Sziasztok!
Ide ebbe a topicba a LED-ezéssel kapcsolatos tapasztalatokat, észrevételeket és kérdéseket írhatjátok!
Nem csak a műszerfalra korlátozva hanem az egész autóra nézve!
LED árak, típusok, kötési variációk, ki mit hogy oldott meg!
Próbaképp indítom a fórumot, mert nem igen van ezzel kapcsolatos topic, és egyre népszerűbb az autózásban is a LED, de nem csak a színek miatt hanem, mert ha jól kötik akkor egy örökké valóság az izzóhoz képest!
De érdekes az egész dolog, mert ahogy figyeltem 4 led nem világit, de lassan halad körbe az egész soron...tehát ami ma jó az holnap nem világit...viszont ami ma nem világitott az holnap már halványan, holnapután meg már világit...
szóval vándorol a jelenség...
...ha ki lenne égve a led akkor nem villanna fel nem?
arra nem vennék mérget h.a ledek nem égtek ki..pláne ahogy írod a helyzetfényen néha világít gyengét pár darab tuti "elszáltak" a ledek,sajnos vagy szétbontod és kicseréled a ledeket vagy így hagyod,mondjuk a problémát okozza h.valószínűleg teljesen ismeretlen a ledek típusa-teljesítménye..
Látni kéne a kapcsolást is.....így azt mondanám, ami az alsó sarokban van a kondenzátor mellett állítva elhelyezve az lesz a bűnös. A színkód alapján ez 120kOHM-os. Indulj el lefelé v felfelé az értékekkel tegyél be egy fele ekkora v kétszer ekkora értékűt és akkor megtudod merre kell indulni de a legjobban egy potival lehetne beállítani
A legegyszerűbb megoldás erre a problémára ha szétszeded az indexrelét. Ebben egy kondenzátor és egy ellenállás segítségével állítják be a relé villogási sebességét (R-C kör). Ha kisebb a felvett teljesítmény akkor gyorsabban fog villogni. A legjobb ha az ellenállás egy állítható ellenállásra cseréljük (potméter) és ezzel élesben beállítjuk a kívánt villogási sebességet. Egy ilyen kicsi beültethető poti kb 30-40 Ft.
5w előtét ellenállás a javaslatom,elvben ennyi a szabvány oldal index izzó is.a másik bár nem elegáns módszer de tuti beválik az első-hátsó lámpák esetében 1db rendes 21w izzót beforrasztani a vezetékelésbe és elrejteni.
jó napot.érdeklődnék h golf III tdi hez hogytudom faszán bekötni azt a ledes oldal indexet amit vettem.bekötöm és ugye gyorsan villog.vegyek inkább olyan relét amitől az összes égő vagy led a szabvány szerint villog v rakjak elé ellenállást?vki segitsen már ebben melyik lenne az egyszerűbb?meg az első lámpámba lévő indexel is ez a helyzet.előre is köszönöm.
Üdvw :Szabi
villan a led de nem világít?? ilyesmit még nemnagyon láttam,vagy kezd "elszállni"és "hunyorgat" vagy teljes fényerő vagy 1álltalában nem világít.valószínűleg a kis doboz okozza a gondod,ha tudsz dobj képet a dobozról..
Segítség kellene! Hátsó led lámpa gondom van. Ha felkapcsolom a helyzetjelzőm, akkor csak villan egyet és nem világít. A lámpa hátulján van egy kis doboz. Ezt kellene cserélni vagy javítani. Ebben kellene egy kis segítség. Légyszives priviben írjatok. Köszi!
nem,valóban nem rossz arány felénk is jópáran vesznek-vettek ilyeneket de sokaknál "el szálnak" fél-1 évnyi működés után,így kérdezgetnek milyet is érdemes venni ami nem ég ki.bár sokak jönnek azzal is h.ne jégkék fénye legyen mert a rendőr ráfogja h.kék led és büntet
akikkel beszélek és vettek ilyen ledes dolgokat senki sem volt túlzottan megelégedve vele.volt aki 800-6000 közt vett és 1ik sem bírt 1 évet.beraktam stabit neki és megszűntek a kiégések.