Kötelező rendszám csere

A rendszámtáblák kötelező kicseréltetésével 12 milliárd forinthoz juthatna a kormányzat, mely a 2012-es költségvetés bevételei közé kerülne be – írja a hvg.hu [1]. Ezt az összeget már betervezték: a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által az Európai Bizottságnak a túlzotthiány-eljárás keretében küldött decemberi levelében, a kiadáscsökkentéssel és bevételnöveléssel foglalkozó táblázatban is szerepel ez a tétel. A többi tétel mellé a minisztérium munkatársai odaírták a kapcsolódó jogszabályt vagy intézkedést, de a rendszámtábák cseréjéhez nem írtak indoklást.
Biztonsági intézkedésnek tartják.Autós érdekvédőkörökben az a hír járja, hogy a kormány egy teljesen új szisztémát dolgoz ki a rendszámokra, melynek köszönhetően a szám- és betűsorból azonosítható lenne az üzemeltető lakhelye. Ezt a hvg.hu megkeresésére egy névtelenséget kérő kormányzati forrás is megerősítette. Egyes információk szerint a kormányban ezt bűnmegelőzési kérdésekkel indokolják. Így a rendőrök könnyebben kiszúrhatnák, ha egy autó a tulajdonos lakhelyétől távol van.
A minisztériumok egymásra mutogatnak
A hvg.hu megkereste az NGM-et és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot (NFM) is válasz reményében. A nemzetgazdasági tárca sajtósai először nem akarták kommentálni a kérdést, majd átirányították őket a közlekedésügyért felelős fejlesztési minisztériumhoz. Szerintük azonban a jelentést készítő gazdasági minisztérium az illetékes a kérdésben.
Jelenleg egy rendszám lecserélése 8500 forintba kerül. Ha a Magyarországon forgalomban lévő mind a 3 millió autó tábláit muszáj lenne kicserélni, az 25 millárdos összeget eredményezne. Egy év alatt azonban nem lehetne végrehajtani az összes cserét a megkeresett érdekvédelmi szervezetek szerint. Van olyan érdekvédő jogász, aki szerint elképzelhető, hogy az intézkedés egyetlen célja a bevételnövelés.
A regisztrációs adó miatt kiesett pénzt pótolhatják így
A cikkben emlékeztetnek arra, hogy a tavaly ősszel benyújtott, külföldi autók behozatalát sújtó regisztrációs adó [2]ról szóló törvény elfogadását követőn az NGM 39 milliárdos bevételre számított a 2010-es 30 és a 2011-es 32,3 milliárból kiindulva. Ám a Rogán Antal által benyújtott módosító miatt ma már csak 14 milliárdra becsülik ezt az adóbevételt. Ezt a felelősségbiztosításhoz újonnan hozzácsatolt baleseti adó [3]ból befolyó 24 milliárd, és a rendszámtáblák kötelező cseréje is kompenzálhatja.
Egy neve elhallgatását kérő forrásra hivatkozva azt is közlik, hogy az NFM-ben állítólag megtorpant az új azonosítási és nyilvántartási rendszer ötlete, ezért lehet, hogy nem kezdik el idén a rendszámtáblákat kicserélni. Egy december 28-i kormányrendelet még hárombetűs, háromszámos rendszámtáblákról ír, és még az uniós csatlakozás előtti rendszámtáblák cseréjét sem írja elő.
Mivel szakértők szerint idén nem várható ugrásszerű növekedés az autópiacon, ezért kizárható, hogy erre gondoltak volna. A cikk azzal a következtetéssel zárul, hogy akkor a kormány valószínűleg téves adatokat küldött az Európai Bizottságnak, így az sem világos, miből kívánják előteremteni a szóban forgó 12 milliárdot.
Ja és nem felejtem el hogy amikor a 15 éves autómmal beálltam egy társaságba le voltam nézve, ki voltam röhögve, mert ott a legidősebb autó 7-8 éves volt...nem láttak a flegmától. eltelt egy kis idő, most neki visszavette a bank, én meg összekapargattam. Ez baj?
Hogy nagy a túljelentkezés? Persze. Csak nagyvárosokban több a lehetőség. Pécsett és Szegeden is több a lehetőség, mint pl. Kiskunmajsán vagy Barcson. Viszont a jelentkező ugyanannyi (persze nem ügyvezető igazgatói állásra). Érted?!
Jellemző példa BKV TransMan alvállalkozó.
Nem akar sok adót fizetni, és fogja bejelenti a sofőrt 65 ezerre, és ugyanennyit ad üzemanyagmegtakarítás címén...
Ha beteg vagy automatikusan bukod, ha valakivel vitába keveredsz ugyanugy, de egyébként is megvan az esély, bizonyítani nem tudod...és ki a hibás?
A cég aki az adón akar spórolni...vagy nem?
"És itt ami érdekes: szerinted a magyar munkaerő sz.r." - sajnos a többség már igen, mert csak sírni tud, és nyugati elvárásai vannak.
" És mégis ezek a cégek szép kis profitot termelnek a sz.r munkaerővel.... akkor hogy van ez?" - a legtöbb multi már nem is jön ide... mennek keletre, a románokhoz, meg midnenfelé, csak ide nem...


Haverom benzinkutasként keresett 69 ezret (okosság nem volt, kamerával figyelték az összes helyiséget). Ugyanez a cég-volt olyan év- hogy májusban ünnepelte, hogy elérte az egész éves tervezett bevételt. Akkor mennyi pénz van benne, és mennyit kap a melós, aki a hasznot termelei?


és most???????
fogadjunk nem így néz ki a benzin pénzügyi szemszögből németben...
"addig nyújtozkodj mig a takaród elér"
Itt ezzel sokan nem voltak tisztában, és látva hogy a szomszéd új Suzukit vett, egyből rohant és hitelre vett ő is, hogy nehogy már neki ne legyen....ugyanez a lakással is, sokan az igényüknél sokalta nagyobb lakást vásárolt/hitelezett...most meg sír...
EGy példa:
egyik BKV-s koléga amikor ez a devizahitel "trendi volt" vett egy lakást, de nem akármilyet, 21 milláért a gyerek és a feleség lakott vele, kérdeztük miért nem veszel 10-ért egy kisebbet de biztosabbat, vagy miért nem renoválsz fel egy lakást, ugy olcsóbb lenne.
Tudod mit felelt?
"dehogy megyek más rtka utáni lukakba"
Ma sír hogy alig tudja nyögni a lakást...ha akkor nagyvonalu volt akkor most is legyen az...

nálunk 570 +
Van ilyen példa is(jókor jó helyen)
Nekünk a központunk BP-en van. 5-kor kelek, 6-kor indulás, 9-től megbeszélések 17-18:00ig, utána haza, etse 8 - 1/2 9-re itthon is vagyok. Sírok? Nem. Szeretem amit csinálok.
Annyit írtam - nem sírásként -, hogy utálom BP-et. Ennyi. Ennyi nekem elég belőle, 1-2 napra felmenni.
Ezért írtam, hogy az elvárások magasak, amit a többség nyújtani HAJLANDÓ (mert többet is tudna) az a kevés!


"Utálom Pestet", "utálom vidéket" , "ne legyen messze", "korán ne keljen kelni", "a délutánom szabad legyen" , "tömegközlekedni nem fogok"...stb
Itt ilyen apró cseplő dolgokon vannak felakadva emberek...

Munka az lenne, de megy a válogatás...