DAKAR 2009
aktuális téma

Egy év kihagyás után újra megcsodálhatjuk a világ legnagyobb kihívást jelentő motorsport versenyét, a legendás Dakar ralit, amely először nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában kerül megrendezésre.
http://www.dakar.com
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
tegnap:
"Sajnos eljött minden dakaros rémálma, a Szalay Dakar Teamnél ráadásul duplán, vagy úgy is mondhatnám, hogy csőstül jött a baj.
A Darázsi Zsolt vezette MAN versenykamion legénységének ismét ugyanazzal a problémával kellett szembesülnie: megállt a kamion motorja, vagyis szerelőberkekben inkább úgy mondják: a SZÍVE.
Nem gondoltuk volna, hogy ez a kamion kieshet a versenyből, amely végigélt már négy Dakar Rallyt, melyeket gond nélkül be is fejezett. Az évek során sokszor izgultunk azért, hogy a csapatvezető Szalay Balázs kiesik egy-egy szakaszon, de az még soha nem merült fel, hogy a biztos háttér, a "kiskamesz", aki mindig kihúzott mindekit a csávából, amerre járt, egyszerűen megáll és nincs tovább.
Az idei verseny első két napján már megijedtünk, de a csapat szerelői lelket leheltek belé és ismét beállt a csatasorba, rendületlenül. Holnap nem fog. Vége, Darázsiék kiszállnak a versenyből. Sajnos túl messze vannak még a tábortól, onnan nem tudnak már értük menni, nekik pedig nincs már idejük arra, sem erejük, hogy helyben megjavítsák és nekiálljanak a hátralévő több száz kilométernek. Mire akárhogy is, erőn felül beérnének a táborba, a mezőny addigra már régen elporol...
A másik rossz hír a Szalay Balázs-Bunkoczi László, illetve a Daniel Saskin-Damir bruner autós párosokat érinti. Ők most háttértámogatás nélkül maradnak. Ősdakarosként és mindenki ismerőseként nem azzal lenne baj, hogy nem találnak olyan partnert, aki elviszi a motyójukat. Segítő kéz hál' istennek akad bőven. Csak nincs mit bepakolni, mert az autók fő tartalék alkatrészei Zsozsóék kamionjában vannak...
A legénységből Bahor Bea hazarepül, a két srác, Darázsi Zsolt és Kis Róbert Buenos Airesből ismét nekivág a túrának és autóval megy a csapat után, hogy csatlakozzon a Dakar mezőnyéhez.
A csapat másik Opel Antarája is előkerült, a hátsó híddal voltak gondjaik, de már a szakasz vége felé járnak, mert a T4 a segítségére volt, még egyszer, utoljára. "
"Sajnos eljött minden dakaros rémálma, a Szalay Dakar Teamnél ráadásul duplán, vagy úgy is mondhatnám, hogy csőstül jött a baj.
A Darázsi Zsolt vezette MAN versenykamion legénységének ismét ugyanazzal a problémával kellett szembesülnie: megállt a kamion motorja, vagyis szerelőberkekben inkább úgy mondják: a SZÍVE.
Nem gondoltuk volna, hogy ez a kamion kieshet a versenyből, amely végigélt már négy Dakar Rallyt, melyeket gond nélkül be is fejezett. Az évek során sokszor izgultunk azért, hogy a csapatvezető Szalay Balázs kiesik egy-egy szakaszon, de az még soha nem merült fel, hogy a biztos háttér, a "kiskamesz", aki mindig kihúzott mindekit a csávából, amerre járt, egyszerűen megáll és nincs tovább.
Az idei verseny első két napján már megijedtünk, de a csapat szerelői lelket leheltek belé és ismét beállt a csatasorba, rendületlenül. Holnap nem fog. Vége, Darázsiék kiszállnak a versenyből. Sajnos túl messze vannak még a tábortól, onnan nem tudnak már értük menni, nekik pedig nincs már idejük arra, sem erejük, hogy helyben megjavítsák és nekiálljanak a hátralévő több száz kilométernek. Mire akárhogy is, erőn felül beérnének a táborba, a mezőny addigra már régen elporol...
A másik rossz hír a Szalay Balázs-Bunkoczi László, illetve a Daniel Saskin-Damir bruner autós párosokat érinti. Ők most háttértámogatás nélkül maradnak. Ősdakarosként és mindenki ismerőseként nem azzal lenne baj, hogy nem találnak olyan partnert, aki elviszi a motyójukat. Segítő kéz hál' istennek akad bőven. Csak nincs mit bepakolni, mert az autók fő tartalék alkatrészei Zsozsóék kamionjában vannak...
A legénységből Bahor Bea hazarepül, a két srác, Darázsi Zsolt és Kis Róbert Buenos Airesből ismét nekivág a túrának és autóval megy a csapat után, hogy csatlakozzon a Dakar mezőnyéhez.
A csapat másik Opel Antarája is előkerült, a hátsó híddal voltak gondjaik, de már a szakasz vége felé járnak, mert a T4 a segítségére volt, még egyszer, utoljára. "
hát a mai nap elég szarul indult....
Darázsiék kiálltak, mert ujra előjött a motor probléma.
Szalay-éknak eltört a kormány, és álnak a CP1 előtt
szerviz kamion hiányában, várnak valakit vagy kiesnek
Darázsiék kiálltak, mert ujra előjött a motor probléma.
Szalay-éknak eltört a kormány, és álnak a CP1 előtt


