DAKAR 2009
aktuális téma

Egy év kihagyás után újra megcsodálhatjuk a világ legnagyobb kihívást jelentő motorsport versenyét, a legendás Dakar ralit, amely először nem Afrikában, hanem Dél-Amerikában kerül megrendezésre.
http://www.dakar.com
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
nem. Audi csak az amerikai szériából vonult ki.
de ahogy látom bye bye Le Mans Audi is...



hazatértek.
Héder Barna nyilatkozott, hogy a Szalayék kezdeményezték a kérvényt.... Palik nem akart nyilatkozni
Héder Barna nyilatkozott, hogy a Szalayék kezdeményezték a kérvényt.... Palik nem akart nyilatkozni



nem, de nem is érdemli meg
miért, te adtad neki? 

hát igen, ezen is látszik, hogy RTL klub = Palik.
ha neki rosszul megy, akkor mindenki más hibás, főleg a magyarok
legszivesebben visszavetetném tőle az "év magyar autóversenyzője" cimet
ha neki rosszul megy, akkor mindenki más hibás, főleg a magyarok


legszivesebben visszavetetném tőle az "év magyar autóversenyzője" cimet

"
Hozzászóló: katrany , 2009.01.19, 17:11
na válasz
A következő történt.
Roma elásta magát a szakaszon, nem tudott kijönni és utolsó gyári Mitsusként a kiesés szélére került. A Dakar legfontosabb gyári csapatát nem érheti ekkora blamázs. A csapat ezt jelezte az ASO-nak, mire a nagyfőnök személyesen a helyszínre repült (!) és gyorsan kiterelte a népeket, majd azt mondta a 175. km-ig ér az aznap. Mit ad isten Roma (és sokan mások is) pont ott voltak.
Csak túlzásba vitték és csak egy-két óra büntit adtak, mert a Mitsu valahol az élen akart maradni.
Amit persze azonnal szóvá tett mindenki, aki teljesítette a szakaszt, különösen a VW, akik meg le akarták gyalázni a Mitsut.
Simán kioszthattak volna 200 órát is (a verseny elején még megtették) de megalkudtak 12-ben, amivel a VW is jól járt és Roma is befért az első tízbe.
A döntést már azelőtt meghozták, hogy sokan beértek volna, amiből az következik, hogy először azok szövegeltek, akik legkorábban bent voltak. Azaz a VW.
Így megy ez.
Ezt kellene átlátni. Azt mutatja, még mindig kevesek vagyunk itt mi káeurópából ahhoz, hogy a nagyok dolgába beleszólhassunk. Ezért adták vissza Palikék óvási pénzét kínosan vigyorogva. És ezért volt teljesen fölösleges Palikék hisztije Szalay ellen, mert az egész ügynek tök más volt a háttere, velük, vagy nélkülük, mindenképpen megtörtént volna.
Azt a tényt nem kellene elfelejteni, hogy akik nem teljesítették a 12. szakaszt, azok között akadtak szép számmal olyanok is, akik egyáltalán nem tudtak volna másnapig beérni a célig, azaz számukra ott vége volt a versenynek...az ASO döntése azonban a kieséstől mentette meg ezeket a csapatokat.
Voltak olyanok is a szakaszon ragadtak között, akik annak ellenére, hogy nem kellett végigmenniük, még előrébb is kerültek összetettben, ráadásul azokkal szemben is javult az eredményük, akik teljesítették a szakaszt.
Tehát nem elég, hogy azok akik végigszenvedték (autók és a személyzet is egyaránt) a pokoli 12. szakaszt, még ráadásul hátrányba is kerültek, mert így összetettben beelőztek jópáran azok akik végig sem tudtak menni.
Az ASO-nál ezért tették szóvá a lojalitás, fair play kérdését MINDANNYIAN AKIK VÉGIGMENTEK A 12. SZAKASZON !
Aki ebben csak magyar - magyar elleni (Szalay - Palik) párharcot véli felfedezni az egyszerűen rosszindulatúan feltételez, magyarul szarkavaró vagy nagyon tájékozatlan volt a 2009. évi versenyről és csak a bulvármédia nézettség/olvasottság hajhász cikkeiből, riportjaiból tájékozódik a tények ismerete nélkül.
