül melegedett, mert leállt a hűtése. Döntése miatt a versenyigazgatóság a BMW csapat reménységét kizárta a versenyből.




már tudom mért kapot peterhasel 15 perces büntetést, mikor beért a táborba a csapatsátorig már kötélen huzták, ami táboron belül nem megengedett.
pedig ott kerestem őket mióta
Most nem a Főnix fele racsingolnak 



Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!