hohóóóó, ez így tökéletes.



sorry, ez nem jo. pontositom magam.
Gordon csapattársa Vigneroux-nak akadt motor problesz és vár
A 47. kilométernél a Szalay - Bunkoczi kettős a 20. helyen áll +00:06:31-es hátránnyal, míg a 27. helyen a Palik - Darázsi duo haladt át +00:08:13-el.
Az élen: Al Atiaah, Depping és Sainz
Alphand (Mitsubishi) megállt a szelektíven a 124. kilométernél, ezzel így már 30 perc időveszteség érte...
dakar.com szerint, már ujra halad
Gordon csapattársa Vigneroux-nak akadt motor problesz és vár
A 47. kilométernél a Szalay - Bunkoczi kettős a 20. helyen áll +00:06:31-es hátránnyal, míg a 27. helyen a Palik - Darázsi duo haladt át +00:08:13-el.
Az élen: Al Atiaah, Depping és Sainz
Alphand (Mitsubishi) megállt a szelektíven a 124. kilométernél, ezzel így már 30 perc időveszteség érte...
dakar.com szerint, már ujra halad
robby gordon-éknak motor hibájuk van és várják a szerviz kamiont....
nah, jöjjön pár cikk és néhány sms a dakar.hu-ról
"Carlos Sainz tovább öregbítette a ralisok hírnevét, a magyarok közül Palik László a 17. helyen végzett
Az eltévedések napja volt a vasárnapi – még maga a nagy Carlos Sainz is kalandozott egy kicsit (mivel navigátora az egyik legtapasztaltabb a mezőnyben, ez az itinert is minősíti), de még így is ő volt a leggyorsabb az autósok közül a Dakar-rali második szakaszán és ezzel az összetettben is az élre állt. Csapattársát, a dél-afrikai Giniel de Villierst előzi meg.
A motorosoknál Marc Coma továbbra is vezet, de róla aztán nem lehetett volna megmintázni vasárnap az elégedettség szobrát, lévén a 22 perces előnyéből majd’ tizet elveszített. Folyt az olaj a KTM-jéből, és az még hagyján, hogy őt teljesen beterítette, értékes perceket veszített miatta. Nem véletlenül mondta ő, hogy az első napi nagy előny nem jelent túl sokat. A szakaszt a holland Frans Verhoeven nyerte meg, akinek ez volt az első részsikere dakaros pályafutása során.
A magyarok közül ezen a napon Palik László és Darázsi Gábor volt a leggyorsabb – a 17. hely eddigi legjobb szakaszeredménye a viadalon. Palik a helyezésén kívül arra is büszke lehet, hogy a mögötte induló gyári Hummer nemhogy megelőzni, megközelíteni sem tudta őt. Arra meg végképp, hogy azon kevesek közé tartozott, akik se nem ástak, se nem tévedtek el. "Darázsi Gabi fantasztikus volt, kinyitotta az ördöglakatot és kihozott engem a kerítések szövevényes rengetegéből. Ez is nehéz nap volt, a portól alig lehetett látni, a motorosok fokozottan veszélyes helyzetben voltak."