Ennyi.
"
Hozzászóló: katrany , 2009.01.19, 17:11
na válasz
A következő történt.
Roma elásta magát a szakaszon, nem tudott kijönni és utolsó gyári Mitsusként a kiesés szélére került. A Dakar legfontosabb gyári csapatát nem érheti ekkora blamázs. A csapat ezt jelezte az ASO-nak, mire a nagyfőnök személyesen a helyszínre repült (!) és gyorsan kiterelte a népeket, majd azt mondta a 175. km-ig ér az aznap. Mit ad isten Roma (és sokan mások is) pont ott voltak.
Csak túlzásba vitték és csak egy-két óra büntit adtak, mert a Mitsu valahol az élen akart maradni.
Amit persze azonnal szóvá tett mindenki, aki teljesítette a szakaszt, különösen a VW, akik meg le akarták gyalázni a Mitsut.
Simán kioszthattak volna 200 órát is (a verseny elején még megtették) de megalkudtak 12-ben, amivel a VW is jól járt és Roma is befért az első tízbe.
A döntést már azelőtt meghozták, hogy sokan beértek volna, amiből az következik, hogy először azok szövegeltek, akik legkorábban bent voltak. Azaz a VW.
Így megy ez.
Ezt kellene átlátni. Azt mutatja, még mindig kevesek vagyunk itt mi káeurópából ahhoz, hogy a nagyok dolgába beleszólhassunk. Ezért adták vissza Palikék óvási pénzét kínosan vigyorogva. És ezért volt teljesen fölösleges Palikék hisztije Szalay ellen, mert az egész ügynek tök más volt a háttere, velük, vagy nélkülük, mindenképpen megtörtént volna.
Azt a tényt nem kellene elfelejteni, hogy akik nem teljesítették a 12. szakaszt, azok között akadtak szép számmal olyanok is, akik egyáltalán nem tudtak volna másnapig beérni a célig, azaz számukra ott vége volt a versenynek...az ASO döntése azonban a kieséstől mentette meg ezeket a csapatokat.
Voltak olyanok is a szakaszon ragadtak között, akik annak ellenére, hogy nem kellett végigmenniük, még előrébb is kerültek összetettben, ráadásul azokkal szemben is javult az eredményük, akik teljesítették a szakaszt.
Tehát nem elég, hogy azok akik végigszenvedték (autók és a személyzet is egyaránt) a pokoli 12. szakaszt, még ráadásul hátrányba is kerültek, mert így összetettben beelőztek jópáran azok akik végig sem tudtak menni.
Az ASO-nál ezért tették szóvá a lojalitás, fair play kérdését MINDANNYIAN AKIK VÉGIGMENTEK A 12. SZAKASZON !
Aki ebben csak magyar - magyar elleni (Szalay - Palik) párharcot véli felfedezni az egyszerűen rosszindulatúan feltételez, magyarul szarkavaró vagy nagyon tájékozatlan volt a 2009. évi versenyről és csak a bulvármédia nézettség/olvasottság hajhász cikkeiből, riportjaiból tájékozódik a tények ismerete nélkül.
Ennyi.
"
DAKAR 2009: Szalay - "Nem mi nyomtuk fel Palikékat"
"Soha nem adtunk be a Palik Laci ellen semmilyen kérelmet, észrevételt, vagy fellebbezést. Sőt, egyáltalán semmilyen fellebbezést nem adtunk be" - olvasható Szalay Balázs közleményében, amelyben arra a szerinte hamis vádra reagál, mely szerint az ő beadványuk miatt büntették meg Palik Lászlóékat a dél-amerikai Dakar ralin, akik így a 12. helyről visszacsúsztak a 21. pozícióba.
"Mintegy 30 versenyzővel együtt közösen adtunk be egy észrevételt melyben azt írtuk, hogy nem tartjuk fairnek a versenybíróság döntését" - olvasható a közleményben. Mint ismeretes, a versenybíróság a 12. szakaszon a terepen eltévedő és ott éjszakázó autósokat mindössze egy órás büntetéssel sújtotta, amit a célba érkezők nem néztek jó szemmel. Később 12 órás büntetést szabtak ki az illetékesek a "vétkesekre", így Palikékra is, akik így a 21. helyen végeztek a viadalon.
