Kötelező rendszám csere

A rendszámtáblák kötelező kicseréltetésével 12 milliárd forinthoz juthatna a kormányzat, mely a 2012-es költségvetés bevételei közé kerülne be – írja a hvg.hu [1]. Ezt az összeget már betervezték: a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által az Európai Bizottságnak a túlzotthiány-eljárás keretében küldött decemberi levelében, a kiadáscsökkentéssel és bevételnöveléssel foglalkozó táblázatban is szerepel ez a tétel. A többi tétel mellé a minisztérium munkatársai odaírták a kapcsolódó jogszabályt vagy intézkedést, de a rendszámtábák cseréjéhez nem írtak indoklást.
Biztonsági intézkedésnek tartják.Autós érdekvédőkörökben az a hír járja, hogy a kormány egy teljesen új szisztémát dolgoz ki a rendszámokra, melynek köszönhetően a szám- és betűsorból azonosítható lenne az üzemeltető lakhelye. Ezt a hvg.hu megkeresésére egy névtelenséget kérő kormányzati forrás is megerősítette. Egyes információk szerint a kormányban ezt bűnmegelőzési kérdésekkel indokolják. Így a rendőrök könnyebben kiszúrhatnák, ha egy autó a tulajdonos lakhelyétől távol van.
A minisztériumok egymásra mutogatnak
A hvg.hu megkereste az NGM-et és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot (NFM) is válasz reményében. A nemzetgazdasági tárca sajtósai először nem akarták kommentálni a kérdést, majd átirányították őket a közlekedésügyért felelős fejlesztési minisztériumhoz. Szerintük azonban a jelentést készítő gazdasági minisztérium az illetékes a kérdésben.
Jelenleg egy rendszám lecserélése 8500 forintba kerül. Ha a Magyarországon forgalomban lévő mind a 3 millió autó tábláit muszáj lenne kicserélni, az 25 millárdos összeget eredményezne. Egy év alatt azonban nem lehetne végrehajtani az összes cserét a megkeresett érdekvédelmi szervezetek szerint. Van olyan érdekvédő jogász, aki szerint elképzelhető, hogy az intézkedés egyetlen célja a bevételnövelés.
A regisztrációs adó miatt kiesett pénzt pótolhatják így
A cikkben emlékeztetnek arra, hogy a tavaly ősszel benyújtott, külföldi autók behozatalát sújtó regisztrációs adó [2]ról szóló törvény elfogadását követőn az NGM 39 milliárdos bevételre számított a 2010-es 30 és a 2011-es 32,3 milliárból kiindulva. Ám a Rogán Antal által benyújtott módosító miatt ma már csak 14 milliárdra becsülik ezt az adóbevételt. Ezt a felelősségbiztosításhoz újonnan hozzácsatolt baleseti adó [3]ból befolyó 24 milliárd, és a rendszámtáblák kötelező cseréje is kompenzálhatja.
Egy neve elhallgatását kérő forrásra hivatkozva azt is közlik, hogy az NFM-ben állítólag megtorpant az új azonosítási és nyilvántartási rendszer ötlete, ezért lehet, hogy nem kezdik el idén a rendszámtáblákat kicserélni. Egy december 28-i kormányrendelet még hárombetűs, háromszámos rendszámtáblákról ír, és még az uniós csatlakozás előtti rendszámtáblák cseréjét sem írja elő.
Mivel szakértők szerint idén nem várható ugrásszerű növekedés az autópiacon, ezért kizárható, hogy erre gondoltak volna. A cikk azzal a következtetéssel zárul, hogy akkor a kormány valószínűleg téves adatokat küldött az Európai Bizottságnak, így az sem világos, miből kívánják előteremteni a szóban forgó 12 milliárdot.
Van lehetőségük megtalálni a megfelelő munkaerőt.
magyar üa árakat akarunk magyar keresetekkel...
vagy pont ezt kaptuk? a 2/3 aki rájuk szavazott sztem ők azt kapták amit akartak...
De ismétlem önmagam. Tipikus magyar mentalitás:
Másnak könnyebb, másnak egyszerűbb...csak nekem nehéz egyedül...
BUTA KIFOGÁSOK! AKI AKART AZ FELÁLLT ÉS AKI NEM AZ A FÖLDÖN MARADT! EZT MEGMONDJA A BAL ÉS A JOBB OLDALI ÉRZELMŰ IS!!!

Nem akarok nagyon beleszólni, de vegyünk egy példát. Olaszország.
Hitelállománya hozzánk képest 10-15x. Lemegy az IMF, kell hitel, jóvan kaptok 3%-ra, feltétel nincs semmi.
Eljön MO-ra, hát a feltétel, hogy a maradékot is privatizálni kéne és akkor talán kaptok 8%-ra hitelt.
Miről is beszélünk??


"miért kell rettegésben élniük magyarországon a zsidó rokonaimnak?"


Az a baj hogy ez az egész Európa parlament is egy szar politikai csürhe, bal és jobb oldallal...itt is csak a pártérdekek dominálnak, és egymás mocskolása, nagyivben szarnak a népre és a gazdaságra...
Felmehettem volna én is BP-re, de nagyon utálom BP-et, és nem akarok ott élni/dolgozni.





Vidéken meg a faluból egy nap 3x megy busz a városba, meg vissza, és az is kerül 1-1 órádba. A várakozási időről ne is beszéljek....
Mert személy szerint én 10-éve ugyan annyit keresek!
Akkor miért én fizessem ki azt a hitelt??
Mert magyar vagyok??
Köszi szépen!
Külföldön is van adó emelés?
Hmm..
Érdekes!
Szívesen fizetnék én is adót ha keresnék 1800 eurot!
De a mivel csak 300-at keresek így elég sanyarú az élet!
Kezdjük csak hogy az autósok mit is fizetnek idén!!
Baleseti adó, 10 napos pálya matrica ami 1000Ft-al drágább mint Ausztriába, a legdrágább benzin, és még az is lehet hogy lesz út adó!
most még itt a rendszám csere ami akár hogy is vesszük minimum bele fog kerülni 30 ezerbe!
Hát végülis tényleg nincs miért sírni!



Hja és akkor ott van a többi dolog hogy fizetem az adót és a kórházak csődszélét, az utakra nehogy feltegyél /35-ös gumit mert cserélheted a felnit! De mezőgazdaság meg a válság szélén és tolják a támogatást de szegény mezőgazdászt nem ismerek!
A cukor gyár rekord mennyiséget termelt erre bemondják hogy ez az ország szükségletének az 1/3-át adja ki!
Miről beszélünk akkor tulajdonképpen????
De az Orbán vagyon meg elég nagyot gyarapodott az elmúlt pár évben!


Magyar dolgozónak természetesen minden jár, minden alapszolgáltatásként megilleti... jogaival mindenki qrvára tisztában van, csak a kötelességét felejti el a többség.
Állam/munkáltató oldalától a többség Himaláját vár el, de ők maguk csak Mecseket tudnak odatenni a másik oldalon. (hogy így szemléltessem a saját tapasztalatomat)

Hidd el hogy pesten is nehéz melót találni!
Baranyai régióban nem nagyon van munka. Elcoteqtől elküldtek 2500 embert. Egyetlen állásajánlatra 100-an jelentkeznek...
Légyszi az emberek többségét ne sértegessed!

Legalább hülyeségeket ne írnál.
A magyar munkát eléggé lenézik már sajnos.