Szalay Balázs és Bunkoczi László körülbelül öt percet veszített el azzal, hogy a pálya felénél elkeveredett (ugyanott, ahol a többiek is), s így a szakaszon meg kellett elégednie a 21. pozícióval, miközben az összetettben továbbra is 15. "Rengeteg hibázási lehetőség volt, sajnos mi egyet hibáztunk is. Egy lovas állt az úton, mutatta merre kell menni, de nem arra kellett. Szerencsére a GPS pittyegni kezdett, mutatta a következő waypointot, és akkor megindultunk árkon-bokron át, hogy elérjük. Így keveredtünk vissza a pályára" – mondta Szalay. Liszi László és Fenesi József már korántsem volt ennyire lelkes. Nem a helyezés miatt (a 45. pozíció és az összetett 35. hely nagyon is jó), hanem azért, mert szerinte egy rendezői hiba miatt ment tönkre az egész napja.
"A kamionos mezőnyt összefésülték az autósokkal, vagyis a kamionosok köztünk indultak. Ez pedig azt eredményezte, hogy totálisan tönkretették az utat, szinte alig lehetett rajta közlekedni. Háromszor ástunk, de voltak, akik nálunk és rosszabbul jártak, mert ki esem tudtak jönni a puha homokból. Életem legnehezebb szakasza volt."
A magyar motoros, Dési János jól bírja a terhelést (vasárnap 39. lett), különösebben el sem fáradt, egyvalami miatt panaszkodott: nem talált ki a kerítések tengeréből.
"A kerítés rossz oldalán voltunk és többen össze-vissza keringtünk. Aztán jött David Casteu és mögé beálltunk, ő mutatta meg, hol a kapu. Nem fáradtam el, de most jönnek az igazán hosszú szakaszok..."
No igen, hétfőn 616 kilométeres szelektív szakasz vár a mezőnyre, ami nem kevés. Ezért is aggasztó, hogy a Darázsi Zsolt vezette kamionos egység 17 órakor még nem ért be a célba. Aggasztó, hogy a hírek szerint ugyanaz a motorgond tért vissza, amivel a trió már egy nappal korábban is küszködött – csak most már dől az olaj az MAN-ből. A másik magyar kamionos hármas Szaller Zoltán vezetésével a 20. helyen végzett a második napon."
"A Dakar Rally első két napja után még versenyben van 475 csapat összesen 201 motorral, 24 quaddal, 170 autóval és 80 kamionnal. A hivatalos visszalépések száma 17.
A Szalay Dakar Team versenykamionja nagy nehézségek árán helyi idő szerint éjjel 2-kor beért a táborba. A jó hír, hogy reggel 6-ra végre sikerült megjavítani az MAN szívét, így a Darázsi-Bahor-Kis trió folytathatja a versenyt.
A csapat másik Opel Antarájával versenyző Daniel Saskin-Damir Bruner páros is el tud rajtolni. A srácok jelenleg az ő autójukat szereli, nekik váltóproblémájuk volt, de lassan végeznek vele."
"A CP1 -nél a francia Cyril Despres (KTM) áll az élen 56 mp-el Frans Verhoeven (KTM) előtt. A harmadik helyen +00:02:04 -es hátránnyal David Frétigné (Yamaha)."
Palik és a Szalay páros is elrajtolt már