"Kiderült, hogy a versenybírók mindössze 1 óra büntetést adtak azoknak a versenyzőknek, akik nem jutottak túl a CP2 ellenőrző ponton. A szabályok szerint egy GPS pont kihagyása a dűnék között 6 óra, míg egy gyorshajtás 2,5 óra időbüntetést von maga után. Amennyiben egy versenyző több mint négy GPS pontot kihagy, kizárással büntethető" - írja Szalay Balázs, aki éppen emiatt nyújtotta be észrevételét.
"Az észrevételt 19:40-kor adtuk le a versenybíróságon. Este 20 órakor a versenybírók kifüggesztettek egy döntést, mely alapján minden versenyző, aki nem ért célba a 12. szakaszon, 12 óra büntetés kap". Szalay szerint olyan még soha nem történt a versenybíróságnál, hogy miután valaki leadott egy észrevételt, 20 perc múlva írásban kint van a döntésük a faliújságon, ezért biztos benne, hogy már az ő beadványuk előtt meghozták a döntésüket az illetékesek. "Palik László kizárólag maga miatt kapta a büntetést, mivel nem tudta teljesíteni a verseny teljes távját" - zárul Szalay Balázs közleménye.
"Soha nem adtunk be a Palik Laci ellen semmilyen kérelmet, észrevételt, vagy fellebbezést. Sőt, egyáltalán semmilyen fellebbezést nem adtunk be" - olvasható Szalay Balázs közleményében, amelyben arra a szerinte hamis vádra reagál, mely szerint az ő beadványuk miatt büntették meg Palik Lászlóékat a dél-amerikai Dakar ralin, akik így a 12. helyről visszacsúsztak a 21. pozícióba.
"Mintegy 30 versenyzővel együtt közösen adtunk be egy észrevételt melyben azt írtuk, hogy nem tartjuk fairnek a versenybíróság döntését" - olvasható a közleményben. Mint ismeretes, a versenybíróság a 12. szakaszon a terepen eltévedő és ott éjszakázó autósokat mindössze egy órás büntetéssel sújtotta, amit a célba érkezők nem néztek jó szemmel. Később 12 órás büntetést szabtak ki az illetékesek a "vétkesekre", így Palikékra is, akik így a 21. helyen végeztek a viadalon.
"Kiderült, hogy a versenybírók mindössze 1 óra büntetést adtak azoknak a versenyzőknek, akik nem jutottak túl a CP2 ellenőrző ponton. A szabályok szerint egy GPS pont kihagyása a dűnék között 6 óra, míg egy gyorshajtás 2,5 óra időbüntetést von maga után. Amennyiben egy versenyző több mint négy GPS pontot kihagy, kizárással büntethető" - írja Szalay Balázs, aki éppen emiatt nyújtotta be észrevételét.
"Az észrevételt 19:40-kor adtuk le a versenybíróságon. Este 20 órakor a versenybírók kifüggesztettek egy döntést, mely alapján minden versenyző, aki nem ért célba a 12. szakaszon, 12 óra büntetés kap". Szalay szerint olyan még soha nem történt a versenybíróságnál, hogy miután valaki leadott egy észrevételt, 20 perc múlva írásban kint van a döntésük a faliújságon, ezért biztos benne, hogy már az ő beadványuk előtt meghozták a döntésüket az illetékesek. "Palik László kizárólag maga miatt kapta a büntetést, mivel nem tudta teljesíteni a verseny teljes távját" - zárul Szalay Balázs közleménye.





remélem lesz majd CER április környékén, és eljön megint a VW.
Lehetne megint csinálni jó kis képeket.





jah, mongyuk ez magyarban volt nem?

kár, hogy európában nem népszerűek a a baja versenyek. Legalábbis szerintem az eurosport nem közvetíti.

tudom, néztem én is az össezfoglalókat



Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!