"Carlos Sainz tovább öregbítette a ralisok hírnevét, a magyarok közül Palik László a 17. helyen végzett
Az eltévedések napja volt a vasárnapi – még maga a nagy Carlos Sainz is kalandozott egy kicsit (mivel navigátora az egyik legtapasztaltabb a mezőnyben, ez az itinert is minősíti), de még így is ő volt a leggyorsabb az autósok közül a Dakar-rali második szakaszán és ezzel az összetettben is az élre állt. Csapattársát, a dél-afrikai Giniel de Villierst előzi meg.
A motorosoknál Marc Coma továbbra is vezet, de róla aztán nem lehetett volna megmintázni vasárnap az elégedettség szobrát, lévén a 22 perces előnyéből majd’ tizet elveszített. Folyt az olaj a KTM-jéből, és az még hagyján, hogy őt teljesen beterítette, értékes perceket veszített miatta. Nem véletlenül mondta ő, hogy az első napi nagy előny nem jelent túl sokat. A szakaszt a holland Frans Verhoeven nyerte meg, akinek ez volt az első részsikere dakaros pályafutása során.
A magyarok közül ezen a napon Palik László és Darázsi Gábor volt a leggyorsabb – a 17. hely eddigi legjobb szakaszeredménye a viadalon. Palik a helyezésén kívül arra is büszke lehet, hogy a mögötte induló gyári Hummer nemhogy megelőzni, megközelíteni sem tudta őt. Arra meg végképp, hogy azon kevesek közé tartozott, akik se nem ástak, se nem tévedtek el. "Darázsi Gabi fantasztikus volt, kinyitotta az ördöglakatot és kihozott engem a kerítések szövevényes rengetegéből. Ez is nehéz nap volt, a portól alig lehetett látni, a motorosok fokozottan veszélyes helyzetben voltak."
Szalay Balázs és Bunkoczi László körülbelül öt percet veszített el azzal, hogy a pálya felénél elkeveredett (ugyanott, ahol a többiek is), s így a szakaszon meg kellett elégednie a 21. pozícióval, miközben az összetettben továbbra is 15. "Rengeteg hibázási lehetőség volt, sajnos mi egyet hibáztunk is. Egy lovas állt az úton, mutatta merre kell menni, de nem arra kellett. Szerencsére a GPS pittyegni kezdett, mutatta a következő waypointot, és akkor megindultunk árkon-bokron át, hogy elérjük. Így keveredtünk vissza a pályára" – mondta Szalay. Liszi László és Fenesi József már korántsem volt ennyire lelkes. Nem a helyezés miatt (a 45. pozíció és az összetett 35. hely nagyon is jó), hanem azért, mert szerinte egy rendezői hiba miatt ment tönkre az egész napja.
"A kamionos mezőnyt összefésülték az autósokkal, vagyis a kamionosok köztünk indultak. Ez pedig azt eredményezte, hogy totálisan tönkretették az utat, szinte alig lehetett rajta közlekedni. Háromszor ástunk, de voltak, akik nálunk és rosszabbul jártak, mert ki esem tudtak jönni a puha homokból. Életem legnehezebb szakasza volt."
A magyar motoros, Dési János jól bírja a terhelést (vasárnap 39. lett), különösebben el sem fáradt, egyvalami miatt panaszkodott: nem talált ki a kerítések tengeréből.
"A kerítés rossz oldalán voltunk és többen össze-vissza keringtünk. Aztán jött David Casteu és mögé beálltunk, ő mutatta meg, hol a kapu. Nem fáradtam el, de most jönnek az igazán hosszú szakaszok..."
No igen, hétfőn 616 kilométeres szelektív szakasz vár a mezőnyre, ami nem kevés. Ezért is aggasztó, hogy a Darázsi Zsolt vezette kamionos egység 17 órakor még nem ért be a célba. Aggasztó, hogy a hírek szerint ugyanaz a motorgond tért vissza, amivel a trió már egy nappal korábban is küszködött – csak most már dől az olaj az MAN-ből. A másik magyar kamionos hármas Szaller Zoltán vezetésével a 20. helyen végzett a második napon."
"A Dakar Rally első két napja után még versenyben van 475 csapat összesen 201 motorral, 24 quaddal, 170 autóval és 80 kamionnal. A hivatalos visszalépések száma 17.
A Szalay Dakar Team versenykamionja nagy nehézségek árán helyi idő szerint éjjel 2-kor beért a táborba. A jó hír, hogy reggel 6-ra végre sikerült megjavítani az MAN szívét, így a Darázsi-Bahor-Kis trió folytathatja a versenyt.
A csapat másik Opel Antarájával versenyző Daniel Saskin-Damir Bruner páros is el tud rajtolni. A srácok jelenleg az ő autójukat szereli, nekik váltóproblémájuk volt, de lassan végeznek vele."
"A CP1 -nél a francia Cyril Despres (KTM) áll az élen 56 mp-el Frans Verhoeven (KTM) előtt. A harmadik helyen +00:02:04 -es hátránnyal David Frétigné (Yamaha)."
Palik és a Szalay páros is elrajtolt már

nekem tetszik az orra. csak márkán belül is találok táltost.
mert a kutyának nem kell.





bár akitől tartani kellett, az már kiesett.
az ugy olyan uncsi lenne. walószínűsége matematikailag nem tudom mennyi.
ígyis alig fogy a piros lépcsőshátú versenyautó,hátmég ha tik nyernétek
mondom még pártatlanul
ígyis alig fogy a piros lépcsőshátú versenyautó,hátmég ha tik nyernétek

mondom még pártatlanul
meg az 1.-t kihagytad.



elején? akkor 2. vagy 3.?

dél-amerika?hmm. van africa race is.
ott a magyarok közül a sárga Scania van versenyben. Sipos Tomiék...
ott a magyarok közül a sárga Scania van versenyben. Sipos Tomiék...
nekem a lényeg az, hogy a VW legyen az elején, onnantól kezdve édesmind1, hogy a többi hol végez.
->csőlátás<-
->csőlátás<-



én is szalay párti vagyok.
palikot annyira nem birom, mert összevissza nyomják, mindenhonnan ő folyik...azt meg kell nézni egy "rtl dakar összefoglalót" .....
palik igy, ugy....többiek, meg szinte semmi.......és ezzel szemben szalay meg küld sms-t, hogy többiek hogyan

én a Szalaynak drukkolok hogy beérjenek... a Palik meg úgy is beér mert az az ember elpusztíthatatlan 

lehet, hogy az olimpiai eredmény hatással lesz a dakarosokra is.





Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
"A Szalay Balázs vezette Opel Antara RR kormányrúdja eltört a mai szelektíven a CP1 ellenőrzőpont előtt, a 186. kilométernél. Pillanatnyilag ott állnak, ám Darázsi kamionjának hiányában a biztos segítség elmaradt. Azért még reménykednek, hogy valaki kisegíti őket, mert ugyan meg lehet helyben javítani a kormányt, de ahhoz hegesztésre van szükségük.
Hasonló cipőben jár a Nissannal versenyző olasz Matteo Marzotto a 208. kilométernél. Úgy tűnik, hogy a szervezők jóslata, miszerint a rendkívül technikás pálya átrendezi az erőviszonyokat, igaznak bizonyul.
A többi versenyben lévő magyar egység szerencsére még nem küzd ilyen és ehhez hasonló problémákkal. A mai szakaszon egyelőre Szaller Zoltán nyújtja a legjobb teljesítményt, aki az első ellenőrző pontnál a 18. helyen haladt át.
A Palik-Darázsi kettős a táv felének megtétele után a 23. pozícióban van. Liszi László versenyautója a mai napon is kamionok között rajtolt, így az ő nehézségeik a "mélyített" pályával tovább folytatódnak. Jelenleg a 82. helyen tartózkodnak az első ellenőrzőpontnál.
A motorosok nemzetközi mezőnyében az összetettben is élen álló Marc Coma nyerte a mai szakaszt. Az eddig rendkívül balszerencsés Cyril Despres futott be a második helyre, míg a harmadik helyen az amerikai Jonah Street futott be."
forrás: dakar.hu